X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - זה רעיון, המדינה העמוקה, סוחבים רגליים, אנטישמיות גסה וטובלים ושרץ בידיהם חודש טוב ושבת שלום
▪  ▪  ▪
בגין. לא הבין [צילום: הרמן חנניה/לע"מ]

ניתוח מבריק
"וכעת יש להקדים את הפריימריז בליכוד", כתב זיו תדהר בפייסבוק, "כדי שהמתפקדים יוכלו לבחור באופן דמוקרטי את מועמדם הבא להגשת כתב-אישום חריף"; ו'ישראל היום' ציטטוֹ.
משילות
רקס טילרסון, שהיה שר המשפטים האמריקני, וג׳ון קלי, שהיה ראש-מטה הבית הלבן, ניסו לשכנע את ניקי הילי, שהייתה נציגת ארצות-הברית באו"ם, לפעול יחד אתם נגד הנשיא דונלד טראמפ. כך טוענת הילי בספר זיכרונותיה, שעומד לצאת לאור. זו דוגמה למה שנקרא באמריקנית, ׳המדינה העמוקה' (Deep State) - פעילות שיטתית של הפקידות הממשלתית הממונה (בארצות-הברית - הפדרלית), כדי לסכל את החלטות הנשיא הנבחר מתוך שכנוע, כי הם יודעים טוב ממנו מה צריכה ארצות-הברית.
מאז המהפך בשנת 1977 פועלת הפקידות הממשלתית שלנו נגד ממשלות הליכוד, ומסכלת את פעולותיהן; וזה כולל את בכירי צבאנו, את בכירי מערכת הביטחון, את השופטים (ובעיקר, בית המשפט העליון), את בכירי פרקליטות המדינה ואפילו את בכירי המשטרה - עלית בעיני עצמה, שמשוכנעת, שהיא נעלה על העם הבוחר ("ילידים", בשפת הביבים שלהם).
מנחם בגין לא הבין זאת, והניח לצבא, לבית המשפט העליון ולבכירי השירות הציבורי לפעול בלי הגבלה. יתר על כן, עם עלייתו לשלטון, לא החליף את הפקידות הממשלתית, שנותרה נאמנה ל׳עבודה׳, והותירהּ על-כנה, כדי שיוכלו לחבל בהחלטותיו. והם עשו זאת בחדווה, תוך תקווה, שמהפך שלטוני יגיע בקרוב. בגין לא הבין את המערכת הממשלתית, וכיצד היא פועלת, ופעל כאילו המדובר במשרתי ציבור (סיוויל סרוויס) בריטיים בספרי מדעי המדינה.
שיא בפני עצמו בתחום הזה הציבה התנהגותו של שי ניצן, פרקליט המדינה עוד ימים ספורים, עוד מראשית פעילותו כמשפטן בשירות המדינה, לסכל את המדיניות הממשלתית; וניצן אינו יחיד. עיינו בערך טליה ששון.
כדי להבטיח משילות, על הממשלה לדכא את הפקידות, המתיימרת לנהל את המדינה, לא לבצע את מדיניות הממשלה, ולסכלה; ואפילו להדיח סיטונית פקידים, שיפעלו נגד החלטות הממשלה.
מזל טוב
בלחץ בג"ץ, החלה המשטרה לבדוק סוף-סוף תלונה, שהוגשה לה לפני כמה חודשים - בעקבות הדוח החמור, שכתב מבקר המדינה על התקשרות בעייתית של המשטרה עם חברת ׳הממד החמישי׳, שבני גנץ היה היו"ר שלה.
כמובן, לא גילו חוקרי המשטרה להיטות וצמא לדם כפי שהפגינו בפרשיות משפחת נתניהו. איך אפשר להשוות?! גנץ הרי משלהם. בלשון ההודעה המשטרתית: "... למערכת אכיפת החוק מסור שיקול-דעת רחב... לרבות החלטות אם יש מקום לפתוח בהליכים ...". ג׳ורג׳ אורוול היה גאה מאוד בניסוח הזה בשיחדש של המשטרה. ומלבד זה, המשטרה תחקור את עצמה?! הצחקתם אותי. עיינו בערך מח"ש.
מימון חתרנות
ניחוח עז של אפליה ושל אנטישמיות נודף מהחלטת בית-הדין העליון של האיחוד האירופי לסמן מוצרים, הבאים מהתנחלויות ומירושלים; וזו אינה רק דעתי. כך החליט הפרלמנט ההולנדי. בהחלטת בית-הדין כתוב במפורש, שיש לסמן מוצרים, שנוצרו ביישובים יהודיים באזורים הללו. כנראה, יפסוק, בהמשך, שהסימון הראוי - בטלאי צהוב.
האיחוד נוקט בשנים האחרונות מדיניות של התנגדות קשה למדינת ישראל, למרות ריטוריקה אוהדת, או פושרת, לישראל. מדיניות האיחוד ניכרת היטב במימון נדיב לפעולות חתרניות במדינה, ביהודה ובשומרון, כולל תמיכה בהשתלטות שיטתית זוחלת של ערבים על שטחי C ביהודה ובשומרון. ובהזרמת מיליוני אירו לרשות הטרור הפלשתינית, שמממנת בהם את ארגוני הטרור, בידיעת האיחוד. ובימים האחרונים בהתנגדותו להצהרה האמריקנית אודות יהודה ושומרון.
צביעות
מי בראש המתנגדים הלא-ערביים להצהרה האמריקנית אודות יהודה ושומרון? טורקיה, שכבשה את צפון קפריסין בשנת 1974, ושולטת בו עד היום. רוסיה, שהשתלטה על חצי-האי קרים ועל מזרח אוקראינה (2016), ועל האיים אלואטיים בצפון יפן (1945).
על כך. נאמר במקורותינו, טובל ושרץ בידו.

תאריך:  02/12/2019   |   עודכן:  02/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לדכא את הפקידות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
שר המשפטים?
מנדוזה  |  2/12/19 11:13
2
פועלים "ללא הגבלה" בנוסח אביתר
שלמה המגיב  |  2/12/19 16:19
 
- הרגת אותם
עובד 1  |  3/12/19 22:22
 
- אתה כנראה מושפע מהשמאלניות
בן נאמן  |  3/12/19 22:38
3
מאמר מצוין חד ונוקב
מגיב ותיק  |  4/12/19 10:16
4
אני לא מסכים עם הטיעונים של
חלקיהו בן-משה  |  4/12/19 10:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
איתמר לוין
אם כתב האישום נגד נתניהו יוגש בעודנו ראש הממשלה, התיק ידון בפני הרכב בבית המשפט המחוזי בירושלים - אפשרות אותה נתניהו מעדיף על פני האפשרות שייאלץ לנהל את משפטו מול השופט חאלד כבוב בתל אביב
עידן יוסף
סקר מתפקדי הליכוד: למרות הובלתו של גדעון סער על ברקת במצבים בהם נתניהו בזירה, תומכי נתניהו מעבירים את תמיכתם לניר ברקת    36.3% מהמתפקדים: מוכנים לשקול הצבעה למפלגה אחרת
עידן יוסף
טענו כי ההצעה שחוסן לישראל תיכנס לממשלה אך מפלגותיהם יתמכו מבחוץ כל עוד נתניהו ראש ממשלה היא מלכודת    נתניהו בשיחות סגורות: "הצעתי לגנץ שאכהן כחצי שנה, בלי טריקים ובלי שטיקים"
איציק וולף
עו"ד איל ינון הבהיר כי על חברי הכנסת להכריע ולבחור מועמד אחד בלבד שעליו ימליצו כמי שצריך להרכיב את הממשלה    במקרה של המלצה כפולה - שתי ההמלצות יימחקו    המשמעות: ישראל ביתנו תידרש להכריע בין נתניהו לגנץ, אם בכלל
איציק וולף
ינסה לשכנע את שניהם או אחד מהם להסכים למתווה הרוטציה שעלה בישיבת צוות המשא-ומתן של מפלגות הליכוד וכחול לבן בלשכת יו"ר הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il