X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בעוד הנשיא שם בקמפיינים שלו דגש רב על המאבק בהגירה הבלתי-חוקית, עסקיו השונים העסיקו מאות מסתננים בלתי חוקיים זה התחיל בעבודות לקראת הקמת טראמפ טאואר בשנות ה-80, נמשך במגרשי הגולף שלו לאורך שנים ולא הסתיים אפילו לאחר שנבחר לנשיא
▪  ▪  ▪
פולנים בטראמפ מאואר [צילום: איוון ווצ'י, AP]

הנשיא דונלד טראמפ בנה ובונה חלק ניכר מהקמפיינים שלו ב-2016 וב-2020 על מסר פשוט: קיים משבר לאומי בתחום ההגירה. אבל עסקיו-שלו נסמכים בדיוק על אותם מסתננים שהוא מגנה – חשף אתמול (יום ה', 5.12.19) תחקיר נרחב של וושינגטון פוסט, המתבסס על שיחות עם 48 עובדים של טראמפ בעבר ובהווה, כולל בתקופת נשיאותו.
הללו הועסקו במשרות כגון עוזרות בית, מלצרים, מאבטחים ובנאים. כמה מהם שירתו במישרין את טראמפ ומשפחתו: הגישו את ארוחותיהם, כיבסו את בגדיהם, ניקו את בתיהם. חלק מאלו שהעזו לדבר שילמו ביוקר: לפחות 20 מסתננים פוטרו. הפוסט אומר, כי התחקיר מעלה חמש שאלות כבדות המצריכות מענה מצד הנשיא ועסקיו.
כמה מעסקיו של טראמפ העסיקו מסתננים וכמה זמן?
מסתננים הועסקו לפחות ב-11 מנכסיו של טראמפ; כמה מהם אומרים שהם עובדים אצלו 17 שנים. מדובר בין היתר בחמישה מסלולי גולף בניו-יורק ובניו-ג'רזי, אשר פיטרו את העובדים הבלתי-חוקיים לאחר חשיפת הפרשה. עובדים נוספים הועסקו במסלולי גולף בפלורידה, וירג'יניה ושכונת ברונקס בניו-יורק, שם עסקו בנאים מסתננים בחציבת בארות ובבניית מפלים מלאכותיים. הנכס הבולט ביותר הוא אחוזת מאר-א-לאגו בפאלם ביץ' שבפלורידה. מסתנן אמר לפוסט, שהוא הועסק באחוזה כמלצר בקבלות פנים, אך עזב לאחר שטראמפ נבחר לנשיא.
ההיסטוריה של טראמפ עם עובדים בלתי חוקיים הולכת הרבה אחורה. בשנת 1980 הוא העסיק כמה מאות עובדים בלתי רשומים מפולין כדי להרוס את הבניין, שבמקומו הוקם טראמפ טאואר במנהטן. טראמפ הכחיש שידע על כך, אך בית המשפט קבע שהיה עליו לדעת. בשנת 1998 הגיע טראמפ להסדר בסך 1.38 מיליון דולר עם עובדים אלו.
האם טראמפ ואנשיו ידעו על שכירת העובדים?
בקמפיין 2016 הכריז טראמפ, כי יש להטיל קנסות ענק על חברות המעסיקות מסתננים, וטען שלחברות שבבעלותו יש נהלים חד-משמעיים נגד העסקתם. בפועל, מצא הפוסט, רק מעטות מבין החברות של טראמפ אכן בדקו האם העובדים חוקיים. השנה, לאחר הפרסומים על העסקת מסתננים בעסקיו, אמר טראמפ, כי אינו יודע האם הקבוצה ממשיכה להעסיק כאלה. "אני לא יודע כי אני לא מנהל אותן, אבל קרוב לוודאי שכמעט בכל מועדון בארה"ב יש כאלה, כי למיטב ידיעתי – כך אנשים עושים עסקים". קבוצת טראמפ אומרת, כי יש לה נהלים קפדניים, אך אין היא יכולה למנוע מעובדים להציג מסמכים מזויפים.
עובדים-לשעבר רבים אמרו לפוסט, כי הם מתקשים להאמין לגרסה זו. לדבריהם, עשרות כמותם עבדו ללא מעמד חוקי – כ-100 רק באתר הגולף בדמינסטר. לדעתם, מנהלים ידעו את האמת. מנהל לשעבר באתר ווסצ'סטר אמר לעיתון, כי היה ידוע שמועסקים במקום עובדים בלתי חוקיים, וכי ההנהלה השתמשה בעובדה זו כאמצעי ללחוץ עליהם לעבוד שעות נוספות ללא תשלום. קבוצת טראמפ מכחישה את הדברים מכל וכל.
מה היו ההשלכות המשפטיות לקבוצת טראמפ?
לא רבות. התובע הכללי של ניו-יורק גבה עדויות מכ-25 עובדים בלתי חוקיים שהועסקו בווסצ'סטר, תוך התמקדות בחשדות לעבירות על חוקי העבודה, כולל אי-תשלום שעות נוספות ושבוע עבודה בן 60 שעות. בחודש שעבר מסר התובע הכללי בצורה לקונית, שהחקירה נמשכת. התובע הכללי של ניו-ג'רזי וה-FBI אספו ראיות לגבי המתרחש בבדמינסטר, אך לא ברור האם החקירה נמשכת.
מה היו ההשלכות מבחינת העובדים?
לאחר שעזבו את קבוצת טראמפ, התקשרו רבים מן העובדים למצוא תעסוקה. חלקם עובדים כעת במשרות יומיות או חלקיות. חלק מהעובדים שחשפו את הנעשה ספגו ביקורת עזה מחבריהם לעבודה, אשר חששו שהפניית תשומת הלב לקבוצת טראמפ תגרום לכך שיאבדו את עבודתם ואולי אף יגורשו מארה"ב. עם זאת, מדגיש הפוסט, בפועל לא גורש איש מהם. חלק מהעובדים שדיברו בפומבי, פועלים כעת למען רפורמה בתחום ההגירה.
האם חומה בגבול מקסיקו הייתה בולמת מסתננים אלו?
חלק מהעובדים הבלתי-חוקיים של טראמפ סיפרו, כי הם נכנסו לארה"ב דרך הגבול עם מקסיקו. לדבריהם, בעבר ניתן היה לחצות את הגבול כמו שחוצים את הרחוב. טראמפ טוען, כי הגדרות שכבר הוצבו לאורך חלק מן הגבול, מונעות כניסה של מסתננים כאלה. מתנגדי רעיון החומה מציינים, כי גם הגדרות החדשות לא מנעו מרבבות בני אדם להיכנס מדי שנה לארה"ב, וכי אין קץ לדרכים בהן ניתן לעקוף אותן. עובדים אחרים הגיעו בדרך האוויר, תוך שימוש בוויזות של תיירים – ולהם חומה לא הייתה משנה דבר.

תאריך:  06/12/19   |   עודכן:  06/12/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ העסיק מאות עובדים מסתננים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
}}}טראמפ בושה לאומה האמריקאית. ל"ת
מתאים למאה ה19  |  6/12/19 16:33
2
טראמפ נבחן מ2016 !
דן ד  |  6/12/19 17:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
עשרות עדויות מצביעות על 11 מקרים בהם יו"ר המפלגה נטל חלק באירועים אנטישמיים, ועל מעורבות של בכירים נוספים הן באירועים אנטישמיים והן בניסיון לטייח את התלונות על אנטישמיות נרחבת בשורות המפלגה
איתמר לוין
עשור של ריבית אפסית הוביל את המגזר העסקי ליטול הלוואות בהיקף חסר תקדים. וושינגטון פוסט מזהיר, שכאשר יגיע מיתון - זו עלולה להיות חבית חומר נפץ
איתמר לוין
דן בנץ מסביר, כי הדמוקרטים נקרעים בין ראשם לבין ליבם: הם מתקשים למצוא מועמד מעורר השראה, לא מסוכן מדי ובעל הסיכוי הטוב ביותר לנצח את טראמפ
איתמר לוין
אהרון בלייק מנתח בוושינגטון פוסט את היום הראשון של השימוע המשפטי: הרמז של נדלר וההתקפות עליו, העדה הבולטת של הדמוקרטים והעד היחיד של הרפובליקנים
איתמר לוין
יצרנים ומשווקים קונים ביקורות חיוביות ומנסים להטעות את הרוכשים וגם את האתרים    כעת הממשל הפדרלי מתחיל להתערב בבעיה, מדווח ניו-יורק טיימס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il