X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדרישות של ארדן מביהמ"ש

שר או טוקבקיסט

השר לביטחון פנים, עורך דין בהכשרתו, רוצה שבתי המשפט יפסלו הסדרי טיעון מקילים בעבירות נשק. בדרך הוא שוכח עקרונות יסוד, מתנהג כמו טוקבקיסט וזורק הרחק ממנו את תפוח האדמה הלוהט
▪  ▪  ▪
גלעד ארדן [צילום: פלאש 90]
תוחמר הענישה על עבירות נשק
איתמר לוין
אלרון: בית המשפט אינו אדיש לקריאה להחמיר את הענישה, ויש לעשות זאת משום שמדובר במכת מדינה * מזוז: בתי המשפט חייבים להירתם ל"ייבוש הביצה"
לרשימה המלאה

לשר לביטחון פנים, עו"ד גלעד ארדן, הייתה משאלה לבתי המשפט, והוא הביע אותה (8.12.19) בפגישה עם נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. וכך נאמר בהודעה המשותפת שפורסמה לאחר פגישתם:
"עבירות הנשק במגזר הערבי הפכו למכת מדינה איומה שנוטלת חיים רבים של אזרחים תמימים. לצד אכיפה נחושה של המשטרה, מוכרחה להיות גם ענישה משמעותית ומרתיעה כנגד עבירות אלה. לצערי, בכתבי אישום רבים מוגשים לבתי המשפט הסדרי טיעון, שלא מבטאים את חומרת הענישה שהחוק קובע לעבירות נשק, ולכן נדרש שיתוף פעולה הן מצד רשויות התביעה והן מצד בתי המשפט בהחמרת הענישה, עד כדי דחיית הסדרי טיעון החורגים ומקילים משמעותית את עונשו של הנאשם אל מול כוונת המחוקק".
הבה ונבהיר כמה נקודות לשר עו"ד ארדן.
  • הסדרי טיעון נעשים בידי הפרקליטות, לא בידי בתי המשפט. אם אתה חושב שהם מקילים מדי - פנה לשר המשפטים, אמיר אוחנה, לא לנשיאת בית המשפט העליון.
  • פסיקת בית המשפט העליון קובעת, כי ככלל - יש לכבד הסדרי טיעון. אם אתה סבור שיש לשנות מצב זה - פנה לשר המשפטים, אמיר אוחנה, כדי שהפרקליטות תנסה ליזום דיון מחודש בהלכה זו, או שמשרדו יעגן בחקיקה את כל נושא הסדרי הטיעון (שהפרקליטות מעדיפה, "משום מה", להותיר ברמה של הנחיות היועץ המשפטי לממשלה). הכתובת איננה נשיאת בית המשפט העליון.
  • שופט חייב לפסוק בצורה עצמאית על-פי התיק שלפניו. הוא כפוף להלכות מחייבות של בית המשפט העליון, ולא להנחיות מלמעלה - אפילו לא של נשיאת בית המשפט, ובוודאי לא של הדרג הפוליטי.
  • בית המשפט העליון פרסם לפני חודש פסק דין מנחה, המחייב את בתי המשפט המחוזיים להחמיר את הענישה על עבירות נשק (ראו קישור משמאל). לא יזיק להתעדכן בפסיקה לפני שיוצאים נגדה.
דבריו של ארדן לא רק מבטאים התעלמות מן המצב המשפטי ומן העובדות, אלא גם מדגימים שתי נטיות של פוליטיקאים רבים בעמדות כוח: לדבר כמו טוקבקיסטים ולגלגל את האחריות לפתחם של בתי המשפט. ארדן הוא האחראי מספר אחת למאבק בעבירות הנשק במגזר הערבי, משום שהמשטרה היא קו ההגנה הראשון מול עבריינים. במקום לזרוק ססמאות ("מכת מדינה איומה שנוטלת חיים רבים של אזרחים תמימים"), על ארדן להציג תוכנית סדורה למאבק בתופעה - תוכנית שבחוד החנית שלה תעמוד המשטרה. אבל הרי הרבה יותר קל לדבר גבוהה-גבוהה מאשר לרדת לפרטים בשטח.
ארדן בכלל כנראה אוהב יותר את הפוזיציה של הטוקבקיסט. בשבוע שעבר הוא הביע תמיכה במימון ההמונים של העיתונאי ארנון סגל, שמטרתו לפרסם כספר את מאמריו על הר-הבית בעיתון מקור ראשון. וכך כתב: "הפיכתו לספר שיופץ לציבור תהיה עוד צעד בחיזוק ריבונותנו בבירתנו הנצחית". אלא מאי? המשטרה, עליה אחראי ארדן, היא המופקדת על ביצוע המדיניות המפלה לרעה יהודים - ורק יהודים ומשום שהם יהודים - בהר-הבית. היא זו שמאפשרת לווקף להפוך את הר-הבית לשטח אקס-טריטוריאלי. אז אולי במקום, או לפחות לצד, הציוץ הזה - תתכבד ותעשה משהו לשם "חיזוק ריבונותנו בבירתנו הנצחית"?
והנקודה השנייה: כמה טוב שיש בתי משפט, שאפשר לזרוק לעברם תפוחי אדמה לוהטים. מבחינת הפוליטיקאים, זהו מצב של win-win: אם בתי המשפט יאשרו את מדיניותם - מה טוב; ואם יפסלו אותה - ניתן יהיה להאשים אותם בחוסר המעש של הדרג המדיני ולזעוק מרה על אובדן המשילות. וכך גם בנושא הנשק במגזר הערבי: המשטרה מגלה אימפוטנציה, השר הממונה עליה מסתפק בדיבורים, הפרקליטות מגישה הסדרי טיעון מקילים - אבל מבית המשפט מצפים שיפסול ויחמיר ויעניש. איזה כיף להיות שר.

תאריך:  09/12/2019   |   עודכן:  09/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר או טוקבקיסט
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למה שוב לכתוב דברי הבל?
בן נאמן  |  9/12/19 11:50
2
למה סתם (אולי לא סתם) להשמיץ?
קורא יודע דבר  |  14/12/19 23:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
הגיע הזמן שיבואני המותגים, יתאמו את פעילותם למחירי צרכן שונים, יבצעו התאמות כוח אדם, שטחי מחסנים על-מנת שיוכלו להתמודד טוב יותר עם המציאות המשתנה ומה שאנו רואים כרגע זו רק את ההתחלה
ח"כ שרן השכל
לאורך שנים אני חולמת להביא ילדים לעולם    טיפולים הורמונאלים שאותם אני מקבלת עברו המון צורות ומינונים שונים גרמו בחלקם לתגובות לא טובות    החלטתי לשתף את הסיפור שלי כדי לתת לנשים כוח ותקווה להמשיך בטיפולים הקשים
עו"ד צבי שוב, בר צדקה
ועדות ערר דחו שוב ושוב את עמדתו של מנהל מיסוי מקרקעין בנוגע להטלת מס על סיחור אופציות בעסקות נדל"ן - ואף הטילו על רשות המיסים הוצאות גבוהות במיוחד. כעת הסוגיה ממתינה להכרעת בית המשפט העליון
נסים ישעיהו
נראה שרבים מעדיפים שאחרים יגידו להם מה לחשוב. לא מתאים להם לחשוב בעצמם כי זה מאמץ לא פשוט ועוד יותר קשה כאשר חשיבה כזאת מביאה למסקנות המנוגדות לזרם התקשורתי-תודעתי
עו"ד גיל קראוס
היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות: אלו ההטבות הכספיות הניתנות בישראל לחולים ונכים    הזכויות משתנות בהתאם למקרה ויש לבחון אותן ספציפית כדי להפיק את התועלת המירבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il