X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אירן הגבירה את מעשי הטבח בקרב המפגינים בעירק כדי לדרדר את המצב הביטחוני במדינה. הנהגת ההיאתולות חוששת שהמשך ההפגנות בעירק יעודד את ההפגנות באירן ולכן יש לדכא אותן בכל מחיר
▪  ▪  ▪
NVUNU, CGHRE [צילום: נביל אל-ג'וראני/AP]

אירן ממשיכה במעשי הטבח שלה בקרב המפגינים בעירק, בסוף השבוע שעבר נהרגו בבגדד כ-50 מפגינים על-ידי מליציות הנאמנות לאירן, בהם 3 צלמי עיתונות.
בכך הגיע מספר ההרוגים בהפגנות לכ-450 הרוגים עד כה.
בעירק גובר החשש כי המדינה תתדרדר לגל של מעשי הרג פנימי, בדומה למה שאירע במהלך מלחמת האזרחים בסוריה, נוכח כישלונם של כוחות המשטר להשתלט על המצב הביטחוני במיוחד לאחר תקיפת ביתו של האימאם מוקתדא צדר בנג'ף באמצעות מל"ט.
האנדרלמוסיה מאיימת להשתלט על עירק, המליציות של אירן המופעלות על-ידי הגנרל קאסם סולימאני תוקפות את המפגינים ללא רחם,התוקפים הם רעולי פנים, שדוקרים את המפגינים בסכינים ומכשירים חדים אחרים, כדי שלא ניתן יהיה לזהותם ולהצביע על אירן כמי ששלחה אותם למשימת ההרג.
על-פי עדויות של המפגינים חלקם משתייך למליציית "עצאיב אלחק", הצבא העירקי עומד מנגד ולא מתערב במעשי הטבח של המפגינים. המליציות האלה שמבצעות את מעשי הטבח חוששות מדרישות המפגינים לרפורמות ומלחמה בשחיתות מכיוון שהן נהנות מהמצב הקיים. האסטרטגיה של הגנרל קאסם סולימאני לדכא את ההפגנות היא ליצור מצב של מלחמה פנימית בתוך עירק.
המשטר האירני לא מהסס להמשיך בשקריו, המנהיג הרוחני העליון עלי ח'מינאי מאשים את ארה"ב וישראל כי הן שעומדות מאחורי ההפגנות ומערכת השקר והתעמולה האירנית פירסמה ידיעות כי נעצרו מחוללי ההפגנות שפעלו בשירותם של גורמים זרים.
ההחלטה האירנית לדכא בכל הכוח את ההפגנות בעירק נובעת מההערכה כי להפגנות האלה הייתה השפעה גדולה על ההפגנות באירן עצמה בעקבות העלאת מחירי הדלק.
המפגינים אינם מהססים לחצות את מחסום הפחד ולהתעמת לאורך זמן עם כוחות הביטחון שמגיעים למוקדי ההפגנות כדי לפזרם.
המשטר האירני רוצה לדכא במהירות את ההפגנות בעירק כדי שלא יעוררו מחדש את ההפגנות באירן, אבל כעת מנסה הגנרל קאסם סולימאני לדרדר את המצב הביטחוני בעירק עד לכדי מלחמת אזרחים פנימית כדי להרתיע בין היתר את אזרחי אירן ממה שצפוי להם אם ימשיכו בהפגנות נגד המשטר.
ההתקפה על ביתו של מוצטפא צדר
נראה כי ההתקפה על ביתו של האימאם מוקתדא צדר הייתה מסר אירני שהביע את חוסר שביעות רצונה של טהרן מהתפקיד של תומכי צדר בהפגנות האחרונות לאחר שמנהיגם הורה להם לרדת לרחבות ולכיכרות ולהגן על המפגינים. המל"ט הוריד רק פצצה אחת סמוך לגדר ביתו של מוקתדא צדר במעין אזהרה שעליו לבטל לאלתר את ההוראה לתומכיו להגן על המפגינים.
תומכיו של צדר אומרים כי הנוכחות שלהם בהפגנות מנעו טבח גדול יותר במפגינים.
מוקתדא צדר היסס בתחילה אם לפרסם את דבר התקיפה על ביתו אך החליט בסופו של דבר לחשוף את הסיפור כדי להראות לאירן כי איננו חושש מפניה. המליציה "סראיא אלסלאם" ששייכת למוקתדא צדר הזהירה כי תהיה לה תגובה בלתי צפויה על הפצצת ביתו של מנהיגה",מדובר בתקדים מסוכן מאוד שבא לאחר שמשפחת צדר החליטה להגן על המפגינים בכיכר אלתחריר במרכז בגדד", נאמר בהודעתה.
נראה כי אירן מנסה לדחוף את תומכי מוקתדא סדר להתנגש עם כוחות הביטחון העירקיים כדי להגביר את הכאוס במדינה.
מוקתדא צדר נחשב למקור הלכתי בשיעה ויש לו השפעה גדולה בעירק, הוא בנו של היאתוללה מוחמד צאדק צדר שנרצח על-ידי שליט עירק צדאם חוסיין ונחשב לאחד ממתנגדיה של אירן. המצב הפנימי בעירק רק הולך ומחריף. אירן רוצה בעירק בלתי יציבה הנתונה למרותה כדי שתוכל לשלוט בה, לכן היא מנסה להבעיר סכסוכים והתנגשויות פנימיות בתוך עירק כדי שלא תאבד לגמרי את השליטה בה.

תאריך:  09/12/2019   |   עודכן:  09/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
ד"ר איימן מנצור
האינטרס הישראלי הוא שרוסיה וסוריה ייצאו בהקדם למבצע שיבסס את שליטתו של אסד בצפון-מערב סוריה. מהלך כזה יפגע בתשתיות הטרור באזור ויחליש את מעמדה של אירן
עמוס גלבוע
אין בהן דרישה לדמוקרטיה, יש בהן דרישה לאומית לריבונות המדינה וביקורת וצעדים נגד האירנים ושליחיהם. זהו אתגר לרצון ולצעדים האירניים להגמוניה בסהר הפורה. לכן, סביר שאירן תגיב בתקיפות
יוני בן-מנחם
ראשי ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי ניהלו בקהיר דיונים עם המודיעין המצרי על הסכם רגיעה ארוך טווח עם ישראל. חמאס והג'יהאד האיסלאמי מפגינים אחדות למרות המחלוקות הקשות ביניהן, חמאס פועל להשיג הכרה ישראלית דה פקטו בריבונותו על רצועת עזה
דורון יצחקוב
המחאה החברתית בעירק, שתבעה עד כה מאות הרוגים ואלפי פצועים, מערערת את שיווי המשקל הרצוי מבחינתו של המשטר בטהרן הרואה בהיחלשות השפעתו בעירק פגיעה באינטרס הלאומי האירני
יוני בן-מנחם
קטר מציעה להתנתק מתנועת "האחים המוסלמים" התומכת בטרור בתמורה לסיום המצור המדיני-כלכלי שהטילה עליה "הרביעייה הערבית". ההתקפלות הקטרית מעידה כי הלחץ עליה הניב תוצאות חיוביות ויש לבחון את רצינות כוונותיה בביצוע מצדה של כמה צעדים מידיים בשטח
רשימות נוספות
אזהרה אמריקנית: אירן זוממת תקיפה במפרץ  /  עידן יוסף
מי פוצץ את המטוס הרוסי  /  יוני בן-מנחם
שכר השרים בלבנון יקוצץ ב-50%  /  איציק וולף
באירן: "מוות לאמריקה וישראל"   /  שאול מנשה
המצב בעירק עלול להחמיר  /  איתמר לוין
פיוס במפרץ  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il