X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מסלול ההתנגשות של ליברמן

אביגדור תקום

מדוע טענתו של אביגדור ליברמן כאילו יכלו המפלגות הגדולות להקים ממשלה בלעדיו אינה אמת? על השלכות שבירת הדיכוטומיה ומדוע הפכה מפלגתו ל"ישראל בעייתנו"
▪  ▪  ▪
ליברמן. מחבל ביציבות השלטונית [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מה אתם רוצים ממני - שואל אביגדור ליברמן כמיתמם - לכחול לבן ולליכוד יש יחד 65 חברי כנסת, ולשם הקמת ממשלה לא זקוקים לי בכלל. לא לחינם נקרא ליברמן בדיווחים התקשורתיים לשון המאזנים - צירוף ציני של לשון חלקות ושיקולים זרים.
במשך שנים הייתה ישראל ביתנו ימין. כאשר כינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את אביגדור ליברמן שמאל היו אולי שגיחכו על התווית האוטומטית שמדביק ראש הממשלה על יריביו הפוליטיים, אך במשפט שאחר כך, שרבים לא טרחו לצטט, הבהיר נתניהו את כוונתו - ליברמן שייך לגוש השמאל. הווי אומר: יכולים להיות אנשי ימין ששייכים לגוש השמאל, ולהפך. עיין ערך יועז הנדל, צביקה האוזר, צחי הנגבי, אורלי לוי ואחרים.
יו"ר ישראל ביתנו אומנם לא הצטרף בסופו של דבר לממשלת שמאל-מרכז צרה, אך לא עשה זאת מאהבת מרדכי אלא משנאת המן, וליתר דיוק משנאת נתניהו ומשלל שיקולים זרים, אבל לא על כך רצוני לדבר.
כאמור, טענתו של ליברמן כאילו לו רק רצו היו יכולים להקים ממשלה בלעדיו אינה יותר מאשר גלגול עיניים. הסיבה לכך היא משום שבמשך שנים הייתה הדיכוטומיה בין ימין לשמאל ברורה. יש ימין מדיני וכלכלי ולעומתו שמאל מדיני כלכלי. ססמת הבחירות של כחול לבן אומנם הייתה "אין ימין ואין שמאל", אבל כל בר דעת הבין שהימין והשמאל שרירים וקיימים, גם אם עמדותיהם האידיאולוגיות נחלשו, אך מטרת הססמה נועדה לאפשר "שאיבה" של קולות, בעיקר מן הימין הרך.
לא כחול לבן שברה את הדיכוטומיה, אלא דווקא ישראל ביתנו. אביגדור ליברמן הפנה עורף לגוש הימין שבו היה שותף מסורתי במשך שנים רבות, והבור שהותיר לא התמלא באנשי ימין, אלא בנחשים ובעקרבים שהביאו את ישראל לבחירות.
למרות העמדות המרוככות, ההבדלים בין גוש הימין-דתיים לגוש השמאל-מרכז-ערבים, היו פחות בעמדות המדיניות ויותר בשאלת מיליון הדולר "כן ביבי" או "לא ביבי", ולחבר בין שני קצוות מנוגדים אלה לא היה ניתן. כלפי חוץ, טען ליברמן כאילו אין לו התנגדות אישית לנתניהו, אך בפועל בחש יחד עם יאיר לפיד, כדי לסכל את מינויו של נתניהו לראשות הממשלה.
הוא הבין שהמפלגות הגדולות לא יוכלו להקים ממשלה בלעדיו כל עוד אבן הנגף תהיה שאלת המשך כהונתו של בנימין נתניהו. אבל במקום להטות כתף ולהתייצב מתחת לאלונקה לצד שותפיו הטבעיים בפוליטיקה, בחר ליברמן להיתקע באמצע בפוזיציה של בובת "נחום תקום". פעם נטה ימינה ופעם שמאלה. כשהותקף מימין נטה ימינה וכשהותקף משמאל נטה שמאלה, אך משקל האגו שבבסיסו הרים אותו למעלה בתנופה שהיכתה חזרה, מטרפד כל אפשרות להקים ממשלה, ומדרדר את ישראל בפעם המי יודע כמה למערכת בחירות.
ישראל ביתנו לא הטביעה חותם על מדינת ישראל ובמשך עשרות שנותיו בפוליטיקה הישגיו של ליברמן שואפים לאפס. כוחו רק במילים (מילה זאת מילה, זוכרים?), וגם הוא מבין שאולי במקום לשבת בממשלה ולספוג ביקורת על כך שאינו עושה דבר מוטב לשבת ביציע ולזעוק את זעקת הקוזאק הנגזל. מוטב לוותר על עשייה למען אזרחי ישראל, לטובת השכמה מוקדמת וכתיבת רשומה בפייסבוק מעט לפני שבע בבוקר, שיש סיכוי כי תשפיע על סדר היום התקשורתי.
המפלגה שחרתה על דגלה "עונש מוות למחבלים" היא פצצה מתקתקת, מטען צד לציונות. זו כבר מזמן לא מפלגת העולים ישראל ביתנו אלא מפלגת ישראל בעייתנו, מפלגה שרואה ביציבות השלטונית אויב ופוגעת בכלכלת מדינת ישראל ובבטחונה. כל עוד מצביעיו הנאיביים של ליברמן לא יבינו שהוא מוביל אותם בדרך ללא מוצא וצריך "לחסל" אותו פוליטית ולהוציא אותו לגלות מהחיים הציבוריים, תמשיך המדינה לדשדש במסלול התנגשות לעוד מערכת בחירות.

תאריך:  16/12/2019   |   עודכן:  16/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אביגדור תקום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ליברמניזם
עובד 1  |  16/12/19 22:42
2
ליברמן, סוכנו של פוטין
שושו ש"י  |  17/12/19 06:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עידן יוסף
לזר קפלון, שנבחר מטעם ישראל ביתנו, כתב ברוסית על הדתיים: "הם זוללים, שותים, ואונסים קטינים בחסות אלוהים. לא נאפשר לקנאים לשלוט במדינה"    ישראל ביתנו: "הדברים הוצאו מהקשרם"    קפלון: "אין תגובה"    במערכת הפוליטית מגנים "הקורבין האנטישמי הישראלי", "זו רוח המפקד מליברמן"
עידן יוסף
התקציב הועבר מעודפי תקציב הוועדה בבחירות לכנסת ה-21 לכיסוי גרעון תקציב הוועדה במסגרת הבחירות לכנסת ה-22, שנוצר בעקבות מיזם הפיקוח על הקלפיות, שלא תוכנן מראש    תקצוב הוועדה לכנסת ה-23 ייכלל בהעברה נפרדת    האוצר: נזדקק לכסף למימון הבחירות ולבקשות הלוואת מצד מפלגות
דן מרגלית
יש בליכוד אנשים רבים שאינם נופלים בפח של ביבי ואינם מתפתים להאמין לכזב כאילו ד"ר אביחי מנדלבליט תפר לו תיקים פליליים
מירב ארד
לצורך מימוש חיבורים פוליטיים מינה יו"ר המפלגה צוות לניהול המו"מ שיורכב מיו״ר המפלגה ח״כ ניצן הורוביץ, ח"כ תמר זנדברג, ח"כ לשעבר מוסי רז ומזכ״ל מרצ תומר רזניק
קובי אפללו
ילד הפלא של הימין כמעט פרץ אלינו פיזית הביתה על-מנת שכולנו נצפה ביצירת המופת שלו    ימי בנימין היא סדרה של עמית על עמית המחונן    בזמן שהפסיפס המקושקש הזה משודר הימין ממשיך להתפורר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il