X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הימים הללו, שבהם יתקיימו בחירות ויתנהל שוב מו"מ על הקמת הממשלה וכנראה גם על חוק הגיוס, שלא כל כך מקויים, ואז שוב יקפידו גם החרדים וגם החילוניים שלא לדבר על חלק זה של דברי הרמב"ם
▪  ▪  ▪
דברים חכמים [צילום: יעקב נחומי/פלאש 90]

הימים ימי בחירות והתעמולה תתחיל מחדש וכולנו נלך להצביע (מלבד המשתמטים כמובן). ונזכרתי בסיור שערכתי בטבריה לפני חודשים אחדים וביקרתי, בין היתר, בקברו של רבי משה בן מימון, הוא הרמב"ם מגדולי ההוגים והפוסקים. ולמה הימים הללו מתאימים להיזכר בתורתו של הנשר הגדול? כי הוא דיבר על פרנסה. דברים חכמים. הלכתי אצל אתר "דעת אמת", ארגון ציבורי שמטרתו העיקרית היא חקירת התרבות.
באתר שלהם מצאתי, מתוך פירוש המשנה לרמב"ם, מסכת אבות, פרק ד', משנה ו': "אל תעשה התורה קרדום לחפור בה, כלומר: אל תחשבה כלי לפרנסה, ובאר ואמר, שכל מי שייהנה בזה העולם בכבוד תורה, שהוא כורת נפשו מחיי העולם הבא. והעלימו בני אדם עיניהם מזו הלשון הגלויה". והוסיף הרמב"ם ונקב בשמות חכמים: "וכבר ידעת כי הלל הזקן היה חוטב, והיה חוטב עצים ולומד לפני שמעיה ואבטליון, והוא בתכלית העניות, ומעלתו - עד כי תלמידיו הם אשר הושוו למשה ויהושע, וקטן תלמידיו רבן יוחנן בן זכאי".
כמובן, איני צריך להאריך כאן בדברים, כי לומדי תורה יכולים בקלות רבה למצוא אותם, אבל קשה להם להפנים דברים אלה. יש מורים, שתורתם פרנסתם, והם דואגים ללמד את תלמידי הישיבות את תורתם השתמטותם. הימים הללו, שבהם יתקיימו בחירות ויתנהל שוב מו"מ על הקמת הממשלה וכנראה גם על חוק הגיוס, שלא כל כך מקויים, ואז שוב יקפידו גם החרדים וגם החילוניים שלא לדבר על חלק זה של דברי הרמב"ם.
המשכתי לעיין בוויקיפדיה ומצאתי שהוא נולד בקורדובה בשנת 1138 ועיקר פעילותו הייתה במצרים, שם היה רופאו של המלך. אבל רבי משה בן מימון לא הסתפק ברפואה, אלא היה פילוסוף והשפיע בתורתו על הגדולים שבין הבאים אחריו וביניהם תומאס אקווינס, ברוך שפינוזה, וילהלם לייבניץ (פילוסוף ופיסיקאי) ועוד. עד יום מותו, בגיל 66, הוסיף לכתוב ספרים בתחומי תיאולוגיה, מטאפיסיקה, אתיקה, רפואה ועוד.
עם זאת כתב גם ספרי אמונה ופירושים וביניהם, משנה תורה, מורה נבוכים ועוד. בצוואתו ביקש לא לקבור אותו במצרים ואמנם גופתו הועברה ונטמנה בטבריה. שם יש בית כנסת על שמו ועמו קברו של רבי יוחנן בן זכאי ומרכז מבקרים שנבנה בדיוק 805 שנים אחרי מותו. כשיצאתי מהביקור בקבר הרמב"ם תהיתי מדוע דווקא את המשפט "אל תעשה התורה קרדום לחפור בה" אינו נלמד ודווקא מתפלפלים ומחפשים פירושים מופרכים כדי שתלמידי חכמים יוכלו להתפרנס דווקא מקיצבאות מתקציב המדינה.

תאריך:  18/12/2019   |   עודכן:  18/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מחלקה ראשונה
עידן יוסף
עד כה אמר היועץ המשפטי לממשלה כי מדובר בסוגיה תיאורטית, אך נראה כי שינה עמדתו וביממה הקרובה יודיע לבג"ץ על החלטתו לגבש עמדה בנושא
עידן יוסף
מזכ"ל המפלגה מוטרד מעיכוב האיחוד בין מפלגות הציונות הדתית וההתנגדות לרשימה דתית לאומית אחת    "אין דרכנו הפוליטית להכפיש את האחר או לזרוק אחריות"    "פיצול ופילוג מעמיד בסכנה את מחנה הימין כולו"
איציק וולף
הנהלת העבודה אישרה המשך הריצה המשותפת עם מפלגת גשר ואת ביטול הבחירות המקדימות לרשימת המפלגה לקראת הבחירות במרס 2020
דן מרגלית
אכן מכוער שבכחול-לבן אין בחירה בפריימריז    אך הם מראש הקימו מפלגה שבתחום זה היא פגומה    הכל יודעים בהצטרפם כי אין פריימריז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il