X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארגון חמאס מאשים את הרש"פ וישראל בנקיטת סחבת בנושא אישור הבחירות בשטחים ובניסיון לסרס את כוחו הפוליטי של הארגון בגדה. ברש"פ טוענים כי העיכוב נובע מהמתנה לתשובת ישראל בנושא השתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות, אולם גם צמרת פתח מעוניינת בדחיית הבחירות בגלל קרב הירושה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הפלגים הפלשתינים ובראשם ארגון חמאס ממתינים שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס יפרסם את הצו הנשיאותי הקובע את מועדי הבחירות לפרלמנט ולנשיאות בשטחים לאחר שהודיעו לו במכתב רשמי על קבלת המתווה שהציע: תחילה בחירות למועצה המחוקקת (פרלמנט) ו-3 חודשים לאחר מכן בחירות לנשיאות.ברשתות החברתיות אף נפתח האשטאג "היכן הצו הנשיאותי"?.
כבר שבועיים חלפו מאז נמסרה הסכמת הפלגים לבחירות אך מחמוד עבאס עדיין לא פירסם את הצו, גורמים ברש"פ טוענים כי הוא ממתין לתשובת ישראל הרשמית על השתתפותם של תושבי מזרח ירושלים בבחירות, אם תגיע תשובה שלילית של ישראל הרי שהבחירות בשטחים לא יתקיימו, מבחינת הרש"פ והפלגים הפלשתינים, ירושלים הינה "קו אדום" ואי-אפשר להתפשר בנושא הזה.
אולם, בחמאס חושדים כי מחמוד עבאס רקח את המרקחה הזו עם ישראל וכי הוא עומד לדרוש מהפלגים להסכים מראש לתנאי שכל המפלגות שישתתפו בבחירות יקבלו עליהן כי אש"ף הינו הנציג הבלעדי והיחיד של העם הפלשתיני ויכבדו את ההסכמים שעליהם חתם עם ישראל.
בארגון חמאס טוענים כי ישראל והרש"פ משתפות פעולה בינהן כדי לסרס את כוחה של חמאס בגדה, גורמי הביטחון של ישראל עצרו בימים האחרונים כ-10 בכירים בחמאס בשטחי הגדה,רובם באזור חברון הנחשב למעוז העיקרי של הארגון, גם מנגנוני הביטחון של הרש"פ עצרו וזימנו לחקירה עשרות פעילים של חמאס בגדה, רשמית נמסר כי הפעילות הזו באה לקראת יום השנה ה-32 להקמת ארגון חמאס כדי שפעילי הארגון לא יארגנו הפגנות בשטח, אך בחמאס טוענים כי הדבר נועד להחליש את כוחו של הארגון בגדה לקראת הבחירות. בין הבכירים שנעצרו: מוחמד א-נטשה חבר המועצה המחוקקת,עבד אלח'אלק א-נטשה, השיח' ג'וואד א-נטשה ועומר אלקוואסמה.
בחמאס אומרים כי ישראל והרש"פ חוששות כי ארגון חמאס יחזור על ההצלחה הגדולה שהייתה לו בבחירות לפרלמנט ב-2006 כאשר הביס את תנועת פתח והשיג כ-2 שלישים מהמקומות בפרלמנט. בכיר חמאס נאיף רג'וב אמר ב-13 בדצמבר, כי בכירי חמאס שנעצרו על-ידי ישראל אמורים היו להתמודד בבחירות והם נעצרו כדי למנוע את השתתפותם בתהליך.
רג'וב טוען כי מחמוד עבאס רוצה להמשיך ולהחזיק במושכות השלטון לבדו מבלי להתחלק עם חמאס בשלטון וחושש כי תנועת פתח שהוא עומד בראשה תפסיד בבחירות. "גם אם יתקיימו הבחירות, הן תהיינה באותה המתכונת של הבחירות במדינות ערב, ללא שקיפות וטוהר בחירות", אמר רג'וב.
בכירים בחמאס אומרים כי הטענה הישראלית כי מעצרי בכירי חמאס בגדה על-רקע אירועי יום השנה ה-32 להקמת הארגון היא שקרית וכי ישראל פועלת לחסל את הקאדרים הפוליטיים של חמאס בגדה כדי להקל על פתח לנצח בבחירות.
ישראל עדיין בוחנת את בקשת הרש"פ לאישור השתתפותם של תושבי מזרח ירושלים בבחירות על כל השלכותיה.
בכיר אש"ף סאאב עריקאת אמר כי "ירושלים הינה לב הבעיה הפלשתינית והיא הבירה הרוחנית, ההיסטורית והמדינית של הפלשתינים, אי-אפשר לקיים את הבחירות בלעדיה, העמדה הזו הינה קונסנזוס של כל הפלשתינים". בתוך צמרת פתח יש כמה בכירים הדורשים ממחמוד עבאס לדחות את הבחירות לפחות ב-9 חודשים מכיוון שהתנועה איננה ערוכה היטב בשטחי הגדה וכי קיומן כעת יביא לניצחונו של ארגון חמאס. בכירים בפתח הרואים עצמם כמתמודדים על ירושתו של מחמוד עבאס חוששים כי בחירות ישאירו אותם מחוץ למשחק בשנים הקרובות.
ברקע הדברים גם כוונתם של מוחמד דחלאן ומרוואן ברגותי, מתנגדיו המרים של מחמוד עבאס, להשתתף בבחירות, דבר שעלול לפגוע בכוחה של תנועת פתח בבחירות לפרלמנט וגם מהווה איום ישיר על מחמוד עבאס בבחירות לנשיאות, מרוואן ברגותי, האסור בכלא הישראלי ומרצה עונש של 5 מאסרי עולם על רצח ישראלים, נהנה מפופלאריות עצומה בשטחים וסקרי דעת הקהל מנבאים לו ניצחון על מחמוד עבאס בבחירות לנשיאות, אם אכן יתקיימו.
ההחלטה על קיום הבחירות בשטחים נתונה בידי ישראל, ירושלים היא המפתח לקיום הבחירות, השאלה היא אם ממשלת ישראל תחזור על הטעות שעשתה ב-2006 כשנכנעה ללחץ הנשיא בוש והתירה לתושבי מזרח ירושלים להשתתף בבחירות שבהן ניצחה בסופו של דבר תנועת חמאס.
מאז השתנו התנאים המדיניים, ארה"ב הכירה בירושלים כבירת ישראל והעבירה את שגרירותה מתל אביב לירושלים, להשתתפותם של תושבי מזרח ירושלים בבחירות הפלשתינית יש השלכה ישירה על מעמדה המדיני של ירושלים כבירת ישראל.

תאריך:  18/12/2019   |   עודכן:  19/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
תצפיות צה"ל זיהו מחבל חמוש שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. כלי טיס של צה"ל ירה לעברו וזוהתה פגיעה
איתן קלינסקי
קריאה בשירי אבות ישורון    ב-1950 אבות ישורון הוא קול כמעט בודד בשירה העברית, הוא שופרן של כל הג'אמילות ומשפחותיהן הנאבקות למימוש זכותן לשוב למקום בו נולדו, למולדת ממנה חלקן גורש וחלקן נס
עידן יוסף
ההחלטה אושרה ברוב מוחץ של 169 מדינות, רק ישראל וארה"ב התנגדו. אבו מאזן: "ניצחון לחוק הבינלאומי ולזכויות הפליטים הפלשתינים"    החלטה דרמטית נגד ישראל של האמנה נגד אפליה גזעית
דן מרגלית
כולם מצהירים שיספחו באורח חד-צדדי את בקעת הירדן לישראל I   היא גם אזור חשוב לביטחון, גם מתאפיין באוכלוסייה פלשתינית דלילה וגם משרת את הדמגוגיה הפטריוטית    עם זה אפשר ללכת לקלפי
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס ממתין להתבהרות המצב הפוליטי בישראל ודחה את הבקשה המצרית להגיע להסכם רגיעה ארוך טווח עם ישראל בשלב הזה. עד שתוקם ממשלה חדשה בישראל אמורים מאמצי מצרים והאו"ם להתמקד ביצוב הבנות הרגיעה ברצועה, חמאס לא יסכים לשום רגיעה ארוכת טווח עם ישראל שתגביל את חופש הפעולה שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il