X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הודיע כי הוא שוקל ברצינות את האפשרות שתנועת פתח תרוץ בבחירות לפרלמנט ברשימה מאוחדת עם תנועת חמאס. לדברי מחמוד עבאס הרעיון נועד לקדם את רעיון הפיוס הלאומי, גורמים בפתח טוענים כי ישום הרעיון יביא להסרת המצור מעל הרצועה ויטרפד את התוכניות הצבאיות של ישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

מערכת הביטחון הישראלית עדיין בוחנת את בקשת הרש"פ לאשר את השתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות והנושא יועבר עם המלצות להחלטה בקבינט הביטחוני, אולם ברש"פ נערכים כבר לבחירות לפרלמנט הפלשתיני שיתקיימו בשלב הראשון, שלושה חודשים לאחר מכן יתקיימו הבחירות לנשיאות. בינתיים בוחן יו"ר הרש"פ רעיון חדש לבחירות לפרלמנט,ריצה משותפת ברשימה מאוחדת עם תנועת חמאס.
עיתון "ראי אליום" דיווח ב-18 בדצמבר כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס אמר לבכירים ירדנים בעת ביקורו בירדן בשבוע שעבר כי הוא "רציני מאוד" בכוונתו ובנכונותו להתמודד בבחירות הבאות לפרלמנט ברשימה מאוחדת עם תנועת חמאס. על-פי הדיווח,מ חמוד עבאס הבהיר כי אם חמאס תהיה מוכנה ברצינות לתמוך בפיוס הוא לא ינקוט בסחבת ויתמוך באופציית רשימה מאוחדת עם חמאס בבחירות לפרלמנט, "לא מדובר בתרגיל" הבהיר עבאס. על-פי גורמים בכירים בפתח, מחמוד עבאס מוכן לשלב ברשימה המאוחדת גם מועמדים עצמאים וכל מי שיסכים לכך מהפלגים הפלשתינים.
הרעיון הוא לחלק מראש את 132 מושבי הפרלמנט לשתי קבוצות עיקריות בהסכמה בין פתח לחמאס, פתח תקבל בין 50 ל-60 מושבים וחמאס תקבל מספר דומה, השאר יוקצה למועמדי הפלגים והמעומדים העצמאים. המטרה היא לקבוע את תוצאות הבחירות לפרלמנט מראש בהסכמה, לגבי הבחירות לנשיאות הרי שזה כבר סיפור אחר, מחמוד עבאס לא מוכן לוותר על כיסאו.
בתוך פתח ובתוך חמאס ישנה התנגדות רחבה לרעיון של מחמוד עבאס, גורמים בפתח אומרים כי מדובר בהליך אנטי דמוקרטי כששתי התנועות הפוליטיות הגדולות מחליטות ביניהן על חלוקת עוגת השלטון מבלי להתחשב ברצון העם הפלשתיני. אם אכן יתממש הרעיון הזה של מחמוד עבאס, הרי שמדובר בבחירות לפרלמנט ללא התמודדות אמיתית, הפלשתינים קוראים לאופציה הזו "תזכייה" בערבית, והיא קיימת במערכת הפוליטית הפלשתינית במקרים של רצון להימנע ממחלוקות עמוקות וקביעת התוצאות בהסכמה מראש.
אולם, אי-אפשר לחזות מראש את תגובות הציבור אשר עלול לזעום על הרעיון הזה ולהצביע במחאה עבור רשימה אחרת ולא עבור הרשימה המאוחדת של פתח וחמאס. נראה כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מבין את כוחה הגדול של תנועת עבאס ומוכן לחלוקה פוליטית של השלטון בהסכמה בין פתח לבין חמאס כדי לצמצם את המחלוקות והשסע העמוק בין פתח לחמאס מאז 2007. גם כך, בפועל, השלטון מתחלק בין שתי התנועות, תנועת פתח שולטת בשטחי הגדה ותנועת חמאס שולטת ברצועת עזה. מבחינתו של מחמוד עבאס, המהלך עשוי להיות צעד חשוב בדרך לפיוס לאומי למרות שהוא מנציח את המצב הקיים בשטח.
תנועות פתח וחמאס נכשלו בכל הניסיונות עד כה להגיע להסכמה לאומית, הם דחו באופן מעשי את כל נוסחאות הפיוס שהציעה מצרים ומגלגלות את האשמה זו לעבר מגרשה של האחרת, עכשיו טוען מחמוד עבאס כי הוא מוכן לבחון ברצינות את אופציית הפיוס באמצעות הבחירות לפרלמנט בהסכמה מראש. הרעיון שלו לא פותר לגמריי את המחלוקות בין פתח לחמאס, מדובר ברעיון שעשוי לצמצם את עוצמת המחלוקות, להפחית את המתיחות ולתרגם את ההשלמה עם הפיצול בין הגדה לרצועה להסכם פוליטי שיקבל גושפנקה באמצעות הבחירות.
הרעיון של מחמוד עבאס לריצה משותפת בבחירות ברשימה מאוחדת עם חמאס נשמע דמיוני אך איננו בלתי אפשרי, עובדה היא שמחמוד עבאס מדבר על כך ברצינות ובאופן גלוי, ייתכן שהוא מצפה שבהמשך תסכים תנועת פתח שהוא יהיה גם המועמד המוסכם בבחירות לנשיאות. גורמים בפתח אומרים כי ברעיון של מחמוד עבאס יש גם יתרונות לחמאס, היא תוכל לשמור על כוחה הצבאי אך תעביר באופן רשמי את השלטון ברצועה לרש"פ, דבר שיאלץ את ישראל להסיר את המצור מעל רצועת עזה הנמשך כבר 12 שנים.
מהלך כזה יביא לכך שישראל תצטרך לוותר על התוכניות שלה למבצע צבאי נרחב ברצועת עזה, כמו הפלת שלטון חמאס והרס התשתיות הצבאיות של חמאס. גורם בפתח אומר כי מדובר ברעיון שישומו עשוי להפתיע את ישראל, במיוחד אם יהיו בה חילופי שלטון כתוצאה מהבחירות השלישיות לכנסת, אם מפלגת "כחול לבן" תרכיב את הממשלה הבאה היא תתקשה בתרחיש כזה לממש את תוכניותיה הצבאיות כלפי רצועת עזה.

תאריך:  19/12/2019   |   עודכן:  19/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבאס שוקל לרוץ ביחד עם חמאס בבחירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס מאשים את הרש"פ וישראל בנקיטת סחבת בנושא אישור הבחירות בשטחים ובניסיון לסרס את כוחו הפוליטי של הארגון בגדה. ברש"פ טוענים כי העיכוב נובע מהמתנה לתשובת ישראל בנושא השתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות, אולם גם צמרת פתח מעוניינת בדחיית הבחירות בגלל קרב הירושה
עידן יוסף
תצפיות צה"ל זיהו מחבל חמוש שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. כלי טיס של צה"ל ירה לעברו וזוהתה פגיעה
איתן קלינסקי
קריאה בשירי אבות ישורון    ב-1950 אבות ישורון הוא קול כמעט בודד בשירה העברית, הוא שופרן של כל הג'אמילות ומשפחותיהן הנאבקות למימוש זכותן לשוב למקום בו נולדו, למולדת ממנה חלקן גורש וחלקן נס
עידן יוסף
ההחלטה אושרה ברוב מוחץ של 169 מדינות, רק ישראל וארה"ב התנגדו. אבו מאזן: "ניצחון לחוק הבינלאומי ולזכויות הפליטים הפלשתינים"    החלטה דרמטית נגד ישראל של האמנה נגד אפליה גזעית
רשימות נוספות
נורווגיה תצנזר ספרי לימוד פלשתינים  /  עידן יוסף
צה"ל חיסל מחבל שיידה בקת"בים  /  עידן יוסף
רקטות לשטח שדרות; אישה נחבלה קל במנוסה  /  עידן יוסף
שקר הבקעה, הבל הברית  /  דן מרגלית
חמאס בהמתנה  /  יוני בן-מנחם
שהחיינו וקיימנו  /  אליקים העצני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il