X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הסכנה היא בצמיחת אידיאולוגיה גזענית בימין הישראלי סכנה המנפצת לרסיסים את כל היפה בארון הספרים היהודי, בועטת בבוטות ובגסות רוח בעולם ערכים מוסריים ואנושיים הגנוז בארון הספרים היהודי
▪  ▪  ▪
סמוטריץ'. מתהדר [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

הימין בראשות רפי פרץ, שסיכם כבר עם בן גביר מעוצמה יהודית, שמשוריין לו המקום השלישי, מצוי בצפייה לבצלאל סמוטריץ', שייתן הסכמתו למקום השלישי, המוסיף עוד אמירה נחרצת, שמציגה לפלשתינים רק את שתי אפשרויות למימוש השלום - אפרטהייד או טרנספר.
את האפשרות של אפרטהייד מציג לפלשתינים בבהירות רבה מי שמכהן כיום בתפקיד שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', מי ששווק כבר בעבר תוכנית הכרעה. לדבריו, אין כל בעיה, שפלשתינים יתגוררו בארץ ישראל, אבל רק במעמד של "גר ותושב". אך מיד הוא מחליט להדליק מדורה גזענית, ולמדורה זו הוא מגייס את ההלכה.
מתוך ההלכה מציג סמוטריץ' תוכנית, אותה יש ליישם מיד -"גר ותושב על-פי ההלכה תמיד צריך להיות קצת נחות". פתרון המבוסס על היות חלק מהתושבים במעמד של קצת נחות, זה פתרון המבסס את משטר אפרטהייד.
להנצחת המעמד המושפל והנחות לפלשתינים מגייס בצלאל סמוטריץ' את הרמב"ם, ונותן צו 8 לפסוק מכתביו. אמנם, הוא הסתפק בציטוט חלקי מ"הלכות מלכים" פרק ו' (ב) של הרמב"ם. ארשה לעצמי להרחיב במעט את הניסוח במקור - "...וְהָעַבְדוּת שיקבלו היא, שיהיו נבזים ושפלים למטה ולא ירימו ראש בישראל, אלא יהיו כבושים תחת ידם, ולא יתמנו על ישראל לשום דבר בעולם". מצער, איך גייס סמוטריץ' את ההלכה למגמותיו המשיחית, המבקשות להשתית במאה העשרים ואחת בישראל מעמד של נבזים ושפלים לפלשתינים, שאינם מוכנים לקבל מניעת מימוש זכותם להגדרה עצמית.
צה"ל כבר ידע מה לעשות
טבעי ומובן, שקולקטיב של אנשים לא יהיה מוכן לקבל מעמד המוכתב לו להיות נבזים ושפלים. לקולקטיב, שיבקש לזכות בהגדרה עצמית וייאבק למימוש זכות זו, יש לסמוטריץ' פתרון - "אין מניחים מהם נשמה".
מצער, שבמאה העשרים ואחת פועמת אצל בצלאל סמוטריץ' רוח פסוק מספר יהושע פרק י"א 14 - "... לֹא הִשְאִירוּ כָּל-נְשָׁמָה". אומנם, הוא אינו מצטט את הפסוק, אך "אין מניחים מהם נשמה" זו דרישת יישום דרך הפעולה של יהושע בפרק י"א 4 במציאות של ארץ כנען ושואלים אותה כלפי הפלשתינים כיום.
סמוטריץ' מתהדר בכך, שאצלו "אין מניחים מהם נשמה" אינו יעד. ב"נדיבותו" הוא נותן לפלשתינים זכות בחירה בין טרנספר ובין אפשרות להישאר בארץ במעמד של "צריך להיות קצת נחות". רק אם לא יהיו מוכנים לקבל מעמד זה ויביעו התנגדות, הרי לדבריו, ההלכה נתנה תשובה. התשובה צריכה להיות מתורגמת - "צה"ל יידע כבר מה לעשות". צה"ל יפעל ברוח ספר יהושע י"א 4.
סמוטריץ' לא נתן דעתו לזהות הקיימת בין גזענות ובין אמירות של מי שמכהן כיום בתפקיד שר בישראל ובעבר כיהן בתפקיד סגן יושב-ראש הכנסת. מצער, שלדעותיו של סמוטריץ' יש שותפים יותר מדי רבים גם בליכוד.
דפוסי תאוריה
הסכנה היא בצמיחת אידיאולוגיה גזענית בימין הישראלי. סכנה המנפצת לרסיסים את כל היפה בארון הספרים היהודי, בועטת בבוטות ובגסות רוח בעולם ערכים מוסריים ואנושיים הגנוז בארון הספרים היהודי.
סמוטריץ' שכח, שהתנ"ך אינו מספר רק סיפור, הוא גם מחוקק חוקים. לחלק מהם יש נימוקים. הנימוק שחוזר הכי הרבה פעמים, ונקשר להרבה מאוד חוקים, הוא הרגישות לגר - "כִּי גֵּרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם". יש לגלות רגישות חברתית כלפי גרים, משום שגם אנחנו היינו גרים. גרים בשפה המקראית אינם האנשים שעברו גיור, הגר הוא פשוט בן מיעוטים החי בקרבנו, אדם שאין לו הגנה פוליטית, ושאינו שייך לחברת הרוב. בני קהילה זו מבקש סמוטריץ' לתחום אותם ב-ד' אמות של דפוסי חוק והסדר, הקובעים שהם בני מעמד נחות. בכך הוא יוצק בגאווה רבה את דפוסי תיאוריה הפוגעת בערכי היהדות.
בצלאל סמוטריץ' הבין שכנראה הוא חצה גבולות והוא מכחיש הכחשה רפה את דבריו. בעבר הביע את דעתו, כי הרבנית תרצה קליין ועורכת הדין תהילה פרידמן, שתי נשים, שאינן נשות שמאל, אלא נשים דתיות הממקמות עצמן במחוזות היהדות הדתית לאומית, טוענות שההכחשה הרפה מאוד של בצלאל סמוטריץ' היא שקרית. לדבריהן, הוא התייחס יותר מפעם אחת לתוכניתו של יהושע כאפליקציה מחייבת לימינו אנו, כשהוא מציג את תוכנית ההכרעה שלו ודורש להסיר את מה שנראה בעיניו אשליה מסוכנת - הפתרון של שתי מדינות לשני עמים.

תאריך:  25/12/2019   |   עודכן:  25/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פנייה לבצלאל סמוטריץ'
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
סמוטריץ סכנה לדמוקרטיה הישראלי
bנעמי קליין  |  25/12/19 14:59
2
בן גביר = סמוטריץ'
שבת אחים  |  25/12/19 15:08
3
עזוב...
מגיב ותיק  |  25/12/19 15:52
 
- לאמץ את ארון הספרים היהודי
נערה  |  26/12/19 16:52
 
- העמדת פנים
מגיב ותיק  |  26/12/19 23:26
 
- החיטוט של מגיב ותיק
בזה למגיב הוותיק.  |  29/12/19 15:46
4
תודת חמאס למגיב מספר 3
תודת חמאס למגיב 3  |  26/12/19 16:19
5
תודת חמאס למגיב מספר 3
תודת חמאס למגיב 3  |  26/12/19 16:34
 
- חמאס יכול לקבל שעור ממגיב ותיק
איצי.  |  27/12/19 12:35
 
- איצי, לא הגיע הזמן להשתפר ?
מגיב ותיק  |  28/12/19 10:29
 
- לנאלחות של המגיב הוותיק
נערה.  |  29/12/19 05:52
 
- מגיב ותיק את מיצצגה בכבוד ל"ת
החולשה  |  1/01/20 07:10
6
תגובה
בצלאל סמוטריץ'  |  28/12/19 20:25
 
- אם זה באמת המגיב סמוטריץ'
אם זב האמת  |  29/12/19 12:57
 
- כתוב לי רשימת בקשות
בצלאל סמוטריץ'  |  29/12/19 20:22
7
החמאס מעריץ את ממשלת ישראל.
החמאס אוהב   |  29/12/19 08:07
8
החמאס מעריץ את ממשלת ישראל.
החמאס אוהב   |  29/12/19 08:07
9
מבקש להדגיש את אהבתו למגיב ותי
החמאס.  |  29/12/19 09:23
10
התגייסותי לחמאס הפסקתי להגיב
הודעת המגיב הוותי  |  31/12/19 07:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
הרמטכ"ל: "יש החרפה באיומים על ישראל"    "במלחמה הבאה אנחנו נתקוף בעוצמה את המרחב העירוני"    "במלחמה הבאה בצפון או עם חמאס, עוצמת האש על העורף תהיה גדולה"
מתי דוד
"אני ראש ממשלת השלום של ישראל מכריז בפני העולם, ממשלת ישראל בראשותי מודיעה על החלטתה ההיסטורית, להכיר במדינת פלשתין בגבולות 67' שבירתה ירושלים"!
עידן יוסף
לראשונה: שר הביטחון חתם על הצו לתפיסת הכסף העובר מהרשות הפלשתינית לשמונה מחבלים ובני משפחותיהם    בנט: ״עברנו למעשים. זהו עוד צעד במערכה נגד מחבלים, אנו פועלים כדי שדם יהודים לא יהיה עוד משתלם כלכלית״
מרדכי ליפמן
משפטנים בכירים טוענים שנים רבות כי האקטיביזם השיפוטי מהווה תריס ומגן על מדינת ישראל בפני תביעות משפטיות של ביה"ד הבינלאומי בהאג    "השופטים שם בהאג, מודעים ליעילותה הרבה של מערכת המשפט הישראלית, לכן אנו לא נתבעים על ידם בגין פשעי מלחמה"    כך אמרו אצלנו, ובין האומרים גם אהרן ברק ההוגה המהולל של "הכל שפיט"
עידן יוסף
תחקיר הצבא לא מצא דופי בפעילות צה"ל במהלך ימי המבצע נגד הג'יהאד האיסלאמי    חיסולם של שמונת בני המשפחה נגרם מכניסתם למקום שלא היה סגור לאזרחים
רשימות נוספות
רקטה יורטה מעל שדרות  /  עידן יוסף
צפו: מחבל חמוש מנסה לחדור לישראל  /  עידן יוסף
אונרא ממשיכה לעוד שלוש שנים  /  עידן יוסף
וישבה ירושלים לבטח  /  איתן קלינסקי
המזל של ביבי  /  דן מרגלית
שר החינוך, רפי פרץ, קרא את זאב ז'בוטינסקי  /  איתן קלינסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il