X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארגון הג'יהאד האיסלאמי פירסם את החלטות הלשכה המדינית שלו ובראשן המשך ההתנגדות והג'יהאד נגד ישראל. הארגון נחוש לטרפד בהשראת אירן כל הסכם הסדרה ברצועת עזה, החמאס אינו מוכן להתעמת עמו ולכן כל הסכם הסדרה בעת הזו עלול להיות בעוכריה של ישראל
▪  ▪  ▪
הג'יהאד האיסלמי

זמן קצר לאחר שפורסם באמצעי התקשורת בישראל על כינוס ישיבת הקבינט הביטחוני שתעסוק במתווה ההסדרה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, מיהר ארגון הג'יהאד האיסלאמי לפרסם את החלטות ישיבת הלשכה המדינית האחרונה של הארגון בראשותו של המזכ"ל זיאד נח'אלה.
להלן עיקרי ההחלטות שהתקבלו.
  • המשך העימות עם המתנחלים בגדה ועם הניסיונות לספח חלקים מהגדה ואת בקעת הירדן לישראל.הגברת אופציית ההתנגדות למנוע את ההתקפות על הפלשתינים.
  • המשך ההתנגדות והג'יהאד נגד הפרויקט הציוני (ישראל) שנתמך ע"י ארה"ב והתקדמות בשחרור האדמות הפלשתיניות.אין פשרות על ההתנגדות והג'יהאד.
  • התנגדות לכל הסדר עם ישראל או הכרה בלגיטימיות של הכיבוש הישראלי, המשך העימות עם כל הניסיונות שמטרתם לתת לגיטימציה לנוכחות הכיבוש על אדמת פלשתין.
  • התנגדות לתוכנית האמריקנית הנקראת "עסקת המאה" שמטרתה "לבלוע את פלשתין, להחרים את ירושלים ולייהד אותה, לשדוד את אצרותיה וליצור נורמליזציה עם הישות הציונית".
  • גינוי הניסיונות של מדינות ערב לנורמליזציה עם ישראל.מדובר בתקיעת סכין בגב הפלשתינים.
  • אי-השתתפות הארגון בבחירות הפלשתיניות לפרלמנט ולנשיאות."הבחירות אינן הדרך להשגת הסכמה לאומית, הן עלולות להגביר את היצול הפנימי במקום להביא לאחדות.
ארגון הג'יהאד האיסלאמי שומר בדרך כלל על הסכם הפסקת האש עם ישראל שהושג בתיווכה של מצרים לאחר סבב הלחימה בעקבות חיסולו של בכיר הארגון הבאא' אבו אלעטא על-ידי ישראל, אולם, הוא איננו אוכף אותו על כל בכיריו. הארגון ממשיך בהשראה אירנית ב"טיפטוף" ירי רקטות לעבר ישראל כדי להביע את התנגדותו להבנות ההסדרה מבלי לגרור את הרצועה לסבב לחימה חדש עם ישראל.
"עושה הצרות" התורן של הג'יהאד האיסלאמי הינו ח'ליל אלבהתיני, מפקד חטיבת עזה של הארגון.
מאז חיסולו של בהאא' אבו אלעטא מתנהג ח'ליל אלבהתיני כמבוקש מחשש שיחוסל על-ידי ישראל בגלל חלקו בפיגועים נגדה, הוא מבקש לנקום את מותו של אבו אלעטא וממשיך בקו שלו של התרסה מול ישראל וחמאס והתנגדות להסדרה למרות הסכם הפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי שהושג בתיווך מצרי. ח'ליל אלבהתיני השתתף ביחד עם בהאא' אבו אלעטא במשלחת הג'יהאד האיסלאמי שיצאה לקהיר בחודש אוקטובר שעבר לשיחות עם ראשי המודיעין המצרי בקהיר לדיון על ישום הבנות הרגיעה.
כדי לרצות את ארגון הג'יהאד איסלאמי ולשכנעו להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל שיחררה מצרים עשרות עצורים של הארגון מבתי הכלא שלה, אולם, בכירי הג'יהאד האיסלאמי לא עמדו בהבטחות שנתנו למצרים וירי הרקטות לעבר ישראל נמשך. הנחת העבודה של ארגון הג'יהאד האיסלאמי היא שידיה של ממשלת ישראל כבולות והיא לא תצא למבצע צבאי נרחב ברצועת עזה בגלל הבחירות לכנסת ב-2 במרס.
מה מניע את הג'יהאד האיסלאמי?
גורמים בג'יהאד האיסלאמי אומרים כי הארגון נחוש לטרפד בדרך חכמה כל הסכם הסדרה בין חמאס לישראל ברצועת עזה בין אם מדובר בהסכם לטווח קצר או לטווח ארוך.
ישנן כמה סיבות לכוונת הג'יהאד האיסלאמי לטרפד את ההסדרה עם ישראל:
  • אמונה מלאה של הנהגת הארגון בצדקת דרכו ובאידיאולוגיה שלו כי הדרך היחידה הינה דרך הג'יהאד.
  • תחושת העוצמה-בידי הארגון רקטות ארוכות טווח שבאמצעותן הוא יכול להכות בעורף הישראלי, כמו-כן יש ברשותו מנהרות התקפיות, טילי נ"ט מתקדמים, מל"טים וכוח קומנדו ימי.
  • היריבות עם חמאס - הארגון מרגיש מספיק חזק כדי לערער על ההגמוניה של חמאס ברצועת עזה.
מזכ"ל הארגון זיאד נח'אלה משוכנע כי ארגונו יהפוך לארגון החזק ברצועה והוא מנסה למצב אותו כארגון ההתנגדות המוביל ולצייר את חמאס כארגון המתפשר עם ישראל.
  • ההשפעה האירנית - הנהגת הארגון נתונה להשפעתה של אירן, באמצעות הגנרל קאסם סולימאני, המציידת את הארגון באמצעי לחימה מתקדמים ובכסף, האירנים דורשים מהארגון לטרפד כל הסכם רגיעה ברצועה כדי להעסיק את ישראל בשתי חזיתות במקביל, בדרום ובצפון.
ארגון חמאס איננו מעוניין להתעמת עם הג'יהאד האיסלאמי, בסבב הלחימה האחרון הוא ישב על הגדר ונמנע מלסייע לג'יהאד האיסלאמי לתקוף את ישראל בתגובה על חיסולו של בהאא אבו אלעטא אך זכה לביקורת קשה ברחוב הפלשתיני.
גם למצרים אין מנופי לחץ על ארגון הג'יהאד האיסלאמי, בתקופה שבה היה רמאדאן שלח מנהיג הארגון הייתה למודיעין המצרי השפעה רבה עליו אולם המנהיג הנוכחי זיאד נח'אלה לא עושה שום חשבון למצרים ונאמן רק לפטרוניו באירן.
ישראל תתקשה מאוד לקיים הסדרה כלשהי ברצועת עזה גם אם החמאס יסכים לה, הגי'האד האיסלאמי איננו מוכן לקבל שום הסדרה והוא כבר הפך לגורם קבוע הפועל לטירפודה. לכן, צריך להיזהר מאוד מלסכם על הסדרה כלשהי עם חמאס, הוא איננו יכול להבטיח ולהתחייב כי ירי הרקטות על-ידי גורמים בג'יהאד האיסלאמי יפסק והוא איננו מוכן להתעמת עם הג'יהאד האיסלאמי כדי לעצור את הירי, בתרחיש כזה ישראל עלולה למצוא את עצמה בתוך תהליך הסדרה כשהיא מעניקה הקלות לארגון החמאס תחת אש מבלי לקבל תמורתן רגיעה, זו איננה הדרך להילחם בטרור.

תאריך:  31/12/2019   |   עודכן:  31/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הג'יהאד האיסלאמי יטרפד כל הסדרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דן מרגלית
אני מכיר את יישובי עוטף עזה מעשרות ביקורים    אם תהיה הסדרה של ממש הם יקבלוה בברכה    גם הם מבינים שיש מושג אשר שמו "מגבלות הכוח"
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס פירסם תיעוד מצולם המאשים את מנגנון המודיעין הכללי של הרש"פ בסיוע לישראל לחסל את בכיר הגי'האד האיסלאמי בהאא' אבו אלעטא. חמאס במצוקה ברחוב העזתי בגלל הסכם הרגיעה עם ישראל ואי השתתפותו לצד הג'יהאד האיסלאמי בסבב הלחימה האחרון והוא מפעיל ספינים תקשורתיים נגד הרש"פ וישראל
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - תעודת עניות, פיתוח, משטרה עבריינית, סוס טרויאני והשינוי נעשה במחשכים    שבוע טוב וחנוכה שמח
יוני בן-מנחם
ארגוני הטרור ברצועה הודיעו על הפסקת "צעדות השיבה" לתקופה של 3 חודשים וחידושן במתכונת של פעם בחודש. גורמים בחמאס מכחישים כי מדובר בהחלטה הנובעת מכישלון או עסקה ואומרים כי הארגון מתנגד להסדרה ארוכת טווח עם ישראל
איציק וולף
שר הביטחון יביא לאישור הקבינט הצעה לקיזוז 149 מיליון שקלים מכספי המיסים שמעבירה ישראל לרשות הפלשתינית על-פי החוק להקפאת כספים למטרות טרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il