X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מתווה ההסדרה הנוכחי ברצועת עזה הוא טעות אסטרטגית קשה ואסור לישראל להסכים לו. מדובר ב"הסדרה תחת אש" שתאפשר לארגוני החמאס והג'יהאד האיסלאמי להתעצם ותפגע בהרתעה של ישראל
▪  ▪  ▪
מנהיגי חמאס. יצאו מחוזקים [צילום: עבד ראחים חאטיב/פלאש 90]

הקבינט הביטחוני אמור לדון במתווה ההסדרה בין ישראל לחמאס שגובש בעזרתה של מצרים ואולי גם לאשר אותו. לא כל הפרטים ידועים לציבור, אולם העיקרון שעליו בנוי המתווה הינו מתן הקלות אזרחיות לרצועת עזה מצדה של ישראל בתמורה לרגיעה ביטחונית בגבול הרצועה. נראה כי מדובר רק על תקופה של כמה חודשים, מה שנקרא הסדרה קצרת טווח.
חמאס כבר נקט צעד מצידו כשהודיע על הפסקה זמנית של "צעדות השיבה" על גבול הרצועה שיתחדשו רק ב"יום האדמה" הבא ב-30 במרץ במתכונת של פעם בחודש. גורמים ביטחוניים טוענים כי גם העובדה שחמאס לא השתתף בסבב הלחימה האחרון נגד ישראל לצדו של ארגון הג'יהאד האיסלאמי, לאחר חיסולו של בהאא' אבו אלעטא, מעידה על רצונו ברגיעה עם ישראל.
אחת מההקלות שכבר קיבל חמאס בתמורה ממצרים הייתה האישור למנהיג החמאס אסמעיל הנייה לצאת לסיור ארוך בחו"ל לשם תיאום עמדות עם חברי הלשכה המדינית של הארגון השוהים בדוחא וגם איסוף כספים עבור הארגון, חלק ניכר מהכספים האלה אמור להגיע לידי הזרוע הצבאית של הארגון. בין ההקלות שאמורה לעשות ישראל לחמאס: הכנסה מחדש של צמיגים לרצועת עזה, אותם מנצלים הפלשתינים להבערה על גדר הגבול, וגם רשימה ארוכה של חומרים דו-שימושיים שעד כה אסרה ישראל על הכנסתם לרצועה מכיוון שאפשר לייצר מהם אמצעי חבלה.
אם כן, מה הועילו חכמים בתקנתם?
זאת ועוד, כמה פרטים חשובים בכל זאת נודעו ממתווה ההסדרה המוצע בין ישראל לחמאס.
  • חמאס איננו מתחייב ואיננו נותן ערובות לישראל כי ימנע ירי רקטות לעבר שטח ישראל ע"י ארגון הג'יהאד האיסלאמי או ארגונים "סוררים" אחרים.
  • מתווה ההסדרה איננו כולל את החזרתם של 4 השבויים והנעדרים הישראלים המוחזקים בידי חמאס ברצועה.
  • אין שום מגבלה במתווה ההסדרה על המשך ההתעצמות הצבאית של ארגון חמאס.
ארגון חמאס מעוניין כנראה רק בהסדרה קצרה של כמה חודשים כדי לקבל את ההטבות האזרחיות והפרויקטים הכלכליים שהובטחו לו מבלי להילחם בטרור הרקטות של הג'יהאד האיסלאמי, שני הארגונים מתואמים בינהם כדי להבטיח שבידי הפלשתינים ברצועה ישאר מנוף לחץ קבוע על ישראל באמצעות ירי הרקטות. בין הפרויקטים האזרחייים שחמאס אמור עוד לקבל: הקמת בית חולים אמריקני בצפון הרצועה, מתיחת קו חשמל(161) מישראל לרצועת עזה, הקמת אזור תעשיה ובניית מתקן להתפלת מים.
חמאס הצליח לנתק את נושא 4 השבויים והנעדרים הישראלים המוחזקים על ידו ברצועה משיחות ההסדרה, מבחינתו מדובר בערוץ נפרד שתמורתו הוא דורש את שחרורם של עשרות מחבלים ששוחררו ב"עסקת שליט" ונעצרו מחדש ועוד שחרור של כ-2000 מחבלים בהם כמה מאות רוצחים. ישראל לא ביצעה בפועל את החלטות הקבינט הביטחוני להפעלת מנופי לחץ על חמאס שהתקבלו לפני יותר משנתיים כדי להביא לשחרור השבויים והנעדרים המוחזקים ברצועת עזה. הנושא של המשך בניית הכוח הצבאי על-ידי חמאס והתעצמותו פירושו גם התחזקותו של ארגון הג'יהאד האיסלאמי.
ההסדרה תמנע מישראל את הפצצת מתקני היצור והאימונים של שני הארגונים האלה ואת מחסני הרקטות ומתקני הקומנדו הימי ופיתוח אמצעי הלחימה. החמאס והגי'האד האיסלאמי יוכלו בתקופת ההסדרה להמשיך ולייצר רקטות ומל"טים ולחפור מנהרות התקפיות מבלי שיופרעו על-ידי ישראל. ישראל עלולה למעשה לחזור על הטעות שעשתה בלבנון לאחר מלחמת לבנון השנייה, היא מאפשרת לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי להעצים את כוחם הצבאי, בדיוק כפי שעשה ארגון חיזבאללה אשר ניצל את השקט כדי להפוך למפלצת טרור שיש ברשותה כ-130 אלף רקטות המאיימות על כל שטח מדינת ישראל.
חמאס והג'יהאד האיסלאמי רוצים ללכת בדרכו של חיזבאללה, על-פי התכנון האירני, כך אנו עלולים לקבל 2 ארגונים הדומים לחיזבאללה בדרום הארץ. במקרה של עימות צבאי, ישראל תותקף מצפון ומדרום בעשרות אלפי רקטות ותשלם מחירים כבדים מאוד על כך שהעדיפה שקט ורגיעה על פני השמדת תשתיות הטרור כמתחייב כדי לשמור על ביטחונה.
מתווה ההסדרה הנוכחי הינו טעות אסטרטגית קשה, ישראל נדרשת לתת הקלות לרצועה מבלי לקבל תמורה הולמת, מדובר ב"הסדרה תחת אש", שכן ארגון הג'יהאד האיסלאמי ימשיך בירי הרקטות וחמאס איננו מתחייב למנוע זאת. כל מתווה הסדרה עם ארגון חמאס ברצועה חייב לכלול את החזרת הבנים הביתה, שמירה על שקט מוחלט בגבול כולל ערבויות, הפסקת ההתעצמות הצבאית של חמאס והג'יהאד האיסלאמי בשלב הראשון ואחר כך פירוזה המלא של הרצועה מנשק.
ישראל לא תרוויח שום דבר ממתווה ההסדרה הנוכחי, אולי הדבר יאפשר לה לעבור את הבחירות לכנסת בשקט יחסי אך מדובר בתקדים מסוכן, הגיע העת שישראל תשנה את כללי המשחק מול ארגוני הטרור, הדרך לעשות זאת, בלית ברירה, היא באמצעות מבצע "חומת מגן מספר 2" ברצועה עזה להריסת תשתיות הטרור כדי להסיר את האיום מעל תושבי הדרום, זוהי האופציה היחידה לעצור את הטרור.

תאריך:  01/01/2020   |   עודכן:  01/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ארגון הג'יהאד האיסלאמי פירסם את החלטות הלשכה המדינית שלו ובראשן המשך ההתנגדות והג'יהאד נגד ישראל. הארגון נחוש לטרפד בהשראת אירן כל הסכם הסדרה ברצועת עזה, החמאס אינו מוכן להתעמת עמו ולכן כל הסכם הסדרה בעת הזו עלול להיות בעוכריה של ישראל
דן מרגלית
אני מכיר את יישובי עוטף עזה מעשרות ביקורים    אם תהיה הסדרה של ממש הם יקבלוה בברכה    גם הם מבינים שיש מושג אשר שמו "מגבלות הכוח"
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס פירסם תיעוד מצולם המאשים את מנגנון המודיעין הכללי של הרש"פ בסיוע לישראל לחסל את בכיר הגי'האד האיסלאמי בהאא' אבו אלעטא. חמאס במצוקה ברחוב העזתי בגלל הסכם הרגיעה עם ישראל ואי השתתפותו לצד הג'יהאד האיסלאמי בסבב הלחימה האחרון והוא מפעיל ספינים תקשורתיים נגד הרש"פ וישראל
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - תעודת עניות, פיתוח, משטרה עבריינית, סוס טרויאני והשינוי נעשה במחשכים    שבוע טוב וחנוכה שמח
יוני בן-מנחם
ארגוני הטרור ברצועה הודיעו על הפסקת "צעדות השיבה" לתקופה של 3 חודשים וחידושן במתכונת של פעם בחודש. גורמים בחמאס מכחישים כי מדובר בהחלטה הנובעת מכישלון או עסקה ואומרים כי הארגון מתנגד להסדרה ארוכת טווח עם ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il