X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גורמים ב"משמרות המהפכה" באירן מאיימים לפגוע בתל אביב במסגרת התגובה על חיסול קאסם סולימאני. הסבירות לכך נמוכה כרגע אך אסור לזלזל באיום, ישראל ערוכה היטב לתגובה על כל איום לפגוע בתל אביב מכל מקום במזרח התיכון ובפרט מרצועת עזה
▪  ▪  ▪
[צילום: חסן ג'די/פלאש 90]

צריך להתייחס ברצינות רבה לאיומים המגיעים מ"משמרות המהפכה" על כוונה לפגוע גם בתל אביב במסגרת התגובה על חיסולו של הגנרל קאסם סולימאני מפקד כוח "קודס". לאירנים יש את המודיעין הדרוש ואת היכולת המבצעית לממש את האיום, האירנים אינם מעוניינים במלחמה כוללת והתגובה הצבאית שלהם אמורה להיות מדודה, אולם מה יקרה אם העניינים יצאו מכדי שליטה ואירן תהיה לחוצה עם הגב לקיר?
אם אכן תתבצע תקיפה כזו של תל אביב האם היא תעשה משטחי אירן, עירק או מסוריה באמצעות טילים? או אולי מרצועת עזה על-ידי שלוחותיה של אירן, חמאס והג'יהאד האיסלאמי? האירנים זהירים, מדויקים ומחושבים בהודעות מהסוג הזה, ידוע גם היטב למודיעין הישראלי על התיאום ההדוק שקיים בין "משמרות המהפכה" האירניים לבין ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי.
בביקורים האחרונים של משלחת חמאס בטהרן בראשות סאלח אלעארורי ומשלחת הג'יהאד האיסלאמי בראשות זיאד נח'אלה סוכם בפגישות עם המנהיג העליון עלי ח'מינאי והגנרל קאסם סולימאני על אופי התגובה למקרה של עימות צבאי בין אירן לארה"ב ולישראל. הסיכום קובע כי כל שלוחותיה של אירן הנקראות "ציר ההתנגדות", ישתתפו בהגנה על אירן מכל החזיתות, כולל מרצועת עזה.
ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי שומרים על פרופיל נמוך מאוד מאז חיסולו של הגנרל קאסם סולימאני. עיתון "א-שרק אלאווסט" דיווח ב-5 בינואר כי ארגון חמאס איננו מעוניין בהסלמה ברצועת עזה בעקבות חיסולו של קאסם סולימאני, על-פי הדיווח, ארגון חמאס אף הודיע לשאר הפלגים הרצועה שלא יתן להפוך את רצועת עזה לשטח בו מתקיימים עימותים בינלאומיים או שנסגרים בו חשבונות. חמאס סיכם את העמדה הזו עם מצרים והודיע לה שהוא מעוניין להמשיך בישום הבנות הרגיעה, קודם לכן העבירה ישראל מסר לחמאס והג'יהאד האיסלאמי דרך מצרים והזהירה אותם שלא להיגרר אחרי אירן ולהגיב בהתקפה על ישראל משטח הרצועה.
לפי שעה, הדברים נראים נכונים, ארגון חמאס הסתפק בפתיחת בית אבלים בעיר עזה לזכרו של קאסם סולימאני. גורמים בחמאס אמרו כי בית האבלים נפתח "מתוך נאמנות למי שהגן על ההתנגדות ועמד לצדה של פלשתין". ברשתות החברתיות נמתחה ביקורת קשה על החלטת חמאס לפתוח בית אבלים בעזה לזכרו של קאסם סולימאני, "איך אנו פותחים בית אבלים לאדם שרצח אלפי נשים וילדים סונים בסוריב ובעירק"? "חמאס סוחרת בדם של עזה" נכתב בכמה תגובות.
גורמים בחמאס מסבירים כי למרות שהארגון מקבל סיוע רב מאירן בכסף ובאמצעי לחימה, הוא מקבל החלטות עצמאיות בהתאם לאינטרסים שלו וההנהגה האירנית מקבלת זאת, המצב שונה בכל הקשור לארגון הג'יהאד האיסלאמי אשר מתנגד להסדרה עם ישראל ומנסה לטרפד את הבנות הרגיעה. ראינו כיצד פעל במשך תקופה ארוכה בכיר הג'יהאד האיסלאמי ברצועה, בהאא' אבו אלעטא, ששיגר רקטות לעבר ישראל בניגוד לעמדת חמאס עד שישראל נאלצה לחסלו.
אולם, ירי הרקטות לעבר ישראל לא פסק, לבהאא' אבו אלעטא קם יורש הממשיך את דרכו בשם ח'ליל אלבהתיני, מפקד חטיבת עזה בג'יהאד האיסלאמי, האחראי לירי הרקטות האחרון לעבר אשקלון בעת ביקורו של ראש הממשלה בעצרת בחירות לפני כשבועיים. להערכת גורמים בפתח ברצועת עזה, מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נח'אלה יתקשה לעמוד בלחץ אירני לשגר רקטות לעבר ישראל כדי לנקום את מותו של קאסם סולימאני, אם אכן יגיע לחץ כזה.
ישראל איננה מעורבת כרגע בעימות בין אירן לארה"ב אך בהחלט ייתכן שאירן תנסה לגרור אותה לעימות,אמיר מוסאווי, בכיר אירני אמר בסוף השבוע כי אם יתברר שלישראל היה קשר לחיסולו של קאסם סולימאני אירן תגיב ישירות כלפיה. במקביל, מנסים גורמים טורקים לשרבב את שמה של ישראל לעימות בין ארה"ב לאירן, העיתון "ח'בר טורק" דיווח ב-4 בינואר כי המודיעין הישראלי עקב אחר תנועותיו האחרונות של קאסם סולימאני בעירק ובלבנון והעביר את המידע לארה"ב.
האיום האירני לפגוע בישראל הוא רציני אך סביר להניח שהאירנים עלולים לנקוט צעד כזה רק אם מצבם יחמיר מבחינה צבאית מול ארה"ב, לישראל יש את היכולת המודיעינית והמבצעית להגיב בחריפות על כל התקפה על תל אביב מכל מקום במזה"ת התיכון ובוודאי שמרצועת עזה, גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי התגובה הישראלית במקרה כזה תהיה קשה ביותר.

תאריך:  05/01/2020   |   עודכן:  05/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חיסול סולימאני
איתמר לוין
אילן גולדברג, שהיה פקיד בכיר לענייני אירן בפנטגון, מתאר ב-Foriegn Affairs את התגובות האפשריות לחיסול סולימאני - מעירק, דרך ישראל ועד לארה"ב
איציק וולף
נשיא ארצות הברית מאיים על אירן, בציוצי טוויטר כדרכו, כי אם תתקוף עוד אמריקנים או נכסים אמריקנים - ארצות הברית תכה בעוצמה רבה ב-52 מטרות שחלקן חשובות לאירן ולתרבות האירנית    "ארצות הברית לא תסבול עוד איומים"
עידן יוסף
דיווח על תקיפה אווירית בגבול סוריה-עירק ובתוך שטח סוריה    מיליציית "גדודי חיזבאללה" לצבא עירק: שימרו על מרחק של לפחות קילומטר מהכוחות האמריקניים    דובר המיליציה: "גם ישראל תשלם את המחיר"
יוני בן-מנחם
אירן מתכננת תגובה צבאית נגד מטרות אמריקניות במזה"ת ובחו"ל בנקמה על חיסולו של הגנרל קאסם סולימאני. כל השלוחות של אירן במזה"ת יקחו חלק בפעולת הנקם נגד ארה"ב, עירק אמורה להפוך לזירה עיקרית, ישראל בינתיים מחוץ לתמונה
יוני בן-מנחם
הנשיא טראמפ קיבל החלטה אסטרטגית והורה על חיסולו של הגנרל האירני קאסם סולימאני בזמן מערכת הבחירות ושיגר מסר חשוב: "די לטרור!". אירן תנקום את מותו של סולימאני, המזרח התיכון בדרך להסלמה לאירנים יש יכולות צבאיות להגיב כלפי ארה"ב, ייתכן שינסו גם לגרור את ישראל ולהכלילה במסע הנקמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il