X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אירן החלה בביצוע תוכנית הנקמה שלה על חיסולו של קאסם סולימאני ותקפה בסיסים אמריקנים בעירק. אירן מתכננת להקים ברית חדשה של כל המליציות הנאמנות לה במזה"ת כדי להביא לסיום הנוכחות האמריקנית באזור באמצעות מלחמת התשה
▪  ▪  ▪
חמינאי וטראמפ. ההנהגה באירן מיהרה להגיב [צילום: קוג'י ססהארה/AP]

חמישה ימים לאחר חיסולו של קאסם סולימאני ועוד לפני שהוא נקבר בעיר מולדתו כרמאן, פתחה אירן בביצוע תוכנית הנקמה שלה המכונה "השהיד סולימאני" נגד ארה"ב. נראה כי הלחץ העממי ברחוב האירני השפיע על ההנהגה האירנית והיא מיהרה להגיב מהר מן הצפוי במעין "הפגנת שרירים" ראשונית. אירן שיגרה 35 טילים בליסטיים לטווח בינוני מסוג "פאתח 313" לעבר 2 בסיסים אמריקנים בעירק, בסיס "עין אלאסד" ובסיס ארביל.
בהודעת "משמרות המהפכה" האירניים נמסר כי "אנחנו לא רואים בשום אופן כי הישות הציונית (ישראל) נפרדת מהממשל האמריקני בפשעים הללו, אנחנו מזהירים את השטן הגדול (ארה"ב) מפני כל פעולה או מבצע מצידו, הם יענו בתגובה יותר מוחצת ויותר כואבת". סוכנות הידיעות האירנית "תסנים" מסרה מפי גורמים יודעי דבר כי אם ארה"ב תגיב על ההתקפה האירנית, יתקוף ארגון חיזבאללה את ישראל. שר החוץ האירני ג'וואד זריף אמר כי אירן איננה שואפת להסלמה אבל נגן על עצמנו מפני כל תוקפנות.
אירן ממתינה לראות אם תהייה תגובה אמריקנית על ההתקפה, עד כה ארה"ב לא הגיבה על ההתקפה, הנשיא טראמפ קיים התיעצויות עם שרי החוץ וההגנה ועם המועצה לביטחון לאומי וימסור הצהרה בהמשך. מפקד "משמרות המהפכה" באירן, חוסיין סלאמי, אמר הלילה כי "מתקפת הטילים האירנית על מטרות אמריקניות בעירק הייתה הצעד הראשון, טהרן לא תחוס על האמריקנים". ב"משמרות המהפכה" אומרים כי לא יהססו לתקוף מדינות נוספות באזור אם ארה"ב תגיב על ההתקפה האירנית.
האם ארה"ב תיסוג מעירק?
ארה"ב מכחישה רשמית כי בכוונתה להסיג את חייליה מעירק, המכתב האמריקני שנשלח "בטעות" לממשל העירקי על הכוונה לסגת משטח המדינה מתפרש עכשיו כ"ספין" אמריקני שנועד להפחיד את ממשלת עירק או כבלבול וחוסר תיאום בצמרת האמריקנית שאחראית על הטיפול בעירק, הנשיא טראמפ כבר הודיע בתגובה על החלטת הפרלמנט העירקי בדבר ביטול הנוכחות של הכוחות הזרים במדינה כי הוא יטיל סנקציות קשות על עירק וידרוש פיצוי על מילארדי הדולרים שארה"ב השקיעה בעירק מאז 2014.
ככל הנראה, הנשיא טראמפ לא יסיג את כוחות צבא ארה"ב מעירק כעת כדי שלא לתת לאירנים ניצחון אך נראה כי מפקדת הצבא האמריקני תיאלץ לבצע שינויים בפריסת הצבא האמריקני בעירק כדי לצמצם את הפגיעות בחיילים, אירן מתכוונת לפתוח, באמצעות המליציות השיעיות הכפופות למרותה בעירק במלחמת התשה נגד חיילי צבא ארה"ב כדי לגרשם בכוח.
יציאת 5,000 חיילי צבא ארה"ב מעירק תאפשר לאירן להשתלט על עירק באמצעות המליציות הנאמנות לה וכך היא תוכל לאיים גם משטח עירק על מדינות המפרץ.
האירנים ינצלו זאת גם כדי להגביר את העברת אמצעי הלחימה, דרך הגשר היבשתי החדש שהקים קאסם סולימאני באזור קאים-אלבוכמאל בגבול סוריה עירק, לסוריה ולחיזבאללה בלבנון.
איש הדת השיעי הבכיר בעירק, מוקתדא סדר, שבעבר הקים מליציה נגד ארה"ב הנקראת "צבא אלמהדי" הורה על הקמתה מחדש, הוא קרא ב-6 בינואר לסגור את שגרירות ארה"ב בבגדד ולסלק את חיילי ארה"ב מעירק באופן משפיל ולבטל את ההסכם הביטחוני בין ארה"ב לממשלת עירק.
מלחמת התשה
הנחת העבודה האירנית היא שמלחמת התשה נגד הנוכחות האמריקנית במזה"ת יכולה להימשך זמן רב, היא לא תביא לפתיחת מלחמה כוללת עם ארה"ב והנשיא טראמפ יתקשה להתמודד עמה, מלחמה כזו תשחוק להערכתם את מעמדו הפוליטי של הנשיא טראמפ במערכת הבחירות לנשיאות במיוחד אם יתחילו להגיע לארה"ב ארונות מתים של חיילים אמריקנים.
על-פי גורמים עירקים, אירן עומדת להקים ברית של כל המליציות הנאמנות לה במזה"ת שתיקרא "ברית ההתנגדות הבינלאומית" (תחאלוף אלמוקאוומה א-דוולי-בערבית) כדי שיפגעו בנוכחות האמריקנית ובאינטרסים של ארה"ב ובנות בריתה במדינות ערב, עירק אמורה להפוך, מבחינת האירנים, לזירה העיקרית של מלחמת ההתשה החדשה.
השגרירות האמריקנית בבגדד והבסיסים האמריקנים בעירק יהפכו למטרות עבור המליציות הפרו אירניות בעירק, ותתחיל פעילות תקיפה של הבסיסים בטילים בליסטיים, רקטות, מארבים נגד כלי רכב צבאיים אמריקנים הנעים על הצירים ופיגועי התאבדות על מתחמים אמריקנים, גם בתוך בסיסי הצבא העירקי, הכל בשם הנקמה על חיסולם של קאסם סולימאני ואבו מהדי אל מוהנדס סגן ראש המליציות "אלחשד א-שעבי" בעירק.
ארה"ב יכולה להילחם בכוונות האירניות לפתוח במלחמת התשה נגדה, היא יכולה להכריז על אירן,עירק ולבנון כ"מדינות תומכות טרור" ולהטיל עליהן סנקציות כבדות, היא יכולה גם להכריז על כל המליציות הפרו אירניות כ "ארגוני טרור" ולקבל גם לגיטימציה מהאו"ם לפעול נגדן.
ערעור הכלכלה של המדינות הנותנות חסות למליציות הפרו אירניות באמצעות סנקציות כבדות שיפגעו בכלכלה שלהן עשוי להיות כלי יעיל לסכל את כוונות אירן. אירן מאיימת באמצעות שלוחותיה במזרח התיכון על כל הבסיסים האמריקנים במזה"ת, לארה"ב יש בסיסים בסוריה ובירדן וגם באזור תאנף בגבול סוריה עירק,שם היא יכולה להתמודד ביעילות נגד כל פעולת טרור היזומה על-ידי אירן.
במדינות כמו כווית, קטר וסעודיה יש גורמי ביטחון מקומיים יעילים שכבר לכדו בעבר חוליות טרור אירניות,יתכן כי הבעיה של האמריקנים תהייה בעיקר בעירק.
ארה"ב לא יכולה להפסיק את המלחמה בדאעש בעירק, אבל היא יכולה להמשיך את המלחמה נגד דאעש גם מבסיסיה מחוץ לעירק באמצעות התקפות אוויריות ופשיטות קומנדו, הנוכחות של דאעש בעירק איננה רק בעיה של האמריקנים, משם מתוכננות גם פעולות טרור נגד מדינות אירופה וגם הן יצטרכו לפעול מול ממשלת עירק בעניין זה.

תאריך:  08/01/2020   |   עודכן:  08/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חיסול סולימאני
איתמר לוין
שר החוץ זריף: בכך מסתיימת תגובתנו, איננו מעוניינים בהסלמה אך נגן על עצמנו    אין דיווחים על נפגעים בנפש - מה שעשוי להוביל את טראמפ להימנע מתגובת-נגד    הבסיסים שהותקפו: בסיס אסד בו ביקר טראמפ בחג המולד 2018 ובסיס ארביל ממנו יצאו הכוחות שחיסלו את מנהיג דאעש
יוני בן-מנחם
מדינות המפרץ שומרות על שתיקה רועמת על חיסולו של קאסם סולימאני מחשש שאירן תנצל את חיסולו לנקום בהן על סכסוכי העבר. חילופי האשמות במפרץ סביב השאלה מהיכן המריא המל"ט האמריקני שחיסל את סולימאני, במפרץ גובר החשש למלחמה אזורית
איתמר לוין
נשיא המצוי ערב מלחמה מסתמך על יועצים מנוסים, קהילת מודיעין אמינה, קשרים הדוקים עם בעלות ברית ואמונו של הציבור. לטראמפ יש מעט מאלו, טוען וושינגטון פוסט
מירב ארד
יותר מ-200 בני אדם נפצעו    מפקד משמרות המהפכה באירן: "תחילת הסוף של הנוכחות האמריקנית בעולם המוסלמי"    גרמניה ובריטניה פועלות להוצאת חיילים ואזרחים מעירק
איציק וולף
מארק אספר הכחיש דיווח שלפיו נציג הכוחות הצבאיים האמריקניים בעירק הודיע למשרד הביטחון העירקי כי בשבועות הקרובים יעזבו כוחות ארצות הברית את המדינה    גורמי ביטחון דיווחו לקבינט: אין התראה ממשית לתגובה אירנית נגד ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il