X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
היה קשה לאתר בנאומו של הורוביץ קשר למציאות. קשה אבל אפשרי: הורביץ צדק בדבריו כשטען ש"האיחוד הזה הוא בשורה מצוינת לכל מי שדוגל בשלום צדק חברתי זכויות אדם ואזרח..." השמאל אכן דוגל ברעיונות נשגבים, אבל ניסיונותיו להרים דגלים אלו הסתיימו בכישלונות מהדהדים
▪  ▪  ▪

הנאום שנשא ח"כ ניצן הורוביץ במסיבת העיתונאים, בה הוכרז על האיחוד בין "מרצ" ל"עבודה-גשר", מחייב תשובה. זאת מאחר שמלבד חוצפה ויהירות, אופייניות וחסרות פשר יש לומר, קשה היה למצוא בדברי הורוביץ קשר לאותיות המופיעות על פתק הקלפי של המפלגה החדשה; "אמת".
אבל מחזור מסרים כוזבים אינה חידוש בשמאל ומקורותיה של שיטה זו זכורים לרע. ובכל זאת חשוב להתמקד באחד מהצ'יזבטים האלמותיים שאותם דקלם הורוביץ בנאומו; "האיחוד הוא חדשות טובות למי שרוצה לראות ...ממשלה שרואה בני אדם", ולומר כי ההיסטוריה מלמדת שמציאות של "ממשלה שרואה בני אדם" מהשמאל, טרם התרחשה.
היא לא התרחשה ברוסיה, לא בסין, לא בוונצואלה ולמרבה הצער גם לא בישראל. די באזכורו של "הסכם אוסלו" בכדי לאשש טענה זו. באוסלו לא ראו בני אדם, לא ערבים ולא יהודים. ראו רק "קורבנות שלום". כך גם בהינתקות התעלמו מהסבל הצפוי לתושבי הרצועה, הנמקים ונואשים תחת שלטון חמאס. ולא דיברנו עוד על הילדים בנגב המערבי שבמשך יותר מעשור גדלים בצל איום הטילים. את המגורשים מגוש-קטיף אין טעם להזכיר שהרי ממשלת השמאל "רואה בני אדם", לא מתנחלים.
כאמור, היה קשה לאתר בנאומו של הורוביץ קשר למציאות. קשה אבל אפשרי: הורביץ צדק בדבריו כשטען ש"האיחוד הזה הוא בשורה מצוינת לכל מי שדוגל בשלום צדק חברתי זכויות אדם ואזרח..." השמאל אכן דוגל ברעיונות נשגבים, אבל ניסיונותיו להרים דגלים אלו הסתיימו בכישלונות מהדהדים. תוצאות הניסויים הללו בבני אדם מורגשות עד היום בעולם בכלל וישראל בפרט.
גם ח"כ עמיר פרץ אמר משהו נכון במסיבת העיתונאים של איחוד המפלגות: "היום אנחנו קובעים מי יוביל את מדיניות הממשלה הבאה. אנחנו נוביל וננווט את הממשלה הבאה לממשלה של שינוי ותקווה". ועל כיוון הניווט וההובלה ניתן ללמוד מהתגובות לאיחוד, שהנה "הסוציאליזם ואחוות עמים שוב על המפה, ובגדול. יאללה, מתחילים". פרץ כאמור צדק בדבריו. זאת מאחר ש"אמת" היא המפלגה השמאלית היחידה עם אידאולוגיה, הרסנית אומנם אך עדיין אידאולוגיה, וברור שהיא זו שתתווה את הדרך לאנדרוגינוס שנקרא "כחול לבן".
ומאחר שקיים חשש שהסוציאליזם יהיה "שוב על המפה", אפשר ללמוד מנאומו של וינסטון צ'רציל מהן הסכנות הנשקפות ממשטר שכזה: "מדיניות סוציאליסטית היא תועבה לרעיון החרות הבריטי... המדינה הזו תהיה מעביד-על,... סוציאליזם הוא במהותו התקפה...על זכותו של האדם הפשוט, איש או אישה, לנשום בחופשיות מבלי שיד גסה, מגושמת ואכזרית תחסום לו את הפה והנחיריים."
והבריונות הפרלמנטרית, שהתגלתה סביב הקמת ועדת הכנסת, היא רק המבוא להתנהלות הממשלה הסוציאליסטית ש"כחול בל"ד" עלולה להקים. ועל ייחס הסוציאליסטים לדמוקרטיה כתב צ'רצ'יל כך: "פרלמנט חופשי הוא לצנינים בעיניהם... שום שיטה סוציאליסטית אינה יכולה להתקיים ללא משטרה פוליטית... ואיפה יהיו סתם בני העם... אחרי שהגוף רב העוצמה הזה ילפות אותם בידו?"
אפשר היה אולי להתנחם ולומר שדבריו של צ'רצ'יל על הסוציאליסטים באנגליה, ה"רעבים לשליטה מכל סוג, משל הייתה מאכל תאווה...", אינם נוגעים ליפי הבלורית וה'טוהר' בישראל, המונעים רק מטוב לב בלתי נלאה ותמימות. אבל הם כן נוגעים.
אולם גם אם מתאמצים לקבל את ההנחה, שהחזון של "החבר'ה הטובים לשוויון ושלום, הוא לבדו מדריך את שאיפתם לשלטון, כדאי לזכור שהדרך לגיהינום רצופה כוונות משמאל.

הכותב הוא עמית מחקר במכון אריאל לביטחון ותקשורת שבאוניברסיטת אריאל.
תאריך:  16/01/2020   |   עודכן:  16/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרך לגיהינום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מלא תבונה ומדוייק.
יהודה ק.  |  19/01/20 11:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עמוס שנער
סמוטריץ' ופרץ לא יצליחו למחוק את התדמית שלהם ולהתחפש לאנשים נאורים ומתקדמים ותמיד ימקמו אותם באותה קטגוריה קיצונית ופרימיטיבית ביחד עם איתמר בן גביר שממנו הם ניסו להתנער. אם הם בכל זאת יצליחו להתנקות מתדמיתם הקיצונית, אז בהכרח הם יבגדו בציבור שיצביע עבורם. החיבור בימין יבריח מצביעים מתונים מבנט ומהימין בכלל ויזמין את ראש הממשלה לשתות מנדטים בכיף מבלי לחשוש לאחוז החסימה. זה מה שנתניהו רצה לכתחילה
איציק וולף
יו"ר הימין החדש הודיע כי רשימת ימינה הכוללת את מפלגתו עם מפלגת האיחוד הלאומי ועם רסיסי הבית היהודי לא תתפצל לפעילות סיעתית נפרדת כפי שקרה מייד לאחר הבחירות הקודמות    "לא בלוק טכני, סיעה מאוחדת לפני ואחרי הבחירות"
מירב ארד
שרת התרבות טוענת כי ראש הממשלה ניסה למנוע את תרחיש בחירת 92 שבהן איבד הימין את השלטון בגלל איבוד מנדטים שנבע מפיצול סיעות    "קוראת לעוצמה יהודית לקבל על עצמה מנהיגות אחראית ולפרוש מן המרוץ כדי שלא נחזור על שגיאת העבר"
מירב ארד
על ההתקפלות של הר פרץ מסיכומו עם בן גביר אמר: "האירועים סביב הניסיון לאחד את הציונות הדתית - קשים ולא מכובדים"    בן-ארי: ""הרב פרץ פשוט גנב, אין מילה אחרת"
איציק וולף
ברגע האחרון להגשת הרשימות לכנסת הוחלט על איחוד רשימות בציונות הדתית    בעקבות לחצי ראש הממשלה חזר בו רפי פרץ מן הסיכום שהיה לו עם איתמר בן גביר והצטרף לנפתלי בנט    בן גביר: שפל חדש, עוצמה יהודית תתמודד לבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il