X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בתשובה לפרופ' דן שיפטן - אוניב' חיפה ולכל אשר אחפוץ ביקרוֹֹ "התרבות המערבית", ואנחנו לצערי בקדמת הבמה, מתעקשת בכפייתיות אקדמיסטית "לנתח", "להבין" ו"לשפוט" את תרבות האיסלאם בשפת ההיסטוריה, ההגיון ותפיסת "החברה הערכית" שלה-עצמה - של מי, בדיוק, הכשלון כאן?
▪  ▪  ▪
כשל תפיסתי [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

צטוט: "הבעיה מתמקדת בהיעדר פלורליזם ופתיחות בכל תחומי-החיים, מן המשפחה הגרעינית ומעמד האישה, דרך השיח הציבורי והמדע ועד למִשְטרים הפוליטיים. החברה הערבית כשלה בהתמודדות עם אתגרי המאה ה-20 וה-21 כיון שהיא חסרה את הגמישות והפתיחות המאפשרות הסתגלות לשינויים וגיוס הפוטנציאל האנושי הנדרש לכך", סוף ציטוט. ישראל השבוע עמ' 16.
(איזה "מעמד-אשה"? איזה "שיח-צבורי"? "איזה "מדע"? איזה "גְמישוּת ופתיחות"? א.א.)
בכל הכבוד וההערכה לנסיון הכן, האמיתי, לנתח את "החברה הערבית", האם אכן זוהי תסמוֹנת כֶשל-תְפִיסָתי-נִרכָּש? על-פי איזה "סולם" אוֹ קוד-עֶרכי, בדיוק, אתה אדוני שופט את העולם, החברה הערבית?
צר לומר זאת במפורש אבל החברה המערבית-נוצרית, מוּכת ה-politically correct, כשלה וכושלת בהתמודדות עם אתגרי הבנת החברה והתרבות השבטית-חמולתית-ערבית, בעקר זוֹ המוסלמית; תרבות נקמת-הדם, הרצח והכבוד ללא מוצא; כולל הדִכוי, הפִצול והלוחמה הבין-שבטית יעני "בתוך המשפחה" כולל "דָאר אל חָרְבְּ"; כושלת כשלון קולוסאלי!
"התרבות המערבית", ואנחנו לצערי בקדמת הבמה, מתעקשת בכפייתיות אקדמיסטית "לנתח", "להבין" ו"לשפוט" את תרבות האיסלאם בשפת ההיסטוריה, ההגיון ותפיסת "החברה העֶרְכית" שלה-עצמה - של מי, בדיוק, הכשלון כאן?
האם החָליפה הַמְּחֻיֶּטֶת, נוסח תרבות המערב, אשר נציגי החמולות הערבים נדחסים אליה, מְשַׁנָּה כל שהוא את תפיסתם העצמית אוֹ את תרבותם השבטית מקדמת דנא? כולל ה-smartphones, אוֹ שמא איננה אלא סוג של התחזות מחושבת היטב לשם השגת מטרתם המוכרזת שוב ושוב - של מי כאן בדיוק הכֶשל התפיסתי?
הדרישה החוזרת, בשיא הרצינות המערבי כמובן, לפלורליזם, לדמוקרטיזציה וכד' וכד' והכרזת כשלון בהעדרם, הרי זה, כמעט, כמוֹ לבוא בטענות "כשלון" לאחד ממיני הנחשים הארסיים בחולות מדבר-סהרה או חצי האי ערב על שהוא מיטיב להסוות את עצמו ומכיש את קורבנו מן המארב כדי לטרפו...
האם לא הגיע, זה מכבר, הזמן לקלוט ולהבין את התרבות הערבית הזאת בערוצֵי שְׂפתָה שלה וּבמוּשגיה - כמוֹת-שהיא במציאות; ולא על-פי ערוצי השפה ומושגי היסוד של תרבותנוּ - ומאתנוּ, מה לעשות, תרבות המערב. והלא נֶאֱמַר בשפה ברורה, לפני אַלְפֵי-שנה בדברי המלאך על ישמעאל, טרם הוולדוֹ, לאמור: "וְהוּא יִהְיֶה פֶּרֶא אָדָם יָדוֹ בַכֹּל וְיַד כֹּל בּוֹ וְעַל פְּנֵי כָל אֶחָיו יִשְׁכֹּן" בראשית טז, יב. מדהים עד כמה הדברים מדויקים.
("פֶּרֶא" - חמור-הבר; בְּהַשְׁאָלָה: "פֶּרֶא אָדָם" כנוי לאדם פרוע וּפוֹחֵז - על-פי קוֹנְקוֹרְדַּנְצְיָה חדשה לתנ"ך בעריכת אברהם אבן שוֹשן).
באיזה עם מן העמים בתרבות המערב יושבים אויביו המוצהרים המחויבים להשמדתוֹ, מכריזים על כך בשפה שאיננה משתמעת לשתי פנים ופועלים בגלוי להשגת מטרתם; באיזה עם, אני שואל, יושבים הללוּ בבית הנבחרים שלוֹ, כנסת למשל, בסוג של דמוקרטיה מוּפְרֶכֶת והזויה? של מי, בדיוק, חוסר הפתיחות והגמישות מול המציאות לאשורה? ומיהם הכושלים?
בנוסף, אנא עיין בדבריו של עורך מעריב המיתולוגי, עזריאל קרליבך, שכתב לפני כ-57 שנה בנושא זה. תודה.

[צילום: איתן אראל]
תאריך:  21/01/2020   |   עודכן:  21/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עשוֹר של כישלון במזרח התיכון"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל כך נכון
עמעד  |  22/01/20 13:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
חיסולו של קאסם סולימאני והצהרות בישראל בקשר למנהיג חיזבאללה מעוררים חשש בקרב הנהגות אירן וחיזבאללה כי היעד הבא לחיסול הינו חסן נסראללה. ארגון חיזבאללה נמצא בנקודת חולשה נוכח חיסולו של סולימאני והמצב הפוליטי בלבנון, אם תיווצר ההזדמנות המתאימה אסור להחמיץ את חיסולו של חסן נסראללה
יוני בן-מנחם
המליציות השיעיות הנאמנות לאירן נערכות לפעולות טרור נגד כוחות צבא ארה"ב בעירק וממתינות לתשובה הרשמית של ארה"ב על דרישת עירק לנסיגה מהמדינה. אירן צפויה להיתקל בקשיים רבים במאמציה להביא לנסיגת צבא ארה"ב מעירק, בינתיים ייתכן שתיזום פעולות טרור מתימן
יוני בן-מנחם
מתיחות חדשה ביחסי מצרים עם תנועת חמאס על-רקע ביקורה של משלחת בראשות איסמעיל הנייה בטהרן. המצרים אינם מעוניינים בנתק עם תנועת חמאס אך הם מאותתים על אי-שביעות רצונם מההתקרבות המחודשת של חמאס למשטר האייתולות
יוני בן-מנחם
מותו של הגנרל קאסם סולימאני הוא התפתחות חיובית עבור ישראל בכל הקשור במלחמה נגד ההתבססות הצבאית האירנית בסוריה. סולימאני הוא אבי הפרויקט האירני בסוריה, ישראל צריכה לנצל את הוואקום שנוצר בעקבות מותו כדי להגביר את התקפותיה על היעדים האירנים בסוריה
איתמר לוין
הממשל צמצם בצורה משמעותית את מספר הדיפלומטים ועובדי הסיוע בבגדד, ויכולת הפעולה שלהם נפגעה עוד לפני הסתערות ההמונים - מדווח וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il