X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מי אינו בעד סיפוח חלק מנחלת האבות למדינת ישראל? ולחיזוק ביטחונה בבקעת הירדן? מי שבעד מיגור הטרור הוא גם בעד השארת עשרות אחוזים מיהודה ושומרון וירושלים בידי ישראל אני בעד, בני גנץ בעד, אולי גם עמיר פרץ בעד
▪  ▪  ▪
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

באחד מרגעיו הבזויים בפוליטיקה, בעודו חותר תחת יצחק שמיר, תפס אריאל שרון את המיקרופון במרכז הליכוד וזעק: "מי בעד מיגור הטרור? נא להרים ידיים". ובאמת מי אינו בעד מיגור הטרור? והונף ים של ידיים. דבר לא יצא מזה לבד מניסיון נואל להציג את יצחק שמיר כמנהיג חלש.
נזכרתי בכך נוכח סעיף במצע הבחירות של הליכוד, שנועד להשכיח כי תיקים פליליים כבדים רובצים על כתפי בנימין נתניהו. הסעיף נקרא "תוכנית ה-100 לשלום", שביבי כתב וטראמפ חתם.
ובאמת, מי אינו בעד סיפוח חלק מנחלת האבות למדינת ישראל? ולחיזוק ביטחונה בבקעת הירדן? מי שבעד מיגור הטרור הוא גם בעד השארת עשרות אחוזים מיהודה ושומרון וירושלים בידי ישראל. אני בעד. בני גנץ בעד. אולי גם עמיר פרץ בעד. רק שהפעם לא מדובר בהצבעה פרטיזנית חסרת משמעות מהסוג של "מי בעד מיגור הטרור". זה מוקש מתקתק מתחת לקלפיות של מדינת ישראל.
רק נודעו עיקרי התוכנית וכל השבתי צבי ונביאי השקר והמשיחיים התעוררו לחיים. כן, הם רוצים סיפוח עכשיו. חד-צדדי. לא חשוב שהערבים מתנגדים. לא חשוב שאין בכל העולם כולו ערבי אחד התומך בתוכנית ביבי להצלתו ממשפט פלילי המוסווית כיוזמה של דונלד טראמפ. הם רוצים את בקעת הירדן ואת הריבונות בכל היישובים, ובכלל לא אכפת להם שאין כלה לחתונה הזאת.
תאבי סיפוח
אז מה מסוכן? שכל מדינות העולם יתרחקו עוד יותר מישראל; שברגע בו ייבחר נשיא אמריקני אחר הוא יבטל את ההכרה האמריקנית במהלך הרשום על שמה של ארצות הברית; שמצרים וירדן, שאכן ובאמת לא אכפת להן מה גורל הפלשתינים, ייאלצו בצער רב להשעות את הסכמי השלום עם ישראל ואת קניית הגז ואת שיתוף הפעולה הביטחוני. יתרה מזאת, ירדן למשל, תבטל את הסכם השלום, אבל ישראל תיאלץ להמשיך ולהעניק מטרייה ביטחונית לבית המלוכה מפני המחבלים.
אבל המשיחיים - נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' ורבים-רבים בליכוד - אינם מבינים כי האיסור לספח שטחים שירת את כל ממשלות ישראל, גם הימניות, מפני שמנחם בגין ויצחק שמיר ובנימין נתניהו ידעו ויודעים היטב כי היתר כזה הוא מה שקרוי "מתנה של פיל לבן", מי שמקבל אותה יוצא נפסד. לשבתי צבי בנט וליעקב פרנק סמוטריץ' לא חשוב, הם תאבי סיפוח גם במחיר של חידוש הסכסוך המדיני, שעלול להתדרדר בקלות לאינתיפאדה חדשה, לא עלינו. ביבי מבין. אבל בנכונותו להציל את עצמו ממשפט צדק הוא מוכן לשלם במטבע ישראלי, והמטבע הוא ישראל עצמה.
ומה צריכה הנהגת כחול-לבן להחליט? מה שהייתה צריכה להודיע כבר ביום חמישי: "בהנהגתנו ניאות לנהל משא-ומתן עם כל יוזמת שלום אמריקנית ברוכה שתהיה מעוגנת בהחלטות מועצת הביטחון 242 ו-338. (למה הן? כדי להעניק לכל הסדר גושפנקה בינלאומית ולא רק חד-צדדית אמריקנית. ובהזדמנות קרובה אעמוד על הדמיון בין הצעתי לבין תבונת הציונים אחרי מתן הצהרת בלפור).
לאור זאת הייתה צריכה לבקש מאדם בעל מידע מדיני וניסיון רב בתחום כמו דן מרידור או ציפי לבני לצאת שלשום לארצות הברית ולהכין את הרקע התקשורתי להשתתפותו של בני גנץ במשא-ומתן עם טראמפ וביבי. לא לברוח מהתמודדות עם הציר ביבי-טראמפ, שאכן מבקש לטמון לו פח; ולא להיבהל מהשבתי-צביים בממשלה; ולומר בתקשורת האמריקנית בריש-גלי: אם אפשר אנו בעד התוכנית; אבל הלהג שלה נועד להקל על ביבי להשכיח מהציבור את עבירותיו הפליליות לכאורה, ולכן אנו רוצים להיות במטבח המדיני ולהשגיח על הסירים".
לך בכוחך זה והושעת את ישראל - אמרה דבורה לברק בן אבינועם. איני מאמץ את הלשון הזאת עתה. אך קורא לגנץ להתארגן היטב, ובמעמד משני ועם אנגלית פחות טובה לענות על האתגר ולחשוף את נביאי השקר. רגע, ואם אני טועה? ואם ניתן ליישם את התוכנית? בתפילה - הלוואי, בתבונה - לא דובים ולא יער.
[פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית]

תאריך:  26/01/2020   |   עודכן:  26/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבתי צבי והמשיח כבר כאן
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
דן והצואה העיתונאית.
אמנון111  |  26/01/20 15:52
2
שני דברים.
עובד 1  |  26/01/20 20:58
 
- וכמובן שכרגיל וכמנהגי בקודש
עובד 1  |  26/01/20 23:51
3
כמובן שבלגנץ הנואל הוא הטוב...
שםלי  |  27/01/20 13:08
4
רואה השחורות
ב.ל  |  27/01/20 15:03
5
שני פושעים בכירים פעלו יחדיו
בן נאמן  |  27/01/20 15:04
 
- מיהו דן מרידור1 המבחיל
אניהי  |  27/01/20 17:29
6
מתחמק ממשפט צדק או מהפיכה נגדו
שפרירית  |  27/01/20 15:44
7
דן המטרידן..
כבש 44  |  27/01/20 15:46
8
מתחמק ממשפט צדק או מהפיכה....
שפרירית  |  27/01/20 15:54
9
מספיק עם החבר האישי מרידור
מרגליתדור ענטיקות  |  29/01/20 00:39
10
דן החמוצון
רן ב  |  29/01/20 01:03
11
כרגיל, דן הבכיין
ישעיהו א  |  29/01/20 06:16
12
לך כבר הביתה
אינטגריטי  |  29/01/20 08:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
יורם הר-לב
השמאל מתנהגים בדיוק כמו החרדים    חרדי יצטמרר למחשבה שיראו אותו בחברת חילונים, איש השמאל יצטמרר למחשבה שיזהו אותו תומך בימין
דן מרגלית
בלי להתייחס להצעה האמריקנית ולתוכנה, לגלוי ולנסתר, כחול-לבן מודיעה כי תיאות לדון בכל תוכנית שלום אמריקנית טובה ופחות טובה
מירב ארד
ח"כ זוהר: "האופוזיציה מתנהלת בצורה ודורסנית באמצעות רוב מקרי שהושג על-ידי כחול לבן"    כחול לבן: "נתניהו ביקש דיון בחסינותו - נתניהו יקבל"    בדיון במליאת צפויה להתקבל ההחלטה על הקמת ועדת הכנסת שתדון בהסרת חסינות ראש הממשלה
דן מרגלית
זוכרים שאמר כי "זיהה הזדמנות" לעשות 16 מיליונים בחברה משפחתית שמנהל בן-דודו, חברה אשר מוכרת ציוד למספנה הגרמנית הבונה צוללות לישראל, ובעידודו של ביבי גם למצרים? אז שוב הוא "זיהה הזדמנות", ונכנס בעצמו למשא-ומתן ומצא זמן להתפנות מענייני הממלכה (ותיקיו הפליליים) לשיחות עם אימא יששכר
קובי אפללו
זה ממש לא ישראל לפני הכל, אלו המנדטים של כחול לבן לפני הכל, "שוחד, מרמה והפרת אמונים" זו המנטרה שתומכי כחול לבן יחזרו עליה עד שבאורח פלא גנץ אולי יהפוך למנהיג
רשימות נוספות
גנץ: הוזמנתי לפגישה אישית עם טראמפ  /  איציק וולף
"הצגת התוכנית תתפרש כהתערבות בבחירות"  /  איציק וולף
גנץ לא ייצא השבוע לוושינגטון  /  איציק וולף
תרגיל המאה  /  אליהו קאופמן
אנטישמיות תוצרת הארץ  /  אליעזר שרגורודסקי
מלל סרק  /  רפי לאופרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il