X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
כמו גיבור "כן, אדוני השר" משתמש נתניהו במשאבים ציבוריים כדי להשיג נקודות פוליטיות כמו בפרשת אוקראינה של טראמפ, נתניהו הקריב בפרשת יששכר את יחסי החוץ מול רוסיה
▪  ▪  ▪
קבלת הפנים בנתב"ג [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

ג'ים האקר לא הספיק לחמם את כסאו כשר לענייני מינהל ב"כן, אדוני השר", וכבר היה עליו להתמודד עם משבר מדיני חמור שהוא עצמו יצר משיקולים פוליטיים. האקר החליט לארח בסקוטלנד נשיא של מדינה אפריקנית, כדי לקיים בזמן הביקור שלוש בחירות מיוחדות לפרלמנט וכך לזכות ביתרון על פני האופוזיציה. אלא שהנשיא האורח הכין נאום בו קרא לסקוטים ולאירים להתנער מכבלי השעבוד הבריטי ולצאת לחופשי.
למרבה המזל, האקר והאורח למדו יחדיו שנים רבות קודם לכן, כך שהנשיא הסכים לשוחח עם השר. עד מהרה התברר מה הוא רוצה באמת: הלוואה של 10 מיליון ליש"ט, ללא ריבית, כדי לקנות ציוד בריטי לקידוח נפט. "אתה רוצה לתת 10 מיליון ליש"ט מכספי משלם המיסים כדי לצאת מבוץ פוליטי", הבהיר סר האמפרי אפלבי להאקר. אבל השר הצליח לשכנע את המנכ"ל שלו והמשבר נמנע.
בסאטירה הבריטית הנפלאה זה היה מצחיק עד דמעות. במציאות שלנו זה ממש לא מצחיק. זה בדיוק מה שעשה בנימין נתניהו בפרשת נעמה יששכר: הקריב משאבים לאומיים לטובתה של אזרחית פרטית כדי להשיג לעצמו כמה נקודות פוליטיות. דומה שזו הפעם הראשונה בתולדות המדינה, בה נעשה שימוש שכזה ברכוש הציבור כדי לסייע לאדם פרטי שביצע עבירה פלילית, וזאת משיקולים אנוכיים של ראש הממשלה. (סוחר הסמים אלחנן טננבוים הוחזר בעסקה עם חיזבאללה משום שהיה חיוני לדעת איזה מידע מודיעיני מסר לשוביו).
נזכיר: יששכר לא הייתה בשליחות המדינה כאשר נתפסה במוסקבה וברשותה סמים. היא לא הייתה אסירת ציון ששילמה בחרותה על שאיפתה לעלות ארצה. היא לא הייתה סוכנת מוסד שנלכדה בארץ אויב. היא הייתה עבריינית, כמו עשרות ישראלים שנעצרים בחו"ל. אולי כן ואולי לא היא הפכה לכלי משחק בידי ממשל רוסי ציני ומושחת, אך ביסוד הדברים - יששכר הביאה על עצמה את הצרה הזאת.
חובתה של כל מדינה לסייע לאזרחיה הנקלעים למצוקה בחו"ל, אך בגבולות ההיגיון. ישראל מצטיינת בסיוע לאזרחיה, ליהודים ברחבי העולם וגם למדינות מוכות אסונות - ועל כך אנחנו בהחלט רשאים לטפוח לעצמנו על השכם. כאשר מדובר במי שנעצרים, הם זכאים לעמוד בקשר עם הנציגות הדיפלומטית הסמוכה - אך זו אינה מספקת להם עורך דין, ובוודאי שאינה מתערבת בהליכים.
לא ברור מדוע במקרה של יששכר התגייס נתניהו לטובתה. ראיתי דיווחים - שלא אומתו ולא הוכחשו - לפיהם היא האחיינית של אחד מנהגי ראש הממשלה, אשר יששכר (הייתה אפילו טענה שהוא אחד העדים בתיקי נתניהו; להד"ם). יש הטוענים, שנתניהו נגרר אחרי העקיצות בתקשורת בנוסח "תראו מה שווים היחסים שלו עם ולדימיר פוטין". אבל זה בעצם לא משנה. נתניהו הטיל את כל כובד משקלו, בצורה חריגה שאינה נעשית לטובתו של אף עבריין דומה, והשיג את השחרור.
באופן רשמי, לא אומרים לנו מה הענקנו בתמורה לרוסיה. אבל ברור שהייתה תמורה - גם משום שיש לנו עסק עם פוטין, כנראה השליט המושחת ביותר בעולם, וגם משום שיש דיווחים (ששוב, לא הוכחשו) על התמורה הזאת: שטח ליד כנסיית הקבר, הסכם בנוגע לאימוץ ילדים מרוסיה ועוד. ומי יודע אם זה הכל. מה שברור הוא, שאת התמורה לא שילמה משפחת יששכר ולא שילם בנימין נתניהו, אלא מדינת ישראל. במילים אחרות: הם קיבלו ואנחנו משלמים.
חייבים לומר שנתניהו הוא גאון תקשורתי. מי זוכר שלפני שלושה ימים בלבד הוא הפך לראש הממשלה המכהן הראשון המואשם בקבלת שוחד? כולם מדברים על תוכנית המאה ועל יששכר - שני אירועים שנתניהו מילא בהם תפקיד מרכזי וכנראה גם השפיע על עיתויים. ותרשו לי לפקפק באפשרות שמדובר בצירוף מקרים בלבד.
העיתוי הוא שהופך את מהלכיו של נתניהו בפרשת יששכר מ"סתם" פסולים לכאלה המצויים על גבול השחיתות. הרי אם המטרה האמיתית שלו הייתה לשחרר אותה, לא היה צורך בפסטיבל המתוקשר של טיסה למוסקבה והבאתה ארצה במטוסו. אם זה היה מהלך מדיני אמיתי, שרה נתניהו לא הייתה נדחפת לכל צילום אפשרי. זה היה תרגיל ביחסי ציבור, וכאמור - תוך שימוש במשאבים לאומיים כדי להשיג מטרה פוליטית אישית. מי שירצה ללכת רחוק, יקרא לזה מרמה והפרת אמונים, יקרא לזה גניבה בידי עובד ציבור.
ותראו עוד צירוף מקרים: כל זה קורה כאשר הסנאט דן במעשים דומים להפליא שביצע הנשיא דונלד טראמפ, חברו הטוב של נתניהו. טראמפ השתמש ביחסי ארה"ב-אוקראינה בניסיון להשיג כותרות על חקירות שיסייעו לו פוליטית. שימו לב: לא חקירות ממש, אלא רק הודעה עליהן. אז נכון שהרוב הרפובליקני בסנאט יזכה אותו, אבל המעשים החמורים הללו עומדים בעינם.
אבל בעצם, לנתניהו יש הגנה מצוינת - כזו שהציג ידיד משותף שלו ושל טראמפ, פרופ' אלן דרשוביץ, הנמנה עם צוות ההגנה בסנאט. דרשוביץ טען השבוע, כי כל פוליטיקאי סבור שבחירתו היא לטובת הציבור; לכן, אם הוא פועל כדי לקדם את בחירתו - הרי שהוא פועל לטובת הציבורי; לכן מעשיו אינם עבירה; לכן אי-אפשר להדיח אותו. נתניהו, המשוכנע שהוא ואין בלתו להנהגת המדינה, יכול לומר בדיוק את אותו הדבר: חיוני שאני אבחר, ולכן מותר לי להשתמש ברכוש ציבורי כדי לקדם את מעמדי הפוליטי. ואתם יודעים מי עוד יכול לטעון את זה? החבר השלישי, ולדימיר פוטין.

תאריך:  31/01/2020   |   עודכן:  31/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו והאקר, רוסיה ואוקראינה
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
הכותב גיבור גדול כי זה לא היה
חיים ומשה  |  31/01/20 14:18
2
איתמר אתה חייב בגילוי נאות ...
רננה  |  31/01/20 14:29
 
- שיטת "השקר הגדול" של השפם הקטן
המפרץ הפרסי  |  2/02/20 17:42
3
תיק 9000 ....
א.ל. רמת-גן  |  31/01/20 14:54
4
אלן דרשקוביץ מואשם כעת
עו"ד יורם שפכטל  |  31/01/20 15:23
5
נבוכתי מפסטיבל נעמה
מוטי הקרייתי  |  31/01/20 15:26
 
- אכן, נכון. אין זה מכובד שראש
לא מכובד  |  1/02/20 11:54
6
מענין לראות את הגאון המשפטי
אלן דרשוביץ  |  31/01/20 15:32
7
איתמר
רן ב  |  31/01/20 17:09
8
איך מרשים בניוז1
ארי כספי  |  31/01/20 21:14
9
ארה"ב הרסה את כלכלת טורקיה
עמי לבנת  |  31/01/20 23:08
10
איך ידעתי שהכתב זה ה"אובססיבי" ל"ת
חבל שנכנסתי  |  2/02/20 08:47
11
הכתבה מעידה על הכותב
Zaratustra  |  2/02/20 09:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
איציק וולף
ישיבת ההנהגה של מפלגת כחול לבן שהתקיימה ביום רביעי עסקה בשאלת התמיכה של המפלגה בהצעת סיפוח יישובים ביהודה ובשומרון, אם זו תגיע לפתחה של הכנסת    גנץ, יעלון ואשכנזי תמכו, ולפיד התנגד    ח"כ מרב מיכאלי: אין סיכוי שנאפשר שום דיבור גזעני על טרנספר, בטח שלא בתחפושת של תוכנית שלום
עידן יוסף
יו"ר מרצ אומר כי מהתוכנית האמריקנית לצערי לא ייצא הסכם ולא שלום    "אנחנו בממשלה הבאה, נתנגד בכל הכוח לסיפוח ונחדש את תהליך השלום"
עידן יוסף
ח"כ יואב בן-צור אומר כי מפלגתו סירבה לפיתוי שהציע בני גנץ לתמיכה בו - שר או סגן שר על כל ח"כ    בכחול לבן לא מכחישים ובמקביל קורצים ליהדות התורה באמצעות תמיכה בגפני
איתן קלינסקי
תוכנית ליישוב סכסוך מחייבת חתירה להסכמת שני הצדדים לחלק הארי של התוכנית ולמידה כזו או אחרת של ויתורים
מירב ארד
השר לשעבר מואשם במרמה והפרת אמונים בשל יחסיו עם איש שוק ההון מוטי בן-ארי    טוען לחסינות מהותית ולאפליה    מנדלבליט: אין כל עילה למתן חסינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il