X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תוכנית מסיימת את הכיבוש, לא עוקרת אף ישראלי או ערבי מביתו, חוסכת מתן פיצויים במאות מילירדים לעקירת ישובים ובמקום זה המשאבים מושקעים לשגשוג המדינות, אין בה זכות שיבה לאף פליט, לא מחלקת את ירושלים, עושה הפרדה בין שני העמים. חסר לה רק מרכיב אחד שהגעתי אליו אחרי מחשבה עמוקה והוא - צירוף הישות הפלשתינית למדינה שהיא כבר כיום מדינת פלשתין הלוא היא ירדן ש- 80% מתושביה פלשתינים ופליטים
▪  ▪  ▪
טראמפ מציג את תוכנית המאה [צילום: אלכס ברנדון, AP]

קראתי את כל תוכנית השלום של טראמפ. זה לא כל כך קשה. 180 העמודים נקראים כספר מתח, התוכנית מרתקת, רצינית, מלאת הפתעות, יצירתית, עם כוונות טובות, ההפך מתעלול בחירות. עד שלא קוראים את כל התוכנית לא ניתן להתייחס אליה, כי אדם מצפוני לא יכול לחוות דעה ע"פ קריאת מאמר בידיעות, בטח לא בהארץ, צפיה בויכוח צעקני בטלוויזיה ושמיעת הרצאה של פוליטיקאי. אין לי ספק שמי שכתב את התוכנית מתכוון באמת ובתמים לסיים את הסכסוך ומצא פתרון רציונאלי אופטימאלי, וזו אולי הבעיה הראשונה שלה, כי היא לא מתחשבת ברגשות, זו תוכנית עסקית. לכן גיליתי אמפתיה כה גדולה אליה כי אני עצמי כתבתי למעלה ממאה תוכניות עסקיות והרבה ספרים על אתיקה, תרבות ומורשת שבאו מהראש ורק מחזה אחד שהפך לרומן שבא מהלב והקרביים.
בעולם של אנשים שפויים ובטח לא במזרח התיכון ואפילו לא באירופה שאחרי הברקזיט כך צריך לסיים את הסכסוך. זה פתרון יחידי המושתת על האינטרסים החיוניים של ישראלים ופלשתינים. ישראל, רוב ישראל כי שוליים קיצוניים תמיד יהיו, תתמוך בתוכנית כי היא שומרת על מדינה יהודית ודמוקרטית, הפרדה בין עמים, בלי שליטה על עם זר, ובלי עקירת אלפי מתיישבים מבתיהם.
הפלשתינ ים, או ערבים תושבי השטחים, אם הם באמת רוצים PEACE TO PROSPERITY ככותרת התוכנית, יכולים להגיע לשגשוג, לבית לאומי, לשליטה על גורלם בשכנות טובה איתנו. על-פי סקרים וראיונות, בהתחשב בעייפות מהסכסוך, כשהם רואים את חוסר התוחלת של מאבק מזויין, זו אולי משאת נפשם של רוב רובם של הערבים, בתנאי שלא יעברו מניפולציות רגשיות. מצד שני, הם חיים בחברה עם נקמת דם על זוטות, רצח על כבוד המשפחה על איחור בשיבה הביתה, עם יציאה המונית לפרעות ומאורעות כל פעם שהאימאמים מבשרים בשקר כי אל-אקצה בסכנה. אבל הנהגה לא אחראית שדחתה את תוכנית החלוקה, שהביאה על עמה את הנכבה והנכסה והנאחס של מצבם, שלא מסתפקת בגבולות 1967, לא מכירה בישראל כמדינת היהודים ורוצה את זכות השיבה של מיליוני פליטים, שדוחה גם את הצעות השמאל להכרה בגושי ההתישבות תוך נסיגה מהישובים המבודדים ועקירה של מאה אלף מתיישבים שתרסק את ישראל, תדחה גם תוכנית זאת.
אני בוודאי מצווה לתמוך בתוכנית כי היא כמעט חופפת לחלוטין את החזון שלי לפתרון הסכסוך שפירסמתי לפני מספר שנים - היא מסיימת את הכיבוש, לא עוקרת אף ישראלי או ערבי מביתו, חוסכת מתן פיצויים במאות מילירדים לעקירת ישובים ובמקום זה המשאבים מושקעים לשגשוג המדינות, אין בה זכות שיבה לאף פליט, לא מחלקת את ירושלים, עושה הפרדה בין שני העמים. חסר לה רק מרכיב אחד שהגעתי אליו אחרי מחשבה עמוקה והוא - צירוף הישות הפלשתינית למדינה שהיא כבר כיום מדינת פלשתין הלוא היא ירדן ש- 80% מתושביה פלשתינים ופליטים.
אבל יטען מי שיטען כי הם נשלטים על-ידי מלך האשמי. לכך אענה שהמלך הזה עשה עבור הפלשתינים תושבי ארצו יותר מאשר הפתח והחמאס גם יחד, שיצא פעמיים למלחמה בגינם, שיורש העצר הוא עצמו חצי פלשתיני, שתושבי ארצו נהנים משגשוג וחופש יותר מאשר כל אזרח ערבי אחר במדינות ערב פרט לישראל, שהגדה הייתה בעבר חלק מהממלכה בלי התנגדות פלשתינים. יש רק בעיה קטנה - למלך נמאס מתעלולי ההנהגה הפלשתינית, מהטרור וערעור המשטר שלו שהגיע לשיאו בספטמבר השחור שבו נטבחו עשרות אלפי פלשתינים בלי שהעול הרים גבה.
לכן תוכנית טראמפ מנסה בחוכמה רבה לערב את ירדן לתוכנית לפתרון הסכסוך על-ידי השקעות ומענקים של מילירדים ואם המלך והפלשתינים ירצו הם יוכלו לקבל תמיכות של 35 מילירד דולר לשגשוג המדינה הירדנית פלשתינית, בהנהגה המתונה של המלך שהוא יותר דמוקרטי ונאור מאבו מאזן והאונייה, שכבר כיום חי בשלום עם ישראל ושרק במסגרת ירדן יוכלו להיות מדינה. כי החילזון והמדינה בעלת המום שהציעו לפלשתינים ב-1947, אחרי 1967, עם ובלי גושי ההתישבות, על-ידי קלינטון, אובמה, אולמרט וברק, אין לה יכולת קיום ולכן דחו אותה בצדק, אבל כחלק ממדינת ירדן יש לה את המסה הקריטית, את מרחב המחיה, את המוצא לים, את הבסיס הריבוני, את הצבא והזהות הערבית של מדינה, כי אין מקום ליותר משתי מדינות בשטחי ארץ ישראל.
בא"י התנכ"ית והמנדטורית יהיו רק שתי מדינות - האחת ירדנית פלשתינית ממזרח לירדן והשנייה ישראלית מדינת הלאום היהודי וכל אזרחיה ממערב לירדן, עם זכויות שוות לכל האזרחים, כאשר על הגדה יהיה קונדומיניון ישראלי-ירדני-פלשתיני שבו יחיו יהודים וערבים בשכנות טובה, הערבים יהיו אזרחי המדינה הערבית והיהודים יהיו אזרחי ישראל, עם שליטה ביטחונית ישראלית בשיתוף הירדנים והפלשתינים בדומה למצב כיום שמטרתו רק מניעת טרור אך לא שליטה בעם זר. בירת המדינה הערבית תהיה כפי שהיא כיום עמאן וירושלים תישאר מאוחדת וישראלית.
תוכנית טראמפ טומנת בחובה סכנות רבות לישראל בצד יתרונות. היתרונות הם: אין יותר שליטה בעם זר, אין עקירת ישובים, יש הכרה בינלאומית בזכותנו על ארץ ישראל כי ההכרה האמריקנית תיזלוג בהדרגה לכל אירופה ולרוב העולם, המתיישבים לא מפרים את החוק הבינלאומי כי על-פי החלטת 242 של האו"ם נסוגונו משטחים ולא מכל השטחים על-פי הפירוש האמריקני והישראלי. יש סיפוח של כל הישובים ובקעת הירדן, על-פי תוכנית אלון, החזון של רבין (אך לא הסכמי אוסלו) והחזון של נתניהו (לזכותו ייאמר), ישראל נשארת יהודית ודמוקרטית עם זכויות שוות לכולם.
מאידך-גיסא, יש סכנה קיומית על ישראל, שאינה נופלת מהסכנה של הסכמי אוסלו. באוסלו הסכמנו בתמימותנו כי רבה להביא במו ידינו את הנהגת הטרור הרצחנית עם רב המרצחים חתן פרס נובל לשלום יאסר עראפאת לשטחים אחרי שגירשו אותם מירדן ומלבנון והם היו בכלל בטוניס. עראפאת ניצל את תמימותנו בשביל לפתוח באינתיפאדה השנייה לאחר שדחה את ההצעות הנדיבות של קלינטון וברק וטבח בנו למעלה מאלף קורבנות. אם אנו נותנים יד להקמת מדינה פלשתינית ריבונית היא יכולה בנקל להפוך למדינת טרור כמו חמאסטן, כמה שהיא תהיה מפורזת, ותאיים על לב לבה של ישראל.
זה לא אותו דבר כאשר אתה מסכל טרור בגדה הכבושה כמו מניעת טרור במדינה ריבונית שתפנה על כל צעד ושעל לאו"ם ולהאג. נזכור שגם ערפאת אמר שהאמנה הפלשתינית מבוטלת והוא שיקר כי מותר לשקר כאשר אתה מתעסק עם אויבים על-פי הקוראן והעולם האמין לשקרים שלו כפי שהוא עדיין מאמין לשקרים של ישות הטרור של אבו מאזן והחמאס. מה, אנחנו נפקח על כל הספרים של מערכת החינוך הפלשתינית ונוודא שלא מטיפים ארס על ישראל, על המיסגדים ונאומי השיטנה של האימאמים, על התמיכות הישירות והעקיפות למחבלים, על הדלת המסתובבת?
זה לא ריאלי. אבל אם יקום מנהיג פלשתיני ערמומי כמו ערפאת הוא יוכל להקים את המדינה "המפורזת", להפריח שקרים, לקבל תמיכות בעשרות מילירדים ולאיים על עצם קיומה של ישראל. הסיכוי קלוש אך הוא בכל זאת קיים והערובה שזה לא יקרה היא רק בצירוף המדינה הפלשתינית לממלכה מתונה ירדנית-פלשתינית. יש בתוכנית הרבה מוקשים - כמו הנתיבים המפותלים, הישובים שהם מובלעות, המעבר הבטוח בין הגדה לעזה ולך תפקח שלא יפעילו ממנו חומר נפץ או אפילו נשק כימי, ביולוגי או אטומי, איך מפרזים באורח פלא את חמסטאן ברצועת עזה ועוד ועוד.
לסיכום, יש לאמץ את תוכנית השלום של טראמפ, לספח את כל הישובים בגדה, להשיג הכרה בינלאומית בסיפוח, לפתח קשרים דיפלומטים וכלכליים עם המדינות המתונות בחצי האי ערב ובמגרב. במקביל, יש לעשות הכל בתיאום עם האמריקנים, לשכנע את המלך הירדני ואת העם הפלשתיני שהם יהיו אלה שיקימו את המדינה הפלשתינית במסגרת ירדן שתהיה מדינה מתונה, משגשגת ובלי טרור. מלך ירדן בסופו של דבר יתרצה בגלל 35 מילירד דולר תמיכה, בגלל לחץ בינלאומי של ארה"ב ומדינות ערב המתונות, אם הוא ישתכנע שזה רצון רוב העם הפלשתיני החפץ חיים.

תאריך:  02/02/2020   |   עודכן:  02/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשמים מתוכנית השלום של טראמפ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תגובתך
שמ  |  2/02/20 20:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תוכנית המאה
דן מרגלית
אילו קרא את מחקרה של ד"ר רבקה שפק-יסק על נסיבות הגעתם של הערבים המוסלמים לארץ-ישראל היה נאלם דום. בוש ונכלם לבוא בטענות
טל בן-יעקב
טראמפ, במטרה לרצות את האוונגליסטים, מניח על שולחן המשא-ומתן תוכנית שלום לא ריאלית אשר נועדה לדרבן ולהביא אותם לקלפי להצביע עבורו בעוד פחות משנה    רק מה שטוב עבור האוונגליסטים לאו-דווקא טוב עבורנו
דן מרגלית
שניהם מבינים שסיפוח ללא משא-ומתן עם הפלשתינים וגורמים ערביים אחרים הוא כשפיכת דלק על המדורה האזורית, שלפי שעה להבתה נמוכה
מירב ארד
קודם לכן הבהיר חתנו ויועצו של טראמפ כי "התוכנית מבקשת לבלום את התרחבות ההתנחלויות, כדי לאפשר היתכנות של מדינה פלשתינית"
עמוס שנער
באוסלו נתנו, חטפנו וכאחוזי אמוק המשכנו לתת    אך בעסקת המאה ניתן רק בתנאי שקודם נקבל (כמו בסיסמתו הישנה של נתניהו)    אך כיוון שהסיכוי לקבל הוא אפסי, הסיכוי שניתן יהיה בהתאם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il