X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הגזבר שלנו אינו איש של הגיגים, הוא איש של מעשים! הוא מיהר וקבע הנחה בתשלום לוועד הבית בהתאם להיקף החיסכון של המתגוררים בכל דירה
▪  ▪  ▪
להוריד את שיעורי המס [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

התפתחות מעניינת בבניין המשותף שלנו: הגזבר הגיע למסקנה שחשוב מאוד לחסוך למען העתיד. הוא לא חושב על קיצוץ הוצאות למען הקופה המשותפת, אלא על כל אחד ממשקי הבית המתגוררים בבניין!
הגזבר שלנו אינו איש של הגיגים, הוא איש של מעשים! הוא מיהר וקבע הנחה בתשלום לוועד הבית בהתאם להיקף החיסכון של המתגוררים בכל דירה. הגזבר קבע נוהל ונוסחה: נציג הדירה יגיש לגזבר אישורים לגבי הפקדות לקופות גמל, קרן פנסיה, ביטוח מנהלים וקרן השתלמות ובהתאם להיקף החיסכון, בנוסחה מעט מורכבת (שמחייבת העסקת רואי חשבון), תינתן ההנחה.
הגזבר פרסם את ההחלטה והוסיף נימוקים: ראשית, חשוב לעודד אנשים לחסוך למען עתידם. שנית, מי שלא יחסוך אולי יתקשה לשלם לוועד הבית בהגיעו לגיל פרישה, וכך, בזכות יוזמתו, קופת ועד הבית תשגשג והדיירים בבניין יזכו לביטחון כלכלי ואושר רב. הגזבר גם תלה בלובי הבניין צילום גדול של עצמו, מעל הכיתוב: "הגזבר שלכם מחלק הטבות לציבור".
אבל הכלכלן החמוץ מדירה 6, כמו תמיד, מנסה להרוס את המסיבה: ראשית, טען הכלכלן, לא ברור שתפקידו של הגזבר לעודד חיסכון. הדיירים אינם ילדים קטנים, והם יודעים לנהל את ענייניהם גם ללא עזרתו של הגזבר. יתרה מזו, הרי יש חוק במדינה שמחייב הפרשה לפנסיה. ההטבה הנוספת שמציע הגזבר בעיקר תעודד את בעלי ההכנסה הגבוהה לחסוך יותר, אבל זו בדיוק הקבוצה שאין צורך לדאוג לה.
שנית, ההנחה בדמי ועד הבית, ללא קיצוץ בהוצאות, תיצור גרעון וכתוצאה נאלץ להעלות לכולם את מס הוועד. הגזבר, הבהיר הכלכלן, לא באמת יכול לחלק הטבות לציבור, הוא בסופו של דבר יוצר עלות מיותרת (להעסיק רואה חשבון ולהשיג את כל האישורים הנדרשים בכל שנה) ומעביר כסף מכיס לכיס. וחמור מזאת, מהכיס של בעלי ההכנסה הנמוכה לכיס של בעלי ההכנסה הגבוהה.
מעריציו של הגזבר שאלו אותו: "וואו, איך חשבת על זה? פשוט גאונות". אמר להם הגזבר, קראתי כתבה שראש ההסתדרות מתנגד לביטול הטבת המס על קרנות ההשתלמות, וראיתי את כל התגובות שמצדיקות אותו ומגנות את משרד האוצר שרק רוצה לקחת, ובום!
הערה לתגובות הצפויות: אני מאוד בעד ביטול כל ההטבות לחיסכון, אבל לא כדרך להכביד עוד על העשירונים העליונים אלא כדרך להוריד את שיעורי המס. הדבר הנכון לעשות הוא לפשט את מערכת המס: להוריד את שיעורי המס ולבטל סיבוכים ופטורים מיותרים. כמובן שבהעדר מנהיגות ועם כוח מופרז של ההסתדרות, אין סיכוי לשינוי.
הייתם חושבים שההסתדרות שמייצגת את בעלי ההכנסה הגבוהה דווקא צריכה להסכים לעסקה שכולם יכולים להרוויח ממנה: ביטול הפטורים והורדת שיעורי המס. ובכן, מסתבר שגם בעשירון העליון לא כולם מנצלים את הטבות המס בצורה מלאה. אבל יש הבדל בין המגזר הפרטי לציבורי. בציבורי כמעט כולם כן מנצלים את ההטבה עד תום. זה הסיפור כנראה להתנגדות ההסתדרות.
[פורסם בבלוג האישי של עומר מואב]

תאריך:  03/02/2020   |   עודכן:  03/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עומר מואב / Omer Moav
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר מואב
כמו שברור שטראמפ יצא זכאי כי יש בסנאט רוב לרפובליקאים, וברור שנתניהו משך את בקשת החסינות שלו כי אין לו רוב בכנסת, כך חיים כץ דווקא צפוי לקבל חסינות מחברי הכנסת
יוסי אחימאיר
במקרה זה - מבחן התוצאה הוא שיקבע אם האירוע המפואר בשבוע שעבר בוושינגטון יהיה פריצת דרך בסכסוך המזרח-תיכוני. האם ייזכר רק כמעמד טקסי, רב חיוכים, ביטוי לקשר החם בין נשיא ארה"ב לבין ראש ממשלת ישראל, ותו לאו? האם הממשלה תהסס להחיל את החוק הישראלי על יישובי יו"ש והבקעה?
יורם אטינגר
על תוכנית טראמפ להכיר בהתאמה בין התרחבות הסמכות הפלשתינית לבין התרחבות הטרור הפלשתיני    על התוכנית להכיר בעובדה שהסכם עם "כופר" הוא הפסקת-אש בלתי-מחייבת (הודנה, סולח), עד לצבירת עוצמה המאפשרת התגברות על "הכופר"
ד"ר רבקה ספק-ליסק
הצעת טראמפ פחות נוחה לפלשתינים מכל ההצעות הקודמות שהם דחו, כנראה, בתקווה שכל סירוב פלשתיני יגדיל את הלחץ הבינלאומי על ישראל והיקף הוויתורים שישראל תהיה מוכנה לתת יגדל
יובל כהן
נסו לדבר עם מאבחנ/ת צה"לי ואולי לא תלמדו יותר מדי על אבחון, אבל בהחלט תקבלו מושג כללי לגבי מהי שטיפת מוח    למרות חוסר המדעיות היחסי של תחום הידע המעורפל הנקרא "מיון והערכה" - אשר כאמור, נחשב לינוקא מבחינת הוותק שלו בעולם המדע - מוכנים אותם מאבחנים צעירים להישבע בשמה של יכולתם המקצועית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il