X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הצליח להדוף את תוכנית "עסקת המאה" ולקבל גיבוי ערבי ואיסלאמי נרחב לעמדתו הסרבנית. כישלון הממשל לשכנע את הפלשתינים לדון בתוכניתו פותח בפני ישראל את הדלת להחלה מיידית של החוק הישראלי על חלקים נרחבים בגדה, הממשל יצטרך להמתין ליורשו של מחמוד עבאס
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אחרי כינוס החרום של שרי החוץ של הליגה הערבית בקהיר, שדחה על הסף את תוכנית "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ וגיבה את עמדתו של יו"ר הרש"פ, התכנסו גם בג'דה שבסעודיה ב-3 בפברואר שרי החוץ של ועידת השת"פ האיסלאמי והחליטו לדחות פה אחד את תוכנית השלום האמריקנית.
בהודעת הוועידה נאמר: "אנו דוחים את התוכנית האמריקנית-ישראלית מכיוון שאיננה עונה על המינימום של הזכויות והציפיות הלגיטימיות של העם הפלשתיני וסותרת את בסיס תהליך השלום, אנו קוראים לכל המדינות החברות שלא לשתף פעולה עם התוכנית ועם הממשל האמריקני בשום אופן".
מחמוד עבאס מרוצה מאוד מהישגיו, בישיבת הממשלה הפלשתינית הוא אמר:
"הערבים עמדו לצדנו עמדה של גברים נגד "עסקת המאה" האמריקנית, נתנו לנו גבינה שוויצרית ואיש לא יכול לקבל אותה כתוכנית לעם".
השלב הבא של מחמוד עבאס במלחמתו נגד תוכנית השלום האמריקנית הוא הפנייה לאו"ם, יו"ר הרש"פ מתכוון לשאת נאום במועצת הביטחון ב-11 בחודש ולנסות להעביר החלטה נגד "עסקת המאה" של טראמפ, האמריקנים יטילו ככל הנראה וטו על כל הצעת החלטה נגד תוכניתם והפלשתינים בוודאי יעבירו את הדיון לעצרת הכללית של האו"ם, במקביל הם מכינים פנייה לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד התוכנית האמריקנית.
התיישרות עם הקו הסרבני
מדינות ערב המתונות ובראשן מצרים וסעודיה גילו גישה חיובית כלפי "עסקת המאה" של טראמפ, מייד לאחר פרסומה, אליהן הצטרפו מרוקו, עומאן, בחריין ואיחוד האמירויות, העמדה שלהן שיקפה שיש על מה לדבר ויש לבחון את התוכנית האמריקנית ברצינות מכיוון שיש בה נקודות חיוביות כמו קבלת עקרון פתרון 2 המדיניות והקמת מדינה פלשתינית, לכן אפשר לנהל עליה מו"מ.
כמה משרי החוץ הערביים חזרו על העמדות האלה בנאומיהם בכינוס שרי החוץ של הליגה הערבית בקהיר, אולם הם הצטרפו בסופו של דבר להודעת הסיכום הנוקשה אשר דחתה פה אחד את תוכנית השלום האמריקנית.
על-פי גורמים ברש"פ, מחמוד עבאס עשה לקראת הכינוס בקהיר פעולת לובינג אינטנסיבית ומרתון של שיחות טלפון עם מנהיגי ערב כדי להביא לתוצאה הזו.
ההתיישרות הזו של מנהיגי מדינות ערב המתונות עם עמדת הרש"פ היא מסוכנת, מחמוד עבאס הצליח לאיים עליהם כי הוא יוביל את מזרח ירושלים, הגדה ורצועת עזה לאינתיפאדה שלישית שתערער את יציבות שלטונם ויחשוף את הקשרים החשאיים שלהם עם ישראל ויציגם כמי שתקעו סכין בגב הפלשתינים ו"מכרו את פלשתין".
עד לפרסומה של "עסקת המאה" גילו מדינות ערב המתונות היפתחות כלפי העמדה הישראלית, נכונות לנורמליזציה וחלקן אפילו הביע הסכמה עקרונית לחתום על הסכם אי-לוחמה עם ישראל.
המדיניות הישראלית הצליחה להביא לנסיגה מסוימת בתמיכה ערבית בדרישות הפלשתיניות וביוזמת השלום הערבית כאילו היא היוזמה היחידה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני.
זה מה שהתרחש מאחורי הקלעים בשיחות בין ישראל למדינות ערב המתונות, לכן, אימוץ העמדה הקיצונית של הפלשתינים על-ידי מדינות ערב המתונות בכינוס שרי החוץ בקהיר ובוועידה לשת"פ איסלאמי בסעודיה הינו שינוי לרעה וכישלון גם של ממשל טראמפ שלא הפעיל כנראה מספיק לחץ על מדינות ערב כדי שישאירו בהחלטותיהן פתח למו"מ על התוכנית האמריקנית.
שוב הוכח כי מדינות ערב נוקטות מדיניות צבועה ודו פרצופית בהתאם לאינטרסים שלהן,כל המגעים החשאיים של ממשל טראמפ עם מדינות ערב נכשלו ברגע המבחן החשוב, הן ישרו קו עם הפלשתינים, כך נהגו גם רובן לקראת כינוס הוועידה הכלכלית בבחריין בקיץ שעבר שעסקה בחלק הכלכלי של "עסקת המאה" מאז ועד היום שום מדינה ערבית לא הרימה את הכפפה בכל הקשור לפרויקטים הכלכליים עבור הפלשתינים בסך 50 מיליארד דולר.
מדינות ערב אינן מוכנות לצאת בגלוי נגד ההנהגה הפלשתינית ולהגיד את הדברים שהן משמיעות בחדרי חדרים באזני ישראל וממשל טראמפ. הממשל האמריקני, החזיר באמצעות תוכנית "עסקת המאה" את הבעיה הפלשתינית לראש סדר היום במזרח התיכון ודחק הצידה, באופן זמני, את הסכנה האירנית. מחמוד עבאס הולך בדרכו של יאסר ערפאת וגם הוא הצליח להוכיח שביכולתו להתעמת מדינית עם המעצמה הגדולה בעולם ולסכל את תוכנית השלום של הנשיא טראמפ כפי שערפאת הכשיל בשנת 2000 את תוכנית השלום של הנשיא קלינטון בקמפ דיוויד.
יתכן שהממשל האמריקני חזה מראש את ההתפתחויות האלה, בישראל כנראה הבינו מזמן שזה מה שעומד לקרות, לכן, מבחינת הדרג המדיני מה שחשוב הוא להחיל בהקדם האפשרי את החלת החוק הישראלי על צפון ים המלח, בקעת הירדן וההתנחלויות ביהודה ושומרון. מבחינת הפלשתינים, אפשר לסכם בינתיים את תוכנית "עסקת המאה" של טראמפ בשתי מילים: NON STARTER.
מחמוד עבאס יוצא לקמפיין מדיני נגד התוכנית האמריקנית וארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי כבר החלו לתאם עם הגנרל אסמעיל קאני, יורשו של קאסם סולימאני בפיקוד על כוח "קודס" את הצעדים בשטח כדי להכשיל את התוכנית האמריקנית בכל מחיר. לא ניתן יהיה לכפות על הפלשתינים את התוכנית האמריקנית או אפילו לשכנעם לנהל עליה משא-ומתן, כל עוד מחמוד עבאס עומד בראש הרש"פ הוא מוביל את קו הסרבנות המסורתי של ההנהגה הפלשתינית לדורותיה מאז תוכנית החלוקה מ-1947.
בחוסר ברירה, צריך להמתין להנהגה הפלשתינית החדשה, ההערכה בצמרת פתח היא כי מצבו הבריאותי של מחמוד עבאס איננו טוב וקרב הירושה התעצם בשבועות האחרונים, לכן הממשל האמריקני צריך לחכות ליו"ר הרש"פ החדש ואז לנסות שוב להציע לו את התוכנית.

תאריך:  04/02/2020   |   עודכן:  04/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחמוד עבאס קיבל גיבוי ערבי ואיסלאמי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכל למראית עין
שמחה חן  |  4/02/20 11:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יורם אטינגר
על תוכנית טראמפ להכיר בהתאמה בין התרחבות הסמכות הפלשתינית לבין התרחבות הטרור הפלשתיני    על התוכנית להכיר בעובדה שהסכם עם "כופר" הוא הפסקת-אש בלתי-מחייבת (הודנה, סולח), עד לצבירת עוצמה המאפשרת התגברות על "הכופר"
ד"ר רבקה ספק-ליסק
הצעת טראמפ פחות נוחה לפלשתינים מכל ההצעות הקודמות שהם דחו, כנראה, בתקווה שכל סירוב פלשתיני יגדיל את הלחץ הבינלאומי על ישראל והיקף הוויתורים שישראל תהיה מוכנה לתת יגדל
פרופ' זוהר בן-אשר
אז פתאום ההבטחה של הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים נתניהו שמיד נקום ונספח נדחית עד להודעה חדשה או לנצח ועכשיו דווקא הסיכוי שגנץ וכחול-לבן יבקשו לאשר בכנסת את כל תוכניתו של טראמפ, על כל מרכיביה, הופכת לסיוט התורן
אליקים העצני
נתניהו ניסה להקדים מתאבן לבליעת סם המוות של חלוקת הארץ - את הסיפוח המידי של בקעת הירדן, בתקווה שנבלע את פיתיון 'החלת הריבונות' ונשלה את עצמנו שבעל הבית האמריקני יוותר לנו על הארוחה העיקרית, הקטלנית, של הכרה במדינה פלשתינית
איתן קלינסקי
לבנימין נתניהו אצה הדרך    הוא מודע לכך, שאפילו טירוף של סיפוח השטחים מהיום למחר ובוודאי לפני הבחירות אינו נראה אפילו לאמריקנים    כל השותפים האמריקנים הפעילים במסע הטירוף מביעים את החשש רגע לפני הצלילה בתהום המדמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il