X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההערכה היא שבקרוב מאוד יפותח חיסון כנגד הווירוס החדש והקטלני (וצריך לקוות שיפתחו גם טיפול נוגד וירוס שהחיסון יהווה בו טיפול משלים כדי שלא תהיה תלות מידית בחיסון כפי שקורה למשל בהתפרצות השפעת)
▪  ▪  ▪
מה יהיה? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
אפיקי השקעה חדשים
מדינות רבות (ובתוכן ישראל) צריכות לחשוב מחדש על התלות שהן פתחו בכלכלה הסינית ולמצוא אפיקי השקעה חדשים באירופה, ארצות-הברית ואולי במזרח-הרחוק שיהוו חלופה לכלכלה הסינית המשגשגת בדרך-כלל.

במציאות הנוכחית כל אירוע משפיע על הכלכלה העולמית לא רק בשל ההיקף שלו, אלא גם בשל הנזק הישיר שהוא עלול לגרום. ההערכה היא כי עד עכשיו מתו כתוצאה מנגיף הקורונה כ-300 איש ברחבי העולם כולו, כאשר שיעור התמותה הראשי נע בין אחוז אחד לשני אחוזים. הדבר הזה משפיע בראש ובראשונה על הכלכלה הסינית, אך אם הוא ייהפך לאירוע מתמשך הוא עשוי להשפיע גם על העולם כולו.
הכלכלה הסינית
סין היא הכלכלה השנייה הגדולה בעולם. היא מייצרת רכיבים הכרחיים המסייעים ביצור בגדים, מכוניות, צעצועים, סיבים אופטיים, ועוד. היא מספקת כ-16% מהתוצר הכלכלי הגולמי.
כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה בוטלו חגיגות ראש-השנה הסיני שהיו אמורות להתקיים במהלך השבוע האחרון של חודש ינואר, תעשיות שלמות נאלצו להפסיק את עבודתן עד להודעה חדשה, אתרי נופש ותיירות הפסיקו לעבוד ונסגרו עד הודעה חדשה, והשלטון דואג שאנשים לא יסתובבו ברחובות ללא מסכה.
השפעת נגיף הקורונה על הכלכלה העולמית
ההערכה היא כי גם אם המגפה תעלם בתוך שבוע שבועיים התל"ג הסיני יצמח בקצב שנתי של 2% והדבר עשוי להשפיע גם על הכלכלה העולמית אשר נסמכת על רכיבים שנוצרים בסין.
מאחר שהמאפיין הבולט של כלכלת סין הוא מחיר נמוך וייצור מהיר של רכיבים עשויה להיות האטה בכלכלה העולמית אשר תוביל לגל פיטורים נרחב בתחומי התעשיה הטקסטיל, המדע ותוביל לגידול חד בממדי האבטלה בארצות רבות.
גם העברת מפעלים מסין למדינות אחרות עשויה להתברר כטיפה בים, מאחר שהדבר יוביל לעיכובים בסיפוק המוצרים, ובהתייקרותם המידית. נשאלת השאלה: מה יהיה בסוף?
הפתרון המסתמן לבעיה
ההערכה היא שבקרוב מאוד יפותח חיסון כנגד הווירוס החדש והקטלני (וצריך לקוות שיפתחו גם טיפול נוגד וירוס שהחיסון יהווה בו טיפול משלים כדי שלא תהיה תלות מידית בחיסון כפי שקורה למשל בהתפרצות השפעת).
אבל מדינות רבות (ובתוכן ישראל) צריכות לחשוב מחדש על התלות שהן פתחו בכלכלה הסינית ולמצוא אפיקי השקעה חדשים באירופה, ארצות-הברית ואולי במזרח-הרחוק שיהוו חלופה לכלכלה הסינית המשגשגת בדרך-כלל.

הכותב הנו בלוגר וחוקר גלובליזציה.
תאריך:  04/02/2020   |   עודכן:  04/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השפעת וירוס הקורונה על הכלכלה הסינית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
הבימאי המחונן יאיר שרמן, לקח את מחזהו של חנוך לוין "הקיסר", ויצר מהטקסט יצירה עשירה בדימויים ותוססת, במשחק מרשים באופן יוצא דופן של כל השחקנים, המסיימים השנה את סטודיו יורם לוינשטיין
נאיל זועבי
תוכנית המאה היא ההזדמנות האלף ואחת שהפלשתינים בתבונתם כי רבה, דוחים בשתי ידיים ובנפש מאוד חפצה מחמיצים אותה, עוד תוכנית שתיזרק למחסן הגרוטאות של ההיסטוריה הפלשתינית שבמילון שלה כתוב רק: לא, לא ועוד פעם לא ולא
עליס בליטנטל
God!!! כמה אלוהים אוהב אותי    איך הנחית עלי שתי הצגות בתוך כמה ימים שחלקו של האדם השחור בהן כה משמעותי: מרנין, מציף אותך באור ובשמחה, ובהצגה האחרונה - ב"מחוברים לחיים" בבימויו של אלון אופיר בתיאטרון הקאמרי - הוא מעניק לך חוויה כה מרנינה, תוך חשיפתו של כוכב נולד: שון מונגוזה    וזאת - יחד עם שמוליק ווילוז׳ני המהולל
אורי שרגיל
מיהו אדם, מי זכאי לתואר בן-אדם? הם או אנחנו? מי שבא להשמיד אותך ייחשב בעיניך אדם עם זכויות וחופש ביטוי כרוני? אם הוא כביכול אדם - בעיניך, מה אני, או אתה - בעיניך?
מנחם רהט
ספרו של עו"ד שמחה רוטמן 'מפלגת הבג"ץ' מתאר בפירוט כיצד כבשו המשפטנים את השלטון בישראל, וכיצד נכנעה הדמוקרטיה הישראלית תחת עריצותה עם מפלגת בג"ץ    מי צריך בחירות? מי זקוק לכנסת וממשלה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il