X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
"אני חוזר ואומר: אנו מתנגדים בכל תוקף למדינה פלשתינית עצמאית בינינו לבין ירדן..." את הדברים הללו אמר רה"מ יצחק רבין לנשיא ארה"ב ג'ימי קרטר
▪  ▪  ▪
יצחק רבין [צילום: משה שי/פלאש 90]

עתה, משנאלמה תרועת הפסטיבלים סביב "תוכנית המאה", עלינו להיות מוכנים להתמודד עם מה שהיא טומנת בחובה; הן בקבלת בשורותיה ההיסטוריות והן עם רעיון המדינה הפלשתינית, שהפעם הגיע מידיד ולא מהשמאל.
ומאחר שהחלת הריבונות, שמציע טראמפ, היא התפרצות לדלת פתוחה בעיני רוב היהודים, נעבור לחלק המסובך שבה. אל מול תוכנית המדינה הפלשתינית של נשיא ארה"ב אפשר להציע לפחות שלושה כיווני פעולה מקבילים.
לפני הצגת דרכי הפעולה האפשריות כדאי לשים לב לפרדוקס שהיה בהצהרת טראמפ: דווקא נשיא ארה"ב, שמרבה להשתמש במושג FAKE NEWS, נפל במלכודת ה-FAKE FOLK של הערבים, אשר המציאו את "העם הפלשתיני" כנשק מדיני נגד ישראל. ולאור המציאות המדומיינת שייצרו אויבי ישראל, על ההסברה הישראלית, ככל שהיא קיימת, לערוך חשבון נפש ייסודי.
שלושת כיווני הפעולה המוצעים הם:
1. המרוץ למיליון: "תוכנית המאה" מאפשרת, למרות ההקפאה, צמיחה טבעית והגירה פנימית של יהודים ליהודה ושומרון, ועל הממשלה בשיתוף תנועות ההתיישבות לעודד מעבר ישראלים להתנחלויות. תופעה של יהודים הנוהרים להתנחלויות יכולה להיווצר כתוצאה מהטבות מס ומענקי דיור וכן שיפור ושיקום תשתיות בעיקר בתחום התחבורתי. מערכות הכבישים ביו"ש זקוקות לשדרוג משמעותי כבר היום, וכמובן שמציאות של מיליון ישראלים תגביר את הצורך בהתאמות התחבורה לאוכלוסייה; הכפלת נתיבי תחבורה ראשיים, אורכיים ורוחביים. הארכת מסילות רכבת, קלה וכבדה וכיו"ב. יישום ה"מרוץ למיליון", יקל על הצפיפות במרכז הארץ וחשוב מכך יסיר את תקוות הערבים לגרשנו.
2. "האחרון שיכבה את האור": סיסמה זו לפי האגדות נכתבה בשדה התעופה לוד ערב מלחמת ששת הימים. מאז כבר הסב הנמל את שמו לנתב"ג, אך מיקומו למרגלות הרי שומרון נותר כשהיה. ואזהרתו של שמעון פרס מ-75' ש"אם תקום מדינה פלשתינית אין ספק, שהבטן הגדתית שלה תתמלא מייד בנשק חדיש... יהיו בה בסיסים לכוחות 'פתח'... מצוידים בטילי כתף... שיהיו איום על כל מטוס ומסוק, שימריאו בשמי ישראל", גם היא נותרה רלוונטית.
כלומר, הקמת מדינה פלשתינית עלולה ליצור מצב שהסיסמה שנחרטה לפני מלחמת ששת הימים תיחרט שוב על קירות נתב"ג השוממים. על מתנגדי המדינה הפלשתינית לרתום למאבק נגד הסכנות שבה את אלה שעלולים להיפגע ממנה, והם, עד כמה שהדבר מפתיע, דווקא לא המתנחלים. אלו תושבי מרכז הארץ מגדרה עד חדרה. המחשת הסכנות יכולה להיעשות באמצעות מיצג נייד, כדוגמת הדמות של נשיא סוריה חאפז' אסד דג עם חכה מעל הכינרת, הנמצא כבר עשרות שנים במורדות הגולן.
3. "אני חוזר ואומר: אנו מתנגדים בכל תוקף למדינה פלשתינית עצמאית בינינו לבין ירדן...": את הדברים הללו אמר רה"מ יצחק רבין לנשיא ארה"ב ג'ימי קרטר. כך אפשר היה לפנות לנשיא עוין לישראל, אולם לידידה הגדול של המדינה מאז ומעולם, דונלד טראמפ, אין זה מקובל וראוי לדבר כך. מה שאפשר בכדי למנוע הקמת מדינה פלשתינית הוא להביא לישראל סנאטורים וחברי קונגרס ולהסביר להם את הסכנות האורבות מרעיון זה. פעולות הסברה כאלו יכולות להשפיע על דעת הקהל בארה"ב, שהוא הגורם הראשון במעלה המשפיע על מדיניות הממשל האמריקני, כפי שציין רה"מ נתניהו בוועידת "מקור ראשון".
ההשקעות הפנטסטיות המופיעות ב"תוכנית המאה" יופנו למדינה פלשתינית שתוקם ממזרח לנהר הירדן. זאת בהתאם לעקרון שניסח ערב מלחמת יו"כ ישראל גלילי, מי שהיה שר בממשלות העבודה: "הסכם השלום עם ירדן יושתת על קיום שתי מדינות עצמאיות - ישראל ובירתה ירושלים המאוחדת ומדינה ערבית ממזרח לה. במדינה הירדנית-פלשתינית השכנה תוכל לבוא לכלל ניסוי... הזהות העצמית של הערבים הפלשתינים... ישראל שוללת התוכנית להקים ממערב לירדן מדינה ערבית פלשתינית נפרדת, נוספת".
בהכוונת המשאבים לכיוון עבר הירדן המזרחי תוכל ממשלת ישראל מחד-גיסא, לשמור על כבודו של נשיא ארה"ב, ומאידך לכבד את מורשתו האמיתית של יצחק רבין.

הכותב הוא עמית מחקר במכון אריאל לביטחון ותקשורת שבאוניברסיטת אריאל.
תאריך:  09/02/2020   |   עודכן:  09/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לכבד את מורשת רבין
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מדינה פלסטינית לא תקום
עמעד  |  10/02/20 12:13
2
הבעיה אינה ב"שטח" אלא בערבים
בן נאמן  |  11/02/20 01:54
3
מדינה פלסטינאית עויינת
אופיר  |  11/02/20 03:21
4
רבין נהג בצורה לא אחראית
עמוס שנער  |  11/02/20 06:07
5
לקבוע עתיד על בסיס דברי העבר
בן נאמן  |  11/02/20 07:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יובל כהן
פיגוע הדריסה הנוכחי מצביע על תכנון והכוונה מקדימים הניכרים הן בבחירת המטרה, הן במיקום והן בעיתוי המדיני בו בוצע    יש לערער על הנחת המוצא הרואה בכל פיגוע דריסה פעילות ספונטנית של מפגע בודד
איתן קלינסקי
מי ששזר לרקמה אחת את כמהין וקדש-ברנע בנגב יחד עם טירה וטייבה במשולש, אני מעלה את החשד שכמה מנות קנביס מסממות ליוו את הקלדת הצעה זו בתוכנית, שזכתה להיקרא "עסקת המאה"
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס טוען כי מספר שבויים ישראלים המוחזקים על ידו ברצועה נפגעו מהפצצות חיל האויר הישראלי על מתקנים אזרחיים וצבאיים במאי 2019. מטרת ההודעה השקרית של חמאס היא להפעיל לחץ על ממשלת ישראל לזרז את המו"מ על עסקת שבויים ולהרתיעה מהמשך התקיפות האוויריות ברצועת עזה
יוני בן-מנחם
הרש"פ וחמאס מלבות גל אלימות וטרור נגד ביצוע "עסקת המאה" האמריקנית שעלול להביא לאינתיפאדה שלישית וחידוש פיגועי ההתאבדות    מחמוד עבאס מחמם את השטח במסרים כפולים, הוא מנסה לשלוט על התבעירה שהצית אך היא עלולה לצאת משליטתו ולהמיט אסון חדש על הפלשתינים
איציק וולף
לוחמי יחידה מיוחדת של משמר הגבול עצרו אחר-הצהריים בצומת הגוש את המחבל שביצע הלילה את פיגוע הדריסה בירושלים שבו נפצעו 14 חיילים מחטיבת גולני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il