X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אומרים שנתניהו מפלג אני דווקא רואה שנתניהו מצליח לאחד ואפילו בין הקצוות ובין היריבים הכי מרים בפוליטיקה הישראלית מגיע לנתניהו פרס נובל לשלום כי רק נתניהו והשנאה כלפיו מובילים אותנו למימושה של נבואת אחרית הימים: "וגר זאב עם כבש וליברמן עם גלאון, זנדברג והורוביץ ירבץ"
▪  ▪  ▪
ליברמן. סירב להתחייב

בסקר שפורסם בישראל היום מטעם מכון "מאגר מוחות" עדיין לא מסתמנת הכרעה בתמונת הגושים אך בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה ניתן לראות יתרון משמעותי לנתניהו (47 אחוזים מול 37). בסקר אחר של קמיל פוקס הפער אף גדול יותר (44 אחוזים מול 32). לא סתם התנגד גנץ להצעת נתניהו לחסוך סבב בחירות נוסף ויקר ולערוך רק הצבעה לראשות הממשלה.
ההנחה הכי בסיסית והכי הגיונית היא שקהל המתלבטים לא ישנה משמעותית את הפער העצום בתמיכה במנהיגים ולכן מסתמן שרוב המצביעים שילכו אל הקלפי ביום הבחירות יעדיפו את נתניהו שניצח בכל סקר שהציב אותו נטו מול גנץ.
ראיתי את הסקרים ושאלתי את עצמי. היכן נמצאים תומכי נתניהו שאינם מצביעים לגוש של נתניהו, שהרי אם כל אלו שמעדיפים את נתניהו גם היו מצביעים לו (או לגוש שלו) אז תוצאת הבחירות בסקרים הייתה מוכרעת בצורה ברורה וחד-משמעית (אלא אם כן, כל המתלבטים או לפחות רוב רובם המוחלט מתכוון להצביע לגנץ אך זה לא הגיוני בכלל).
בין תומכי "כחול לבן" ומפלגת "העבודה גשר מרץ" לא אמורים להימצא כאלו המעדיפים את נתניהו על גנץ, בין תומכי הרשימה המשותפת ודאי שלא (אך אולי רבים מהם מצויים באחוזים של אלו שלא החליטו או שאין להם שום העדפה), תומכי הליכוד וימינה ודאי מעדיפים את נתניהו וגם אם מיעוט מתוכם מעדיף את גנץ, אז ודאי שהקולות לטובתו אינם תומכים בעובדה שרוב הציבור מעדיף את נתניהו. אותו הדבר לגבי החרדים שחלקם תומכים באופן ודאי בגנץ אך גם בהעדפתם אין הסבר ליתרון הברור של נתניהו בסקרים המעמידים אותו נטו מול גנץ ולכן עיקר תומכיו של נתניהו בקרב אלו שאינם מצביעים למפלגה שתתמוך בנתניהו מצויים במפלגתו של אביגדור ליברמן.
כי לא נשארה אף מפלגה אפשרית אחרת, להוציא את "עצמה יהודית", שקולותיה לא היו משנים את המאזן באופן משמעותי, בייחוד שגם אם אחוז החסימה היה יותר נמוך, קולותיהם לא היו מעניקים לנתניהו את 61 המנדטים הנכספים. תשובה נוספת לשאלת תומכי נתניהו שאינם מצביעים עבור נתניהו נמצאת בין אלו המתעצלים להגיע לקלפי.
יעד ההסברה
מסתבר שחשוב להתמקד בהסברה לתומכי ימין עצלנים לצד הסברה בקרב תומכי ליברמן דוברי הרוסית ולהדגיש שמי שאינו רוצה בחירות רביעיות ומעוניין שנתניהו יהיה בשלטון, חייב להצביע עבורו או עבור מפלגה אחרת בגוש שלו.
ליברמן סירב להתחייב שלא ישב עם מרץ בראיון שנתן לגלי צה"ל והתחייב שהפעם תהיה לו הכרעה ברורה ושלא תהיינה מערכת בחירות חדשה. מדוע לדעתכם התחמק ליברמן מתשובה לגבי מר"ץ?
אומרים שנתניהו מפלג. אני דווקא רואה שנתניהו מצליח לאחד ואפילו בין הקצוות ובין היריבים הכי מרים בפוליטיקה הישראלית. מגיע לנתניהו פרס נובל לשלום כי רק נתניהו והשנאה כלפיו מובילים אותנו למימושה של נבואת אחרית הימים: "וגר זאב עם כבש וליברמן עם גלאון, זנדברג והורוביץ ירבץ".

תאריך:  11/02/2020   |   עודכן:  12/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להשקיע בהסברה במגזר הרוסי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שיבוש בפרסום המאמר
עמוס שנער  |  11/02/20 17:18
 
- תוקן כמעט במלואו
עמוס שנער  |  12/02/20 11:32
2
להסביר...... הסברה...
הגוי..  |  12/02/20 15:17
3
נאוה קורן כתבה בפייסבוק:
יהודה ק.  |  12/02/20 20:49
 
- אפשר גם "להציל את
הגוי..  |  13/02/20 05:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
יוסי אחימאיר
עדיין מנהיגי שתי מפלגותיהם, ביבי ובני, מככבים ועוד יככבו בקמפיינים, אבל במידה פחותה במקצת ממה שהיה במערכות הבחירות הקודמות והבלתי נשכחות
מירב ארד
הבהיר כי יתנגד לממשלה של כחול לבן וישראל ביתנו. עוד הבהיר עודה כי אם גנץ יקדם סיפוח, "אין מצב שנמליץ עליו"
דן מרגלית
לא לאפשר בחירה מחדש לעבריינים מורשעים גם אם עברה תקופת הקלון
ד"ר רון בריימן
הצבעת הרוב בגוף הלא פוליטי - בג"ץ - עלתה בקנה אחד עם הצבעת המיעוט בגוף הפוליטי - ועדת הבחירות המרכזית    במלים אחרות, הצבעת הרוב בגוף הלא פוליטי התלכדה עם הצבעת המיעוט הקיצוני ביותר בפוליטיקה הישראלית, הרשימה המשותפת ומרצ
מירב ארד
הוסיף: "הנציגות הפוליטית של אזרחי ישראל הערבים צריכה להפסיק להתעסק בפלשתינים וטרור"    על "סערת הדרבוקות" שיצר הנדל אמר כי זאת הייתה "התבטאות לא טובה"   
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il