X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אם הכותרת נראית לכם יותר הזויה מהחלטת בג"ץ בעניינה של היבא יזבק אז אני מבטיח לכם שאת הכותרת תבינו בסוף המאמר, את החלטת בג"ץ לא
▪  ▪  ▪
גנץ. לא מגעגע בקצה הנכון [צילום: פלאש 90]

החלטתם של שופטי בג"ץ בעניינה של חברת הכנסת היבא יזבק, לא מרסקת או מפלגת בין תחושת הצדק והאמת בישראל, היא מנפצת אותם לרסיסים כך שיהיה כמעט בלתי אפשרי לחבר שוב. לכאורה, בהחלטתם הרשלנית, העניקו שופטי בג"ץ חותמת הכשר ופתחון פה לכל חבר כנסת לומר דברים נפשעים ומסיתים ולא לתת על כך את הדין. גם אם למראית עין נראה כי בג"ץ מקדם אג'נדה שמאלנית, האמת רחוקה מכך. הוא מקדם אג'נדה הרסנית מלאת נימוקים מפולפלים מלאי חשיבות עצמית מנופחת ואישית. הוא משתמש בכוחו הבלתי מוגבל על-מנת לדרוס ברגל גסה את האמת הפשוטה, מהללי רוצחים ומסיתים מקומם בבית האסורים ולא בכנסת!
ערביי ישראל שבויים בתוך המעגל החברתי שלהם ומצביעים למשותפת שלא מייצגת את רובם כלל וכלל. בכל מערכת בחירות הרשימה משתמשת בהם על-מנת לצבור הון אלקטורלי שאיתו היא לא עושה כמעט מאומה עבורם. בכל מקום בו נמצאים היבא יזבק, עופר כסיף, ג'מאל זחלקה ואחמד טיבי, תצמח רק שנאה ופילוג. הם שם כדי להתנגד לדו-קיום, הם שם כדי להנציח את אתוס הקורבן והמיעוט, הם שם כדי לזרוע את זרעי המחלוקת ולאחר מכן לקצור את העוינות. הפוליטיקה שלהם היא פוליטיקה צינית ומרושעת שמזכירה מאוד את האסטרטגיה הפוליטית של אביגדור צ'ילבה ליברמן.
זהו סיפור עצוב של שנאה, אופורטוניזם וניצול, ערביי ישראל מנוצלים בידי אלו שזוכים לקולם. הנרטיב הפלשתיני לא משרת את הצרכים המיידיים שלהם ולא מקדם את המטרות האמיתיות שלהם. הגדיל לעשות אבו מאזן ובהינף יד והבעת זלזול מכוון הוא אמר להם מפורשות שהוא לא מעוניין לא בהם ולא בנציגיהם. זה ייקח עוד זמן אבל בסופו של דבר רוב ערביי ישראל יבינו שהחברים האמיתיים שלהם לא נמצאים בשטחי הרשות או בשמאל הישראלי, ושהשמאל מנצל אותם כמעט באותו האופן שנציגיהם במשותפת מנצלים. אל אמירותיו האמביוולנטיות והמלומדות של דוקטור אבישי בן חיים אני פחות מתחבר, אני כן מתחבר אל רעיון ישראל השנייה אותו הוא מפיץ והפך למטבע לשון בקרב רבים.
מפח נפש
התיאוריה של אבישי מתייחסת אל הבדלי המעמדות, השסע העדתי והשיוך החברתי, אבישי מנהל מסע הסברה על-מנת לעמוד על זכותה של ישראל השנייה להשתתף במשחק הדמוקרטי. אם הייתם שואלים כל אדם שעובר ברחוב לאיזו ישראל לדעתו משתייכים שופטי בג"ץ אני מניח שהתשובה המיידית הייתה "האליטיסטית" או "הראשונה" וזו לא טעות. החלטת בגץ בעניינה של היבא מטרתה אחת והיא שוב להוציא את האוויר מגלגלי ישראל השנייה. כל פעם שישראל השנייה צוברת תאוצה ומתגלגלת לכיוונה של ישראל הראשונה, דואגים חכמי בית הדין העליון לפנצ'ר לנו. בישראל כמו בישראל לא במוח רק בכוח.
ההחלטה העוינת שהתקבלה ברומו של אולם הדיונים מטרתה להרחיק ערבים מיהודים, להרחיק שמאלנים מימנים, להרחיק מזרחים מאשכנזים, או במילים אחרות לשמור על ההגמוניה של האליטיזם בשבט "הלבן", הרס, הרס, הרס. ישראל הראשונה בבעיה והיא מבקשת להרחיק את ישראל השנייה ממקורות הכוח והשליטה במדינה ונתניהו תקוע להם כמו מסמר בגרון. ויש להם בעיה נוספת שעונה לשם בני, הרי הוא האיש המיועד להוביל את המרוץ להחלפת שלטון הימין המתמשך בראשות נתניהו. חלפה שנה וגם כשעמדו לראשותו כל כוחות הטבע, הפרקליטות, היועמ"ש וכתבי האישום של נתניהו וגנץ עדיין לא הצליח להביא חזרה הביתה את השלטון. כמו שזה נראה עכשיו גם בפעם השלישית זה לא יקרה. אוי לתחושות התסכול ומפח הנפש. מבחינתם הוא כרגע ברווז מג'עג'ע שלא תמיד מגעגע בקצב הנכון.
אם להיות כנים לא נראה לי שהוא בכלל רואה את עצמו כחלק מישראל הראשונה או השנייה, הוא חי בעולם אמורפי מיוחד ונטול החלטות גורליות, הוא מובל ולא מוביל, הוא "חניך מצטיין בקורס להימנעות מוועדות חקירה". בראיון לאילנה דיין הוא מעיד על עצמו שמציגים בפניו תוכניות והוא מאשר אותם בהנדת ראש "כי ככה נראית החלטת רמטכ"ל". אנקדוטה מעניינת, שם משפחתו של בני מגיע מהמילה הגרמנית גנס שפירושה "אווז" או מהמילה הגרמנית גאנץ שפירושה "שלם". אחרי שגיליתי את העובדה המטלטלת הזו, חשבתי ביני לבין עצמי שאם גנץ יהיה ראש הממשלה הבא, ישראל הראשונה תחגוג את ניצחונה המיוחל באווז לבן מפואר ושלם. לעומת זאת ישראל השנייה תאלץ לבלוע ברווז שחור מבולבל ומג'עג'ע. אם נתניהו מנצח, הסירו דאגה מליבכם תמיד יש להם את בג"ץ.

תאריך:  12/02/2020   |   עודכן:  12/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גנץ לבן - ברווז שחור
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה שקרית ומרושעת של צ'חצ'ח ל"ת
יהודה דרורי  |  12/02/20 20:58
 
- ראה גם פייסבוק פה למטה ל"ת
יהודה דרורי  |  12/02/20 22:11
 
- בינגו
אמנון111  |  12/02/20 22:19
 
- אמנון111: אני קורא את התגובות
בבר יעיש  |  13/02/20 14:23
2
קדנציית הנקמה של ראש הממשלה
אקטואלי  |  13/02/20 00:12
 
- אני אמנם בחו"ל אך יצא לי
שושנה ד.  |  17/02/20 15:30
 
- אקטואלי, דברים נפלאים כתבת
שמחה חן  |  22/02/20 13:57
 
- לשביל שמתחזה וגונב את שמי
שמחה חן האמיתית  |  23/02/20 15:17
3
מי מצביע לרשימה המשותפת?
בן נאמן  |  13/02/20 08:01
4
כל השבחים למר אפללו על הכתבה
עמעד  |  13/02/20 11:38
5
השמאלנים העיוורים חירשים
שירה  |  15/02/20 13:27
6
השמאלנים העיוורים חירשים
שירה  |  15/02/20 13:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
יהודה קונפורטס
חשאיות הבחירות לא מתחילה ונגמרת בקלפי, אלא באה לידי ביטוי גם במידת השמירה על המידע שלנו - במערכות של המפלגות ושל הגופים הממשלתיים    האם היא נשמרת? מסקנות בעקבות גילוי הפרצה שמסעירה את המדינה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - עוד מעט אביב, ויתורים חדשים, אבוי, יש שופטים בירושלים ושולף שפנים מכובעו
מירב ארד
חושף בראיון: "הציעו סיוע לעבור את אחוז החסימה בתמורה להסרת המועמדות"    הליכוד: "שקר וכזב"
איציק וולף
יו"ר כחול לבן הצהיר כי הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שהוא מעוניין להקים    הצהיר כי יאמץ את תוכנית המאה של הנשיא האמריקני, אך גם דחה את הסעיף הכלול בה המדבר על חילופי שטחים    "אף אזרח ישראלי, יהודי או ערבי, לא יועבר בכפייה לשטח מדינה אחרת"
עידן יוסף
יו"ר ש"ס דחה את טענות הליכוד שלפיהן מפלגת ימינה עשויה להצטרף לממשלת שמאל-מרכז    האשים את ישראל ביתנו בהסכם עם המפלגות הערביות, עם יאיר לפיד ועם מפלגת העבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il