X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפלשתינים משכתבים את ההיסטוריה כדי להצדיק את טענתם על הארץ הם טוענים כי הם הכנענים הקדומים וכי היו כאן לפנינו השקר הזה לא צריך לעניין אותנו כי זה לא משנה מי היה כאן קודם - יש כאן מספיק אדמה גם עבורנו וגם עבורם
▪  ▪  ▪
מי היה כאן קודם? [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

הפלשתינים, על-מנת לנכס את ארץ ישראל-פלשתינה לעצמם ולהצדיק את טענתם כי הארץ הזו היא שלהם ועל כן זכותם לבנות פה מדינה וליישם את זכות השיבה, טוענים כי הם היו בה לפני היהודים, מכחישים את ההיסטוריה העברית-יהודית בארץ המקראית, מסלפים אותה ובודים לעצמם היסטוריה משלהם הקושרת אותם לאדמה זו. יש להם כמה סימוכין שקריים עבור טענה זו. אחת התיאוריות שלהם, אשר אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלשתינית, הינו אחד מטועניה, גורסת כי הם צאצאי הכנענים הקדומים, אלו ששכנו בישראל לפני אלפי שנים, לפני תחילת ההיסטוריה של העם היהודי, לדבריהם. לשם השוואה, הם טוענים כי ישו לא היה יהודי אלא פלשתיני.
סוריה-פלשתינה זהו השם אשר נתנו הרומאים בתקופת שלטון הקיסר אדריאנוס לארץ ישראל לאחר מרד בר כוכבא, במאה השנייה לספירה כעונש ליהודים, במטרה למחוק את שורש שמה היהודי של הארץ. הרומאים השאילו שם זה מהיוונים של העת העתיקה, אשר כינו כך את האזור הסובב של פלשת, ארץ פלישתים אשר השתרעה מאשדוד עד עזה בואכה סיני בדרום מערב כנען.
הביטוי פלשתינה המשיך להיות שגור בזמן שהארץ החליפה שלטונות, והבריטים למעשה קראו לכל יושבי הארץ פלשתינים - ערבים ויהודים כאחד. הם קראו בשם זה ליושבי הארץ בגלל שמה, ולא בגלל שם של עם מסוים; ערביי הארץ לא זיהו עצמם כפלשתינים אלא כערבים. אם כבר, היהודים הזדהו בשם זה. גולדה מאיר, ראש הממשלה לשעבר, העידה כי "כולנו פלשתינים. רוצים הוכחה? עדיין יש לי את הדרכון הישן" (על הדרכון הייתה חותמת של פלשתינה-א"י). עוד אמרה: "כשאני עליתי ארצה לא היה דבר כזה עם פלשתיני".
הגדרה עצמית
הפלשתינים מורכבים ממהגרים. מצרים, סורים, ערבים מערב הסעודית, תימנים, עירקים, כורדים (הצבא של סאלח א-דין היה מורכב מפיקוד כורדי), אפריקנים כגון ממרוקו ואלג'יריה, טורקים, לבנונים ומעוד ארצות ועמים אחרים אשר היגרו לארץ בין השאר בזמן שלטון האימפריה העות'מאנית, אשר יישבה את הארץ בעמים אשר שלטה בהם, ובזמן המנדט הבריטי. מ-1870 עד מלחמת העולם הראשונה גדלה האוכלוסייה הערבית בארץ בכ-71%; מ-1917 ועד סיום המנדט היא גדלה בכ-116%.
בסופו של דבר, אין זה משנה כהוא זה. נכון, היהודים הם אחד העמים העתיקים בעולם בזמן שהפלשתינים הם אחד העמים החדשים בו. אבל העובדה היא שכאשר היהודים חזרו מן הגלות כבר ישבו פה אנשים אחרים - עם או לא עם, אין זה משנה. ונכון, הם, יחד עם צבאות ערב, פתחו במלחמה כשבכוונתם להשמיד כליל את היישוב היהודי ובכך כפו את הנכבה על עצמם . אך אין להתעלם מהעובדה כי כיום קיים עם הזכאי להגדרה עצמית ולמדינה משל עצמו, ללא קשר למי היה כאן קודם. לא מדובר בילדים שרבים בארגז חול על צעצוע וכל אחד טוען שהוא החזיק בו ראשון - מדובר בדם שנשפך ויש לעצור אותו; לא צריך להיות צודקים, צריך להיות חכמים.
לא אמור להיות לנו עניין לשלוט בעם אחר. להפך - מי יבין את הרצון להגדרה עצמית ולמדינה אם לא אנחנו. ובכלל, השלום הוא ערך עליון. הגיע הזמן שניישם אותו. הגיע הזמן ששני הצדדים יפסיקו לריב על מי היה כאן קודם. אנחנו היינו, זה נתון עובדתי; אך נתון עובדתי הוא גם שנמצא כאן עם אחר, כזה שישב כאן לפני שחזרנו מגלותנו. שנינו כאן, על האדמה הזאת. יש מספיק ממנה לכולנו.

תאריך:  17/02/2020   |   עודכן:  17/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכות הארץ הקדושה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בחייך, אתה לא יודע שהסיפור של
בן נאמן  |  17/02/20 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
ראשי רשויות עוטף עזה נפגשו עם ראש הממשלה והפצירו בו לשנות את מדיניות ישראל כלפי הטרור העזתי    "אם מדיניות ההכלה לא תשתנה, יישובינו יתקשו להמשיך לצמוח ולגדול, מצפים לראות שינוי"
דן מרגלית
ביבי צודק שמנהיג הפלשתינים אינו כזה. כיצד ביבי יודע? מעצמו הוא יודע. כי גם הוא, כמו אבו מאזן, נשבע בשם השלום אך אינו רוצה בו. "הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו"?
ארי בוסל
הסינים כבר על ברכיהם, והם נואשים    דברים שהיו בלתי אפשריים בעליל עד לפני חודשיים הפכו לקיימים ומוחשיים ביותר, בנסיון הסיני להתמודד עם נגיף הקורונה
יורם אטינגר
ראיון ל"ריבונות", כתב עת מדיני, 14 פברואר 2020    אטינגר מעגן את טיעוניו גם בניסיונו הדיפלומטי ובהיכרות עם המדינאות האמריקנית. את הבטחותיו של טראמפ לערבות אמריקנית שתמנע התחמשות טרוריסטית של הישות הפלשתינית שתוקם, הוא מציע להכניס לפרופורציות המותאמות לחוקה האמריקנית
רון בריימן
בעבר הרחוק הכריז אולמרט על כך שהוא יודע שהוא איננו ראש ממשלה פופולרי    השנים שחלפו לא היטיבו עמו    גם היום הוא לא פופולרי, כאשר הוא מאגף את השמאל הקיצוני משמאל, כאשר הוא מתרועע עם יו"ר רשות הטרור הפלשתינית, כאשר הכל זוכרים את הצעותיו המסוכנות והמחפירות לאבו מאזן, הלוא הוא מחמוד עבאס
רשימות נוספות
"אור ירוק" סעודי לתוכנית המאה  /  יוני בן-מנחם
גרמניה, צ'כיה ואוסטריה: להאג אין סמכות בסכסוך  /  איציק וולף
מרמי לוי ועד Airbnb: "הרשימה השחורה" של האו"ם  /  עידן יוסף
רוח גבית  /  אביתר בן-צדף
אהוד, הגיע הזמן שתפרוש סופית!  /  פרופ' דוד נבון
עודה טועה  /  דן מרגלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il