X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הציונות אינה יכולה להיות אחראית להקמה או לאי הקמנה של מדינה פלשתינית היא אחראית לקיומה של מדינת ישראל בגבולותיה, לפני שנקבעו ואחרי שייקבעו
▪  ▪  ▪
מדינה אחת [צילום: אדל חנה/AP]

אחרי הבחירות חייבת ישראל לעיין עיון משוחרר מחרדות אלקטורליות בסוגיית היחס של האוכלוסייה היהודית הישראלית לאוכלוסייה הערבית הישראלית. זה בנפשה של המדינה. בקמפיינים, מולכת אסטרטגיה שיווקית. מחד זו אומרת כי מגבשים תמיכה על-ידי הוקעת אחר, המזוהה כאיום, אם אפשר כאיום קיומי, כעוין מעצם בריאתו. מאידך-גיסא, שמגייסים תמיכה על-ידי העלמת כל דיון בסוגיות מורכבות מפני שלסוגיות מורכבות יש טבע רע. הן מחייבות התייחסות מורכבת, והתייחסות מורכבת היא אסון הסברתי, היא לא כובשת את המשוכנעים, היא מרבה שיממנון בקרב המסופקים, היא אנטי פשטנית בעליל.
אין סיכוי שישראל, הנמצאת כבר שנה בקמפיין בלתי נלאה של בחירות סדרתיות, תוותר על הסוגיה של ערביי ישראל כסוגיה המלכדת או המפחידה את הבוחרים מזה, או המאלצת את הבוחרים מזה לחשוב. בתוך השנה הזאת, הולכת הדמוניזציה, או סטיגמאטיזאציה או ההתעלמות וזוחלת לתוך מערכות חיינו, וביום בו ידעכו הקמפיינים - ונשוב לחיות במציאות נעמוד מול האמת, ולא נוכל לה.
האמת היא שמדינת ישראל, כמות שהיא, היא מדינה בה יהודים וערביים הם אזרחים בחברה מודרנית, שואפת קדמה טכנולוגית, כלכלה סמי קפיטליסטית, רב תרבותית, ובה בעת חברו בה הזהות הדתית יוצרת הזהות הלאומית, והזהות הלאומית מעודדת הזהות הדתית, ואף לא אחת מהן נשארת אך ורק בתוכה, היהודית חובקת גם את יהודי העולם, והערבית גם את האיסלאם באשר הוא שם, ונוצר מצב בו כל זהות עורכת מצור על החברה הטכנולוגית האחת, המשותפת, מאיימת לרסק אותה, ועל כן הופכת לזהות אויב.
הערביים הם כאן להישאר. היהודים הם כאן להישאר. גם הזהויות הן כאן להישאר. איך משמרים אותן תוך כדי פירוק המאפיינים המאיימים שבהם? איך נשארת ישראל מדינת הלאום של העם היהודי ומדינת כל אזרחיה בעת ובעונה אחת, ואיך נשארת האוכלוסייה הערבית מזוהה עם גורלה של פלשתינה בחורבנה או בהקמתה ושלימה בעת ובעוינה אחת עם אזרחותה הישראלית המלאה והשוויונית? זה לא פשוט, אבל זה הכרחי. זה קיומי, גם ליהודים גם לערבים. הפוליטיקה הכוחנית או הדיכאונית לא תוציא את ישראל למרחב מתוך הסבך הזה.
בדיקה מעמיקה
תוכניות השלום, למן ועדות פיל והחלטות האו"ם, ודיוני אנפוליס, ותוכניות המאה של הבית הלבן לא תוצאנה את סוגיית החיים המשותפים בין יהודי מדינת ישראל לערביי מדינת ישראל מן המיצר. אין פה מנדט בו יהודים מחפשים בחסות זרה רוב יהודי, וערבים בחסות מעצמות הגבלת הישוב היהודי. פה יש עכשיו מדינה אחת, ריבונות אחת, אחריות אחת ובעיית קיום אחת שיכולה להיפתר אך ורק אם תיעשה בדיקה מעמיקה, מנווטת על-ידי חכמי היהודים וחכמי הערביים, אנשי הגות, ומשפט, וכלכלה, וחינוך, ודת, שייפתחו בעיון מעורר השראה על עתידה של הישות בה אנו חיים ונאמנים לחיות בה בכל עתיד.
בדיקה מעין זו איננה ועדה מלאכותית, ממלכתית או אחרת. היא תהליך, היא משימה ציונית מן המדרגה הראשונה. אם ציונות היא תנועה המבטיחה קיומה של מדינת ישראל בעולם, תהליך של פיוס הארץ עם העובדה שיש בה יהודים שהם גם דת וגם לאום וערביים שהם גם מאמינים בדת ומזדהים עם אחיהם הפלשתינים, ושאלה גם אלה הם אזרחים שוויי זכויות במדינה אחת.
הציונות אינה יכולה להיות אחראית להקמה או לאי הקמנה של מדינה פלשתינית. היא אחראית לקיומה של מדינת ישראל. בגבולותיה, לפני שנקבעו ואחרי שייקבעו. כמות שהיא. הקמה או אי-הקמה של מדינה פשלתינית היא סוגיה כשלעצמה, וכל כמה שהיא משפיעה השפעה גדולה עד למאוד מאוד על מה שמתרחש בתוך המרקם של מדינת ישראל על אזרחיה, היא שונה במהותה מן הסוגיה של מרקם היחסים בין אזרחי ישראל היהודים לבין אזרחי ישראל הערביים במדינה. היא סוגיה קיומית כשלעצמה, דחופה.
היא נוכחת כל יום. היא איננה יכולה להמתין לפתרון מדינה אחת או שת מדינות, או להסכמות בינלאומיות, או אזוריות, או חד-צדדיות, או כל כיוצא באלה. החיים הם דינאמיים. הם צוברים אנרגיות. אם אלה אינן מתועלות לברכה, הן מתפרצות חלילה לקללה. הימים הארוכים בהם נלכדה ישראל לתוך הקמפיינים המבקשים לצוד מנדטים בכל מחיר, גם במחיר של טיפוח מודע של עוינות או בטיפוח מודע של התעלמות, חשפו את הנפיצות המאיימת של בעיה יהודית ערבית לא פתורה בארץ.
הבחירות לא יצרו את הבעיה, אבל העצימו אותה, ניצלו אותה לשימוש מידי ומשאירים מאחור מתחים שיחפשו להימתח ולקרוע. אחרי הבחירות, כי אי-אשר כבר לפני, מצוות פיקוח נפש היא לחבור יחדיו, יהודים וערביים, ולפתוח תוך מחויבות אמת לעתיד בתהליך שתכליתו להגדיר הגדרה בונה ומפייסת את מהותה האזרחית של המדינה המורכבת מאין כמוה, שהיא מדינת גורלנו.

תאריך:  17/02/2020   |   עודכן:  17/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחרי הבחירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יצחק מאיר קבע אקסיומה, ועל פיה
בן נאמן  |  17/02/20 19:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עמוס שנער
יש לקרוא לתומכי "עצמה יהודית" להצביע עבור "יהדות התורה" שתהיה מחויבת להם לתפקידים ביצועיים משמעותיים תמורת כל מנדט נוסף שהם יקבלו בזכותם וגם להצבעה של עד שני ח"כים מתוכם נגד הממשלה אם "עצמה יהודית" לא תהיה מרוצה    הסכמים אלו יבטיחו את עקרונותיהם הבסיסיים של עוצמה יהודית שתוכל להרגיש כאילו היא נכנסה בפועל לכנסת    גדולי הדור החרדים יהיו ערבים להסכם זה
מירב ארד
על קלטות מנדלבליט-אשכנזי אמר: "האירוע הזה לא יפגע בנו"    על אמירת ליצמן: "אומר את הדברים כדי לעצבן"
רפי לאופרט
מאמרה של לילך סיגן (להלן) בוחר בדוגמה לא ראויה ובפרשנות שגויה בכדי לנסות ולשכנע שסגנון הדיון הציבורי במערכת הבחירות הנוכחית מחבל במהות הדיון בסוגיות החשובות ביותר    המסקנה הנובעת מכך לדידי היא שהמשך העיסוק בתעלולים פוליטיים במקום בעיקר, עשוי להצביע יותר מכל על איכותם האמיתית של הרמטכ"לים לשעבר העומדים בראש כחול לבן
עידן יוסף
בתוכנית שהציגו נתניהו וניר ברקת הפחתה במחירי המזון והדיור, הקמת ארבעה בתי חולים ותמיכה בעסקים קטנים על-ידי הקפאת הארנונה למשך חמש שנים    "יש פה בחירה ברורה בין מצליחנים לבין לוזרים - כלכלה חופשית או כלכלת הסתדרות"
איציק וולף
5,000 בעלי זכות הצבעה יוכלו לממש את זכותם הדמוקרטית באחת מ-96 הנציגויות הישראליות בחו"ל    האם תימשך מגמת הירידה באחוז ההצבעה שנרשמה בין הבחירות לכנסת ה-21 לבחירות לכנסת ה-22?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il