X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אין סליחה ומחילה להתבטאויות פוגעניות ומזלזלות במשפחות יוצאות חבר העמים שבבסיס המשפחתי קיימת תופעה של נישואי תערובת
▪  ▪  ▪
נלמד מאבותינו איך לקרב [צילום: AP/Gerry Broome]

למרבה הצער, במערכת הבחירות לכנסת ה-23 אנו עדים לפרסומים מעציבים של המפלגות החרדיות. אינני תומך במפלגת "ישראל ביתנו". מיותר לומר, שאני מתנגד חריף לתפיסתה. אך התנגדותי למצעה פוליטי לא יביא אותי להיות שותף להסתה שלוחת הרסן של המפלגות החרדיות, שמתוך פקפוק ביהדותם של התומכים במפלגת "ישראל ביתנו", פוגעים פגיעה קשה בערכי היסוד שלנו כעם הבונה את חייו במדינת ישראל.
אין סליחה ומחילה להתבטאויות פוגעניות ומזלזלות במשפחות יוצאות חבר העמים שבבסיס המשפחתי קיימת תופעה של נישואי תערובת. אנחנו מחויבים לבנות תרבות מקרבת ולא תרבות של שיסוי ועשיית דה-לגיטימציה לאחר החי בתוכנו. נלמד מאבותינו איך לקרב ולא לתת ביטוי לפרצי שנאה.
המיתוס המקראי מבהיר לנו, שתכלית הבריאה הייתה לברוא עולם שכולו טוב. לשם השלמת כוונותיו, בחר אלוהים עם, עליו ביקש להטיל משימה אלוהית. הבחירה החלה בבחירת אברהם להיות אב לעם לו יועדה גם טריטוריה. בימי נכדו - בדור השלישי - העם נדרש להתחיל בתהליך שנמשך 400 שנה בכור המצרף בניכר, בארץ מצרים.
המיתוס המקראי הנחיל לנו תובנה, שהיציאה ממצרים אחרי 400 שנה, נועדה להעניק חרות, שנדרשת להשלמת השליחות האלוהית, שהוטלה עליו ביד אדון הנביאים, משה. העם הנבחר אינו טהור גזע. כבר בעת היציאה ממצרים התלוו לישראל "ערב רב" בני עממים רבים. יוסף הביא עמו צאצאים מנשואיו לאסנת המצריה, משה הביא עמו צאצאים מצפורה המדיינית.
ב-1010 לפנה"ס עלה לכיסא המלוכה דוד, שמוצאו מסבתא רבתא מואבייה, אישיות שבחייה נתנה ביטוי מעשי לשלל ערכים אנושיים ומוסריים. רעיה אחת של דוד היא בת שבע, אלמנה חתית, שבעלה החתי מצא מותו בקרב בערבות מואב כחייל בצבא המלך דוד. לימים היא תהיה אם המלך שלמה, שמלך משנת 970 לפנה"ס עד 930 לפנה"ס, שנשא נשים נוכריות. שלמה הלך "אחרי עשתרת אלוהי צידונים ואחרי מלכום שיקוץ עמונים" (מלכים א י"א 5), המלך אחאב נשא לאישה את בת אתבעל מלך הצידונים וסגד לאלוהי צידון לכך התוודענו בספר מלכים א' ט"ז 31.
במהלך ההיסטוריה לא פסקה הסתפחות זרים גם בימי בית שני ונסתפק בדוגמאות של יוחנן הורקנוס, נשיא יהודה וכהן גדול (134 לפנה"ס עד 104), שאילץ אדומים להתגייר. אותה מדיניות ייהוד בכוח נקט גם אלכסנדר ינאי בין השנים 103-78 לפנה"ס. הצטרפות זו לעם ישראל לא אופיינה בנכונות אידאית להצטרף לעם היהודי, אלא בוצעה מתוך אונס המלווה בגילויים כוחניים אכזריים.
בצד ההצטרפות לעם ישראל מאונס, לא ניתן להתעלם מתופעות מעוררות השתאות בדמות חכמים בני עמים, שהסתפחו לישראל, כמו שמעיה ואבטליון (בבלי יומא עא) שתפסו מקום של כבוד בתרבות היהודית.
כיום מקיים עם ישראל את יהדותו בצורות שונות. קיימת יהדות שאינה דתית, רבים מגדירים עצמם יהודים למרות שאינם מחזיקים באמונה דתית כלשהי. יש הרואים את זהותם היהודית כדתית בלבד, יש הרואים את יהדותם במסגרות הקהילתיות בתוך האומות שהם יושבים בתוכם. ישנה הקהילה האורתודוקסית, הקהילה המשמעותית ביותר במדינת ישראל, המחזיקה בתפיסה שיהדות זה צירוף מחייב של עם-דת-ארץ - ארץ ישראל. עליהם מקובלת ההלכה שהתגבשה במשך דורות רבים. קבלת ההלכה וקיום המצוות הם חובה מוחלטת.
לתוך השסע הזה נכנסו מאות אלפים שבאו אלינו, במיוחד ממדינות חבר העמים, הם חיים בתוכנו, הם חלק מהווית החיים הנרקמת בארץ הזו, ואנחנו דוחים אותם מאיתנו. את בניהם שמצאו מותם כחיילים בצבא הגנה לישראל נמצא בחלקות קבר לא עם אחיהם לקרב. כשהם מבקשים להקים משפחה, הם נודדים לקפריסין או למדינות באירופה כדי לערוך טקסי נישואין וחוזרים אלינו לשאת בכל החובות האזרחיות.
הבה נקבל את מאות האלפים מחבר העמים, החיים בתוכנו לא כיהודים, בברכת ברוכים תהיו, כפי שאיש בית לחם קיבל את הבת המואבייה בברכה "ברוכה את לה'... כי אשת חיל את". ננהג כמו "כל העם אשר בשער", שהתייחסו אל בת מואב כאל "אישה הבאה אל ביתך כרחל וכלאה, אשר בנו שתיהם את בית ישראל..." (מגילת רות ד' 11). חובה עלינו להאיר פנים לחיים בתוכנו, שהממסד הדתי קבע שהם בנים חורגים.

תאריך:  27/02/2020   |   עודכן:  27/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ישראל ביתנו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לתרבות השיסוי של הימין החרדי
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
לא שיסוי-שונאי יהודים מלידה
ב.ניצן  |  27/02/20 12:14
2
בושה של מאמר - עולם הפוך
מגיב ותיק  |  27/02/20 12:20
3
שבעים פנים לתורה
נעם רבלין  |  27/02/20 12:25
4
רָאִיתִי אֱוִיל מַשְׁרִיש
ב.ניצן  |  27/02/20 13:02
 
- בת שבע התגיירה בתצוגת עירום
ב.ניץן מאשר  |  27/02/20 21:04
 
- עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ
ב.ניצן  |  28/02/20 01:04
 
- ניצן בודה סיפורים מהתנ"ך שלו
לא לבדיות  |  28/02/20 10:43
 
- שטיא! אכן בת שבע בת אליעם היתה
פלא יועץ  |  5/03/20 16:17
5
תיקון-בעז ממשפחת אלימלך ל"ת
ב.ניצן  |  27/02/20 13:08
6
לגלות יהדות מקרבת
אירית צ  |  27/02/20 15:54
 
- ציונות חילונית אינה יהדות
בן נאמן  |  28/02/20 06:26
 
- הבה תלמד קצת היסטוריה
לכבוד מר בן נאמן  |  29/02/20 17:04
7
המקלדת סובלת הכל
שלמה מחיפה  |  27/02/20 16:27
 
- רק יהודים מקיימים את התורה
ב.ניצן  |  28/02/20 01:11
 
- שבת שלום לשלמה החיפאי
נערה.  |  28/02/20 14:02
8
לא לתרבות ההסתה שמטפח ביבי ל"ת
לא להסתה  |  27/02/20 16:31
9
קצת עובדות שנשכחו במאמר
ר. א.   |  1/03/20 01:58
10
השנאה מנצחת בבחירות
צודק הצלם נתן אשל  |  3/03/20 10:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מירב ארד
הפנייה בעקבות הפרסומים בדה מרקר לפיו הליכוד שילמה באמצעות חברה פרטית לחברת חקירות לצורך מעקב אחר גנץ    גנץ אמש: "נתניהו – אתה מרעיל את ישראל"
איציק וולף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית הורה למפלגת העבודה-גשר-מרצ להסיר עד מחר ב-18:00 את כל השלטים שבהם נראה יו"ר כחול לבן יחד עם בכירי המפלגה, או להוסיף כיתוב המסביר את מהות צירופו עד לשעה זו
איציק וולף
יו"ר כחול לבן הצהיר שלא יישב עם נתניהו שלדבריו "מרעיל את ישראל"    "אז אני לא מדבר כמוך. ביג דיל. בזמן שאתה לקחת שיעורי משחק בניו-יורק אני הגנתי על המדינה הזו"
איציק וולף
יו"ר עוצמה יהודית הודיע כי מפלגתו תהיה מוכן לפרוש מן המרוץ לכנסת ה-23 אם נתניהו ימלא מספר תנאים ובהם ביטול הסכמי אוסלו, העברת השליטה בהר-הבית מהווקף המוסלמי, שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, הפסקת התשלומים לחמאס ופינוי חאן אל אחמר עד ליום שישי בצהריים    הסבירות לפרישת המפלגה נמוכה מאוד
מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו הבהיר: לא תהיה ממשלת אחדות    טוען: "לכל חברי הליכוד בכנסת נמאס מנתניהו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il