X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מרגרט סליבאן, פרשנית התקשורת של וושינגטון פוסט:

השקרים של טראמפ מסוכנים

סליבאן יוצאת נגד הודעותיהם של הנשיא וממשלו הממעיטות בסכנת הקורונה, וטוענת שהן נותנות עדיפות לצרכים הפוליטיים של טראמפ על פני טובת הציבור
▪  ▪  ▪
"תיצמדו אלי" [צילום: חוזה מגאנה, AP]

מבין כל ההצהרות הבעייתיות של הנשיא דונלד טראמפ, אחת בולטת במיוחד בעיניה של מרגרט סליבאן, פרשנית התקשורת של וושינגטון פוסט. היה זה בקנזס סיטי בקיץ 2018: "תיצמדו אלי, אל תאמינו לזבל הזה שאתם רואים מאנשים הללו, מה'פייק ניוז'. מה שאתם רואים ומה שאתם קוראים איננו מה שמתרחש". במילים אחרות: אם אינכם שומעים זאת ממני – זו איננה האמת.
כאשר מדובר במגיפת הקורונה – טוענת סליבאן – זה בכלל לא מצחיק; זה מסוכן. טראמפ ודובריו מנסים להמעיט בחשיבותה של המחלה, ותוקפים את התקשורת משום שהיא ממלאת את תפקידה ומדווחת על המתרחש. כעת יש לתקשורת אחריות עצומה: לא לחזור על דבריו המוטים והמטעים של טראמפ, שמטרתם לשרת את האינטרס הפוליטי שלו ולא את טובת הציבור.
לא מדובר במשימה פשוטה, כי במצב נורמלי חשוב לשמוע מה יש לנשיא לומר, ולאחר מכן לבדוק את אמיתות דבריו. זה השתנה במידה מסוימת בשל שקריו הרבים-מספור של טראמפ, אך הדנ"א התקשורתי נותר כשהיה: לצטט את הנשיא. בהקשר של הקורונה, זו הסיבה מדוע דבריו מופיעים בכותרות כמות שהם: הנגיף ייעלם, המגיפה לא בהכרח תתפשט, חיסון יימצא בקרוב, ארה"ב "מאוד מאוד מוכנה" לכל תרחיש.
כאשר עיתונאים נעזרים במדע וברפואה כדי לסתור טענות אלו, טראמפ וממשלו תוקפים אותם. הטענה המרכזית שלהם היא, שהנפילות בבורסה בשבוע שעבר הן תוצאה של פאניקה שיוצרת התקשורת, לא של דאגות עסקיות לגיטימיות. ראש הסגל, מיק מולבאני, הציע "לסגור את הטלוויזיה ל-24 שעות כדי להרגיע את השווקים".
הבלשן ג'ורג' לייקוף הציע לאחרונה לתקוף את השקרים של טראמפ ב"כריך האמת": לפתוח באמת, לצטט את טראמפ ולבחון את דבריו. הוא קרא לתקשורת שלא לצטט בכותרות את דבריו הכוזבים של טראמפ, כדי שלא להעניק להם עוצמה. אלא שהמלצות אלו עומדות בניגוד לדרך בה החדשות פועלות: ציטוט ולאחר מכן בדיקת תוכנו. אבל לייקוף טוען, שהדרך המסורתית הזאת, רק הופכת בפועל את התקשורת למשתפת פעולה עם טראמפ.
נטייתו של טראמפ לפזר ספינים ההפוכים מן האמת, היא מתכון לאסון כאשר היא מעורבת עם הבוז שלו למדענים, מומחים רפואיים, קציני מודיעין, עיתונאים ואחרים העוסקים במציאות המבוססת על עובדות. הוסיפו לכך את הסכנות של מגיפה המתפשטת במהירות, וקיבלתם מצב בו חשוב יותר מאשר אי-פעם להדגיש את האמת על פני הספינים השקריים. סליבאן מסכמת: אני משוכנעת שאנחנו בתקשורת, עם כל הכשלים שלנו, למדנו משהו מסיקורו של טראמפ בארבע השנים האחרונות. עכשיו הזמן ליישם את זה.

תאריך:  03/03/20   |   עודכן:  03/03/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השקרים של טראמפ מסוכנים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הדמוקרטים לא יודעים איך לעצור
בבר  |  3/03/20 15:05
 
- עד סין הלכו? מרשים!
נתן המציצן  |  4/03/20 18:17
2
כתבת מוטה
ab  |  3/03/20 15:13
3
שוב הפייק ניוז האמריקאי!!
אא  |  5/03/20 05:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
רוברט פורד קורא לפעול מיד להקמת אזור בטוח בגבול סוריה-טורקיה, בו יוכלו למצוא מקלט מיליוני הפליטים הצפויים לברוח מכוחותיו של אסד במחוז אידליב
איתמר לוין
שני מומחים אומרים לניוזוויק, כי הדרך לשלום במדינה היא ארוכה ומסובכת, וכי המערב יצטרך לסייע שנים רבות כדי למנוע את התחזקות דאעש וקיצונים אחרים
איתמר לוין
ראש העירייה לשעבר של סאות'-בנד - עיר בת 110,000 תושבים במדינת אינדיאנה - לא הצליח למנף את הצלחתו בבחירות המקדימות באייווה ובניו-המפשייר לקראת ההצבעה ב"סופר טיוזדיי"
איתמר לוין
מה יעשה מייקל בלומברג בהתמודדות הראשונה שלו? האם ג'ו ביידן ואליזבת וורן ישרדו? האם התנופה של ברני סנדרס תיבלם? אלו השאלות המרכזיות לקראת "סופר טיוזדיי"
איתמר לוין
הנגיף פגע בשני מחוזות האחראים ל-30% מהתעסוקה ול-40% מהייצוא, ובמרכזם ונציה ומילאנו. התחזית לחודשים הקרובים קודרת עוד יותר, מדווח וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il