X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מדווחת:

אירן מתקדמת בהעשרת אורניום

בידי אירן מספיק דלק אורניום כדי לייצר פצצה גרעינית אחת - אם תחליט להעשיר אותו לרמה הדרושה הסוכנות קובעת: אירן אינה משתפת פעולה עם המפקחים ואינה עונה של שאלות לגבי פעילותה בעבר
▪  ▪  ▪
מתקן פורדו. הפרה של ההסכם

בידי אירן יש דלק אורניום בכמות שתספיק לייצור פצצה אטומית אחת, אם תמשיך להעשיר אותו - קובע (יום ד', 4.3.20) דוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. עם זאת, היא עדיין רחוקה לפחות מספר חודשים, ואולי אף מספר שנים, מייצור בפועל של ראש נפץ גרעיני. הדוח גם מתעד לראשונה כיצד אירן מונעת מפקחי הסוכנות לבצע ביקורות במתקניה הגרעיניים.
אירן הודיעה אשתקד שהיא אינה רואה את עצמה מחויבת למגבלות מהסכם הגרעין משנת 2015, לאחר שהנשיא דונלד טראמפ הודיע על פרישתה של ארה"ב ממנו ומדינות אירופה לא הצליחו להגן עליה מפני העיצומים האמריקניים. אירן לא פרשה רשמית מן ההסכם, אך מדינות אירופה כבר הזהירו שיצטרפו לעיצומים עליה אם תמשיך בהפרות. דוח הסוכנות יפעיל כעת לחץ עליהן לממש אזהרה זו.
"אירן חייבת לשתף פעולה באופן מיידי עם הסוכנות ולהעניק לפקחים גישה לאתרים שלה ולענות על שאלות נוספות, הנוגעות לחומר גרעיני ועל פעולות הקשורות לגרעין שעליהן לא דיווחה", אומר המנכ"ל החדש של הסוכנות, רפאל גרוסי. אירן מסרבת לענות לשאלות, בטענה שהיא כבר חשפה את פעולות העבר שלה בתחום הגרעיני. ארכיון הגרעין האירני, שנלקח ופורסם בידי ישראל, הוכיח לפני שנתיים שאירן לא חשפה את מלוא פעילותה כפי שהתחייבה בהסכם 2015.
בשנת 2016 הוציא אירן משטח המדינה 97% ממלאי דלק האורניות שלה, מלאי שהספיק לייצור 14 פצצות. לאורך רוב 2019 נשארה אירן מתחת לכמות המספיקה לפצצה אחת והגבילה את עצמה ל-300 ק"ג. אך כעת, אירן חזרה כאמור לייצור אורניום מועשר בכמויות משמעותיות ובידיה למעלה מ-1,000 ק"ג. מדובר באורניום המועשר ל-4.5%, ויש צורך בהעשרה ל-90% לצרכים צבאיים - צעד קל יחסית לביצוע. מומחים טוענים, כי נכון לעכשיו - הצעדים האירניים מיועדים בעיקר להפעיל לחץ על אירופה ולא לייצר בפועל נשק גרעיני.
על-פי הדוח, אירן מפעילה כיום 5,060 צנטריפוגות במתקן נתנז - המספר שהותר לה בהסכם. אולם צנטריפוגות רבות נמצאות באיחסון והיא תוכל להתקין אותם אם תחליט לעשות זאת. עוד מצביע הדוח על עלייה במספר הצנטריפוגות במתקן פורדו הקטן יותר: אירן התקינה בו 1,057 צנטריפוגות ו-1,044 מתוכן כבר מעשירות אורניום - תוך הפרה ישירה של ההסכם, האוסר לחלוטין העשרת אורניום במתקן זה.

תאריך:  04/03/20   |   עודכן:  04/03/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
חגי אדורם
מדוע מדינת ישראל ממשיכה במדיניות העלמת העין ומעסיקה חברות אשר פועלות באירן, כאשר CRRC היא רק דוגמה אחת מתוך רשימה ארוכה ובה SGS השוייצרית, LEO PHARMA מדנמרק, סאנופי הצרפתית ועוד; ומדוע חברת שיכון ובינוי משתפת פעולה עם חברה שמפרה את האמברגו על אירן
איתמר לוין
ארה"ב ואירן ימשיכו להיות קרובות לעימות צבאי, והסיכויים לפריצת דרך של ממש השנה הם אפסיים. אבל אולי בכל זאת יהיה שיפור כלשהו ביחסים - מסביר "The World in 2020", לפני חיסולו של סולימאני
טובה ספרא
ומה אפשר ללמוד מהסיפור על הביטחון שלנו, בעיקר בחודש אוגוסט 2020    סקירה אסטרולוגית מיוחדת לבקשת הקוראים
מירב ארד
תקף את ארה"ב: "הפכה את המזרח התיכון ללא בטוח, צריכה להתנצל בפני טהרן על פשעיה"    מעצמות אירופה הודיעו כי הן דנות בהחזרת הסנקציות על אירן - "עקב פעולות אירן והפרות ההסכם"
עידן יוסף
לפי צה"ל בטהרן מעוניינים לדבוק בהסכם הגרעין וההפרות נועדו לצורך מיקוח    הסבירות למלחמה יזומה נמוכה, אך תיתכן הסלמה בעקבות הפעולות המיוחסות לישראל בגזרה הצפונית    בעזה חמאס מורתע ודבק בהסדרה, אך ייתכנו ימי קרב עם ישראל    נתניהו: "ישראל לא תאפשר לאירן להשיג נשק גרעיני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il