X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בחלק מתחנות האוטובוסים המרכזיות בערים השונות נסגרו ונסגרות בשנים האחרונות קופות כרטיסים ועמדות מודיעין, במטרה "להתייעלות וחיסכון" הנוסעים מתבקשים לפנות למוקדים טלפוניים ואפליקציות למיניהן כדי לקבל שירותים הדבר פוגע ומקשה על נוסעים לא מעטים ובעיקר מבוגרים שאינם שולטים ברזי הטכנולוגיה
▪  ▪  ▪
קופות הכרטיסים והמודיעין בתחנת עפולה [צילום: אלי אלון]

בדומה לבנקים הסוגרים או מאחדים בשנים האחרונות סניפים במטרה "להתייעל ולחסוך", גם בחלק מתחנות האוטובוסים המרכזיות בערים השונות נסגרו ונסגרות בשנים האחרונות קופות כרטיסים ועמדות מודיעין במטרה "להתייעלות וחיסכון". הנוסעים מתבקשים, כדי לקבל מידע או לבצע פעולות לרכישת כרטיסים, לפנות למחשב, לאינטרנט, למוקדים טלפוניים ולאפליקציות למיניהן ב"טלפונים חכמים".

סגירת קופת הכרטיסים והמודיעין בעפולה
אדם שמעוניין לקנות כרטיס נסיעה באוטובוס אגד לאילת מופנה למחשב ולאפליקציות או למוקד טלפוני
▪  ▪  ▪

בתחילת חודש פברואר 2020, לפני כחודש לערך, הגיעה תורה של התחנה המרכזית בעפולה. קופות המודיעין והכרטיסים בתחנה מרכזית של בירת העמק, בה עוברים מדי יום עשרות אלפי נוסעים, נסגרו בתחילת פברואר 2020 מבלי הודעה מוקדמת לנוסעים ונכון למועד כתיבת המאמר לא נפתחו.
אני מבין משיחה עם אנשים בסניף אגד בעפולה, כי הסגירה היא סופית. לטענתם הדבר נעשה בהוראת משרד התחבורה. אבל צריך באמת לבדוק את הדבר אם אכן הדבר נעשה בהוראת משרד התחבורה. על קופות המודיעין והכרטיסים בתחנה בעפולה נתלו מודעות ובהן מספר הטלפון כוכבית 8787 שאליו יש להתקשר למי שמעוניין לברר ולקבל מידע.
נותרה בתחנת עפולה "קופת רב קו" העוסקת אך ורק בהנפקת כרטיס רב קו ובהחלפתו. היא לא נותנת שירותי מידע על זמני הגעת אוטובוסים, על מיקומם של התחנות ברציפים וגם לא מטפלת במכירת כרטיסים לאדם שאין ברשותו רב קו. למשל אדם שמעוניין לקנות כרטיס נסיעה באוטובוס אגד לאילת מופנה למחשב ולאפליקציות או למוקד טלפוני.
עפולה לא לבד. גם בתחנת האוטובוסים המרכזית בקריית שמונה ובערים רבות נוספות נסגרו ונסגרות בשנים האחרונות קופות מכירת כרטיסים ומודיעין, והנוסעים נשלחים-מופנים כדי לקבל שירותי מידע ומכירת כרטיסים, לאינטרנט, לאפליקציות למיניהן בטלפונים חכמים ולמוקד טלפוני שלא תמיד עונה מהר.

זלזול בחלשים
זלזול מצד משרד התחבורה ואגד בנוסעים נובע מכך כי הם יודעים שסגירת הקופות תעבור לסדר היום ואף אחד לא יזעק על הזלזול שנגרם לנוסעים "חלשים"
▪  ▪  ▪

ציבור נוסעי האוטובוסים בתחבורה הציבורית נמנה עם החלשים בחברה הישראלית. רבים מהם מבוגרים ועולים חדשים. חלק מהם הם בעלי צרכים מיוחדים שאין ברשותם רישיון רכב. חלק מהנוסעים לא מתמצאים לחלוטין ברזי המחשוב הטכנולוגיה האפליקציות למיניהן ומתקשים בהמתנה לעיתים ממושכת למוקדני שירותים טלפוניים.
מדוע לא להקל על נוסעים אלה ולהשאיר בתחנות את קופות המודיעין והמידע ומכירת הכרטיסים. עלות הפעלת דלפק-קופת כרטיסים ומידע אינה גבוהה. לרוב מועסק בקופות אלה פנסיונר או נהג שמסיבות שונות לא נוהג, או עובד בשכר נמוך.
אדרבה, רוצים משרד התחבורה ואגד לחסוך ולהתייעל קצצו במשכורות הבכירים שלכם, הפחיתו את מספר הדוברים והיח"צנים המיותרים שאתם מעסיקים תמורת שכר נאה למדי. מדוע אתם חוסכים על גב החלשים ומזלזלים בהם?
להבנתי זלזול מצד משרד התחבורה ואגד בנוסעים נובע מכך כי הם יודעים שסגירת הקופות תעבור לסדר היום ואיש לא יזעק על הזלזול שנגרם לנוסעים "חלשים" אלה. אגב איפה חברי הכנסת והפעילים "החברתיים" בסיפור. מדוע לא משמיעים אתם קול מחאה?

חלמאות בזבוז וזלזול בנוסעים
[צילום: אלי אלון]

בתמונה
קוםות סגורות במסוף האוטובוסים, רכבת האוניברסיטה.

עד לפני כשנה וחצי פעלה במסוף עמדת כרטיסים ומודיעין אולם גם זו נסגרה
▪  ▪  ▪

דוגמה לזלזול בנוסעים, לחלמאות ולבזבוז כספי ציבור ניתן למצא במסוף האוטובוסים שליד רכבת האוניברסיטה בתל אביב. במסוף זה המשמש אלפי נוסעים ביום, ומהווה תחנת מעבר מרכזית לאלפי נוסעי רכבת האוניברסיטה לתל אביב וגוש-דן ודרומה, הוקמו עוד לפני מספר שנים לא פחות מחמש (5) עמדות לשירות הציבור - 4 קופות ועמדה אחת של מודיעין. כולן סגורות מזה שנים.
עד לפני כשנה וחצי פעלה במסוף עמדת כרטיסים ומודיעין אולם גם זו נסגרה וכיום כל חמשת העמדות במסוף שניבנו מכספי ציבור לשרת את הציבור שוממות ונטושות.

בקשה לתגובה שלא נענתה
ברשותי העתקי "אמיילים" ואני יכול להוכיח את פניותיי לדוברות ולפניות הציבור נתיבי איילון ומועדן
▪  ▪  ▪

פניתי למשרד התחבורה בשאילתה הבאה וביקשתי תגובתם וזה נוסח שאלתי-פנייתי.
1. מדוע כל חמש הקופות במסוף "האוניברסיטה" בתל אביב, על-אף שדרכו עוברים מדי יום אלפי נוסעים ומשמש תחנת מעבר מרכזית בין הנוסעים המגיעים או יוצאים בשערי תחנת הרכבת האוניברסיטה, סגורות מזה שנים.
2 מדוע לא פתוחה ולו עמדת מודיעין אחת שתשולב עם קופת כרטיסים כדי להקל על ציבור הנוסעים. האם אין כאן רצון לחסוך על גב ציבור נוסעי האוטובוסים הנמנה עם החלשים בחברה הישראלית, קשישים, מעוטי הכנסה וצעירים וקל לזלזל בהם ולחסוך עליהם? על פניו מזכיר העניין את סגירת סניפי הבנק ויש כאן אותו עיקרון. האמנם?
3. מדובר במסוף חדש יחסית. למה הקימו 5 עמדות שירות לציבור מכספינו - כסף ציבורי, אם כולן סגורות מזה שנים ולתמיד? יש כאן חלמאות בשילוב ביזבוז כספי ציבור. אבקש תגובתכם.
במשרד התחבורה נאמר לי בעניין סגירת הקופות במסוף "רכבת האוניברסיטה" כי עלי לפנות לחברת נתיבי אילון האחראית על המקום וכך עשיתי. פניתי ב-19 במאי 2019 שוב ושוב לפניות ציבור וגם לדוברות של חברת נתיבי איילון. שוחחתי עם אנשים בדוברות שהבטיחו תשובה. אולם לבסוף לא נעניתי ולא חזרו אלי.
ביולי 2019 פניתי שוב לדוברות נתיבי אילון אולם גם הפעם לא נעניתי. ברשותי העתקי "אמיילים" ואני יכול להוכיח את פניותיי לדוברות ולפניות הציבור נתיבי איילון ומועדן.
חברת נתיבי איילון מעסיקה מספר אנשים בדוברות. אולי כדאי לקצץ בכמה מישרות בדוברות ובכסף שיחסך לפתוח לפחות אחת מחמש הקופות שהוקמו במסוף "רכבת האוניברסיטה" אך סגורות שוממות מזה שנים כדי ל"חסוך ולהתייעל" על חשבון הנוסעים.

תאריך:  09/03/2020   |   עודכן:  10/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חוסכים עלינו" בתחבורה הציבורית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתוב על 'הדואר' ועל חברת 'מסר'
נצר גבריאל  |  9/03/20 17:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
פורסמה הנחיה חדשה למפעילי התחבורה הציבורית: שורת המושבים הראשונה באוטובוסים תחסם בסרט סימון, ותימנע בהם ישיבת נוסעים    באוטובוסים הבין-עירוניים ייאסר להסיע נוסעים בעמידה    החברות ייערכו בתוכניות חרום למקרה של מחסור בנהגים, שיידרשו לבידוד    סמוטריץ': ייתכן שתהיה חוסר נעימות זמנית, אך אל מול הצעדים שמטרתם הצלת חיי אדם אין לנו ספק שנכון להתנהל בניהול סיכונים מחמיר
יאיר דקל
לא נעים להכיר כמה נהגי אוטובוס בחברות הציבוריות    אני, שאני ישבן אוטובוסים (נוסע מתמיד), ראיתי לא פעם את בריוני הנהגים
עידן יוסף
תחנות תל אביב לא תחזורנה לפעילות תקינה בסופי השבוע, לאחר שרכבת ישראל חזרה בה מהצהרתה בשל "הרצון להתקדם בהסבת מסילות איילון להנעה חשמלית"
עידן יוסף
רכבת ישראל תציע תדירות רכבות מלאה הכוללת כ-580 רכבות ונסיעות חינם בהתאם להנחיות משרד התחבורה    הטבת נסיעת החינם תינתן באמצעות הנפקת כרטיסי נייר חד-פעמיים
עידן יוסף
ועד הנהגים ישבית את התחבורה הציבורית בנתניה, במעלה אדומים, במבשרת ציון, בגבעת זאב ובעוטף ירושלים לאחר שנדחתה בקשת ההנהלה למתן צו מניעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il