X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שמואל רבינוביץ רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הימים האחרונים מלמדים אותנו כי לא פחות מהפגיעה בנשימה - תוקפת הקורונה את הנשמה
▪  ▪  ▪
להתחבר בדרכים אחרות [צילום: אריאל שליט/AP]

מבחינה רפואית, פוגעים חיידקי הקורונה בדרכי הנשימה, אך הימים האחרונים מלמדים אותנו כי לא פחות מהפגיעה בנשימה - תוקפת הקורונה את הנשמה.
רק עתה, מול פעולות המניעה החשובות של משרד הבריאות, אנו מגלים עד כמה כולנו "ריקמה אנושית אחת". חולה מאובחן - ומסלול חייו נפרש לנגד עינינו הדואגות. האם פגשנו בו? האם חלקנו איתו את אותו קרון הרכבת, או ישבנו זה לצד זה בבית הכנסת? כמה אנשים חולפים על פנינו בכל יום ברחוב, במרכול, בעבודה, מבלי שנשים לב אליהם?
ההנחיות החדשות מלמדות אותנו עד כמה קרובים אנו זה לזה. עד כמה טבעית לנו השהות במקומות הומי אדם, לחיצת היד, הטפיחה על השכם, החיבוק. כל כך הרבה אנחנו מגלים על עצמנו דרך מה שמבקשת הקורונה לקחת מאיתנו.
קראנו במגילת אסתר כיצד מבקשת אסתר ממרדכי, בשעה שגורל עם ישראל כולו מוטל על כתפיה, "לֵךְ כְּנוֹס אֶת כָּל הַיְּהוּדִים הַנִּמְצְאִים בְּשׁוּשָׁן וְצוּמוּ עָלַי". עוד בטרם הצום והתחנונים - כנס את כל היהודים. האחדות היא סוד הכוח, שורש התקווה ומקור הישועה.
"אחרי המעשים נמשכים הלבבות" אמרו חכמינו. אכן, מה טבעי יותר מהימשכות הלבבות אחרי ההנחיות שנועדו להפריד בינינו ולמנוע הדבקה? מה מתבקש יותר מהידרדרות, חלילה, למציאות של "כל אדם לנפשו", בידוד פנימי הנמשך בעקבות הבידוד הפיזי? אך בימים האחרונים נגלית לעינינו תמונה הפוכה ומרגשת. עשרות אלפי אנשים מכניסים עצמם לבידוד מרצונם החופשי, מתוך גילוי אחריות כלפי קבוצות הסיכון. מתנדבים מציעים עזרה לכל מי ששוהה בבידוד בכל רחבי הארץ.
זוהי שעתו היפה של עם ישראל, ובימים אלה של מחלוקות ציבוריות היא מגלה את האמת העמוקה והפשוטה שפועמת בלב כל יהודי - "אֲנָשִׁים אַחִים אֲנָחְנוּ".
דווקא בהנחיות משרד הבריאות, נעשה הכל כדי להתחבר זה לזה בדרכים אחרות - נדרוש בשלום שכנינו המבוגרים, נתגייס למפעלי ההתנדבות, נתאחד בהנהגה.
נתפלל מעומק לב שמי שברך אבותינו ואמותינו אברהם יצחק ויעקב, משה ואהרן, דוד ושלמה, שרה רבקה רחל ולאה, הוא יברך וירפא את כל חולינו וחולי העולם כולו הזקוקים לרפואה שלמה, בעבור שאנחנו מתפללים להחלמתם. בשכר זה הקדוש ברוך הוא ימלא רחמים עליהם להחלימם ולרפאותם ולהחזיקם ולהחיותם וישלח להם מהרה רפואה שלמה מן השמים, עם כל חולי ישראל, רפואת הנפש ורפואת הגוף, השתא בעגלא ובזמן קריב ונאמר אמן.

הכותב הוא רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים
תאריך:  15/03/2020   |   עודכן:  15/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
דלק קידוחים חייבת לבנק 57 מיליון דולר ושועבדו לטובתו 15% ממניות דלק קידוחים - השותפה ב"לוויתן"    דלק במגעים עם הבנקים הישראלים בשל חריגתה מאמות המידה הפיננסיות
איתמר לוין, מירב ארד
ענף הבידור והפנאי, ענף התיירות והאירוח וענף החינוך משותקים כמעט לחלוטין - והפגיעה בתוצר תהיה משמעותית    פגיעה נוספת תהיה במיוחד בענפים התלויים בסחר החוץ    התאחדות המלונות: 100 מלונות כבר נסגרו ו-100 נוספים בדרך להיסגר; 31,000 עובדים יפוטרו
יוסי אדלשטיין
קבעו משימות מדויקות ואמצעי בקרה    לעיתים, יש נטייה לברוח לדברים המסיחים שיש בבית    גיחה למקרר, שיחה עם בני המשפחה
איציק וולף
חברת האופנה פוקס הודיעה על סגירת חנויותיה    תימשך המכירה המקוונת של הבגדים    מרבית העובדים הוצאו לחופשה ללא תשלום לתקופה של 45 ימים    מנכ"ל החברה, הראל ויזל, ויתר על תשלום משכורתו החל מהתשלום הנוגע למחצית השנייה של חודש מרס    הוקפא תשלום הדיבידנד שעליו הודיעה לפני ארבעה ימים
איציק וולף
לאור התנודתיות הגבוהה בשווקים הפיננסיים בעולם ובישראל, יפעיל בנק ישראל מהיום כלים נוספים במסגרת ביצוע המדיניות המוניטרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il