X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ניו-יורק, 20 במארס [צילום: ג'ון מינצ'ילו, AP]
סן פרנציסקו, 21 במארס [צילום: ג'ף צ'יו, AP]
ניו-יורק טיימס במאמר מערכת בסוף השבוע:

לעשות הכל למניעת אבטלה בארה"ב

העיתון קורא לממשל ולקונגרס לפעול בכל החזיתות במקביל: להעניק הלוואות או מחיקת חובות לעסקים קטנים שיתחייבו שלא לפטר עובדים, לשלוח צ'ק לכל אמריקני ולהרחיב את הכיסוי בדמי האבטלה ההסתייגות היחידה של העיתון: לא למהר לשפוך כסף לחברות הגדולות, שהוציאו עשרות מיליארדים על רכישת מניותיהן
▪  ▪  ▪

לממשל הפדרלי יש הזדמנות להציל מיליוני אמריקנים מאבטלה בשל הקורונה, אבל מקבלי ההחלטות חייבים לפעול בצורה החלטית – כותב (שבת, 21.3.20) ניו-יורק טיימס במאמר המערכת שלו.
מעסיקים, הניצבים בפני צניחה בהכנסות, מפטרים עובדים בקצב שיא. מספר דורשי העבודה החדשים בשבוע שעבר הוא הגבוה ביותר בתולדות ארה"ב, ורבים נותרים בלא ביטוח בריאות [שבארה"ב מכוסה לעיתים קרובות בידי המעסיק]. הפתרון הנחוץ הוא עסקת ענק: הממשל יספק את הכספים שהחברות אינן מסוגלות להרוויח, והן ישתמשו בו כדי לשלם לעובדים.
הזמן הוא גורם חיוני. היבט ייחודי במיתון הנוכחי הוא שהממשלה שולטת בקצב שלו, באמצעות מעשיה ומחדליה. כדי להציל את המשרות, מקבלי ההחלטות חייבים להכריז שהעזרה בדרך ושהיא תהיה רטרואקטיבית מתחילת מארס – ואז לספק אותה במהירות האפשרית.
הדרך היחידה למנוע פיטורים המוניים היא הזרמת כסף ממשלתי למגזר הפרטי, כדי לשמר את יכולת הייצור ואת רווחת העובדים. אין שום סיבה להרוס את העסקים הקיימים; הרבה יותר טוב לשמר את מרקם הכלכלה כפי שהיה לפני המשבר. הרפובליקנים בסנאט מציעים 300 מיליארד דולר לכיסוי משכורות, אבל התוכנית שלהם תספיק רק לארבעה חודשים ול-20 מיליון עובדים – שליש ממספרם בעסקים הקטנים.
לדעת הטיימס, תוכניתה של הסנאטורית הדמוקרטית תמי בולדווין טובה בהרבה: מחיקת חובות של עד 10 מיליון דולר [במימון הממשל], בתנאי אחד ויחיד – הימנעות מפיטורי עובדים. עוד יותר טוב יהיה, אם הקונגרס ילך בעקבותיה של בריטניה, אשר ממשלתה הודיעה שתספק לעסקים כמה כסף שיידרש – ללא מגבלה – כדי לממן משכורות ולמנוע פיטורים.
לנוכח הדחיפות, חשוב להבחין בין חברות קטנות, הפגיעות מעצם טבען לתנודות ניכרות, לבין חברות גדולות, שהפגיעות שלהן נובעת בחלקה מהחלטות שגויות – בעיקר סכומי העתק שהשקיעו בשנים האחרונות ברכישה חוזרת של מניותיהן. בואינג, למשל, מבקשת סיוע של 60 מיליארד דולר – אחרי שמאז 2013 הוציאה 60 מיליארד דולר על דיבידנדים ורכישת מניות. חברות התעופה הוציאו בעשור האחרון 96% מיתרות המזומנים שלהן על רכישת מניותיהן כדי להעלות את מחיריהן, ובכך חיו את ההווה במקום לדאוג לעתיד. מנהליהן מכרו באותה תקופה מניות ב-1.6 מיליארד דולר.
הפדרל ריזרב כבר מסייע לחברות הגדולות בהלוואות לטווח קצר, וייתכן שיהיה עליו לתת סיוע דומה לחברות הקטנות. התוכנית הרפובליקנית כוללת עוד 208 מיליארד דולר בערבויות להלוואות – כולל 58 מיליארד דולר לחברות התעופה – עבור חברות שאינן יכולות להשיג אשראי אפילו בסיוע הפד; בתמורה הן יידרשו להגביל את שכר המנהלים. אבל לדעת הטיימס זה לא מספיק טוב. יש להטיל את המגבלות גם על החברות הגדולות ולאסור עליהן להמשיך ולרכוש את מניותיהן.
כל תוכנית סיוע תבוא מאוחר מכדי למנוע עלייה ניכרת באבטלה. כשלונו של הממשל הפדרלי להתכונן לקורונה כפה סגירה של חלק ניכר מן העסקים. ההצעה לשלוח 2,000 דולר לכל אמריקני יכולה לעזור, אך הממשל חייב לעשות יותר כדי לסייע למובטלים על-ידי הגדלת דמי האבטלה. ברוב המדינות מדובר ב-45% בלבד מן השכר בשכבות הנמוכות, ורבים מן המפוטרים כלל אינם זכאים לתשלום. הקונגרס יכול לדרוש מן המדינות להעלות את הסכום ואת הזכאות, במימון פדרלי. הממשל גם יכול להשלים את שכרם של מי שהיקף משרותיהם יקוצצו זמנית.
הטיימס מדגיש: אין צורך לבחור בין האפשרויות השונות. המשבר חסר התקדים מחייב צעדים חסרי תקדים. תשלחו צ'ק לכל אמריקני. תלוו כסף לכל עסק. תחזקו את רשת הביטחון החברתית. תעשו הכל.

תאריך:  22/03/20   |   עודכן:  22/03/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לעשות הכל למניעת אבטלה בארה"ב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לוין, שופרה של המפלגה הדמוקרטי
חבל עליך  |  22/03/20 18:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מאיר אינדור
בכל שעה מתייצב עיתונאי או "לשעבר", כדי לגנות את המשטרה    פתאום שלטון החוק כבר לא חשוב
יוני בן מנחם
משבר הקורונה יצר הזדמנות לרש"פ להגביר את פעילותה במזרח ירושלים בניגוד להסכמי אוסלו    ישראל חייבת לתת מענה שלטוני הולם לצרכי תושבי מזרח ירושלים בנושא הקורונה כדי לשמור על ריבונותה במלואה
ארי בוסל
אלוהים מאס בנו, שכן כל הזדמנות שהוא נתן לנו, הציג בפנינו, ממש דחף אלינו, נדחתה בבוז ובשאט נפש כאילו לא הייתה    אנחנו היינו עסוקים, לנו היו עיסוקים חשובים יותר, ריגושים מרגשים יותר, מיידיים יותר, שלא הצריכו מאמץ או מחשבה
מירב ארד
עידן יוסף
הרבנות הראשית והמשרד לשירותי דת יאפשרו מסירת עדות על רווקות בני זוג לפני חתונה ללא צורך בהתייצבות במקרים בהם רשמי הנישואים או העדים נמצאים בבידוד    עדות רווקות תהיה נצורה למשך חצי שנה ככל שהחופה נדחתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il