X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מדובר באתר אירני, ותפקידם של הקצינים הסורים ומגויסיהם הוא רק לספק לאירנים כמה הקלות, לשמש כמשרתים שלהם ולאייש כמה נקודות שמירה שנמצאות במרחק מהאתר
▪  ▪  ▪
מחמוד אחמדיניג'אד, פורדו, הגרעין האירני [צילום: AP]

חשיפה של אתר אירני בסוריה, שנמצא בסמוך לעיירה אל-ביידה, בדרך לעיר מסיאף, ומיועד לתקיפה בעומק ישראל וספק למתקן גרעין אירני בלב סוריה, שנשקפת ממנו סכנה מוחשית על ישראל, מחייב התייחסות.
האתר ממוקם דרומית למסיאף. הקמתו החלה לפני כארבע שנים על שטח צבאי ישן השייך לחטיבת הטילים 47 לשעבר, וזכה להפגזה ישראלית באוגוסט 2019. האתר חשוב מאוד בכמה אופנים, כאשר החשוב שבהם הוא המיקום האסטרטגי, מכיוון שיש לו כניסה מהצד המזרחי שלו, כלומר בדרך לכביש המהיר, וכניסה נוספת סודית או שמורה שנמצאת בצדו הצפון-מערבי.
מדובר באתר אירני, ותפקידם של הקצינים הסורים ומגויסיהם הוא רק לספק לאירנים כמה הקלות, לשמש כמשרתים שלהם ולאייש כמה נקודות שמירה שנמצאות במרחק מהאתר, כשהאירנים מסרבים לנוכחות סורית כלשהי למעט מקורבים שנאמנותם לאירן אינה מוטלת בספק.
עוד התגלה במחקר כי לפני כשנה נצפתה כניסה של מכוניות עמוסות בחומרי בנייה ומלט באמצעות הארגון הכללי לדיור צבאי, ודרך ארגון המכונה ארגון איבאא לבניין ומשכון, שהייתה שייכת לאדם מחומס מהקהילה השיעית בשם חוסין שאהין, ונצפתה הכנסת קירות בטון לאתר. כמו-כן נצפו מחפרים תוצרת רוסית באתר, המיועדים לחפירת מנהרות תת-קרקעיות. עבודת החפירות נמשכה חודשים.
חשש לתיעוד
לפי מקורותינו, החפירות מיועדות לצרכי הקמת מחסנים ואולמות תת-קרקעיים, כשעומק החפירות עובר את ה-17 מטר. כמו-כן נחתו באתר טיסות פרטיות מספר פעמים, ובכל פעם שהמטוס נחת, כל החיילים והקצינים הסורים הורחקו מהבסיס. כמו-כן נאסרה בפקודה ביטחונית נוכחות אנשים עם טלפונים שבהם מצלמה מחשש לתיעוד.
באשר לאתר, ולאחר סיום החפירות, נכנסו לתוכו משאיות מכוסות שהתבררו כמכילות נשק וטילים ארוכי טווח רוסיים ואירניים, שהובאו למטרת פיתוח והשבחה. בנוסף נמצא במתקן הזה מסלול טיסה למטוסי קרב, ונמצאים בתוך המתקן התת קרקעי מטוסי סוכוי 35 בחלק הדרום מערבי של הבסיס.
מקורותינו מצביעים על כך שעבודתו הנוכחית של הבסיס היא פיתוח טילים ארוכי טווח, סוג "זילזאל" מתוצרת אירן, וטילי תשרין ומיסלון הסורים שהובאו מראש ממחסני "טילים 155" שהיו קודם בקלמון, ולפי עדות עלום שם אושר קיומו של ציוד שתואר כמוזר, דמויי טחנה מודרנית לייצור סוכר וכדומה, וציוד זה חשמלי, כלומר מופעל על-ידי חשמל.
באשר לקצינים הסורים שנמצאים במקום מדובר בקצין בדרגת סגן אלוף הנקרא חסן חאלוף וקצין בדרגת סרן הנקרא עלי אסיף אל-מוחמד. כמו-כן אחד הקצינים האירניים החשובים ביותר שנמצאים בבסיס הוא חוסין עבדול-אילאה אל-באשירי, חוסיין עלי קג'באף, בנו של אחד המנהיגים הצבאיים שנהרג בסוריה, ועלי מוחמד המדאני, האחראי הישיר על הבסיסים האירניים והכוח הטילי של אירן בסוריה.
כמו-כן, לפי מקורותינו, לפני כמה חודשיים התקיים בבסיס מפגש של מנהיגים אירניים בכירים, שנכח בו קאסים סולימאני, בליווי הגנרל עלי אסגר נורוזי, שהוא אחד המבוקשים לישראל, ומוחמד חוסין זאדה, האחראים לאספקה הלוגיסטית והצבאית לכוחות האירניים שנמצאים בסוריה, ועיקר פעילותם בשלושה בסיסים; בסיס קלמון אל-גרבי, בסיס מסיף ובסיס האימאם עלי סמוך לגבול סוריה-עירק.
המידע שבידינו מעיד שבסיס מסיף יהיה מוכן לפעולה צבאית מלאה באמצע השנה הבאה ויתמקד ביעדים:
1 - פגיעה בעומק הים כדי להדוף כל סכנה המאיימת על קיומה של אירן בסוריה בעומק של יותר מ-700 ק"מ.
2 - תקיפה ותגובה להפגזות הישראליות על-ידי תקיפה ופגיעה בעומק הישראלי.
3 - התקפות שמסוגלות להגיע לבסיסים הטורקיים בעומק השטח הטורקי.
חשוב לציין כי הבסיס הוא בסיס צבאי אירני גרידא המכיל מספר גדול של אולמות, רחבות ומנהרות תת-קרקעיות. כמו-כן מכיל מספר מטוסים, והכי חשוב הוא המיקום בו נמצא הציוד שהוזכר לעיל, ועל-פי החשדות שהועלו ייתכן כי מדובר בכור גרעיני, שכן הקידוח הוא עמוק ובעוצמה סמכותית. כמו-כן, לאחר השלמת החפירה, הגב התמלא בעובי של יותר משני מטרים של אדמה אדומה, לפני שכוסה במלט מזויין.
ראוי לציין שיש דרך נוספת לבסיס, שנמצאת במרחק כ-800 מטר מחוץ לבסיס מהצד המערבי, כלומר בדרך לכפר רוסאפה.

תאריך:  24/03/2020   |   עודכן:  24/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרום מסיאף, האתר האירני הסודי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק
שמ  |  24/03/20 20:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איתמר לוין
בידי אירן מספיק דלק אורניום כדי לייצר פצצה גרעינית אחת - אם תחליט להעשיר אותו לרמה הדרושה    הסוכנות קובעת: אירן אינה משתפת פעולה עם המפקחים ואינה עונה של שאלות לגבי פעילותה בעבר
חגי אדורם
מדוע מדינת ישראל ממשיכה במדיניות העלמת העין ומעסיקה חברות אשר פועלות באירן, כאשר CRRC היא רק דוגמה אחת מתוך רשימה ארוכה ובה SGS השוייצרית, LEO PHARMA מדנמרק, סאנופי הצרפתית ועוד; ומדוע חברת שיכון ובינוי משתפת פעולה עם חברה שמפרה את האמברגו על אירן
איתמר לוין
ארה"ב ואירן ימשיכו להיות קרובות לעימות צבאי, והסיכויים לפריצת דרך של ממש השנה הם אפסיים. אבל אולי בכל זאת יהיה שיפור כלשהו ביחסים - מסביר "The World in 2020", לפני חיסולו של סולימאני
טובה ספרא
ומה אפשר ללמוד מהסיפור על הביטחון שלנו, בעיקר בחודש אוגוסט 2020    סקירה אסטרולוגית מיוחדת לבקשת הקוראים
מירב ארד
תקף את ארה"ב: "הפכה את המזרח התיכון ללא בטוח, צריכה להתנצל בפני טהרן על פשעיה"    מעצמות אירופה הודיעו כי הן דנות בהחזרת הסנקציות על אירן - "עקב פעולות אירן והפרות ההסכם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il