X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
עוד כמה שבועות כאלה, שהממשלה משתקת את כל הפעילות והרחוב מתמלא בהפגנות של מובטלים, והקורונה הופכת למשהו כמו דבר או שחפת וזיהומים אחרים, ואנשים מתים מפני שמונעים מהם טיפול במחלותיהם הקשות פי כמה
▪  ▪  ▪
נהרגו יותר מ-900 ישראלים [צילום: משה מילנר/לע"מ]

ב-1967 הפר גמאל עבד אל נאצר את התחייבויותיו הבינלאומיות, הטיל מצור על ישראל וחדר עם צבאו לשטח מפורז. הממשלה גייסה את כל המילואים ופיזרה אותנו לאורך גבולות הארץ, וגמגמה וקרטעה. לא רק שמצרים וירדן וסוריה איימו בצבאותיהן אלא רווחה גם חרדה שאם כל המילואים יישארו בהמתנה בחולות - ישראל תקרוס.
לא היו גברים במשק. מזל שמשה דיין, מנחם בגין ויוסף ספיר צורפו לממשלה, ומלחמת ששת הימים הסתיימה בניצחון מזהיר וצודק. כך גם לפי ישעיהו לייבוביץ (זה לא נוגע לוויכוח על מה שאירע מאז).
בששת הימים נהרגו יותר מ-900 ישראלים. להם ולרוב משפחותיהם המלחמה לא הייתה כדאית, אבל מכל בחינה לאומית כוללת היא הייתה מלחמת ישע. מדוע אני נזכר בה היום?
מפני שגיוס המילואים 1967 דומה למאבק בקורונה 2020. עוד כמה שבועות כאלה, שהממשלה משתקת את כל הפעילות והרחוב מתמלא בהפגנות של מובטלים, והקורונה הופכת למשהו כמו דבר או שחפת וזיהומים אחרים, ואנשים מתים מפני שמונעים מהם טיפול במחלותיהם הקשות פי כמה.
עכשיו הם מושעים או מפוטרים, ומטיילים בפארקים, אבל אחר כך זה ידמה למה שקרה בממשלה החצי-תה-חצי-קפה של אז, שכמעט דרדרה את ישראל לתהום. השבתת הפעילות בישראל דומה ב-2020 ל-1967. רק שאז דיין הצטרף והכריע, מי יהיה הדיין בממשלה הזאת? איין.
עוד השוואה: כאמור, למרות שהמלחמה אז הסתיימה בניצחון מהדהד נהרגו יותר מ-900 (בהזדמנות זו אני מעלה את זכרו של חברי אילן גנני שנפל בקרב לשחרור ירושלים ליד בית הספר לשוטרים). ישראל הבינה כי אין ניצחון מזהיר בלי נפגעים וכאב.
כך גם בקורונה, וזה החלק הקשה והעדין והאנטי-פופוליסטי בפוסט הנוכחי. ברור שאם הממשלה תאמץ מדיניות יותר רציונלית ואחראית כלפי המשק והחברה והתרבות יהיו יותר חולים, יותר נפגעים, ואולי גם מתים. אז מה כן לעשות?
- להטיל סגר על האוכלוסייה המבוגרת מגיל 70 ומעלה. לאכוף אותו ממש. לא כמו עכשיו, שהממשלה הוציאה את הסקטור הציבורי לחופשה בתשלום ורבים מבלים ומתבטלים בפארקים.
- להחזיר את החיים למסלול תקין של כלכלה ויצירה ותרבות וחיי חברה. אוכלוסייה זו אינה נתונה בסיכון, ואם תחלה היא תבריא מהר ובמלואה, ואפילו תהיה מחוסנת מפני המגפה בפעם הבאה. זה העיקר, גם אם יהיו מקרים חריגים של פגיעה ואפילו תמותה.
- להגביר את מערך הבדיקות.
- לרכוש עוד מכונות נשימה.
- לחדש את גני הילדים ובתי הספר כי הם ומוריהם אינם באוכלוסיית הסיכון.
- למנוע מהממשלה להפעיל את השב"כ כדי לחדור לניידים של אזרחים. הפעם זה למטרה ראויה. אבל נוצר תקדים. לאור מה שקרה בניידים שונים בשנה האחרונה אני מציע לכנסת לבטל את צווי החירום של הממשלה המסוכנת לחרות האזרחים.
אם הממשלה תעשה סיבוב פרסה ותחדל מהתבהלה שביבי זורע בהופעתו הטלוויזיונית מדי ערב - מה טוב; ואם לאו - נדבר בעוד שלושה חודשים. או שהדרך תיכשל והממשלה תיסוג ממנה או שישראל תיכשל.
וגם הערה מבדחת: מה אכפת לביבי? ממילא אם ייכשל יטיל את האחריות לכך על בני גנץ. כרגיל.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  24/03/2020   |   עודכן:  24/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה שלח לרופאים מסמך ובו הוא ממליץ לנשים המתכננות להיכנס להריון להתייעץ עם רופא הנשים המטפל ולשקול זאת בשל האתגר הכרוך לטענת האיגוד בביצוע בדיקות, מעקב וטיפול בהריון צעיר בימי קורונה    קובע כי אין להתחיל מחזורי הפריות חדשים וכי יש לשקול ביטול החזרת עוברים - טריים או מוקפאים - במטופלות שהגיעו לשלב זה בטיפול
איתמר לוין
לראשונה מזה 75 שנה, אי-אפשר לסמוך על ארה"ב שתוביל את העולם במאבק במשבר גלובלי. הדבר נובע בראש ובראשונה מכל התכונות השליליות של טראמפ, וזאת לצד הפילוג המעמיק בארה"ב - גם באשמת הדמוקרטים - והמבנה השלטוני המקשה מלכתחילה על ניהול משבר בהיקף שכזה. אין מי שיטול לידיו את ההגה, כדי להתמודד עם מגיפה ומיתון הפוגעים בצורה קשה בעולם כולו
עו"ד אברהם פכטר
השב"כ - פועל נגד הטרור מבית, ובודק מי נשא של הנגיף שמאיים על ביטחון ישראל ומדווח למוקד מד"א והמשטרה גם על משתפים שהיו בסביבה    המוסד - מגן על ישראל מבחוץ - ובמבצע נוסח אירן, מביא לארץ ערכות מגן לפני מדינות אחרות שמנסות להשיג את האמצעים האלה לפני ישראל    אין כמו המוסד
איתמר לוין
הדמוקרטים בקונגרס וממשל טראמפ קרובים להסכמה על חבילת סיוע חסרת תקדים - 1.8 טריליון דולר    הדאו-ג'ונס המריא ב-11.4%    המסחר בתל אביב הסתיים בעליות של קרוב ל-7%    עליות חדות גם בבורסות של לונדון ופרנקפורט
איתמר לוין
הבריטים הצטוו להישאר בבתיהם - למעט לקניית מזון ותרופות, טיפול רפואי, פעילות גופנית מוגבלת ויציאה לעבודה חיונית שלא ניתן לבצע מהבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il