X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קטר היא המדינה הערבית היחידה שהודיעה עד כה על סיוע כספי לפלשתינים במשבר הקורונה. הדבר מסייע לה לחזק את מעמדה באזור אך אסור לשכוח כי מדובר במדינה התומכת באיסלאם הסוני הקיצוני ובאירן השיעית
▪  ▪  ▪
הקורונה בעזה [צילום: עלי אחמד/פלאש 90]

משבר מגיפת הקורונה הפוקד את שטחי הגדה והרצועה מספק לקטר אפשרות להגביר את מעורבותה באזור באמצעות סיוע כספי לרש"פ ולממשל חמאס ברצועה. מייד לאחר שפרצה מגיפת הקורונה בגדה, הודיע שליט קטר השיח' תמים בן חמד על סיוע רפואי דחוף עבור הרש"פ של ציוד רפואי בשווי של 10 מיליון דולר.
ב-22 במרץ אותרו במעבר רפיח שני פלשתינים שנדבקו בנגיף הקורונה לאחר ביקור בפקיסטן, הם הועברו לבידוד ברפיח אך צמרת חמאס חששה זה רק עניין של זנמן עד שהמגיפה תתפשט ברצועה. מנהיג חמאס אסמעיל הניה שוחח עם שליט קטר וביקש את עזרתו ואכן הוא הודיע זמן קצר אח"כ על סיוע כספי קטרי לרצועת עזה בסך 150 מיליון דולר על פני 6 חודשים כדי לסייע במאבק נגד הקורונה.
ב-2 במרס הודיע השגריר הקטרי מוחמד אלעמאדי, האחראי לסיוע הקטרי לרצועת עזה, כי הוועדה שהוא עומד בראשה החלה, על-פי הנחיית שליט קטר, להגיש סיוע של חבילות מזון, מכשירי חשמל ביתיים, מזרונים ושמיכות למאות תושבי רצועת עזה השוהים במרכזי הבידוד שהקים ממשל חמאס מפני מחלת הקורונה. קטר היא המדינה הערבית והמוסלמית היחידה שהתגייסה עד כה לסייע באופן מעשי לפלשתינים בגדה וברצועה להתמודד עם משבר הקורונה, תוך מתן דגש לסיוע לרצועת עזה הנתונה במצור.
מנהיג חמאס אסמעיל הניה שוחח גם עם נשיא טורקיה רג'ב טייפ ארדואן שהבטיח לו להגיש כל סיוע אפשרי לרצועה, אולם עד כה לא דווח על שום סיוע שהגישה טורקיה לפלשתינים. הסיוע הקטרי לרצועת עזה מעורר תגובות נלהבות ברשתות החברתיות בעולם הערבי ובשטחים שמשבחות את העזרה הכספית לתושבי הרצועה.
מאז תום מבצע צוק איתן תרמה קטר סכום של 407 מיליון דולר לשיקומה של רצועת עזה מתוצאות המלחמה, במאי 2018 הודיע שליט קטר על תרומה של סיוע כספי בסך 480 מיליון דולר לפלשתינים בגדה וברצועה.
קטר גם משתתפת במימון פרויקטים הומניטריים שונים ברצועה בתחום החשמל, המזון, תשלום משכורות לפקידי הממשלה וסיוע למשפחות נזקקות. אין ספק שההיענות המהירה של קטר לסייע כספית לרש"פ ובעיקר לחמאס ברצועת עזה בתקופת משבר הקורונה מחזקת את מעמדה באזור, בזכות ישראל וחמאס הפכה קטר לגורם אזורי חשוב המסייע לשמירה על הרגיעה ברצועת עזה. אולם, אסור לשכוח כי קטר היא מדינה תומכת טרור שמסכסכת בין המדינת במזה"ת ותומכת בטרור של אירן. קשה כעת להעריך כמה זמן ימשך משבר הקורונה ומה יהיו ההשלכות הכלכליות שלו על העולם ועל המזרח התיכון, אבל המהלך של קטר בהחלט מחזק את מעמדה בקרב הפלשתינים.
כל ההתנהלות הקטרית בשנתיים האחרונות ברצועת עזה נועדה להתחנף לישראל ולממשל טראמפ כדי שיגבירו את הלחץ על מדינות ערב המתונות ובראשן מצרים וסעודיה, לבטל את החרם שהטילה "הרביעייה הערבית" עליה ולהתפייס עמה.
מאמצי הממשל בנושא הזה עלו בתוהו,מצרים וסעודיה שמכירות היטב את האופי החתרני של שליט קטר ותמיכתו בטרור של חמאס ושל "האחים המוסלמים" מסרבות לבטל את החרם.
סביר להניח שכשיחלוף משבר הקורונה תזקוף קטר לזכותה את הסיוע הכספי שלה לפלשתינים לשיפור תדמיתה ותבקש שוב מהממשל האמריקני לסייע לה להתפייס עם "הרביעייה הערבית" בטענה שכוונותיה טובות והיא פועלת למען שלום ויציבות במזה"ת.
אולם, צריך לזכור, קטר מארחת בדוחא מפקדות טרור של חמאס,תנועת "האחים המוסלמים" ופעילים מרכזים של אל-קאעידה, העובדה שסייעה לפלשתינים מבחינה כספית במשבר הקורונה אין פירושה שהיא הפסיקה את תמיכתה בטרור ובחישתה בעניינים הפנימיים של מדינות כמו סעודיה ומצרים, "היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו"?

תאריך:  26/03/2020   |   עודכן:  26/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קטר מסייעת לפלשתינים במשבר הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
הרש"פ ותנועת חמאס מנסות לנצל את משבר הקורונה כדי להביא לשחרורם של אלפי פעילי טרור מבתי הכלא בישראל ובסעודיה. גורמי ביטחון בכירים מעריכים כי המאמץ הפלשתיני יכשל ואומרים כי מדובר בספין תקשורתי ציני של מחמוד עבאס כדי לחזק את מעמדו הפוליטי
יוני בן-מנחם
בלבנון חוסל קצין צד"ל שלעבר שהיה בקשרים עם בכיר צד"ל עאמר אלפאח'ורי שחולץ ע"י מסוק אמריקני מלבנון בשבוע שעבר. הערכה בלבנון היא שחיזבאללה אחראי לחיסול וכי מדובר בתחילתו של גל חיסולים כנקמה על בריחתו של עאמר אלפ'אחורי בהסכמת צבא לבנון
יוני בן-מנחם
בית דין צבאי בלבנון הורה לשחרר ממעצר את עאמר אלפאח'ורי, בכיר לשעבר בצד"ל ומפקד כלא אלח'יאם שנושא אזרחות אמריקנית וישראלית. ארגון חיזבאללה פועל למנוע את יציאתו מלבנון והעמדתו לדין, אך ארה"ב מאיימת בסנקציות קשות נגד בכירים בצמרת הלבנונית
יוני בן-מנחם
סעודיה מאשרת רשמית כי עצרה עשרות בכירים בשלטון על-רקע חשדות למעשי שחיתות בממלכה. סעודיה מתעלמת מהפרסומים באמצעי התקשורת בארה"ב כי נעצרו נסיכים בארמון המלוכה, המהלך מתפרש בעולם הערבי כמהלך שנועד לחזק את מעמדו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן
יוני בן-מנחם
מנהיג חמאס אסמעיל הניה מחפש הישגים שיביאו לו ניצחון בבחירות הפנימיות בתנועה והוא מנסה להתפייס עם נשיא סוריה בשאר אסד. על-פי גורמים בחמאס, הנשיא הסורי זועם על מה שהוא מכנה "הבגידה החמורה" של חמאס בסוריה והסיכויים לפיוס עמו קלושים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il