X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
התיירות ושוק המניות - מול האבטלה והבריאות

למדינות בארה"ב יש בעיה

חלק ניכר מן הנטל של המיתון שבפתח יוטל על המדינות, אשר יספגו ירידה קשה בהכנסות ועלייה חדה בהוצאות. הממשל הפדרלי חייב לסייע יותר, סבור וושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
ריחוק חברתי במיזורי [צילום: צ'רלי ריידל, AP]

בעוד תשומת הלב ניתנת לתגובת הממשל הפדרלי בארה"ב למגיפת הקורונה, וושינגטון פוסט מצביע על הבעיות הכספיות של המדינות. זוהי הבעיה הרדומה של המשבר הכלכלי, וסיוע כעת למדינות עשוי להיות כל ההבדל בין מיתון קצר לבין שפל ממושך, במיוחד באיזורים שטרם החלימו לחלוטין מן המשבר של 2008.
חבילת הסיוע שאישר הקונגרס כוללת 150 מיליארד דולר למדינות ולרשויות המקומיות ו-31 מיליארד דולר לבתי ספר וקולג'ים מקומיים. אבל הפוסט טוען, כי סכומים אלו – מבורכים ככל שיהיו – רחוקים מלהספיק. לשם השוואה: אובדן ההכנסות של המדינות בחמש השנים הראשונות של המשבר הפיננסי היה 600 מיליארד דולר.
יש סיבות להאמין שהנזקים הפעם יהיו גדולים עוד יותר. מדינות רבות נכנסו למשבר הנוכחי במצב תקציבי גרוע, עם מעט מדי עתודות ליום סגריר. נכון לסוף 2019, רק למחצית מהמדינות היו עתודות להתמודדות עם מיתון חלקי. וכל המדינות יספגו מהלומות, מסיבות שונות: פגיעה בתיירות (פלורידה, נבאדה), המשבר באנרגיה (טקסס, אוקלהומה), הנפילה בשוק המניות (קליפורניה, ניו-יורק).
בין הבעיות המרכזיות היא הירידה הצפויה בהכנסות ממס המכירות [המקבילה האמריקנית למע"מ], המהווה שליש מהכנסותיהן, בשל הצניחה בפעילות המסחרית. אפילו רכישות הפאניקה לא יעזרו, כי חנויות מכולת ובתי מרקחת לעיתים קרובות פטורות ממס המכירות. מדינות רבות דחו את המועד להגשת הדוחות לרשויות המס המקומיות, וגם צעד זה יפגע בהכנסותיהן. ההאטה כמובן תפגע בהכנסות ממיסים, כולל בשנים הבאות.
במקביל, מזכיר הפוסט, ההוצאות גואות. התביעות לדמי אבטלה כבר זינקו: 3.3 מיליון בשבוע שעבר. גם אם מדובר רק בחופשות ללא תשלום, עדיין יש לשלם. ומספר זה כנראה אינו משקף את מלוא הבעיה, משום שאתרי האבטלה של כמה מן המדינות קרסו. חבילת הסיוע תעניק למדינות מימון לתוספת לדמי האבטלה, אך לא את המימון לשכבה הבסיסית של התשלומים.
גם הדרישות לסיוע מתוכנית הביטוח הרפואי מדיקאייד עולות בדרך כלל בזמן מיתון, ומאחר שהמיתון הנוכחי נגרם בשל מגיפה – ברור שהרבה יותר אנשים יזדקקו לאותו סיוע ובסכומים גבוהים יותר. הקונגרס אומנם העלה את ההשתתפות הפדרלית במימון מדיקאייד, אך לא בשיעור שאפילו מתקרב לזה שיהיה דרוש וגם לא לזה שהוענק במשבר הפיננסי. הפוסט מעיר, שזהו פספוס משום שמדיקאייד היא כלי יעיל להעביר כספים מן הממשל הפדרלי אל המדינות אפילו שלא בזמני משבר.
בניגוד לממשל הפדרלי, רוב המדינות והרשויות המקומיות חייבות על-פי החוק לשמור על תקציבים מאוזנים. בלא סיוע פדרלי נוסף, הן לא יוכלו להתמודד כיאות עם המשבר, ועלולות להיקלע לסחרור של קיצוץ בשירותים, הרעה במצבם של משקי הבית והעסקים, ומיתון לאורך שנים רבות.

תאריך:  29/03/20   |   עודכן:  29/03/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
בכירה במשרד הבריאות טוענת כי צוותים העובדים במוסדות גריאטריים לא מוכנים לעבודה בבידוד, באופן העלול לסכן מטופלים קשישים    התייחסה לאישפוז הצעיר בן ה-20: הנפטרים והחולים קשה רובם מבוגרים, אבל אין חסינות לצעירים. זו יכולה להיות מחלה קשה ולא 'עוד שפעת'
איציק וולף
הרב חיים קנייבסקי מבני ברק, גדול פוסקי ההלכה הליטאיים, קבע כי אדם המזלזל בהנחיות הרופאים הוא רודף וכי מותר להלשין לשלטונות על אנשים ועל מוסדות המתעלמים מן ההנחיות    על מי שגרם בשל זלזולו בהנחיות למוות של איש אחר קבע שהוא 'קרוב למזיד'
ארי בוסל
חברות כמו אל על, ששנה עוד לפני הופעת הנגיף לעולם לא הראתה פעילות מזהירה לבעלי המניות, ניסו לנצל את המצב מהרגע הראשון    אל על לא הייתה היחידה    אחת התגובות הראשונות לסגירת סין הייתה להודיע לציבור הרחב (קרי לנו) שנחויב יותר    למה? כי היה תרוץ מן המוכן, גם אם לא הייתה סיבה ולא היה צורך
יואב יצחק
לא ממשלת אחדות אלא ממשלת חירום בראשות נתניהו    לא ראוי להשיב את אדלשטיין לראשות הכנסת    יש לקדם חקיקה לקבוע מגבלות בג"ץ    רוטציה עולה בקנה אחד עם האינטרס האישי של נתניהו    משפטו יתעכב בגלל האירועים ויימשך 4-3 שנים
איציק וולף
הנשיא שיגר איגרת לנסיך הבריטי ולראש ממשלת בריטניה    "הנגיף עימו אנחנו מתמודדים, אינו מבחין בגבולות המדינות, ושיתוף פעולה בינלאומי חיוני למאבק בו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il