X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברצועת עזה ובישראל גובר החשש להתפרצות גדולה של מגיפת הקורונה, דבר שעלול להביא לחידוש פעולות הטרור נגד ישראל. בחמאס מאשימים את ישראל בעיכוב הכנסת הציוד הרפואי לרצועת עזה ובסיכון חייהם של האסירים הביטחוניים
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

בסוף השבוע נורתה רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל אשר נפלה בשטח פתוח, לא ידוע אם ארגון חמאס הוא ששיגר אותה או שנתן "אור ירוק" לאחד הארגונים "הסוררים" לשגר אותה, אבל מדובר באות מבשר רעות לגבי ההמשך ובמיוחד לקראת חג הפסח המתקרב.
בכל מקרה, צה"ל פעל נכון ותקף בתגובה מטרות של חמאס ברצועת עזה, שיגור הרקטה בא לאחר רגיעה יחסית מאז פרצה מגיפת הקורונה ומדובר באות מבשר רעות לגבי הכוונות של חמאס אם תתפשט המגיפה ברצועת עזה, כרגע יש בה 9 חולים בקורונה ועוד כ-1700 חולים בבידוד וארגון חמאס טוען רשמית כי הוא שולט במצב.
אולם, בצמרת הארגון עצמו יש חשש שהמגיפה עומדת להתפרץ במלוא עוזה בקרב יותר מ-2 מיליון התושבים ברצועה, לכן ארגון חמאס מאיץ בנייה של 2 מרכזי בידוד בצפון ובדרום הרצועה שיכילו כ-1000 בני אדם כשיחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה, מפקח אישית על הפרויקט. מטה "צעדות השיבה" הודיע אמש על ביטול "צעדת המיליון" שהייתה מתוכננת ל"יום האדמה" ב-30 במרס אבל דווקא ביטול ההפגנות על גדר הגבול בגלל נגיף הקורונה ממקד את האפשרות שהטרור יחודש לעבר ישראל בשיטת שיגור הרקטות או הפצמ"רים.
ארגון חמאס טוען כי ישראל מעכבת הכנסת ציוד רפואי לרצועה לטיפול בקורונה למרות שישראל הכניסה מיוזמתה לעזה מאות ערכות לגילוי נגיף הקורונה, בכיר חמאס מחמוד א-זהאר אמר בסוף השבוע כי "חמאס דורש מהאו"ם ללחוץ על הכיבוש הישראלי לאפשר הכנסת ציוד רפואי לטיפול בקורונה". מנהיג חמאס אסמעיל הניה שוחח אמש מדוחא באמצעות וידאו קונפרנס עם ניקולאי מלדאנוב, שליח האו"ם למזה"ת, על סכנת התפשטות הקורונה ברצועת עזה וההשלכות הצפויות.
הניה הזהיר מפני הצפוי אם תתפרץ המגיפה בעוצמה ברצועה וקיבל הבטחה כי האו"ם וארגון הבריאות העולמי יעשו הכל כדי לסייע לרצועת עזה להתמודד עם נגיף הקורונה. בינתיים רכש האו"ם 25 מכונות הנשמה חדשות עבור הרצועה אבל אין מדובר בפתרון רציני, הן יתווספו לכמה עשרות מכונות כאלה שנמצאות בעזה, חלקן זקוק לתיקון.
מערכת הבריאות ברצועת עזה היא חלשה ואיננה יכולה להתמודד עם התפרצות מגיפת הקורונה בהיקף גדול. גורמים בחמאס מסרו כי אסמעיל הניה שוחח גם עם מפקדת המודיעין המצרי בקהיר והביע את תודתו על הסיוע המצרי לרצועה להתמודד עם נגיף הקורונה, ישראל העבירה לחמאס מסר באמצעות המודיעין המצרי כי לא תסבול התקפות מרצועת עזה לשטחה אף ספק אם המסר יעזור, חמאס פועל אך ורק על-פי האינטרסים של הארגון.
בסוף השבוע הגיעו לרצועת עזה כספי הסיוע הקטרי שיחולקו ל-120 אלף משפחות נזקקות, ארגון חמאס בוחן עכשיו דרכים לחלוקת הכסף באופן שימנע חיכוך והתקהלות של תושבי הרצועה מחשש להידבקות בנגיף הקורונה. אבל המצב הכלכלי של תושבי הרצועה איננו מבשר טובות, ההסדרה עם ישראל נכנסה להילוך איטי בגלל מגיפת הקורונה.
חמאס עצר את כניסת הפועלים מרצועת עזה לישראל מחשש שיביאו עמם מישראל את נגיף הקורונה לרצועת עזה, בכך נפגעה פרנסתם של אלפי משפחות ברצועה דבר שמגביר את מצוקת התושבים. בנוסף לכך, בקרב משפחות האסירים הביטחוניים ברצועה יש מתיחות רבה וחשש כי קרוביהם האסורים בבתי הכלא בישראל ידבקו בנגיף הקורונה, באמצעי התקשורת הפלשתינים וברשתות החברתיות משלהבים את הרוחות כי האסירים הביטחוניים נמצאים בסכנת הידבקות, למרות שעד כה לא נדבק בנגיף הקורונה אפילו אסיר ביטחוני אחד.
הנהגת חמאס נמצאת כעת בפני אתגר גדול כיצד להתמודד עם נגיף הקורונה, זהו מבחן אמיתי למנהיגותה מכיוון שהדבר עלול להביא לחיכוך בינה לבין התושבים אם תהיה התפרצות גדולה של המגיפה, התרחיש הזה מסכן גם את ישראל מכיוון שארגון חמאס עלול להסיט את הביקורת ברחוב העזתי על תפקודו לעבר ישראל ולהביא לחידוש ירי הרקטות ופיגועי טרור על גדר הגבול. כבר עתה חמאס מאשים את ישראל כי המשך המצור מסכן את תושבי הרצועה וכי ישראל מונעת הכנסת ציוד רפואי לעזה ובכך מכין בהדרגה את הקרקע בדעת הקהל הפלשתינית לאפשרות ההסלמה.

תאריך:  29/03/2020   |   עודכן:  29/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מרדכי ליפמן
...במקביל להפגנה האמורה באו למקום הורים שכולים    הם הפגינו בדרישה שלא להקים ממשלה הנשענת על תמיכת המשותפת    מספר מפגיני שמאל לא יכלו שלא לחרף ולגדף את ההורים השכולים    לדברי כתבים, שנכחו במקום, היו מהם שהשתמשו בביטויים: "תחזרו לעבוד בשוק"... אחת המפגינות ממחנה השמאל אף נשמעה אומרת לאחד ההורים השכולים, כי הוא משתמש בבת שלו הי"ד, לצורך פוליטי
עו"ד יוסי דר
האם בני גנץ מסוגל לטפל בחורבן הזה? האם הוא עשוי מהחומרים המתאימים לכך? האם הוא מוכשר לכך?
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס מבקש מהרש"פ להסיר את הסנקציות שהטיל מחמוד עבאס על הרצועה נוכח מצבה הקשה בעקבות מגיפת הקורונה. גורמים בכירים ברש"פ מעריכים כי יו"ר הרש"פ ידחה את בקשת חמאס נוכח התגברות המשבר הכלכלי בתחומי הרש"פ ומתוך רצון להחליש את שלטון חמאס
מנחם רהט
עצם נכונותם של שלושת הרמטכ"לים בדימוס לשבת בקואליציית מיעוט עם המשותפת, שחרתה על דגלה עיקור יהדותה של המדינה, חוללה מהפכה שהפכה את מדינת ישראל, לפחות מבחינתם, למדינת כל אזרחיה הפתרון למשבר הפוליטי: פיצול כחול לבן כבמשפט המלך שלמה: אלה לימין-מרכז ואלה לשמאל-מרכז
יוני בן-מנחם
רצועת עזה ניצבת בפני התפרצות קרובה של מגיפת הקורונה ובמערכת הביטחון אומרים כי תרחיש כזה הינו בגדר אסון עבור ישראל ותושבי הרצועה. ארגון חמאס מאיים בחידוש פעילות הטרור אם לא יגיע לרצועה הכסף הקטרי והסיוע הרפואי הדרוש להילחם במגיפת הקורונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il