X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לפי דעתם של ההורים, מיומנויות רבות באות לידי ביטוי במשחק לימודי דיגיטלי, כגון: למידה עצמאית ומשמעותית, הבניית ידע, סקרנות ומוטיבציה, אחריות ומעורבות פעילה, למידה מטעויות, אוריינות דיגיטלית, למידת השפה האנגלית ועוד
▪  ▪  ▪
מיומנויות רבות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

בחודש האחרון העולם כולו מתמודד עם מציאות חדשה, המלווה בחוסר ודאות בריאותי וכלכלי בעקבות מגיפת הקורונה. כתוצאה מכך החליטה ממשלת ישראל כי הלומדים במערכות החינוך יישארו בבתיהם ויעברו ללמידה סינכרונית. המעבר לווה בקשיים טכניים ופדגוגיים רבים אשר גרמו להפסקת הלמידה מרחוק בבתי הספר היסודיים. החלטה אומללה זו גרמה לכך שמעל מיליון תלמידים נמצאים בביתם, ללא עשייה לימודית המנוהלת ומבוקרת על-ידי משרד החינוך. אתמול הוחלט כי על המורים לחזור וללמד באופן סינכרוני את תלמידי בתי הספר היסודיים. כדי שלמידה זו תהיה טובה יותר מזו שהייתה בתחילת משבר הקורונה, יש לוודא כי הפעם המורים יתאמו את התכנים הלימודיים ללמידה בסביבה מקוונת. אחת הדרכים לעשות זאת היא להפוך את הלמידה לפעילה ורלוונטית לחייהם של התלמידים, ואחד מהכלים שיכולים לסייע בכך הוא המשחק הלימודי הדיגיטלי.
במחקר שערכתי לפני כשנה בחנתי את הקשר בין משחקים לימודיים דיגיטליים לבין מיומנויות המאה ה-21 בקרב ילדים, לפי עמדות הוריהם, ואת עמדותיהם של ההורים כלפי שימוש במשחקי למידה דיגיטליים כתחליף לשיעורי-בית. הממצאים מבוססים על סקר בו השתתפו 198 הורים לתלמידים הלומדים בכל רחבי הארץ ועל 12 ראיונות עם הורים לתלמידים במגוון גילאים. ממצאי המחקר מלמדים כי לפי דעתם של ההורים, מיומנויות רבות באות לידי ביטוי במשחק לימודי דיגיטלי, כגון: למידה עצמאית ומשמעותית, הבניית ידע, סקרנות ומוטיבציה, אחריות ומעורבות פעילה, למידה מטעויות, אוריינות דיגיטלית, למידת השפה האנגלית ועוד. מיומנויות משחקיות אלה עולות בקנה אחד עם מיומנויות המאה ה-21. עוד נמצא כי בניגוד לספרות המחקרית, הורים אינם מתנגדים להחלפת שיעורי-הבית המסורתיים במשחקים לימודיים דיגיטליים, רואים את הרלוונטיות שלהם לחיים הדיגיטליים של ילדיהם ואף את הפוטנציאל בהפחתת המריבות בינם לבין ילדיהם סביב הכנת שיעורי-הבית.
לכן, לאור המציאות החדשה בה אנו חיים בצל משבר הקורונה ולאור ממצאי המחקר, אני ממליצה למערכת החינוך לשקול בחיוב את שילובם של משחקים לימודיים דיגיטליים הן בלמידה הסינכרונית והן בלמידה הא-סינכרונית (כשיעורי בית). שילוב משחקים אלה יאפשר למידה טובה, רלוונטית ומעניינת יותר מזו שהייתה בתחילת משבר הקורונה, וכתוצאה מכך לתלמידים תהיה מוטיבציה רבה יותר ללמידה. זאת ועוד, לאחר תום משבר הקורונה, יש מקום לשקול שילוב משחקים לימודיים דיגיטליים כחלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים השוטפת.

הכותבת היא מ-HIT המכון הטכנולוגי חולון – הפקולטה לטכנולוגיות למידה.
תאריך:  01/04/2020   |   עודכן:  07/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משחקים לימודיים דיגיטליים - תחליף לשיעורי-הבית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
ישנן שעות גורל בחיי אומה, בהן חייבים להחליט על מה להילחם בעת הזו. בהתנגשות בין הערכים - הערך הכי חשוב הוא היום להתגייס כדי לנהל באופן המיטבי את המשבר ואחר כך לפעול כדי לתקן את ההשלכות שלו
אפרים הלפרין
מסכות ולא של פורים, וההכנות לפנדמיה/אסכולות    המסכה, כמו המרחק (2 מטר), מקטינים את הסיכון שא' יעביר את המחלה לב', וכאמור היא בעיקר מגנה על הסביבה מפני עוטה המסכה ופחות בכיוון השני
אפרים הלפרין
מילה טובה על אמצעי התקשורת    מתברר יותר ויותר מי מסית ומי מגיב, מי עוסק בכבוד ובכסאות, ומי עובד שעות נוספות    מי מבין את גודל השעה, ומי מתעסק בשטויות
אפרים הלפרין
אני זוכר את שנת 1967, מה שאומר שאני בקבוצת סיכון, ומה שאומר עוד שעולם כמנהגו נוהג, הימין והשמאל הם אותו דבר
ד"ר גד פניני
ראש הממשלה אמר כי הוא נוהג עכשיו את הטיטאניק - ואוי לנו אם גורל המדינה יהיה כגורל הטיטאניק שטבעה בהפלגת היוקרה הראשונה שלה    משבר כלכלי אישי יוביל לתופעות שלא היכרנו כמו שוד אוכל, אלימות ברחובות וכמובן מקרי התאבדות של אנשים    יש להקים ממשלת יעילה, עד 14 שרים    יש להפחית שכר בשירות הציבורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il