X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אלמונים התנקשו בחייו של מחמד עלי יונס, בכיר בחיזבאללה בדרום לבנון שהתמחה בלכידת משתפי פעולה עם ישראל. נסיבות החיסול עדיין לוטות בערפל אך בלבנון חוששים ממלחמת חיסולים פנימיים בחברה הלבנונית על-רקע פרשת בכיר צד"ל לשעבר עאמר אלפאח'ורי שהוברח מלבנון לארה"ב
▪  ▪  ▪
[צילום: ויסאם נסאר, פלאש 90]

בעיירה נבטיה בדרום לבנון התגלתה ב-4 באפריל גופתו של פעיל חיזבאללה, מחמד עלי יונס, שנרצח על-ידי אלמונים, כך מסרה סוכנות הידיעות האירנית "פארס". על-פי גורמים בלבנון, הוא נרצח ברכבו בדקירות סכין ואחר כך בירי, מדובר בתושב הכפר ג'יבשית שהיה אחראי מטעם חיזבאללה לאתר וללכוד משתפי פעולה עם ישראל וסוכנים של המוסד. גופתו התגלתה על הציר בין העיירה קאקעיה אלג'יסר לבין העיירה זווטר אלע'רביה.
גורמים לבנונים מסרו שנעצר חשוד במעורבות ברצח. אתר "אלג'נוביה" הלבנוני דיווח ב-5 באפריל כי הנרצח עבד על "תיק רגיש" בעל היבטים ביטחוניים וכי היה מאובטח בשעת הרצח על-ידי שומר ראש, אולם שניהם נקלעו למארב שהציבו 3 כלי רכב על הציר שבו נסעו, מוחמד עלי יונס מת מהירי לעבר המכונית שבה נסעו ושומר ראשו נפצע והועבר לטיפול בבית חולים.
ארגון חיזבאללה הספיד את מוחמד עלי יונס והכריז עליו "כשהיד", ברשתות החברתיות דווח כי ייתכן שהמוסד הישראלי עומד מאחורי החיסול וכי מדובר בפעיל מהדרג הפיקודי של חיזבאללה שהיה מקורב לגנרל קאסם סולימאני שחוסל ע"י ארה"ב לפני 3 חודשים. בדיווח נוסף ברשתות החברתיות נמסר כי ייתכן שהוא חוסל במסגרת סכסוכים פנימיים בתוך ארגון חיזבאללה עצמו.
נושא המלחמה במשתפי פעולה עם ישראל תפס בחודשים האחרונים תאוצה בלבנון בעקבות פרשת העמדתו לדין של בכיר צד"ל לשעבר ומפקד כלא אלח'יאם עאמר אלפאח'ורי הנושא אזרחות אמריקנית וישראלית. ממשלת לבנון שיחררה אותו בחשאי בלחץ אמריקני כבד ובניגוד לעמדת חיזבאללה לאחר שממשל טראמפ איים להטיל עליה סנקציות כבדות.
בתגובה קרא מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה להקים ועדת חקירה רשמית בנושא, זמן קצר לאחר שעאמר אלפא'חורי הוברח מלבנון לקפריסין באמצעות מסוק אמריקני נרצח ב-23 במרץ בעיירה מיה מיה בלבנון קצין לשעבר בצד"ל בשם אנטואן יוסף אלח'איק שהיה ידידו של עאמר אלפאח'ורי.
חיסולו של אלח'איק התפרש בלבנון כנקמה של חיזבאללה על הברחתו של עאמר אלפאח'ורי מחוץ לגבולות לבנון ומסר של אזהרה לממשלת לבנון, לארה"ב ולישראל כי ארגון חיזבאללה נחוש להילחם בתופעת משתפי הפעולה והסוכנים בלבנון העובדים לטובת המודיעין הישראלי.
חיסול של אנוטאן אלח'איק עורר גם חשש שארגון חיזבאללה מתכנן גל של חיסולים של פעילי צד"ל לשעבר המתגוררים בלבנון וחשודים בשיתוף פעולה עם ישראל כדי לשקם את ההרתעה שלו. לא מן הנמנע שחיסולו של בכיר חיזבאללה מוחמד עלי יונס שהתמחה בלכידת משתפי פעולה הינו תשובה לחיסולו של אנטואן אלח'איק ולמגמה של חיזבאללה להגביר את המצוד אחרי משתפי פעולה עם ישראל ולנקום בהם, פרשת חיסולו של מוחמד עלי יונס הינה שיחת היום בלבנון והיא עדיין לוטה בערפל.

תאריך:  05/04/2020   |   עודכן:  05/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יוסי ברנע
במאמרו "אנחנו" וה"הם" הוא מבחין בין ה"אנחנו", כלומר האומה "העברית", לבין ה"הם", כלומר "אלה הם היהודים, הפזורה היהודית העולמית, היהדות", או "הגולה", תוך שהוא מסביר ש"היהדות היא חטיבה חברתית היסטורית שיש בה כוח חיות מרובה ועל-פי דרכה הגיעה להישגים נכבדים בתחומי המוסר, הרוח והמחשבה"
ד"ר ערן לרמן
בכל דיון על מתווה מדיני אפשרי, חשוב שישראל תעמוד על כך שלא יחול שינוי במצב הנוכחי בירושלים בכלל ובהר-הבית בפרט. יש לדחות רעיונות בדבר העברת סמכויות השליטה בווקף מידי ירדן, ולהתעקש על שימור המצב הנוכחי
עידן יוסף
רה"מ אמר בכנס בחירות בפתח תקוה כי ישראל השיגה אישור לטוס מעל השטח האווירי של סודן, והוסיף כי נותר עניין טכני "כדי לסגור את זה"
איציק וולף
דובר ממשלת סודן הודיע כי הנשיא עבד אל-פתח ברהאן לא עדכן את המדינה בטרם נפגש עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו    בכיר סודני: המטרה של הפגישה - הוצאת סודן מהרשימה האמריקנית של המדינות תומכות הטרור
עידן יוסף
דבר ביקורו של מנהיג סודן באוגנדה במקביל לנתניהו לא פורסם מראש    רה"מ ציין בביקורו כי ישראל תפתח שגרירות בבירת אוגנדה    נתניהו אמר כי הוא מקווה שאוגנדה תפתח שגרירות בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il