X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מצב הקורונה בארה
אקונומיסט על ניהול משבר הקורונה:

הבית הלבן ממשיך להיות מבורדק

שורה של צעדים שנקט ממשל טראמפ קדמו להתעלמותו המתמשכת של הנשיא מן הקורונה המצב כיום טוב יותר מאשר לפני חודש, אך עדיין יש בעיות - למשל בחלוקת הציוד החיוני בין המדינות השונות
▪  ▪  ▪
נוהג בחוסר אחריות [צילום: אנדרו הרניק, AP]

כאשר נכנס דונלד טראמפ לחדר הסגלגל בינואר 2017, הוא ירש מברק אובמה תוכניות לייצור מכונות הנשמה זולות יותר ו-20 מיליון מסכות רב-פעמיות. ממשלו לא מימש אותן. שנה לאחר מכן סגר ג'ון בולטון, אז היועץ לביטחון לאומי, את המחלקה במועצה לביטחון לאומי שהופקדה על הטיפול במגיפות. ואילו בשנת 2019 ביטל הממשל את הצבת הנציג האמריקני במינהל לבקרת מחלות של סין.
אפשר רק לנחש מה היו ההשלכות של צעדים אלו, כמו גם טענתו של טראמפ עד לפני חודש לפיה הקורונה אינה יותר חמורה מאשר שפעת רגילה – כותב אקונומיסט. שעת החשבון תבוא בהמשך; כרגע הבית הלבן מתמקד בהשגת ציוד למדינות בארה"ב שנפגעו בצורה הקשה ביותר. זהו שיפור לעומת ההתעלמות שנמשכה עד אמצע מארס, אך הממשל עדיין סופג ביקורת. מושלי ניו-יורק, קנטקי, אוהיו, לואיזיאנה, וושינגטון, מישיגן, אילינוי וארקנסו אמרו שנאלצו להתחרות על ציוד זה נגד זה וגם נגד הממשל הפדרלי, עד שהסוכנות לניהול אסונות (FEMA) נטלה לידיה את הרכש.
עם זאת, בעיית הציוד לא נפתרה במלואה. תת-אדמירל ג'ון פולובייצ'יק, הממונה בבית הלבן על הצד הלוגיסטי של המשבר, אומר שרוב הציוד עודנו מסופק בידי חברות פרטיות ולא בידי גופים פדרליים. מאחר שהמשבר הוא כלל-לאומי, כולם מתמודדים מול כולם. לדברי מושל אילינוי, ג"ב פריצקר, לאחר ש-FEMA מביאה את הציוד לארה"ב, המדינות עדיין נאלצות להזמין אותו דרך חברות פרטיות וכך התחרות נמשכת. והן לא לבד: גם ערים, בתי חולים ודיור מוגן מבקשים להשיג את הציוד הדרוש להם, ומתווכים למיניהם מנסים לגזור קופונים שמנים.
טענה נוספת היא, שהממשל מעדיף מושלים ידידותיים בעת חלוקת הציוד. הסנאטורית אליזבת וורן תהתה מדוע פלורידה וקנטקי מקבלות את כל מבוקשן, בעוד מדינתה מסצ'וסטס מקבלת פחות. טראמפ ממש לא הכחיש: "אם הם [המושלים] לא מתנהגים אליך כמו שצריך, אני לא מתערב" אמר ב-27 במארס. אבל, מדגיש אקונומיסט, לא כך FEMA עובדת. בסוכנות יש עובדים מקצועיים שרבים מהם שירתו גם את אובמה, והיא מחלקת את הציוד על-פי נוסחא המביאה בחשבון את הצרכים ואת היקף המגיפה. אבל יש משמעות גם לרושם שנוצר ושכאמור טראמפ לא עשה שום ניסיון להפריכו.
קשה יותר לדעת מה היה המחיר של מלחמת הסחר של הממשל. טראמפ הוציא צו נשיאותי האוסר לייצא סוגים שונים של ציוד רפואי, ובמקביל ניסו אנשיו להשיג ציוד מחו"ל. עוזריהם של כמה מושלים טענו, כי משלוחים עוכבו בכוונה בידי סין, כי הייצוא לארה"ב נעשה רגיש מדי מבחינה פוליטית בעיני פקידים במפלגה הקומוניסטית. ככלל, ייצוא רפואי מסין מחייב כעת רשיונות מחודשים, וכך נוספה עוד שכבה של עיכוב ביורוקרטי. וכמובן ששימושו של טראמפ במילים "הנגיף הסיני" לא הקל.
אקונומיסט מציין, כי כמה ממבקריו של טראמפ רואים את הקורונה רק דרך משקפיו של הנשיא – וזה דווקא מתאים לו, כאשר הוא נהנה מן הרייטינג הגבוה של תדרוכיו היומיים. שיהיה ברור: טראמפ מתנהג בחוסר אחריות, כאשר הוא ממשיך לתת עצות רפואיות חסרות בסיס ולהסות כל מומחה העלול לסתור אותו, ואף להאשים את ארגון הבריאות העולמי באחריות למחדלי ממשלו.
הבית הלבן של טראמפ ממשיך להיות מבורדק כתמיד. במשך רוב חודש מארס לא היה לו ראש סגל. בתוך פחות משבוע הוא פיטר את המבקר הפנימי של מערכת המודיעין ועקף את המבקר הפנימי שאמור היה לפקח על יישום תוכנית הסיוע הענקית. הצי הדיח מפקד של נושאת מטוסים לאחר שדלף מכתב בו תיאר את המגיפה בספינה, ושר הצי נאלץ להתפטר. אבל הנגיף גדול יותר מאשר טראמפ.

תאריך:  12/04/20   |   עודכן:  12/04/20
+הרש"פ: 19 נדבקים חדשים בשכונת סילוואן בירושלים
22:11 12/04/20  |  עידן יוסף

הרשות הפלשתינית הודיעה הערב על 19 חולי קורונה חדשים במזרח ירושלים בשכונת סילוואן. הרשות טוענת כי מדיניות הכיבוש, כלשונה, מונעת את המעקב של משרד הבריאות הפלשתיני אחר התפשטות המגפה בקרב בני עמם.
מקורות רפואיים ממזרח ירושלים אמרו לאתר העיתון אל קודס כי "ישנם מעל 70 חולי קורונה במזרח ירושלים בעיקר בסילוואן והסביבה מאז הבוקר, ואנו מצפים לעלייה גדולה מאוד".

+האדמו"ר מבעלזא הורשה להגיע לכותל המערבי
22:05 12/04/20  |  עידן יוסף

המשטרה אישרה את הגעתם לכותל המערבי של האדמו"ר מבעלזא, בנו ושמשיו, למרות שהתפילה באתר הקדוש מתאפשרת רק לתושבי האיזור. האדמו"ר בירך את חסידיו והתפלל למען עם ישראל תוך הקפדה על הנחיות הבריאות.

[צילום: מצלמות הכותל]
+11,145 חולי קורונה אובחנו בישראל
21:21 12/04/20  |  עידן יוסף

מספר החולים בישראל עלה ל-11,145 מתוכם כ-183 במצב קשה. 131 חולים מונשמים. 103 מתו מהנגיף.

תמונת מצב עדכנית
+שישה בתי כנסת נאטמו בבית שמש
20:46 12/04/20  |  עידן יוסף

עובדי עיריית בית שמש, בפעולה משותפת עם שוטרי משטרת בית שמש, אטמו שישה בתי כנסת בעיר. ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך אמרה: "נמשיך בפעילות נחושה לאכיפת הנחיות משרד הבריאות. התקהלות בבית כנסת כמוה כאקדח יורה ללא בקרה ברחובה של עיר".

[צילום: דוברות העירייה]
+המאבק בקורונה: קרן רוטשילד תרמה 15 מיליון שקל לאונ' העברית
20:36 12/04/20  |  עידן יוסף

קרן אדמונד דה רוטשילד החליטה לתמוך בעשייה המחקרית של האוניברסיטה העברית סביב נגיף הקורונה ותרמה 15 מיליון ש״ח למימון מחקרים שונים סביב משבר הקורונה. 60 צוותי מחקר באוניברסיטה העברית עוסקים כיום במשבר הקורונה יומם וליל.
הפרופסור אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית: "כבר היום מיושמים הרבה מאוד פיתוחים של האוניברסיטה העברית בתהליכי הבדיקות והריפוי מהמחלה". מיקי קליגר, סגן יו"ר מועצת הנגידים של קרן אדמונד דה רוטשילד: "אנחנו מגויסים במלוא הכוח לדאוג ולסייע למדינת ישראל ולתושבים לעבור את המשבר ולצאת ממנו מחוזקים".

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+למרות התחלואה הגבוהה: לא הוטל הסגר במזרח ירושלים
20:24 12/04/20  |  עידן יוסף

על אף גילוי של עשרות חולי קורונה במזרח ירושלים בשבוע האחרון ע"י גורמי רפואה עצמאים - לא הוטל סגר על-אף שכונה באזור (כאן חדשות).
מנכ״ל עיריית ירושלים איציק לארי אמר בערוץ 12: ״הרחוב שראש העיר משה ליאון גר גם נמצא בתוך הסגר. יש שכונות חרדיות שלא נמצאות בסגר כמו למשל: רמת אשכול ושמואל הנביא״.

+בר סימן טוב: סכנת ההידבקות טרם חלפה
19:59 12/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל משרד הבריאות קורא לישראלים להימנע מיציאה מבתיהם בכל ימי חג הפסח שעוד נותרו  ▪  "סכנת ההידבקות והתפשטות נגיף הקורונה טרם חלפה, קיום מפגשים בחג מסכן את החיים של כולנו"

בר סימן טוב. לגלות משמעת לאורך זמן [צילום: פלאש 90]
משפחות ניצלו את היום השמשי [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+הספארי ייפתח לילדים בעלי צרכים מיוחדים
18:19 12/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות אישר את בקשת עיריית רמת גן ועמותת אלו"ט לאפשר סיור בכלי רכב עבור משפחות בעלות ילדים עם צרכים מיוחדים  ▪  הסיור ייערך בחלק האפריקני הכולל את הזברות, הקרנפים, ההיפופוטמים והאריות

המתחם הרכוב יהיה פתוח [צילום: פלאש 90]
+האלימות במשפחה גואה בשל המגיפה
17:52 12/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

זינוק במספר התלונות על אלימות במשפחה, כאשר הקורבנות כלואות בבתיהן עם המתעללים והרשויות מתקשות להגיב  ▪  ניו-יורק טיימס מזהיר: גם המחיר בחיי אדם יעלה

האלימות במשפחה בצל הקורונה / DW News
זינוק של 30% בצרפת [צילום: מישל אולר]
+350 מורות חיילות וחיילי גדנ"ע ונח"ל שומרים על ילדי הרופאים
17:45 12/04/20  |  איציק וולף

צה״ל ומשרד הביטחון פתחו עד היום כ-45 'שמרטפיות' ברחבי הארץ עבור ילדי צוותי רפואה. 350 מורות חיילות וחיילי יחידת הגדנ״ע והנח״ל מתפקדים כעובדי השמרטפיות. זאת, על-מנת שניתן יהיה לאפשר לרופאים ולאחיות לעבוד בשקט בתקופה זו תוך שהם יודעים שילדיהם מטופלים.

+הרכבת הקלה תדלג גם על תחנת העירייה
17:34 12/04/20  |  עידן יוסף

הרכבת הקלה תדלג גם על תחנת העירייה ולא תתאפשר כניסה או יציאה של נוסעים בתחנה זו, זאת בנוסף לתחנות יפו מרכז, הדוידקה, מחנה יהודה והטורים עליהם נמסר קודם לכן.

+פרוטוקול בדיקת קורונה מהיר עד פי 10
16:33 12/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קבוצת חוקרים מהאוניברסיטה העברית פיתחה שיטה חדשה ויעילה לאבחון מחלת הקורונה  ▪  פיתחו פרוטוקול להפקת RNA מהיר פי 4 עד 10 מהפרוטוקול הקיים, המתבסס על חומרי בדיקה שרובם זמינים וניתנים לייצור מיידי בישראל  ▪  ניסויים נערכו בסדרת בדיקות על מאות דגימות בבית החולים הדסה

בדיקת קורונה מהירה [צילום, ניר פרידמן, האוניברסיטה העברית]
בדיקת הקורונה החדשה [צילום: האוניברסיטה העברית]
+ליצמן צודק: אלה אינם חרדים
15:01 12/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מה שמפריע ליעקב ליצמן הוא ההגדרות של מי שאין מנוס מלבודד אותם, ולא העובדה שאכן הציבור החרדי נפגע מן הקורונה בצורה קשה במיוחד - בין היתר באחריותו  ▪  לצד זאת, לרבים בתקשורת ובפוליטיקה נוח לדבר בהכללה על "החרדים" ולהתעלם מריבוי הגוונים בתוכם ומכך שרובם מקיימים את ההנחיות ונשמעים למגבלות  ▪  אלו שאינם עושים זאת, אינם ראויים להיקרא אפילו "שומרי מצוות"

לא מקשה אחת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
נכשלו בענק [צילום: רועי עלימה, פלאש 90]
+הרכבת הקלה לא תעצור בחלק מתחנות הביניים
14:41 12/04/20  |  עידן יוסף

על פי החלטת ממשלה על סגר באזורים שונים בירושלים ובהתאם להנחיות משרד התחבורה ומשטרת ישראל, מעכשיו ועד להודעה חדשה, הרכבת הקלה תיסע בין תחנות העירייה לתחנה מרכזית ללא עצירה בתחנות הביניים. כיוצא מכך, לא תתאפשר כניסה או יציאה של נוסעים מתחנות יפו מרכז, הדוידקה, מחנה יהודה והטורים.

+יוזמה מבורכת שמעלה חיוך
14:40 12/04/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

כן ציירים עם מאות ברכות מעוצבות של אמנית ישראלית יחולקו ברחובות תל אביב יפו לעוברים ושבים - ללא תשלום

ברכות מעוצבות לקהל הרחב [צילום: מריה פרייגר]
+ח"כ ארבל: "לקיום דיון דחוף בנושא מחירי המסכות"
13:52 12/04/20  |  מירב ארד

ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה (יום א') ליו"ר ועדת הקורונה בכנסת ח"כ עפר שלח בדרישה לקיים דיון דחוף שיעסוק בפיקוח על מחירי המסכות. לדבריו, "שעה שחבישת המסכות הפכה לחובה לא יתכן להשאיר את השוק פרוץ לעושק צרכנים".

+דמוקרטיה טוטליטרית
13:42 12/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

עשרות פרופסורים מהחשובים בישראל ובעלי מוניטין בעולם מסבירים כי חייבים לצאת מן הסגר  ▪  אבל ביבי וקבוצה של פקידים במשרד הבריאות חוששים ששלטונם יתערער עקב הניהול הכושל

נתניהו. חושש [צילום: מן הטלוויזיה]
+דרוש תחליף ל"פקס אמריקנה"
13:36 12/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דניאל פינקלשטיין, פרשן בכיר בטיימס, תוהה האם המגיפה תוביל לקיצו של העידן בו ארה"ב היא מנהיגת העולם החופשי  ▪  כדי למנוע את כניסת סין למשחק, הוא קורא למדינות המערב לתפוס יחדיו את מקומה של וושינגטון

התמודדות האיחוד האירופי עם הקורונה / The Sun
ארה"ב מפנה את הבמה? [צילום: אנדרו הרניק, AP]
+השוואה איננה ניתוח אירוע
13:30 12/04/20  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

במאמר "אל תשוו" גורסים מחבריו שעקב השונות בין המקרים, אין יסוד להשוואה בין ישראל למדינות אחרות בכל הנוגע לדרכי ההתמודדות הלאומית עם נגיף הקורונה

לא להשוות [צילום: מחמוד איליאן/AP]
+נתניהו הגאון או ביבי הכישלון
13:09 12/04/20  |  קובי אפללו   |   לרשימה המלאה

כבר ברור שנתניהו הצליח להקדים את כולם ולטפל במשבר האפידמי ביד רמה  ▪  מהלכיו הבאים בזירה הכלכלית יקבעו את עתידו האישי ואת העתיד של כולנו

נתניהו. לא משיח [צילום: צומר נויברג/פלאש 90]
+אירן: מספר הקורובנות על ל-4,474 בני אדם
13:08 12/04/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות האירני: על 117 מקרי מוות נוספים מהנגיף במדינה, בסך הכל עומד מניין המתים במדינה על 4,474 בני אדם.

[צילום: איברהים נרוזי/פלאש 90]
+קורונה בספרד: 619 בני אדם מתו ביממה האחרונה
12:59 12/04/20  |  מירב ארד

קורונה בספרד: 619 בני אדם מתו ביממה האחרונה. מניין המתים הכולל במדינה עומד על 16,972 איש.

[צילום: מנו פרננדס/AP]
+בהנחיית דרעי: לא תתבצע אכיפה בבתי אבות נגד שוהים לא-חוקיים
12:49 12/04/20  |  מירב ארד

השר דרעי הנחה את רשות האוכלוסין וההגירה לא לבצע אכיפה בבתי אבות נגד שוהים לא-חוקיים

+ח"כ גפני: "התחושות מהסגר בשכונות ירושלים - על גבול השערוריה"
12:39 12/04/20  |  מירב ארד

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני בראיון (יום א') בכאן רשת ב': הטענות והתחושות הבוקר הזה מ"הסגר" בשכונות ירושלים הם על גבול השערוריה. למה את שכונת רחביה חילקו לפי רחובות שכן סגורים ולא סגורים, ואת שכונות רמות הגדולה שמחולקת בכל מקרה לפי שכונות, עשו במכלול אחד? והדוגמאות הם רבות. האמון של הציבור הוא החשוב במעלה במאבק הזה, והאמון הזה לצערי נשחק מידי יום. זה מטריד".

+קריסת עסקים בתום הסגר - מחייבת צעדים דחופים
12:19 12/04/20  |  אבי אזולאי   |   לרשימה המלאה

בזמנים רגילים, כוחות השוק הם שמכריעים אלו חברות יגיעו לחדלות פירעון ויפסיקו להתקיים  ▪  במקרה של זעזוע דרסטי כמשבר הקורונה, כוחות השוק אינם פועלים ביעילות, שכן גם חברות בעלות זכות קיום וכדאיות כלכלית בעידן שלאחר הקורונה, לא יוכלו לגשר על "הבור" התזרימי שנכפה עליהן

[צילום: נתי למי להעביר את הכסף שוחט/פלאש 90]
+התניית קורונה
12:06 12/04/20  |  נטלי גנץ   |   לרשימה המלאה

איך הפסיכולוגיה שלנו תשפיע על החזרה לשגרה? ספוילר: לא בדיוק כפי שאנחנו מדמיינים  ▪  אנחנו מפנטזים על איך נחזור לשבת בבתי הקפה, נטייל בקניונים, נסתובב באופן חופשי בסופר ונתחבק עם קרובנו

האם נצא שוב? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הממשלה אישרה: כל השבים מחו"ל יועברו לבידוד במלוניות
11:34 12/04/20  |  מירב ארד

הממשלה אישרה (יום א', 12.4.20) כי כל השבים מחו״ל ישלחו עם חזרתם לישראל לבידוד במלוניות מטעם המדינה. במקרים חריגים ויוצאים מן הכלל, מנכ״ל משרד הבריאות, בהתייעצות עם מפקד פיקוד העורף, רשאי לאשר לחוזר מחו"ל לשהות במקום בידוד אחר מטעמים בריאותיים או הומניטריים או בנסיבות מיוחדות אחרות ובתנאים שייקבעו לעניין הבידוד. עוד הוחלט להאריך את תוקפן של התקנות עד ל-22 באפריל 2020.

+חוק התוצאות הלא צפויות
11:33 12/04/20  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה

החשש שלי הוא שהשילוב של משבר והתפרעות תקציבית, עם הפופוליזם הרגיל שממנו סובלים הפוליטיקאים שלנו, יובילו לנזקים ארוכי טווח, לא רק ישירות על התקציב אלא גם להתגברות הפופוליזם וחוסר האחריות

מאי גולן [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+קורונה וחמוצים
11:14 12/04/20  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

החמוצים בוחרים להתמקד ברע, מזינים איש את רעהו במידע הנבחר בקפידה כדי לבקר ולהשחיר, טועים ומטעים וממהרים לזרות מרה שחורה לכל עבר כאילו לא די לנו בצרה האמתית שהתרגשה על חיינו

מבחן התוצאה [צילום: נתי שוחט/]לאש 90]
+הערת שוליים ארוכה: נייר טואלט
10:43 12/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הביקוש ההיסטרי לנייר טואלט סוחף את העולם בימי הקורונה, ויוצר מחסור המזין את עצמו  ▪  וושינגטון פוסט מסביר שישנן שלוש תיאוריות עיקריות להסברת התופעה: חשש ממחסור, שימוש גובר במשקי הבית ושילוב של שתיהן  ▪  האם עלול אפילו להיווצר שוק שחור בשבועות שיעברו עד שהביקוש יירגע?

Today, 11.4.20 / NBC
תופעה גלובלית: מירושלים במזרח... [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
... ועד קליפורניה במערב [צילום: דמיאן דבוריאנס, AP]
+קורונה, עיקר וטפל
10:42 12/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

הפרופסורים אומרים בתמצית כי המדיניות הנוכחית תזיק פעמיים: היא תמיט מיתון חמור על המשק הלאומי, והיא לא תאפשר חיסון של רוב האוכלוסייה הצעירה, שאם תידבק ותצא מזה תאפשר לקיים חיים רגילים עד למציאת החיסון התרופתי  ▪  כל כך פשוט

סגר [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+ליצמן: להפסיק לסמן חרדים בהגבלות
10:41 12/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הבריאות טוען כי יש לקבוע קריטריונים ברורים ושווים לכלל הערים, האזורים והשכונות בישראל ללא הקשר או זיקה לאופי האוכלוסייה  ▪  משרד הבריאות הציג את הקריטריונים להטלת סגר אזורי למניעת התפשטות קורונה

ליצמן. מכפישים ציבור שלם [צילום: פלאש 90]
+תוצרת כחול-לבן
09:09 12/04/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - נדבקה, בלבול ביצים, הסכנה הבאה ודייג  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  בריאות שלמה ומועדים לשמחה  ▪  רבי יהושע אומר: "בניסן נגאלו, בניסן עתידין ליגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמ' א')

הפיקוח הורג את השוק [צילום: שרה שומן/פלאש 90]
+שגריר ארה"ב - ממברכי ברכת הכהנים
08:59 12/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ברחבת הכותל המערבית החלה תפילת שחרית ומוסף לחול המועד פסח  ▪  במהלכן יתקיים מעמד ברכת הכהנים המסורתי - במתכונת מצומצמת ומותאמת להנחיות משרד הבריאות  ▪  הצטרפו לאלפים שמשתתפים בתפילה באופן מקוון

ברכת כהנים ברחבת הכותל [צילום: לשכת העיתונות הממשלתית]
ברכת הכהנים בכותל [צילום: לשכת העיתונות הממשלתית]
+מזל דלאל, בת 53 ללא מחלות רקע, מתה מקורונה
08:33 12/04/20  |  איציק וולף

מזל דלאל, בת 53 מבית שמש, מתה הלילה ממחלת הקורונה. דלאל היא אם לתשעה שעבדה עם ילדים עם צרכים מיוחדים. היא לא סבלה ממחלות רקע.

[צילום: באדיבות המשפחה]
+המחדל העמוק ביותר
08:20 12/04/20  |  שמואל לוין   |   לרשימה המלאה

האם ניתן היה לעשות משהו כדי להקטין את ממדי הקטסטרופה שנחתה עלינו? קשה לענות על כך בוודאות  ▪  אולם ההיגיון הפשוט, שהרבה פעמים עולה ביכולתו על 'חוכמתם' של מומחים רבים, מצביע על צעדים פשוטים שיכלו להקטין את הבעיה באופן משמעותי, אם לא למנוע אותה כמעט לגמרי

פיקוח הדוק [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+"ייתכן שיהיה חיסון לקורונה בספטמבר"
07:58 12/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

גילברט עומדת בראש אחד הצוותים המתקדמים ביותר בעולם בחיפוש אחרי החיסון למחלה  ▪  אומרת שאם הכל יעבוד כשורה - החיסון יהיה מוכן עוד לפני החורף הבא  ▪  הניסויים הקליניים אמורים להתחיל בעוד שבועיים וגילברט סבורה שיש 80% סיכוי שהחיסון יעבוד  ▪  עם זאת, גם אם יימצא חיסון - יידרש זמן רב לייצר ולשנע את מיליארדי המנות הדרושות כדי להדביר את המגיפה

[מקור: יוטיוב]
גילברט. שבעה ימים בשבוע [צילום: יוטיוב]
מעבדה בקנזס. שת"פ חסר תקדים [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבית הלבן ממשיך להיות מבורדק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יש שמתפקדים טוב יותר בברדק ... ל"ת
פסיכולוג קליני  |  12/04/20 09:30
2
שיטה מוכרת של השמאל
מגיב ותיק  |  12/04/20 09:53
 
- התגלגלתי על הרצפה, אתה מצחיק!
באמת מעניין  |  13/04/20 07:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
גילברט עומדת בראש אחד הצוותים המתקדמים ביותר בעולם בחיפוש אחרי החיסון למחלה    אומרת שאם הכל יעבוד כשורה - החיסון יהיה מוכן עוד לפני החורף הבא    הניסויים הקליניים אמורים להתחיל בעוד שבועיים וגילברט סבורה שיש 80% סיכוי שהחיסון יעבוד    עם זאת, גם אם יימצא חיסון - יידרש זמן רב לייצר ולשנע את מיליארדי המנות הדרושות כדי להדביר את המגיפה
עידן יוסף
הברכה הנאמרת בדרך כלל במעמד של מאות כהנים תתקיים השנה במעמד של עשרה כהנים בלבד ותשודר בטלפון ובאינטרנט
עידן יוסף
‏בין השכונות עליהן יוטלו ההגבלות: נווה יעקב, רוממה, רמת שלמה, רמת אלון (רמות), הר נוף, בית וגן, גבעת שאול, הבוכרים, לב העיר, מקור ברוך, גאולה ומאה שערים
איציק וולף
400 מיטות עבור חולי קורונה החליפו את אלפי המושבים של קתדרלת סיינט ג'ון באפר ווסט סייד
עידן יוסף
מציעה כי במהלך השבועיים הראשונים אחרי החג תהיה חזרה מלאה לעבודה של מפעלים חיוניים, במקומות הלא חיוניים 50% מהעובדים, פתיחת חנויות קטנות וכן חזרה בהגבלה לפעילות של חינוך מיוחד, הגיל הרך וגני ילדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il