X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אתמול קיבל נתניהו מאשכנזי וגנץ אישור בכתב לבצע את ההפך הגמור: סיפוח חד-צדדי של ההתנחלויות, שיגדיל את החיכוך בשטח - ועם מדינות כמו מצרים וירדן - ויחסל את האפשרות המדינית להסכם שני האנשים שיהיו חתומים על חיסול הסיכוי להסדר, הרבה יותר מביבי ומיריב לוין, הם גנץ ואשכנזי
▪  ▪  ▪
גנץ ואשכנזי. הקוקפיט זכרו שלא לברכה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

באוקטובר 2018 הציג המכון למחקרי ביטחון לאומי תוכנית פעולה לזירה הישראלית - פלשתינית. ההגיון שלה, נכתב במסמך, היה שישראל חייבת לפעול להקטנת החיכוך בשטח בעודה משמרת לעצמה את האפשרויות המדיניות להגיע להסכם, כשיתאפשר.
סעיף עיקרי במתווה קבע שישראל תשלים את גדר הביטחון ש"תסמן את תוואי ההיפרדות", תקפיא את הבנייה בהתנחלויות המבודדות, ו"תקבע שעד 20% משטח יהודה ושומרון הם אזור אינטרס ביטחוני (מרביתו בבקעת הירדן), אשר יישאר בשליטה ישראלית עד שתושג הסכמה על הסדרי ביטחון מספקים לישראל, ותקום ישות פלשתינית אחראית ומתפקדת". סוף ציטוט.
מעצבי המתווה התנאו בתמיכתם של כמה רמטכ"לים לשעבר, ובראשם גבי אשכנזי ובני גנץ. דעתם של רמטכ"לים לשעבר נחשבת, אתם יודעים, גם אם לא אמרו כלום בכל השנים מאז שסיימו את תפקידם.
כמה שבועות לפני שפורסם, הוצג המסמך ליאיר לפיד ולי, ע"י נשיא המכון עמוס ידלין, אודי דקל ואשכנזי. היו לנו חילוקי דעות עם המתווה, למרות ששיקף עבודה רצינית, אבל זה כמובן לא הסיפור. אשכנזי לא אמר הרבה. בשלב מסוים הביע עלבון מחוסר ההתפעלות שלנו. "אז מה אתם רוצים, שלא נעשה כלום?" אמר. גנץ לא היה בחדר. איכשהו, גם זה לא מפתיע. אבל היה ברור שהמתווה משקף את דעתם.
אתמול קיבל נתניהו מאשכנזי וגנץ אישור בכתב לבצע את ההפך הגמור: סיפוח חד-צדדי של ההתנחלויות, שיגדיל את החיכוך בשטח - ועם מדינות כמו מצרים וירדן - ויחסל את האפשרות המדינית להסכם. מה שלפי תוכנית המכון היה אמור להיות בשליטתנו הביטחונית עד להקמת מדינה פלשתינית יהיה עכשיו ישראל לנצח נצחים.
לא פלא שיריב לוין הצטלם אתמול מחייך לרווחה: לא רק את בית המשפט אישרו לו אתמול שני הרמטכ"לים לשעבר לחסל, גם את סיכויי ההיפרדות מהפלשתינים. ללוין, אגב, אין לי שום טענה. זו אמונתו המוצהרת.
יומיים לפני שהוצגה תוכנית המאה בוושינגטון, התכנס הקוקפיט של כחול לבן, זכרו ממש לא לברכה, לדון בעניין. שלושה אנשים בחדר היו נגד סיפוח חד-צדדי: לפיד, גנץ ואשכנזי. בוגי יעלון היה בעד, ארבעה ימים אחר כך התכנס אותו פורום: יאיר נשאר נגד, בוגי נשאר בעד. ככה זה ביחס לנושא שבלב הוויכוח שלנו כבר 53 שנים. יש לך דעה שאתה לא משנה בארבעה ימים.
אבל בני וגבי שלנו, שבעים שנה של ניסיון ביטחוני ועמוד שידרה של רמטכ"לים? התהפכו כמו חביתות. נסיעה אחת לוושינגטון וחשש שאיזה ציבור מדומיין שבקולותיו חשקו חושב אחרת, העיפו אותם 180 מעלות מאמונתם הבסיסית, שבאה לידי ביטוי בתמיכה במסמך המכון למחקרי ביטחון לאומי, ובעמדה שנקטו לפני פחות משבוע.
הייתה לי אז שיחה לא פשוטה עם אשכנזי. בשלב מסוים שאלתי אותו מה דעתו האמיתית בעניין. הרמטכ"ל לשעבר גימגם. לא פלא: שמונה שנים מסיום כהונתו, פעם ראשונה שמישהו דורש ממנו להביע דעה. בסוף אמר לי שצריך לנצח בבחירות.
מה עשיתי, אתם שואלים בצדק? אמרתי בכל מקום את עמדתי - התנגדות מוחלטת לכל צעד חד-צדדי. הבהרתי בתוך החדר מה אעשה אם הנושא יגיע להצבעה. לא הייתי לבד. מי שמכיר יודע, שאם הסיפוח היה מגיע להצבעה לפני הבחירות, כחול לבן לא הייתה מגיעה אליהן בחתיכה אחת.
מה בני גנץ עשה כדי להתמודד עם המצב הזה? מה שבני תמיד עושה. כלום. כרגיל, גם היה לו מזל: בסוף, ג'ארד קושניר והעולם הערבי גאלו אותנו. לא הייתה הצבעה על הסיפוח.
סיפור ההתהפכות פורסם בתקשורת. איש לא שם לב. מיליון ומאתיים אלף איש רצו לנצח, כדי להציל את הדמוקרטיה. אם צריך בשביל זה להתעלם מזה שמנהיג האלטרנטיבה וסגנו בחוסן ישראל לא מסוגלים להביע עמדה בעניין כה מהותי ולדבוק בה, נתעלם.
אלה שני האנשים שנתנו אתמול לנתניהו, האיש שלא ניצח בבחירות שלוש פעמים, את ההישג הפוליטי של חייו: ממשלה בשליטתו מלא מלא, זכות החלטה או סינדול של המעט שהשאירו בידיהם, חסינות מהדחה עד תום משפטו ויכולת להשפיע על זהות שופטי העליון אם יגיע לשם בערעור, וכל התפקידים הביצועיים האמיתיים בישראל, בוודאי ביחס לקורונה.
אלה שני האנשים שיהיו חתומים על חיסול הסיכוי להסדר, הרבה יותר מביבי ומיריב לוין.

פורסם במקור בדף הפייסבוק של ח"כ שלח.
הכותב הוא חבר כנסת מטעם סיעת יש עתיד-תל"ם.
תאריך:  21/04/2020   |   עודכן:  21/04/2020
+יו"ר סיעות האופוזיציה המסתמנת ערכו פגישה ראשונה
16:05 21/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  ג'ארד  קושניר  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שני החתומים על חיסול ההסדר
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
גנץ למד את השיטה הזו מעופר שלח
ה.א  |  21/04/20 20:01
2
שלח הפך לחרדי אדוק
באום  |  21/04/20 20:20
 
- באום,כל הכבוד לדברים
שאול אבידור  |  22/04/20 09:50
 
- מזדהה אתך לחלוטין  ל"ת
אניהי  |  22/04/20 11:00
 
- מזדהה אתך לחלוטין  ל"ת
אניהי  |  22/04/20 11:00
3
הצ'אנס שאצביע ליאיר לפיד
עובד 1  |  22/04/20 00:18
4
ועוד בתקדים עזה
עובד 1  |  22/04/20 01:00
5
למה להקפיא בניה בהתנחלות
שמואל א'  |  22/04/20 07:51
6
בכיינות
רמימ  |  22/04/20 08:04
7
כל התורה במספר מילים..
אמנון111  |  22/04/20 08:05
8
שלח, למה שיקרתם אנשי ימין להצב
בן נאמן  |  22/04/20 08:19
9
להיפרד מן הפלשתינאים?
מנדוזה  |  22/04/20 12:08
10
אתה מתלונן כי השחיתות שלך כשלה
שאול א.  |  22/04/20 13:07
11
שלח,טול קורה מבין עיניך... את
קורןנאוה טבריה  |  23/04/20 04:37
12
היה ונשאר פרשן כדורסל כושל
אין שינוי  |  23/04/20 12:51
13
שלח , הקורא בשער .
שפן  |  24/04/20 17:40
14
צמד הדחלילים: גנץ ואשכנזי
משה, עורך-דין  |  25/04/20 17:13
15
שלח ,העם שמח כשאתה עצוב  ל"ת
יאקי  |  25/04/20 17:39
16
שלח שלח על פני המים, ואל תשכח
מדמוני אסף  |  25/04/20 21:37
17
אבו מאזן לא עושה צעד בונה אמון
אורי9  |  26/04/20 22:32
18
מוזר לקורא דברי הבל!
קיבוצניק  |  27/04/20 07:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איציק וולף
איתמר לוין
קריאת ההסכם בין נתניהו לגנץ מעלה, כי הם למעשה נוטלים לעצמם את השליטה במדינה, תוך סירוס הכנסת, זלזול בחוק ואיומים על בית המשפט העליון    בדרך יש עוד כמה בלופים, גנץ סוחט תפקידים ונתניהו בוגד בשותפים
איציק וולף
יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיע לבית ראש הממשלה יחד עם ח"כ גבי אשכנזי    גנץ ונתניהו חתמו על ההסכם להקמת הממשלה הפריטטית    נתניהו יעזוב את בית ראש הממשלה בעוד שנה וחצי    הממשלה שתושבע תמנה 32 שרים (ותוגדל ל-36 שרים) ו-16 סגני שרים - חצי לכל צד    כחול לבן הודיעה שלא תמנה סגני שרים
עידן יוסף
עידן יוסף
ועדת הכספים הזמנית בקריאה לאוצר: זרזו את ההסכם עם חברות התעופה, סייעו להן גם במענקים    מנכ"ל האוצר: ההסכם שיעגן הלוואה לאל-על קרוב להיחתם, ובמסגרתו תידרש החברה לצעדי התייעלות משמעותיים: "במקרה של התעופה הישראלית האפשרויות הן עזרה שתקיים תעופה ישראלית דרך החברות הקיימות, בתצורה הקיימת, או לחלופין הקמת תעופה ישראלית בכספי ציבור שתעלה הרבה פחות
רשימות נוספות
ליברמן לגנץ: חקיקה נגד נתניהו  /  איציק וולף
הנשיא הודיע: המנדט עובר לכנסת  /  איציק וולף
פקע המנדט שניתן לבני גנץ  /  איציק וולף
ניתוח מעקפים  /  אפרים הלפרין
זה לא עניינו של בג"ץ  /  איתמר לוין
לו הקשבנו לשופט לנדוי  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il