X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מרגש, ממשלה, כאוס, אזהרה, הייתה מלחמה, שקרים ונפלאות השלטים א' "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) חודש טוב, שבת שלום ויום עצמאות שמח הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
▪  ▪  ▪
יד ושם מסתיר [צילום: פלאש 90]

מזל טוב!
הודעה כל כך מרגשת על לידת בת לא קראתי מעולם. הרב איתן ושירה שנרב, ששָכלו את רנה, בתם, בפיגוע בעין דני (עין בובין), הסמוך לדולב במערב חבל בנימין, לפני שמונה חודשים, בישרו על הולדת בתם: "כה אמר ה'... שמעתי את תפילתך, ראיתי את דמעתך, הנני רופא לך [מלכים ב', פרק כ' פסוק ה' - אב"ץ]. בשמחה גדולה ובהודיה עצומה לה' יתברך, אנו שמחים לבשר על לידת בתנו. המחבלים הארורים לא ינצחו אותנו, אנו נמשיך לחיות עם אמונה גדולה ונביא חיים חדשים לעולם". בפיגוע נפצעו הרב איתן שנרב ודביר, בנו. מזל טוב ובריאות שלמה לכולכם.
מסתפק במועט
הממשלה שהוקמה (אם בג"ץ לא יתנקש בה כיוון שאינה מתאימה לטעמו ולצרכיו) אינה לטעמי, כיוון שאינה הטובה ביותר לישראל, אך היא הכי טובה שיש כיום לכנסת להציע, לאור תוצאות הבחירות בשנה האחרונה. כידוע, הטוב ביותר הנו אויבו של הטוב; ואחרי יותר משנה ללא ממשלה, במשבר חמור, שגרמה מגיפת הקורונה, כדאי להיות צנועים, ולהסתפק במועט - יש לנו סוף-סוף ממשלה (שדרך אגב, תפקדה לא רע במגיפה).
השמרטפייה הלאומית
מנהל התיכון, שבו למדו בניי, אמר לי פעם, שהוא והמורים הנם החוליה החלשה בבית-הספר; וזה היה לפני יותר מעשרים שנה בכל הקשור בטכנולוגיה, ותק̤ף גם עתה. הסגר, שהוטל פתאום עקב המגיפה, תפס את מערכת החינוך כשמכנסיה מופשלים. איש לא נערך, כנראה, למצב של השבתת לימודים (ראוי לציין - דבר, שלא נראה סביר עד לפני כחודש); ואז החלה מערכת החינוך לנוע קדימה.
תוך תנועה, תוכננה הלמידה מרחוק באין תשתית ראויה (מחשבים לכל תלמיד בביתו) ובאין הכנה מתאימה של המורים ושל התלמידים; והתוצאה (כפי שבניי מדווחים לי) - כאוס מוחלט. לא בכל בית יש מחשב לילדים; ואם יש - לא כל ילד קיבל מחשב. ואם הילדים משתלטים על מחשבי הוריהם (חלק ממקומות העבודה חילקו מחשבים ניידים לעובדיהם, כדי שיוכלו לעבוד מהבית בסגר), ישבתו הוריהם מעבודה.
יתר על כן, הוראה פרונטלית במחשב הנה דרך משעממת ביותר להעביר חומר לימודי, והאיכות הטכנית של ההוראה מרחוק הייתה בינונית ומטה בלשון המעטה. נכדיי התלוננו על שעמום מוחלט במהלכה. כפי שסיכם אחד מבניי, כשנטלו ממערכת החינוך את תפקיד השמרטף, היא נשארה עירומה.
בנוסף, שמעתי, כי נכדתנו, הגרה בניו-יורק, משתעממת בשיעורים מרחוק. לעומת זאת, אביה סבור, כי הסגר שיפר את שליטת בתו במחשב. חיוני, שבמערכת החינוך יפיקו לקחים, וישתדלו להצטרף ללוח-השנה השועט קדימה, אל סוף הרבע הראשון במאה ה-21 ואל מעבר לו.
כספי דמים
חקיקה בארצות-הברית ובארץ תאפשר תפיסת כספים, שמשלמת רשות הטרור מרמאללה למחחבלים ולמשפחותיהם, ותפליל בנקים וכל גורם, שיעסוק בהעברת הכספים הללו. איתמר מרקוס, מנהל מכון "מבט לתקשורת פלשתינית", ועו"ד מוריס הירש, מנהל המחלקה המשפטית במכון, סבורים, שתפיסת כספי הטרור (סכום המוערך ביותר מ-42 מיליון שקל בחודש) מכל מי שמחזיק בהם, מעצר המעורבים והעמדתם לדין אפשריים.
הם כתבו לכל מנהלי הבנקים, הפעילים ביהודה ובשומרון, והזהירום לבל ימשיכו לשתף פעולה עם הרש"פ ועם המחבלים, כדי שלא יהפכו לשותפים לדבר עבירה. כמו-כן, הבהירו לבנקים, כי המשך שיתוף הפעולה עם מדיניות אסורה זו יחשוף אותם לתביעות אזרחיות בגין מתן סיוע ממשי לפעילות טרור.
מאז היווסדה, משלמת הרש"פ משכורות חודשיות לכל ערבי, שנעצר בגין מעורבותו בפעילות טרור נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה. כך, שילמה רשות הטרור מרמאללה בשנים 2018 - 2019 למחבלים יותר ממיליארד שקל. ובה-בעת מתלוננת, שאין לה כסף לקנות מכונות הנשמה לטפל בחולי קורונה בשטחה.
נשכח
ברשימת המלחמות, שהמשתתפים בהן לא עוטרו באות מלחמה, שפרסמתי בטורי הקודם, שכחתי לציין את מבצע ליטני. אל"ם (מיל') יעקב צור כתב לי: "'מבצע ליטני' באביב 1978 היה, למעשה, מלחמה לכל דבר.
שתי אוגדות מלאות תקפו בחזית הלבנונית וכבשו במהירות וביעילות את כל השטח עד הנהר ליטני (להוציא אזור מחנות הפליטים בצור ובצידון, שהוחרגו מהמשימה). אני יכול להעיד, כי הייתי שם, כמפקד הסיוע האוגדתי של אוגדת הצנחנים, בפיקודו של אורי שמחוני. היום כמעט אין זוכרים את הפעולה, וכמובן אין אות לכבודה".
כיכר מורנובסקי
בשלט בכיכר מורנובסקי בווארשה, שאת ניסוחו קבע "יד ושם", כתוב: "במקום זה, בין התאריכים 19-22 באפריל וב-27-28 באפריל 1943, התרחש אחד הקרבות הכבדים ביותר במסגרת מרד גטו ורשה, אותו ניהלו ארגוני התנגדות יהודיים (אי"ל). לוחמים יהודים תחת פיקודו של פאבל פרנקל, מפקד הארגון הצבאי היהודי (אצ"י), הדפו את מתקפות הגרמנים במשך מספר ימים. דגל מגן-דוד היהודי והדגל הפולני שהונפו בגאון מעל הכיכר, נראו מכל רחבי ורשה והיוו עבור התושבים סמל להתקוממות כנגד הגרמנים".
אתעלם מהעברית הקלוקלת בשלט, ואצטט את חיים רבינוביץ, שכתב לי: "לאנשי 'יד ושם' יש בעיה. במשך עשרות שנים הם העלימו כליל מהציבור את אצ"י [ואת פאבל פרנקל, מפקדו - אב"ץ], וקבעו כי רק אי"ל מרד ולחם, ורק מרדכי אנילביץ' היה מפקד המרד. עכשיו, לאחר שמשה ארנס חשף את האמת, הם ממשיכים לשקר ביודעין, ומציגים את אצ"י ככפוף כביכול לאי"ל, שכלל לא היה קשור לקרב בכיכר מורנובסקי".
בפועל, אי"ל סירב לשתף פעולה עם אצ"י, ו"יד ושם" ממשיכה לפמפם את השקר, שמרדכי אנילביץ' היה מפקד מרד וארשה. זה שקר, כיוון שלא היה מרד אחד בגטו וארשה, אלא שניים. אי"ל לא היו מניפים את הדגל הכחול-לבן, כיוון שדגלם היה אדום, ורבים מאנשי "בוּנד" (ארגון יהודי סוציאליסטי, אנטי- ציוני) שורותיו, כולל מארֶק אדלמן, סגן-מפקד אי"ל.
ורבינוביץ מוסיף, כי אצ"י ביקש למרוד כבר עם תחילת הכיבוש הנאצי של פולין (ספטמבר 1939). אנשיו היו אנשי בית"ר, שאומנו במחנות, שארגן אברהם שטרן 'יאיר' לפני מלחמת העולם השנייה (בשיתוף הצבא הפולני. הלל צור, איש אצ"ל מנתניה, פיקד על האימונים הללו, שנפסקו עם פרוץ מלחמת העולם), והיה בידיהם נשק רב. חלק מהנשק הזה הועבר אחר כך ממחסני אצ"י לארגון המחתרת הפולני.
פשוט בושה, שממשיכה את העוול ההיסטורי לפאבל פרנקל ולאנשיו, שכמעט כולם נהרגו בקרב על כיכר מורנובסקי. דרך אגב, במשפט אייכמן דאגה התביעה הישראלית, שלא יאזכרו את אצ"י, כדי להאדיר מרד וארשה כפעולה של התנועות "החלוציות" (כלומר, של השמאל) בלבד. אחרי שמשה ארנס פרסם את ספרו, "דגלים מעל הגטו" (ידיעות ספרים, 2009), ערערו היסטוריונים מִטעם על ממצאיו, והגנו על ההתעלמות מאצ"י ומפאבל פרנקל.
נח בשבע+ שגיאות (א')
המשוטט בכבישי ישראל, גם בימי הסגר, מגחך לנוכח תעלולי כותבי השלטים בחברת נתיבי ישראל (לשעבר - מע"ץ) - בעברית, באנגלית ובערבית.
לכאורה, עוקבת נתיבי ישראל אחרי הוראות התעתיק של האקדמיה ללשון העברית, שיש בהן אבסורדים. הבולט בהם, לטעמי, הוא השימוש באות W כתעתיק של האות ו"ו - עניין הנמצא, למיטב ידיעתי, רק בגרמנית. כך, פתח-תקווה, אם המושבות, זכתה להיקרא בשלטי הדרכים - Petah Tiqwa. אולם מושב נווה ירק בשרון נקרא, לפי שלטני נתיבי ישראל -Neve Yarak .
כפר - קידומת נפוצה ליישובים בארץ - הפך בשלטי נתיבי ישראל ל-kefar; ושוב, שלטני נתיבי ישראל אינם נחרצים, ובמקומות אחדים בדרך לכפר-סבא כתבו, kfar.
בנוסף, החליטו השלטנים לוותר על האות ה"א, המסיימת שמות יישובים עבריים רבים, ואינה סרח-עודף אלא עניין מהותי. מילא באנגלית, אך בערבית, מדוע לסיים שם כמו נתניה באות אל"ף ולא באות ה"א (תא מרבּוּטה), כיאות?!

תאריך:  27/04/2020   |   עודכן:  27/04/2020
+ליצמן: לא נשתף פעולה עם לפיד לנקום בגנץ
16:22 27/04/20  |  עידן יוסף

יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן מגיב להודעת לפיד: "אם יאיר לפיד ירצה לחבור לנתניהו כדי לנקום בגנץ, לא נסכים לשתף איתו פעולה ולא נשב איתו".

+יש עתיד תנטוש את הכנסת ארבע שעות לפני יום הזיכרון
15:07 27/04/20  |  עידן יוסף

סיעת יש עתיד-תל"ם הודיעה כי תעזוב את מליאת הכנסת כבר בשעה 16:00, ארבע שעות לפני פתיחת אירועי יום הזיכרון. "לטעמנו, אין תוקף מוסרי לחקיקה שתיעשה בזמן יום הזיכרון", אמר יו"ר הסיעה ח"כ מאיר כהן. "יש דברים חשובים יותר מפוליטיקה. אין תוקף מוסרי לחקיקה שתיעשה בזמן יום הזיכרון". הוא האשים את יו"ר הכנסת בני גנץ במתן יד לפגיעה בחברי כנסת הנמנים על משפחת השכול בכך שאינו נענה לבקשתם להעביר את חקיקת חוקי היסוד ליום חמישי.

[צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+לפיד לליברמן: "איווט, ככה אתה מכיר אותי?"
14:36 27/04/20  |  עידן יוסף

ח"כ לפיד הגיב לעקיצה ששלח לעברו אביגדור ליברמן כאילו אמר בבדיחות הדעת שיסכים שנתניהו ימשיך לכהן ובלבד שגנץ לא יכהן כראש ממשלה, וכתב בטוויטר: "איווט, ככה אתה מכיר אותי? אין לי שום כוונה להציל את ביבי. היחיד שהציל אותו זה בני גנץ. אם עוד שנה, אחרי הקורונה, תהיה לנו אפשרות להפיל את הממשלה, ברור שנפיל אותה".

+לפיד מטיל פצצה: מוכן שנתניהו
ימשיך לכהן - ובלבד שגנץ ייפגע
14:24 27/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר יש עתיד מודיע שהוא מוכן לכך שראש ממשלה עם כתב אישום ימשיך לכהן ובלבד שיו"ר כחול לבן שהפר את הברית איתו יינזק  ▪  כחול לבן: "לפיד פירק את כחול לבן כי רצה ללכת לבחירות. הוא גם יוליך את ישראל לבחירות מתי שביבי יורה לו שהוא מוכן"

[צילום: ערוץ כנסת]
לפיד. מנפלאות המדבר הפוליטי [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+היו ימים, אין עוד
13:00 27/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

בגין לא נרתע, הוא עמד על עקרונותיו  ▪  לא נסוג למרות שהכל ידעו כי המחיר עלול להיות כבד מבחינת מעמדו המסתמן כיורש לעתיד של ז'בו

בגין. לא ויתר [צילום: הרמן חנניה/לע"מ]
+ח"כ יעלון תוקף: "מתבייש בהנדל ובהאוזר"
11:07 27/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יעלון ציין בראיון כי הוא מעריך שבג"ץ יפסול חלק ממרכיבי עסקת הליכוד-כחול לבן ונתניהו ינצל את זה כדי לתקוף את בג"ץ שוב"  ▪  הנדל: "מה שיפה אצל יש עתיד זה שהפרובוקציה הופכת לשקר שהופך לספין"

יעלון. מתבייש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המבחנים הקשים שיצטרך לעבור שר המשפטים
10:06 27/04/20  |  רועי אורן   |   לרשימה המלאה

בהנחה שהממשלה הבאה תקרום עור וגידים היא תהווה מבחן מיוחד למפלגה שחרתה על דגלה את רוממות שלטון החוק הלא היא מפלגת "כחול לבן"  ▪  המבחן הראשון יהיה כהונתו של שר המשפטים החדש עו"ד אבי ניסנקורן

עו"ד אבי ניסנקורן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוול היסטורי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בהתחשב באלטרנטיבה
שמעון מהצפון  |  27/04/20 19:04
2
אין להאשים את אנשי אנילביץ
בן נאמן  |  28/04/20 08:04
 
- cdhsv
דב שטיין  |  29/04/20 19:36
 
- בעיני, חשיבות ציון הפשעים ופרס
בן נאמן  |  30/04/20 06:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מירב ארד
יעלון ציין בראיון כי הוא מעריך שבג"ץ יפסול חלק ממרכיבי עסקת הליכוד-כחול לבן ונתניהו ינצל את זה כדי לתקוף את בג"ץ שוב"    הנדל: "מה שיפה אצל יש עתיד זה שהפרובוקציה הופכת לשקר שהופך לספין"
רועי אורן
בהנחה שהממשלה הבאה תקרום עור וגידים היא תהווה מבחן מיוחד למפלגה שחרתה על דגלה את רוממות שלטון החוק הלא היא מפלגת "כחול לבן"    המבחן הראשון יהיה כהונתו של שר המשפטים החדש עו"ד אבי ניסנקורן
עידן יוסף
עמיר פרץ: "אנחנו לא מצטרפים לממשלת ימין. שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם בני גנץ ישיב את תנועת העבודה למקומה כתנועה פוליטית מובילה ומשפיעה בישראל"    זנדברג: "פרץ ושמולי יכתבו בדפי ההיסטוריה כשני אופרטוניסטים ששדדו מפלגה בשביל כיסא"
יצחק מאיר
הארץ חיה שורה ארוכה של בעיות לא פתורות ושל מחלוקות לא סגורות ושל השקפות שהפכו לדוקטרינות פוליטיות ושל אמונות דווקניות המשיקות בזו אחר זו בעניינים של פיקוח נפש שאי-אפשר לוותר עליהם אלא אם כן מוותרים על האמונות בכלל
ד"ר רבקה שפק ליסק
אנו נמצאים במשבר כלכלי חמור    הגרעון הממשלתי עומד להרקיע שחקים    השפעת מגיפת הקורונה והמשבר הכלכלי על הרזרבות הכספיות היא הרסנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il