X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מחמוד עבאס נאלץ לבטל שתי החלטות הקשורות להעלאות שכר של בכירי הרש"פ בעקבות מחאה ברחוב הפלשתיני וברשתות החברתיות גוברת הביקורת ברחוב הפלa,יני על ההתנהלות הכספית של הרש"פ במשבר הקורונה
▪  ▪  ▪
מוחמד א-שתיה [צילום: AP]

מגיפת הקורונה הפוקדת את שטחי הגדה והמשבר הכלכלי הקשה אינה מעניינת את הרש"פ אשר ממשיכה במעשי השחיתות שלה. אמש נאלץ יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס להתקפל ולבטל החלטות הקשורות לחוקי השכר והפנסיה של בכירי הרש"פ בעקבות מחאת הרחוב הפלשתיני והתקפה חסרת תקדים על הרש"פ ברשתות החברתיות.
ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה הודיע בשעת לילה מאוחרת על החלטתו של יו"ר הרש"פ לבטל את השינויים שנעשו ב-2 חוקים: בחוק המגדיל את שכרם של חברי המועצה המחוקקת הפלשתינית (פרלמנט) המושלים וכל מי שהוא בדרגת שר, ובחוק הפנסיה הכללי של השרים המגדיל את שכרם לאחר שיצאו לגימלאות בכ-3,000 שקלים.
גם אגודות פלשתיניות שונות ובראשן אגודת עורכי הדין ו"המטה העצמאי לזכויות האדם" פנו ליו"ר הרש"פ ולראש הממשלה הפלשתיני בדרישה לשנות את ההחלטות בגלל המצב הכלכלי הקשה ומשבר הקורונה. לזעם הפלשתיני התווספו דבריו של ראש הממשלה א-שתייה אשר הודיע כי ימליץ למחמוד עבאס לקבל החלטה שלפיה כל פקיד ברש"פ יתרום שכר של 2 ימי עבודה כדי להשתתף במאמץ הכללי למלחמה בקורונה.
בקיץ 2019, בתקופת ממשלתו של ראמי חמדאללה, נחשפה ההעלאה החריגה שאישר יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בשכרם של ראש הממשלה והשרים, היא עוררה סערה גדולה ברחוב הפלשתיני, מחמוד עבאס התנער מהאחריות אך הורה לשרים להשיב את תוספות השכר שקיבלו.
נראה כי דפוס הפעולה הוא שהרש"פ פועלת בחשאי כדי להגדיל את שכר בכיריה באישור יו"ר הרש"פ שמעוניין לדאוג למקורביו הנאמנים שמגינים עליו באמצעי התקשורת. ברגע שנחשף הדבר, מתנער מחמוד עבאס מהאחריות למעשים ומציג את עצמו כמי שמבטל את ההחלטות שהוא זה שאישר אותן מלכתחילה.
סכומי עתק
רבים ברחוב הפלשתיני דורשים שבכירי הרש"פ הם שיתנו דוגמה אישית ויודיעו על קיצוץ בשכרם הגבוה לפני שהם דורשים מהפקידים במגזר הציבורי לעשות זאת.
הרש"פ הקימה קרן סיוע לתרומות מהמגזר הפרטי הנקראת "ווקפת עיז" כדי לסייע לה בפתרון המשבר הכלכלי שנוצר, אולם ההיענות לה היא מעטה, למרות שאנשי עסקים פלשתינים רבים זכו להקלות בתשלום מיסים ולהלוואות בתנאים נוחים מבכירים ברש"פ, אנשי העסקים מוניב ובשאר אלמצרי הודיעו כי יתרמו מיליון דולר לקרן אך עד כה נאסף סכום של כמה מיליונים מעטים.
ברחוב הפלשתיני יש גם ביקורת על כך שבעוד הרש"פ מודיעה על בעיות פיננסיות קשות בגלל משבר הקורונה היא לא משתמשת בכספים הרבים שיש בקרנות של אש"פ, למשל ב"קרן הלאומית" או ב"קרן ההשקעות" וכי זהו הזמן להשתמש בסכומי העתק שיש בקרנות האלה. ההחלטות הפיננסיות של הרש"פ במהלך משבר הקורונה מתקבלות במעגל מצומצם של מקורבים ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ולראש הממשלה א-שתייה ללא התיעצויות עם נציגי החברה הפלשתינית דבר שמעורר ביקורת רבה כי "החתול שומר על השמנת" ודואג רק לעצמו.
החשש גובר ברחוב הפלשתיני לגבי העתיד לאור התמשכות מגיפת הקורונה, האבטלה הגוברת והעוני, לא ברור האם הרש"פ תוכל לשלם את המשכורות המלאות לעשרות אלפי פקידיה ואנשי כוחות הביטחון שלה, האם ישולמו משכורות חלקיות ומה יהיה אחוז הקיצוץ, הרש"פ טוענת כי היא במשבר כספי גם נוכח העובדה שממשלת ישראל ביטלה, נכון לעכשיו, את ההחלטה להעביר מקדמה בסך 500 מיליון ש"ח לרש"פ וזאת בגלל ההסתה של בכירי הרש"פ נגד ישראל כי היא מפיצה בשטחי הגדה את נגיף הקורונה. דבר אחד ברור, הרחוב הפלשתיני סובל מהמשבר הכלכלי שנוצר אך בכירי הרש"פ נהנים ממשכורות גבוהות וממשיכים לדאוג לשכרם.

תאריך:  30/04/2020   |   עודכן:  30/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר הרש"פ התקפל בלחץ הרחוב הפלשתיני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דן מרגלית
ביבי, שאל את עצמך אם הצהרה על סיפוח, שאינה משנה דבר בשטח, שווה את פרישת מצרים וירדן מהיחסים הדיפלומטיים, שהושגו בעמל מדיני כה רב על-ידי מנחם בגין ויצחק רבין
עו"ד דויד סנדובסקי
בשתי התוכניות המוזכרות בכותרת המאמר, קיימת התייחסות לבקעת הירדן כגבול ביטחון בין ממלכת ירדן לבין מדינת ישראל    במו"מ שיתקיים מול ארה"ב, הרשות הפלשתינית, ממלכת ירדן ומדינות ערביות אחרות, יש לשים דגש רק על יישום בהסכמה של השלב הראשון בתוכנית טראמפ המתייחס לבקעת הירדן ולצפון ים המלח
בעז שפירא
יהודית ונדיה החלו בעשיית נפשות לעניין הריבונות על אש קטנה. מפגש פה ושיחה שם, עם יהודים פעילים למען ארץ ישראל, עם מנהיגי תנועות חוץ פרלמנטריות, עם אישים מובילים בהתיישבות היהודית, עם אנשי תקשורת ולימים גם עם אנשים פוליטיים
איציק וולף
אושר מענק לקידום תוכנית קיימות רב-שלבית לקידום הביצועים, התשתיות והאמינות של סקטור האנרגיה בכלכלה הפלשתינית    במקביל יקבלו הפלשתינים מענק של 49 מיליון דולר נוספים מהמדינות התורמות
יוני בן-מנחם
בית משפט במצרים הכריז על ראמי שעת', בנו של יועצו של יו"ר הרש"פ, שעמד בראש משרד ה-BDS במצרים כפעיל טרור. זעם ברש"פ על כך שמצרים מגדירה את תנועת החרם נגד ישראל כפעילות טרור, בחמאס מאשימים כי מצרים הולכת בעקבותיה של סעודיה כדי לשאת חן בעיני ארה"ב וישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il