X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בקרוב: נוסעי תחבורה ציבורית שישלמו באמצעות ישומון סלולרי יעודי, ייפטרו מהעול של שבירת הראש על בחירת המינוי הרצוי, לא יצטרכו לתכנן לאן יסעו ומתי, וישלמו בדיעבד בתקרת מחיר מרבית ועוד: הנחה חודשית למשתמשים מתמידים
▪  ▪  ▪
לא נדרש שימוש ברב-קו
מפברואר: 13 תעריפי תחבורה ציבורית מעגליים
עידן יוסף
סמוטריץ' מקדם קביעת תעריף לנוסעי האוטובוס בהתאם למקום העלייה לאוטובוס * רדיוס המרחק בקילומטרים יימדד באמצעות ישומון בטלפון הסלולרי
לרשימה המלאה

עידן יוסף
חשיפה ב-News1: תבוטל הנחת התחבורה הציבורית למקצת מן האזרחים הוותיקים

משרד התחבורה צפוי להשיק בקרוב מערכת תעריפים מעגלית חדשה, שתעודד נוסעים להשתמש בתחבורה הציבורית. מערכת התעריפים המשתלמת שתושק תוצע בשלב הראשון רק לנוסעים שיעשו שימוש בישומון ייעודי, וללא קשר למערכות התעריפים הקיימות כיום.
כיצד זה פועל?
המערכת תבצע מיטוב לחיוב החודשי של הנוסע בדיעבד ולא מראש. כלומר, חיוב הנסיעות יוגבל לתקרת חיוב יומית, על-פי מדרג מרחקי הנסיעה. החיוב יהיה על-פי רדיוס הנסיעה הארוך ביותר שבו נעשה שימוש במהלך אותה יממה.
שישה תעריפים
מה יהיה תעריף הנסיעה החדש?
התשלום יחושב על נסיעה במעגל (רדיוס מתחנת המוצא עד תחנת היעד הכי רחוקה ממנה).
  • תקרת התשלום לנסיעה של עד 15 ק"מ תהיה 13 שקל לכל היותר;
  • לנסיעה עד 25 ק"מ תשלמו 21 שקל;
  • לנסיעה עד 55 ק"מ תשלמו 28 שקל;
  • לנסיעה עד 100 ק"מ תשלמו 42 שקל;
  • לנסיעה עד 250 ק"מ תשלמו 60 שקל;
  • ולנסיעה מעל 250 ק"מ תהיה תקרת תשלום עד 300 שקל.
האם זה כולל גם רכבות?
כן, אך התעריף לנוסע ברכבת יהיה גבוה יותר בכמה שקלים.
האם בשיטה זו יחויב הנוסע על מעבר בתוך 90 דקות?
הנסיעה במעגל הראשון (הפנימי) הכולל מעבר 90 דקות תהיה ללא תשלום נוסף. התקרה היומית תחושב בהתאם לצבר יתר התיקופים שבוצעו באותה יממה. עם זאת, ביצוע מעבר במעגל הפנימי באמצעות רכבת לא יהיה חינם.
כיצד תדע המערכת לזהות היכן עליתי והיכן ירדתי מן האוטובוס?
התשלום יתבצע באמצעות ישומון ייעודי בטלפונים סלולריים חכמים המתבסס על סריקת קוד QR, באופן שיזוהו התחנות שבהן עלה הנוסע. במקביל, נעשית עבודה לצורך הכנסת התשתית לתיקוף באמצעי תשלום מתקדמים, ובפרט תשתית EMV המאפשרת תשלום ללא מגע יד אדם באמצעות הסלולר, כרטיסי אשראי, שעונים חכמים, צמידים חכמים ועוד.
במה זה שונה ממה שקיים היום?
המערכת מושתתת על טכנולוגיה המאפשרת לזהות את מיקום הנוסע ולקבוע את התעריף בהתאם למרחק הנסיעה בפועל, זאת בשונה מהמצב הקיים כיום. במצב הקיים מחויב הנוסע להחליט בטרם ביצוע הנסיעה מהו הסדר הנסיעה המותאם עבורו על בסיס השימושים המתוכננים על ידיו לכל יום ולכל חודש. השימוש באמצעי התשלום המתקדמים מאפשר לחשב את התשלום בדיעבד באופן שמתאים באופן מיטבי את התשלום לנסיעות.
אם איני נדרש לתקף רק בעלייה לאוטובוס, כיצד תדע המערכת באיזו תחנה ירדתי?
בשל המורכבות הטכנולוגית, בשלב הראשון יידרש הנוסע, עם כניסתו לאוטובוס, לסרוק מדבקה שעליה קוד QR, ולציין בישומון את המקום שבו הוא מבקש לרדת.
האם מחיר הנסיעה הבודדת יהיה יקר יותר במערכת התעריפים החדשה?
מכיוון שמספר התעריפים צומצם באופן מהותי, חלק מהנוסעים יחוו עלייה מסוימת וחלק ירידה. אולם מבנה התעריפים נבנה כך שעבור מרבית הנוסעים שינוי התעריף יהיה זניח עד כדי לא קיים.
מדוע נקבעו רק שישה תעריפים?
ריבוי תעריפים שעל הנוסע לבחור ירחיק משתמשים פוטנציאליים משימוש באמצעי התשלום המתקדמים, שכן הדבר מסורבל ועומד בניגוד לרצון להתאים את התעריפים לשימושים הפרטניים של הנוסע.
האם תינתן לנוסע הנחת ערך צבור?
במודל תעריפים זה לא יינתנו הנחות ערך צבור. זאת, מאחר שבמודל אמצעי התשלום המתקדמים, התשלומים מתבצעים מלכתחילה באמצעים מתקדמים ולא במזומן, ולכן אין צורך לתמרץ את הפסקת התשלום במזומן.

בשורה למשתמשים "כבדים"

ומה הבשורה הגדולה?
נוסע מתמיד לא רק ייהנה מתקרת תשלום, אלא גם מהנחה חודשית בהתאם לשימוש שיעשה בתחבורה הציבורית. בסוף החודש תתבצע התאמה של התשלומים שבוצעו למדרג ההנחות היומיות והחודשיות.
כמה שווה ההנחה?
ישנן ארבע מדרגות הנחה, בהתאם לסכום השימושים: לשימוש חודשי
  • עד 200 שקל אין הנחה;
  • עד 400 שקל - 75% הנחה;
  • עד 1,000 שקל - 50% הנחה;
  • מעל 1,000 - 25% הנחה.
אז כמשתמש "כבד" בתחבורה הציבורית, האם בכל 1 בחודש עלי לצפות להנחה על נסיעות של החודש שעבר?
בשל מגבלות תפעוליות, סכום החיוב החודשי יחושב לתקופה שבין היום ה- 25 לחודש ועד ליום ה-24 לחודש העוקב, ולא בחודש קלנדרי. אגב, גם החיוב היומי יהיה ביממה רגילה (מחצות עד חצות), ולא בשעה 4 לפנות בוקר שבה מסתיים שירות התחבורה הציבורית במערכות הסליקה.
האם השירות כולל רק את האוטובוסים ואת רכבת ישראל?
שירות זה לא יופעל ברכבת הקלה בירושלים ובמוניות שירות, בשלב זה. הצפי להפעלת השירות ברכבת הקלה הוא עם כניסת הזכיין החדש להפעלה.
האם גם אזרחים ותיקים, זכאי הבטחת הכנסה, בני נוער ושאר הזכאים להנחות (הנחת פרופיל) יוכלו להשתמש במערכת התעריפים החדשה?
הנחות לאוכלוסיות הזכאיות להנחה יינתנו בהתאם לקבוע בצו הפיקוח, כך שיחולו על תעריף הנסיעה הבודד בלבד! לדוגמה, תעריף הנסיעה לנוער במעגל הפנימי יהיה 2.95 שקל (למבוגר עולה 5.90). עם זאת, תקרת החיוב היומי ותקרת החיוב החודשית לא משתנים, ויהיו כשל נוסע מבוגר רגיל.
מתי זה יתחיל?
משרד התחבורה סיים לאחרונה הליך מכרזי למתן היתר להפעלת ישומון סלולרי
לחיוב ולתיקוף. בשלב הראשון נבחרו שלושה מציעים, כאשר כפוף להשלמה בהצלחה של תהליך הטמעה ובדיקה, עשוי להינתן לכל אחד מהם היתר להפעלת ישומון. על-פי התכנון, הישומונים יהיו מוכנים להפעלה אוטוטו, ברבעון הראשון של שנת 2020.

תאריך:  30/04/2020   |   עודכן:  30/04/2020
+רכבות יתחדשו בהדרגה בעוד כשבועיים
21:28 30/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תנועת הרכבות תחודש בחלקה הגדול כבר באמצע חודש מאי, למעט מספר קווים שיקבלו מענה באמצעות תחבורה ציבורית חלופית באוטובוסים או הסעים חינמיים בקווים קצרים  ▪  הקווים באזור סבידור יתחדשו רק בעוד כחודש, לנוכח הצורך בזירוז עבודות החשמול

דרגנועים שוממים בתחנת הרכבת נבון בירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+התחבורה הציבורית חוזרת לפעול בשעות הערב
20:29 30/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מיום שלישי ה-5 במאי התחבורה הציבורית תפעל אחרי השעה 20:00 בערב, אך פעילותה בסופי-השבוע לא תחודש לפי שעה  ▪  מסתמנת החזרתם לפעילות של כ-200 קווים בין-עירוניים  ▪  בימים אלו נספרו רק כ-12 אחוזים מנוסעי התחבורה הציבורית בהשוואה לימים שקדמו למשבר

עלייה של 20% במספר המשתמשים [צילום: פלאש 90]
קווי הלילה לא יפעלו [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך תשפיע מערכת התעריפים החדשה על כיס נוסעי האוטובוס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איך לכל הרוחות יסתדר
רק שאלה  |  1/05/20 06:28
 
- בדיוק מה שרציתי לשאול
סתם אני  |  8/05/20 13:18
2
חיוב בכרטיס אשראי
גוזי  |  9/05/20 14:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
בצלאל סמוטריץ'
רמת הביקוש לתחבורה ציבורית עדיין נמוכה, למרות הפתיחה המדודה של המשק, ובשלב הזה ניתן עוד לספק חלופות אחרות ולאפשר את המשך ביצוע העבודות. המחשבה השטחית לפיה עבודות רכבת בסדר גודל כזה מאפשרות סגירה או פתיחה של הרכבת מהיום למחר היא פשוט עצובה, ואם היא לא הייתה עצובה היא הייתה מעוררת גיחוך
עידן יוסף
פעילות התחבורה הציבורית מתחדשת במתכונת מורחבת כדי לאפשר לעובדים להגיע לעבודתם    למרות הסכנה עליה התריעה הנהלת הכרמלית בהימצאות נוסעים בחלל סגור מתחת לקרקע, התחדש השירות    נהגים מלינים על לחץ בנסיעות האחרונות בימי חמישי ובראשון בבוקר
עידן יוסף
התדירות בקווי התחבורה הפעילים תתוגבר    יוחזרו לפעילות קווים למקומות תעסוקה ולמרכולים    החזרה לפעילות תהיה בהדרגה מיום שני
עידן יוסף
רכבת ישראל מאיצה את מיזם ההפרדה המפלסית בדור-נחשולים ברקע עצירת תנועת רכבות הנוסעים בשל נגיף הקורונה    בימי שגרה היו העבודות מחייבות הפסקת הרכבות בקו חיפה-ת"א    הצפי לסיום: תחילת 2022
עידן יוסף
במסגרת תוכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם נגיף הקורונה, אישרו במשרד האוצר תקציבים בסך 1.1 מיליארד שקל במזומן לשנת 2020 עבור האצת מיזמי תחבורה בתקופה זו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il