X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פשיטת משטרת גרמניה [צילום: מרטין מייזנר/AP]
החלטה חשובה למלחמה בטרור
הכרזת גרמניה על חיזבאללה כארגון טרור היא החלטה חשובה ומכה קשה לארגון ולאירן שמצמצמת את חופש הפעולה שלהם באירופה גרמניה נכנעה ללחצי ארה"ב וישראל ויש להמשיך בלחץ על שאר מדינות אירופה כדי שילכו בעקבותיה של גרמניה בכל הקשור לחיזבאללה

ההחלטה של גרמניה להכריז על ארגון חיזבאללה כ"ארגון טרור" היא החלטה חשובה במאבק העולמי נגד הטרור. גרמניה הפנימה כי בתוכה צומח "גיס חמישי" שפועל בשירותה של אירן ופוגע בביטחונה הלאומי. חיזבאללה משתמש בגרמניה כבסיס להתארגנות באירופה הכולל רכישת נשק, זיוף מסמכים, איסוף מודיעיני, הברחות והלבנת כספים.
החלטת ממשלת גרמניה התקבלה בעקבות לחץ של ארה"ב וישראל לאחר שישראל גם סיפקה לגרמניה מידע מודיעיני על פעילות הטרור של חיזבאללה בתחומיה. על-פי גורמים מדיניים בירושלים, המוסד הישראלי העביר לגרמניה מידע על רשת להלבנת כספים של חיזבאללה, תאי טרור ומעבדה ליצור חומרי נפץ.
המידע הזה היה אחד הגורמים ששיכנע את הגרמנים לצאת בהכרזה אשר באה 5 חודשים אחרי החלטת הפרלמנט הגרמני בנושא, בישראל מקווים שמדיניות נוספות באירופה ילכו בעקבותיה של גרמניה וישנו את מדיניותן כלפי ארגון חיזבאללה. גרמניה ביטלה למעשה את ההפרדה בין הזרוע הצבאית של חיזבאללה לזרוע המדינית והיא מתייחסת לכל הארגון כ"ארגון טרור". בעבר אסרה גרמניה רק על הפעילות של הזרוע הצבאית של חיזבאללה לפעול בתחומיה אולם, הלחץ האמריקני-ישראלי עשה את שלו וגרמניה החליטה בקיץ האחרון לאסור גם על הפעילות המדינית של הארגון.
שר הפנים הגרמני הורסט זהופר פירסם ב-30 באפריל צו האוסר על פעילות החיזבאללה בגרמניה והורה על סגירה של ארבע אגודות המזוהות עם חיזבאללה והפועלות ברחבי גרמניה. הוא נימק את החלטתו בכך שארגון חיזבאללה אחראי למותם של מאות אנשים בפעולות טרור ברחבי העולם ושם לו כמטרה להשמיד את מדינת ישראל, לדבריו, חיזבאללה פועל נגד האינטרס העליון של גרמניה והמחויבות לקיומה ולביטחונה של ישראל.
המשטרה הגרמנית פשטה על אגודת הצדקה האיסלאמית בברלין, על מרכז האימאם אלמהדי במונסטר ועל מסגד אלמוצטפא בברמן. בנוסף פשטה המשטרה הגרמנית על מרכז המהגרים הלבנונים בדורטמונד במערב גרמניה. המרכזים האיסלאמיים האלה היו במעקב מודיעיני של המשטרה ונראה כי החקירה תביא גם למעצרים. החקירה מתמקדת בקשר של המוסדות האלה לרשת הטרור הבינלאומית באמצעות איסוף תרומות, גיוס פעילים והכנת תשתית לוגיסטית. על-פי הערכות מודיעיניות, בגרמניה פועלים יותר כ-1,050 בני אדם הקשורים לפעילות של חיזבאללה.
נראה כי עיתוי ההכרזה על חיזבאללה כארגון טרור קשור כנראה גם ל"יום ירושלים" שאותו מציינים אירן וחיזבאללה ב-16 במאי ולרצון הגרמני למנוע את הפעילות הקשורה בו על אדמת גרמניה. אירוע "יום ירושלים" בברלין צויין בשנים קודמות בתהלוכות שבהן הונפו דגלי חיזבאללה וכרזות אנטי ישראליות.
פעילות הטרור של חיזבאללה באירופה
האיחוד האירופי החליט ב-2013 להכניס את הזרוע הצבאית של חיזבאללה לרשימת הטרור בגלל הפיגוע באוטובוס התיירים בבורגס בבולגריה ב-יולי 2012. בפיגוע נרצחו 5 ישראלים ונהג אוטובוס בולגרי והוא בוצע באמצעות פצצה מתוחכמת שהופעלה מרחוק ע"י 2 מחבלים של חיזבאללה. כמו-כן בגלל מעורבות חיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה והיותו שלוחה מבצעית של אירן.
שירות המודיעין הצ'כי (BIS) הוריד באוקטובר 2018 שרתים ששימשו את פעילי חיזבאללה נגד משתמשים שונים בעולם ברשתות חברתיות באמצעות החדרת תוכנות זדוניות. שר החוץ ההולנדי סטף בלוק חשף בינואר 2019 כי בידי ארצו מידע מוצק לפיו אירן מעורבת ברצח 2 גולים אירניים ממוצא הולנדי על אדמתה באמצעות גורמי פשיעה הולנדים הקשורים לחיזבאללה הלבנוני לביצוע ההתנקשויות, חיזבאללה מקיים בהולנד קשרים עם גורמי פשיעה הולנדים ועוסק בסחר בסמים.
משרד האוצר של בריטניה הכריז בחודש ינואר השנה על כל ארגון חיזבאללה כארגון טרור, זאת לאחר שעד אז בוצעה הפרה בין הזרוע הפוליטית לבין הזרוע הצבאית של הארגון. במסגרת החקיקה הבריטית נגד ארגוני הטרור הוקפאו כל נכסיו של חיזבאללה בבריטניה בעקבות הכנסתו לרשימת הארגונים שהוצאו מחוץ לחוק. ההכרזה הגרמנית על חיזבאללה כארגון טרור הינה מכה גדולה לארגון ולאירן. הגדרתו של חיזבאללה כארגון טרור בגרמניה מצמצמת את חופש הפעולה של אירן באירופה בתחום הטרור כשהיא מסתתרת מאחורי גבו של חיזבאללה.
הסנקציות הגרמניות הן נגד חיזבאללה אך המסר מופנה לעבר אירן. גרמניה מצטרפת בהודעה על חיזבאללה כארגון טרור לחזית העימות עם חיזבאללה, צריך לזכור כי גרמניה היא חלק מכוח יוניפ"יל המורחב בלבנון והיא גם תיווכה בעבר בין ישראל לארגון חיזבאללה בנושא השבויים הישראלים. ארה"ב,ישראל, סעודיה ותימן בירכו על ההודעה הגרמנית כי חיזבאללה הינו ארגון טרור בעוד אירן וארגוני הג'יהאד האיסלאמי והחזית העממית גינו אותה.
ההשפעה על לבנון
חיזבאללה שומר על שתיקה, ההודעה הגרמנית פורסמה בזמן שהארגון עסוק בקרב הפנימי שלו נגד ריאד סלאמה, נגיד הבנק המרכזי בלבנון, שאותו הוא מנסה להדיח מתפקידו בגלל שיתוף הפעולה שלו עם הסנקציות האמריקניות נגד הפעילות של חיזבאללה בבנקים הלבנונים. חיזבאללה מנהל מלחמה נגד מערכת הבנקאות הלבנונית כדי למוטט אותה ולהשתלט על כלכלת לבנון ולרתום אותה לאג'נדה האירנית.
ההכרזה הגרמנית על חיזבאללה כארגון טרור באה זמן קצר לאחר שממשלת לבנון אישרה את התוכנית הכלכלית החדשה שלה, האם היה בכך מסר אמריקני-גרמני לממשלת לבנון לגבי קשריה עם ארגון חיזבאללה?
ממשלת לבנון מקווה שהתוכנית הכלכלית החדשה תחלץ את לבנון מהמשבר הקשה, היא מתכננת לפנות לעזרה לקרן המטבע הבינלאומית, לבנון זקוקה לסיוע כספי בינלאומי כדי להיחלץ מהקריסה הכלכלית. אולם, קרן המטבע הבינלאומית הציבה תנאים ללבנון לצורך הענקת הסיוע,למשל, ממשלת לבנון נדרשת להדק את הפיקוח על מעברי הגבול כדי למנוע הברחות, זה בדיוק מנוגד למה שחיזבאללה רוצה, הוא השולט במעברים ורוצה למוטט את מערכת הבנקאות הלבנונית ולהעביר את הכלכלה הבנקאית לכלכלת מזומנים כדי שיוכל להלבין כספים, להתחמק מהסנקציות האמריקניות ולפתח את תעשיית ההברחות.
ההערכה היא שהיחסים בין גרמניה לבין הזרוע המדינית של הארגון יתנתקו בעקבות ההודעה הגרמנית החדשה, גרמניה מוותרת בכך על תפקידה ההיסטורי כגורם מתווך בין חיזבאללה לישראל שנעשה באמצעות המודיעין הגרמני. מה שניתן ללמוד עוד מהפרשה הוא שלחצי ארה"ב וישראל על גרמניה להכריז על כל הזרועות של ארגון חיזבאללה כארגון טרור נשאו פרי, זהו תקדים חשוב וצריך להפעיל את אותם הלחצים על שאר מדינות אירופה ללכת בעקבותיה של גרמניה בכל הקשור לחיזבאללה.

תאריך:  03/05/2020   |   עודכן:  04/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
חקלאי מושב צופר שעיבדו את השטחים החקלאיים שבמובלעת הישראלית בשטח ירדן באזור הערבה שהוחזרה היום לשליטת ירדן נותרו ללא פרנסה    העברת השטח לירדן - לאחר שהמלך עבדאללה החליט שלא לחדש את החכרת השטח לישראל
איציק וולף
תחקיר צה"ל שנערך בעקבות הפגיעה בגדר הגבול בצפון בשלושה מקומות העלה כי הכוחות הלבנוניים שביצעו את הפגיעה הגיעו מ'שטח מת'    במהלך היום פעלו כוחות צה"ל לתיקון הגדר
יוני בן-מנחם
גורמי הביטחון בישראל מעריכים כי ארגון חיזבאללה אחראי לפגיעה בגדר הגבול עם ישראל בסוף השבוע. חיזבאללה משגר אות אזהרה לישראל בתגובה על הפגיעה ברכב חיזבאללה לפני כמה ימים באזור גבול סוריה לבנון
יוני בן-מנחם
כלי רכב של חיזבאללה הותקף מהאוויר סמוך למעבר הגבול בין סוריה ללבנון ואמצעי התקשורת הערביים מייחסים את התקיפה לישראל. נראה כי אין מדובר בניסיון חיסול אלא בתקיפה שנועדה לפגוע בציוד הקשור לפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה
יוני בן-מנחם
ארה"ב הודיעה כי מקציבה פרס של 10 מיליון דולר לכל מי שיספק מידע על פעילותו של השיח' מוחמד אלכוות'ראני נציג חיזבאללה ואירן בעירק. ממשל טראמפ מהדק את המצוד על ראשו של מי שהיה אחד מעוזריו הבכירים של קאסם סולימאני בדרך למעצרו או חיסולו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il