X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
החלשה חסרת תקדים של האופוזיציה [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]
בצדק לא התערבו - ובצדק יתערבו [צילום: הרשות השופטת]
בעקבות פסק דינו של בג"ץ בנושא הקמת הממשלה

נתניהו ניצח בנקודות - בסיבוב הראשון

בנימין נתניהו קיבל את מבוקשו ויעמוד בראש ממשלת האחדות - אבל עם כוכבית: זה בעייתי מבחינה ציבורית ובעייתי מבחינה תפקודית המאבק המשפטי על ההסכם הקואליציוני יתחדש בימים הקרובים ויתמקד בכמה סעיפים בו, היוצרים משטר דו-ראשי כמעט-רודני טוב יעשו נתניהו וגנץ אם יפנימו את דברי השופטים וימחקו את החלקים האנטי-דמוקרטיים שבהסכם אם לא יעשו זאת - בית המשפט העליון יהיה חייב להתערב
▪  ▪  ▪
נתניהו יכול לעמוד בראש ממשלת האחדות; ההסכם הקואליציוני ייבחן לאחר החקיקה
איתמר לוין
בג"ץ אומר שאין עילה משפטית למנוע מנתניהו, בעקבות כתב האישום נגדו, לעמוד בראש הממשלה - וזאת לצד חומרת האישומים והקושי המעשי הנגזר מכהונתו במקביל למשפטו * קובע שקיימים קשיים ניכרים בהסכם בין הליכוד לבין כחול-לבן, אך הזמן לביקורת שיפוטית עליו הוא לאחר אישור החקיקה ולאחר שהסעיפים יבוצעו בפועל * משמעות פסק הדין: הממשלה תצא לדרך - ובג"ץ ידון במקביל בשיטה הדו-ראשית, בחלוקת ראשות הוועדות בכנסת ובהרכב הוועדה לבחירת שופטים
לרשימה המלאה

זה לא היה נוק-אאוט והמאבק רחוק מלהסתיים. זה היה ניצחון לבנימין נתניהו בנקודות – בסיבוב הראשון. הוא יהיה ראש הממשלה, עם כוכבית: מבחינה ציבורית, אומר בג"ץ ברמז ברור, כהונתו בצילו של כתב האישום היא בעייתית; מבחינה תפקודית, היא אולי בעייתית עוד יותר. ואילו ההסכם הקואליציוני הכמעט-רודני שלו ושל בני גנץ, יעמוד לבחינה פרטנית כבר בשבועות הקרובים, או לכל היותר – בחודשים הקרובים.
בנוגע לנתניהו, הנשיאה אסתר חיות ועשרת חבריה להרכב הלכו עד סופו של המסלול אליו כיוונו במהלך יום הדיונים הממושך. העותרים ביקשו להתערב בשיקול הדעת של ארבעה גורמים המעורבים בבחירת ראש הממשלה: נשיא המדינה, יו"ר הכנסת, חברי הכנסת ונתניהו עצמו. בג"ץ הותיר על השולחן רק את חברי הכנסת: לנשיא אין למעשה שיקול דעת בשלב הנוכחי (הוא חייב למנות את מי ש-61 ח"כים ימליצו עליו) וככלל שיקול דעתו כמעט ואינו שפיט; יו"ר הכנסת ממלא תפקיד טכני בלבד; אין תקדים לכך שנאסר על אדם לקבל מינוי.
השאלה המרכזית הייתה טיב הפעולה שממלאים חברי הכנסת בבחירת ראש הממשלה: האם היא מינהלית או חוקתית. אם מדובר בפעולה מינהלית, הרי שהיא כפופה לביקורת שיפוטית על ההליך עצמו – גם אם לא על תוצאותיו. במסגרת זו, ניתן לבחון את סבירות הדרך בה התקבלה ההחלטה והאם הובאו בחשבון כל השיקולים הרלוונטיים. למשל: בדיני מכרזים ניתן לבחון האם נשקלו טיב העבודה, המחיר והעמידה בתנאי הסף.
במקרה הנוכחי, ניתן היה לבחון האם נשקלה העובדה שנגד נתניהו יש כתב אישום בעבירות חמורות. יש להדגיש, כי בג"ץ יכול היה להגיע למסקנה שהח"כים שקלו זאת והחליטו להעדיף אינטרסים אחרים, כמו יציבות שלטונית בכלל, ובפרט אחרי שלוש מערכות בחירות ובעיצומו של משבר הקורונה. עם זאת, ההכרעה הייתה יכולה להיות גם אחרת – כגון פסילה מוחלטת של הבחירה בנתניהו, או חיובה של הכנסת לדון לעומק בכתב האישום (מה שבלוח הזמנים הנוכחי היה מוביל לבחירות).
השופטים העדיפו לקבוע, ובצדק רב, שמדובר בצעד חוקתי. לא הרי מינוי ראש ממשלה בידי הכנסת, כהרי בחירת מנהל מחלקה במועצה מקומית. פשוט אי-אפשר לשים את השניים על אותו מישור. חיות אומרת, ושוב בצדק רב, שמדובר בלב-ליבו של התפקיד הפוליטי המוטל על חברי הכנסת, ושהתערבות שיפוטית בו תהיה פגיעה אנושה בעקרון הפרדת הרשויות. לצד זאת היא מדגישה, כאמור, שהיה מן הראוי שנתניהו עצמו יחשוב מה המסר שהוא מעביר בעומדו בראש הממשלה למרות כתב האישום נגדו. ואנחנו נוסיף: ברור לחלוטין מה נתניהו חושב.

עתירות יוגשו בימים הקרובים

בנושא ההסכמים הקואליציוניים, לעומת זאת, העימות רק נדחה ולא הוכרע. חיות מזכירה, כי בג"ץ אינו נדרש להליכי חקיקה שטרם הושלמו ולצעדים ממשליים שטרם בוצעו. בית המשפט בודק מעשים, לא הכרזות. וכאן ברור, שדעתם של השופטים מאוד אינה נוחה משורה ארוכה של סעיפים בהסכם – שהם אכן בעייתיים מאוד, משנים סדרי עולם ובמידה רבה אף יוצרים רודנות דו-ראשית של נתניהו וגנץ.
ברור לחלוטין שכבר בימים הקרובים יוגשו עתירות מחודשות נגד החקיקה המקימה את המשטר הדו-ראשי, ושבהמשך נראה עתירות נגד חלוקת ראשות הוועדות בכנסת ונגד השתלטות הקואליציה על כל ארבעת המושבים הפוליטיים בוועדה לבחירת שופטים. עם זאת, ייתכן שיש להבדיל בין הסעיפים השונים בכל הקשור לאפשרות שבג"ץ יתערב בהם.
המבנה הדו-ראשי כשלעצמו, לעניות דעתו של הח"מ, אינו בעייתי כפי שהוא עשוי להיראות. אפשר אפילו לטעון, שהוא סותם חור גדול מאוד ובלתי מובן שהיה עד היום במבנה השלטוני שלנו, בו אין כל חובה למנות ממלא-מקום לראש הממשלה. זהו מצב אבסורדי ואף מסוכן: בקבוצת כדורגל בליגה ב' יש עוזר מאמן, אך במדינה הנתונה בסכנה קיומית יום-יומית – לא מוגדר מי ייכנס לנעליו של האיש החשוב ביותר בה, אם חלילה לא יוכל למלא את תפקידו. אז נכון שמדובר כאן ב"ראש ממשלה חלופי", אבל בפועל – יש מספר שתיים ברור ומוגדר, וזה דווקא ראוי לשבח.

שורה של סעיפים בעייתיים
שלושה שופטים לעליון בשנתיים הקרובות

נתניהו וגנץ יכולים, לגמרי לבדם, להאריך את מצב החירום בשלושה חודשים ועוד שלושה חודשים ועוד ועוד, עד אין קץ. זהו סעיף המעניק לשניים סמכויות בלתי סבירות בעליל במשטר דמוקרטי. כל חברי הכנסת של הקואליציה יהיו מחויבים להתנגד לכל הצעת חוק שלא אושרה בידי ועדת השרים לחקיקה. זוהי כבילה מראש של שיקול דעתם, בסגנון שבג"ץ כבר פסל בפרשת מתווה הגז

הליכוד וכחול-לבן כבר תיקנו כמה מן הסעיפים הבעייתיים שעליהם עמדו השופטים במהלך הדיון בעתירות. קווי היסוד של הממשלה יוגשו לכנסת לפני השבעתה; תתאפשר חקיקה בששת החודשים הקרובים, אם כי תינתן עדיפות מוצדקת לחקיקת הקורונה; ניתן יהיה לבצע מינויים בכירים על-פי החוק והדין – דהיינו, לא לעכב אותם שלא לצורך. עם זאת, יש כמה סעיפים אחרים שעשויים/עלולים להוביל להתערבות של בג"ץ:
• נתניהו וגנץ יכולים, לגמרי לבדם, להאריך את מצב החירום בשלושה חודשים ועוד שלושה חודשים ועוד ועוד, עד אין קץ. זהו סעיף המעניק לשניים סמכויות בלתי סבירות בעליל במשטר דמוקרטי.
• הכנסת ה-23 תכהן שלוש שנים בלבד, בעוד החוק קובע ארבע שנים. אין תקדים לכך שמיד בתחילת כהונת הכנסת, הממשלה קוצבת את ימיה לתקופה קצרה מזו שלשמה נשלחו חבריה בידי הבוחר.
• כל חברי הכנסת של הקואליציה יהיו מחויבים להתנגד לכל הצעת חוק שלא אושרה בידי ועדת השרים לחקיקה. זוהי כבילה מראש של שיקול דעתם, בסגנון שבג"ץ כבר פסל בפרשת מתווה הגז.
• נתניהו וגנץ לא יוכלו לעמוד בראש ממשלה שתוקם אם הממשלה הקיימת תופל בהצבעת אי-אמון. זהו סירוס משמעותי של אחד הכלים החשובים ביותר שבידי הכנסת.
• לנתניהו וגנץ תהיה זכות וטו הדדית על פיטורי שרים מהגוש השני. מדובר בשלילת סמכות חשובה הנתונה בידי ראש הממשלה.
• החוק הנורבגי המדלג, שנועד להכניס לכנסת רק את אנשיו של גנץ מרשימת כחול-לבן. הוא אומנם אינו על שולחן הכנסת, אך כחול-לבן לא ויתרה עליו. השופטים הציגו אותו כצעד בעייתי במיוחד ("משנה את תוצאות הבחירות", אמר חנן מלצר) וכדוגמה לסעיף קיצוני המצדיק את הצעד הנדיר של התערבות בהסכם פוליטי.
• מניעת ראשות ועדות בכנסת מהאופוזיציה, למעט הוועדה לביקורת המדינה. חיות אומרת כבר כעת, שההסכם מחליש בצורה משמעותית את האופוזיציה. בהחלט תיתכן כאן התערבות של בג"ץ, והיא תהיה מוצדקת לגמרי.
• בוועדה לבחירת שופטים חברים שני חברי כנסת. במשך שנים הנוהג היה שאחד מהם יהיה מהקואליציה, והשני – מהאופוזיציה. ההסכם הנוכחי נותן את שני המקומות לקואליציה. בג"ץ כבר התייחס בעבר למצב כזה ומתח עליו ביקורת, אם כי לא בהלכה מחייבת. בשלוש השנים הקרובות צריך למנות לפחות שלושה שופטים לעליון: במקום חנן מלצר באפריל 2021, במקום ניל הנדל באפריל 2022 ובמקום ג'ורג' קרא במאי 2022 – וזה אם שופטים אחרים לא יקדימו את פרישתם. בנוסף לכך, צריך למנות עשרות שופטים ביתר הערכאות. הנושא הזה כמובן קרוב במיוחד לליבם של שופטי העליון, וגם כאן יש סבירות גבוהה שיתערבו.
• התקציב הקרוב יהיה דו-שנתי. על כך יש פסק דין מפורש של בג"ץ, הקובע שמדובר במהלך בלתי תקין ובפעם הבאה הוא יפסול אותו. השאלה היא כיצד זה יוסדר הפעם בחקיקה.
• חלוקת משרות שוויונית בין שני הגושים במועצות ובתאגידים הטעונים את אישור הממשלה. זוהי פוליטיזציה בוטה של משרות אלו, וגם כאן ייתכן שבג"ץ יתערב.

כדאי שיפנימו את הדברים
ימשיכו להלך אימים [צילום: גילי יערי, פלאש 90]

קצת קשה להניח, שאחרי שהשרים יתיישבו בכורסאות המרופדות מסביב שני שולחנות הממשלה, יתבשמו מן המעמד וישתכרו מן הלשכה והרכב, הם ימהרו לוותר על תפקידיהם ומנעמיהם רק בגלל החוק הנורבגי או הוועדה לבחירת שופטים. בג"ץ מצידו ייטיב לעשות, אם לא ידון בעתירות הללו בלוח זמנים מואץ מדי. זה לא אומר שצריך למשוך אותן חודשים, אבל גם אין סיבה לעשות הכל בתוך כמה ימים. תנו לשרים להתרגל, תנו לממשלה להתחיל לעבוד, ואיום הבחירות ילך ויתפוגג

ניתן לצפות שהליכוד ימשיך להלך אימים על השופטים וינופף בסעיף 8 להסכם, לפיו אם בששת החודשים הקרובים "תתהווה מניעה" למינוי נתניהו או גנץ – הכנסת תפוזר ויתקיימו בחירות בפעם הרביעית. נתניהו ועושי דברו מן הסתם משוכנעים שהאיומים שלהם עבדו – ראו את פסק הדין בנוגע להקמת הממשלה בידי נתניהו – וימשיכו בדרך זו, שמדברת היטב אל ליבו של בסיס תומכיהם.
האם זהו איום מוחשי? נניח בצד את עזות המצח שבו ואת ההפקרות המוחלטת מצד מי שחושב לממש אותו. קצת קשה להניח, שאחרי שהשרים יתיישבו בכורסאות המרופדות מסביב שני שולחנות הממשלה, יתבשמו מן המעמד וישתכרו מן הלשכה והרכב, הם ימהרו לוותר על תפקידיהם ומנעמיהם רק בגלל החוק הנורבגי או הוועדה לבחירת שופטים. בג"ץ מצידו ייטיב לעשות, אם לא ידון בעתירות הללו בלוח זמנים מואץ מדי. זה לא אומר שצריך למשוך אותן חודשים, אבל גם אין סיבה לעשות הכל בתוך כמה ימים. תנו לשרים להתרגל, תנו לממשלה להתחיל לעבוד, ואיום הבחירות ילך ויתפוגג.
מובן שהטוב ביותר יהיה, אם נתניהו וגנץ יפנימו היטב את דברי השופטים בדיון ואת דבריה ורמזיה של חיות בפסק הדין. לאמר: לקבוע שהכנסת תכהן ארבע שנים. לוותר על החוק הנורבגי המדלג. לתת לאופוזיציה את ראשותן של עוד שתיים-שלוש ועדות. לתת לאופוזיציה נציג בוועדה לבחירת שופטים. להעביר את הארכת מצב החירום לידי הכנסת. לאפשר לחברי הכנסת להפעיל שיקול דעת בחקיקה. אלו הם הסעיפים הבעייתיים ביותר, שלא לומר הבוטים ביותר.
ברור שנתניהו, גנץ ואנשיהם אינם מאמינים זה לזה – וכנראה בצדק. ברור ששני הצדדים נכנסים לחופה הזאת כמי שכפאו שד. ברור שחייבת לקום מיד עכשיו ממשלה. כל זה אינו אומר, שבדרך מותר לרמוס עקרונות יסוד של השיטה הדמוקרטית, ולהקים משטר בו הכוח נוטה בצורה מוגזמת וחסרת תקדים לטובת הרשות המבצעת – וליתר דיוק: לטובת שני אנשים בלבד. אם הם יתעקשו על הסעיפים האנטי-דמוקרטיים הללו, חובתו של בית המשפט העליון תהיה להתערב.

תאריך:  07/05/2020   |   עודכן:  07/05/2020
+מרצ עתרה לבג"ץ נגד חוקי ממשלת הרוטציה
13:40 07/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ניצן הורוביץ: "החוק שעבר היום הוא עיוות מכוער של שיטת הממשל ושל רצון הבוחר"  ▪  לפיד: "מעולם לא רימו מעטים כל כך, מצביעים רבים כל כך"  ▪  ח"כ כסיף: "חברי כחול לבן ממליצים באותו נייר גם על הפקרת מערכת הבריאות וסיפוח אפרטהייד"

הורוביץ. "עיוות רצון הבוחר" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לפיד: מעולם לא רימו מעטים כל כך, מצביעים רבים כל כך
11:17 07/05/20  |  איציק וולף

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תוקף את שותפיו עד לא מכבר מכחול לבן וציין שבני גנץ וגבי אשכנזי מחתימים עכשיו את חברי הכנסת שלהם על המלצה לנשיא למנות את נתניהו לראש ממשלה. "מעולם לא רימו מעטים כל כך, מצביעים רבים כל כך, מסיבות עלובות כל כך", צייץ בחשבון הטוויטר.

+ח"כ אבו שחאדה: גנץ נתן גיבוי מוחלט למושחת מבלפור
11:13 07/05/20  |  איציק וולף

ח״כ סמי אבו שחאדה אמר בעקבות אישור חוק יסוד הממשלה בקריאה השניה והשלישית כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נותן גיבוי מלא למושחת מבלפור ותורם את חלקו בקידום השחיתות.
"הקמת ממשלת נתניהו החמישית תמשיך את הכיבוש, הדיכוי והאפליה. אנו נמשיך להוביל את המאבק למען שיוויון וצדק לכל האזרחים. ממשלת קומבינת גנץ נתניהו לא תהיה שונה ממשלות נתניהו האחרות״, טען.

+הכנסת אישרה סופית את חוק הרוטציה
10:35 07/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

תיקון חוק יסוד: הממשלה אושר ברוב מוחץ של 72 תומכים מול 36 מתנגדים  ▪  נתניהו צפוי לקבל היום לידיו את המנדט להקמת הממשלה ה-35  ▪  על-פי הסיכום בינו לבין גנץ - הממשלה החדשה תושבע ביום רביעי הבא

המשך הדיונים על ההסתייגויות [צילום: ערוץ הכנסת]
נתניהו. יקבל היום את המנדט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
גנץ. ראש ממשלה מאמצע הקדנציה [צילום: אלעד מלכה]
+דיוני ההסתייגויות יתחדשו במליאה בשעה 9:00
08:21 07/05/20  |  איציק וולף

הוועדה המסדרת של הכנסת החליטה כי דיון המליאה יתחדש מחר בשעה 9:00, עם המשך ההצבעה על הסתייגויות לחוק יסוד הממשלה.
לרשות קבוצה ב' (האופוזיציה המיועדת) עד 400 התסייגויות, ולרשות קבוצה א' (הקואליציה המיועדת) עד 20. ההצבעות השמיות יתקיימו על-פי מה שנותר לצדדים מהסיכום המקורי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אסתר חיות / Esther Hayut  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  ג'ורג' קרא / George Kara  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  חנן מלצר / Hanan Melcer  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניל הנדל / Neal Hendel  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו ניצח בנקודות - בסיבוב הראשון
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
קשקוש
מגיב ותיק  |  7/05/20 09:53
2
אשר החילות לנפול לפניו
אבי כהן  |  7/05/20 10:07
3
נתניהו על הסוס !!!
בני בנקר  |  7/05/20 13:12
4
אי אפשר לדרוש
באום  |  7/05/20 13:18
5
נתניהו ניצח בג"ץ ניצח המפסיד
ישע  |  7/05/20 13:25
6
אכן 11:0 אבל רק במחצית
אקטואלי  |  7/05/20 14:13
7
ביבי מאפסן הכוכבית ונוסע בראש ל"ת
יאקי  |  9/05/20 17:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איציק וולף
האופוזיציה הודיעה לנשיאות הכנסת כי היא מושכת את כל ההסתייגויות שהגישה על הצעת חוק יסוד: הממשלה וממשלת חילופים ודורשת לערוך הצבעה מיידית בקריאה שנייה ושלישית על הצעת החוק    המהלך - בניסיון להפתיע את הקואליציה המסתמנת של נתניהו וגנץ
עידן יוסף
‏השר סמוטריץ' שאל במליאה את ח"כ אוסמה סעדי: מה שם המשפחה שלך? סעדי? המשפחה שלך בכלל מסעודיה
איתמר לוין
הליכוד וכחול-לבן הודיעו, כי מינויים בכירים יוכלו להתבצע על-פי החוק והפסיקה גם בחודשים הראשונים לכהונתה של הממשלה, וכי הכנסת תוכל לחוקק - אם כי תינתן עדיפות לחוקים הנוגעים לקורונה    מבהירות שהקמת הממשלה אינה תלויה בחוק הנורבגי המדלג ומבטיחות שקווי היסוד יתפרסמו לפני השבעת הממשלה
מירב ארד
המליאה דנה בחוקי הרוטציה לקראת ההצבעה מחר בקריאה שנייה ושלישית    ח"כ גינזבורג: שתי הצעות החוק מבקשות לייצב את שיטת המשטר של ישראל"    ח"כ הורוביץ: "החוק מעוות את רצון הבוחר. זו ממשלה של עיריקם וגנבי דעת"    לפיד: "חגיגה מושחת של ג'ובים בחסות הקורונה"
מירב ארד
תוקף את ההסכם הקואליציוני: "זו לא ממשלה, זו לשכת תעסוקה. פה יבנו את השולחן הגדול בתולדות ממשלות ישראל. זו מהות החוק שמונח פה היום לפניכם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il