X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארה"ב מקיימת מגעים מואצים עם ישראל כדי לקדם את ישום הסעיפים בתוכנית "עסקת המאה" כדי לבצע את סיפוח ההתנחלויות ובקעת הירדן ישראל חייבת לנצל במהירות את שעת הכושר המדינית שנוצרה להשלמת תהליך הסיפוח לפני הבחירות לנשיאות בארה"ב
▪  ▪  ▪
השגריר פרידמן הבהיר: הכדור במגרש של ישראל [צילום: AP]

שר החוץ האמריקני מייק פומפיאו יגיע בעוד כמה ימים לישראל לביקור קצר לקראת השלמת הקמת הממשלה החדשה ודיון בישום סעיפי תוכנית השלום האמריקנית "עסקת המאה" ובראשם סיפוח ההתנחלויות, צפון ים המלח ובקעת הירדן לישראל.
דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל, הסביר בראיון שהעניק ב-6 במאי לעיתון ישראל היום כי ישנם כמה צעדים שצריכים עדיין להשלים בעיקר ע"י ישראל אך הבהיר שלא יהיו תנאים חדשים מצדה של ארה"ב.
"כאשר תהליך המיפוי יסתיים, כאשר ממשלת ישראל תסכים להקפיא את הבנייה באותו אזור בשטחי C שלא מיועד להחלת ריבונות, וכאשר ראש הממשלה יסכים לשאת ולתת עם הפלשתינים על בסיס טראמפ, והוא הסכים לכך כבר ביום הראשון,אנחנו נכיר בריבונות של ישראל באזורים שעל-פי התוכנית יהפכו להיות חלק ממנה" אמר השגריר פרידמן.
התנאים האמריקניים להכרה בריבונות ישראל על שטחים בגדה הם ברורים, הם ממתינים להכרזת ראש הממשלה הישראלי על הקפאת הבנייה בשטחי סי ועל ההכרה במדינה פלשתינית, ורוצים שהאופציה למשא-ומתן על תוכנית טראמפ תהייה על השולחן לתקופה של 4 שנים כשהם לוקחים בחשבון את נושא הרוטציה בממשלת נתניהו-גנץ ואת קרב הירושה ברש"פ וירידתו של מחמוד עבאס בן ה-85 מהזירה הפוליטית.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כינס את הוועדה המרכזית של פתח לדון בסיפוח הצפוי, הוא שב והזהיר כי הסיפוח יביא לביטול כל ההסכמים וההבנות מצדה של הרש"פ עם ישראל וארה"ב אך לא התקבלו החלטות מעשיות, גורמים ברש"פ אמרו כי הוא הינחה להשאיר את הוועדה המרכזית בכוננות בימים הקרובים כדי שתוכל לקבל החלטות בהתאם.
הפלשתינים לא הצליחו למנוע את הכרת הממשל בירושלים כבירת ישראל, את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים ואת ההכרה האמריקנית בחוקיות ההתנחלויות, מבחינתם, כל עיכוב בנושא סיפוח שטחים מהגדה לישראל יתן להם חמצן מדיני להמשיך במאמציהם לקבור את תוכנית השלום האמריקנית.
לכן, חשוב מאוד שישראל תעמוד בתנאים שהציב ממשל טראמפ במהירות האפשרית, על ראש הממשלה להודיע על הקפאת הבנייה בשטחי סי שבהם לא תוחל הריבונות הישראלית, ולקרוא פומבית לרש"פ למשא-ומתן ללא תנאים על תוכנית השלום האמריקנית והקמת מדינה פלשתינית.
כך ניתן יהיה להתחיל במתווה הסיפוח ומייד אחר כך תזכה ישראל בהכרה האמריקנית בריבונותה המלאה על השטחים שמצויינים במפות שנעשו ביחד על-ידי צוותים משותפים של ישראל וארה"ב.
יש לוודא את כל הסרת המכשולים מצדה של ישראל כדי הספיק ולהשלים את תהליך הסיפוח לפני הבחירות לנשיאות בארה"ב, זהו גם אינטרס אמריקני ונראה שהנשיא טראמפ ירצה להשתמש בנושא הסיפוח בקמפיין הבחירות שלו מול בוחריו האוונגליסטים.
המתמודד הדמוקרטי ג'ו ביידן כבר הודיע כי הוא מתנגד לסיפוח הצפוי מכיוון שמדובר בצעד חד-צדדי. גם ממשל טראמפ מבין כי דחיית הסיפוח מסכנת את תוכנית "עסקת המאה", האמריקנים מבינים גם את מהות ההסכם הקואלציוני בין נתניהו לגנץ בנושא הסיפוח וסביר להניח שהביקור של שר החוץ פומפיאו בישראל נועד לבדוק שאין בעיות פוליטיות בישראל בקואליציה החדשה שעלולות לעכב או למנוע את ביצוע הסיפוח. גורמים מדיניים בירושלים מעריכים כי פרק הזמן שנותר מעתה ועד הבחירות בארה"ב הוא מספיק בהחלט כדי להסיר כל מכשול פוליטי ישראלי בנושא הסיפוח.
הפלשתינים יעשו הכל להכשיל את הסיפוח ולהציב בפניו בעיות, כולל פעילות פוליטית בתוך הכנסת, באמצעות הרשימה המשותפת, גורמים בכירים בפתח אומרים שהפלשתינים מייחלים לבחירות רביעיות בישראל או משבר כלכלי עמוק וגל שני של מגיפת הקורונה, מבחינתם, כל התפתחות שתעכב את הסיפוח היא מבורכת ומאפשרת להם לקנות זמן.
לישראל יש כעת שעת כושר מדינית, הקהיליה הבינלאומית ומדינות ערב והפלשתינים עסוקים במשבר הקורונה, לרש"פ אין תוכנית פעולה אסטרטגית להתמודד עם שאלת הסיפוח, יו"ר הרש"פ מסרב להתפייס עם חמאס ולאחד כוחות נגד תוכנית השלום האמריקנית והפיצול הפוליטי בין הגדה לרצועה נמשך כמו גם קרב הירושה בין בכירי תנועת פתח.
השגריר האמריקני דיוויד פרידמן, ידידה הגדול של ישראל ושנוא הפלשתינים, הבהיר היטב כי הכדור הוא במגרשה של ישראל, הדרג המדיני חייב להבקיע את שער הסיפוח במהירות האפשרית ו"להכות בברזל כל עוד הוא חם", מדובר בצעד היסטורי חשוב ביותר לביטחונה של ישראל.

תאריך:  08/05/2020   |   עודכן:  08/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיפוח מהיר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
האם לימינה מעניין כסאות או סיפ ל"ת
יאקי  |  8/05/20 11:47
2
נתניהו יוכל להסכים
באום  |  8/05/20 15:43
3
צריך להגדיל את אחוז הסיפוח
שמואל א'  |  9/05/20 07:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
בהודעה שמסרה המדינה לבג"ץ, הוסבר כי משבר הקורונה גרם לירידה תלולה בהכנסות הרשות    ההלוואה מהווה למעשה מקדמה, על חשבון תשלומי המיסים שיקוזזו בחודשים הקרובים בשל העברת משכורות עתק למשפחות המחבלים
יוני בן-מנחם
עסקת חילופי השבויים החדשה בין ישראל לחמאס היא הרבה יותר מורכבת ומסוכנת לישראל מ"עסקת שליט". לישראל אסור לוותר על העקרונות שקבעה לאחר "עסקת שליט", גם אם המו"מ יארך זמן רב, אחרת היא תהפוך לנסחטת על-ידי החמאס
איתן קלינסקי
ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן מכשיר את הקרקע לסיפוח שטח C, כשאת המילה סיפוח ממיר ניסוח משפטי עם הילה של "זקיפות קומה פטריוטיות וגאווה לאומית" התובעת את החלת ריבונות ישראלית על שטח C
עידן יוסף
האישור התקבל לאחר השלמת ההליכים המשפטיים שנדרשו והנחיית השר את הממונה על הרכוש הממשלתי והנטוש ביהודה ושומרון לתת הרשאה לתכנון    ההחלטה מעניקה למעשה הרשאה למשרד השיכון לתכנון בשטחי "גבעת העיטם", המצויים בתחום השיפוט של המועצה המקומית
שאול מנשה
למרות השלום שקיים זה עשרות שנים עם שתי מדינות, ולמרות הרציונליות והמתינות שמגלות רוב מדינות ערב כלפי ישראל, מתברר שההזיות להכריע את ישראל בשדה הקרב עדיין קיימות, אם כי באופן זעיר בקרב הג'יהאדיסטים והלאומנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il