X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברק אברהם [צילום: יגאל יששכר]
איפה הם היום?
דור העתיד לוקח אחריות
המוטו של ברק אברהם הינו כוח רצון, נחישות והתמדה וזהו סיפורו של צעיר שעלה לישראל בגיל 9 מאתיופיה וכנגד כל הסיכויים סיים תואר שני בהצטיינות במדיניות ציבורית במרכז הבינתחומי הרצליה
כלים למנהיגות
בזמן הלימודים שימש גם כיו"ר איגוד הסטודנטים יוצאי אתיופיה בישראל. מחויב לדרכו ולערכיו להעצמה, למתן כלים למנהיגות ולגיוון תרבותי, ייסד את תנועת הנוער "אניה-באניה ביחד" והקים את המיזם העסקי-חברתי "מהישרדות למנהיגות".

מספר את סיפור חייו
ברק אברהם בן ה-38 הינו יזם עסקי חברתי המפעיל מיזם "מהישרדות למנהיגות". המיזם עוסק בתחומים של עבודה, העצמה ומנהיגות אצל בני נוער, ארגונים ממשלתיים, משרדי ממשלה וארגונים וחברות עסקיות בנושא גיוון תעסוקתי על תרומתו לארגון ולחברה.
"בתחילה", הוא אומר לי, "הייתי שותף עם כמה מחבריי מהמרכז הבינתחומי בהרצליה בחברת סטרט-אפ. הייתי אחראי על תחום הבאת משקיעים לחברה ואז גם הכרתי את ד"ר יוסי ורדי הידוע כמשקיע בתחום ההיי-טק, שהקים עם כמה מייסדים ארגון הנקרא "תובנות בחינוך". כשהצעתי לו להשקיע בחברה שלנו, הוא מאוד אהב את סיפור חיי וביקש ממני להרצות עליו בבתי הספר מטעם "תובנות בחינוך".
ההרצאות הללו ניתנו בהתנדבות, עשו להן כנפיים ופורסמו בכל הארץ. לאחר שראיתי כיצד סיפור חיי משפיע על בני הנוער ונותן להם השראה - החלטתי לעסוק בתחום ההרצאות על-מנת להשפיע ולשנות תובנות אצל אנשים ובעיקר אצל בני נוער וצעירים. ואז - הקמתי לבדי את המיזם מהישרדות למנהיגות".

מעניק הרצאות לחיילים ולמפקדים במסגרת הצבאית
הוא מתמקד בהדרכת מפקדים כיצד נכון לעבוד עם חיילים המגיעים לצבא מרקעים שונים
▪  ▪  ▪

במהלך דרכו ובהרצאותיו הרבות נפגש ברק עם אלפי בני נוער וצעירים, ואף פיתח סדנאות בכמה מפגשים. בין היתר הוא מעניק הרצאות לחיילים ומפקדים במסגרת הצבאית בצה"ל. בתוך כך, הוא מתמקד בהדרכת מפקדים כיצד נכון לעבוד עם חיילים המגיעים לצבא מרקעים שונים.
נוכח ניסיונו כבעל ההשראה, וכיזם מצליח בהתפתחותו האישית, העסקית והחברתית - הוא תורם לחברה. במהלך סדנאות שהעביר לנערים בכלא אופק נוכח לדעת עד כמה המפגשים אתו תרמו לנערים תחושת שייכות, ערך עצמי ותחושת מסוגלות.
[בתמונה: נאום ברק בארגון ידידי צה"ל בבוסטון בארה"ב].

מקים תנועת נוער חדשה
"להקמת ארגון חדש, כשאתה מוביל שינוי - תמיד ישנן התנגדויות"
▪  ▪  ▪

על-מנת שתייצר מסגרת קבועה למפגשים הללו, ברק מקים ב-2017, לראשונה בארץ, תנועת נוער חדשה בשם אניה באניה באמהרית, שפירושה בעברית "זה ביחד" והכוונה: דור העתיד לוקח אחריות. הוא מספר: "להקמת ארגון חדש, כשאתה מוביל שינוי - תמיד ישנן התנגדויות.
ניסיתי לעניין גופים ציבוריים לתמיכה כלשהי אך נעניתי בסירוב. לבסוף הקמתי את התנועה בכוחות עצמי ללא תמיכה מגוף כלשהו. לאט-לאט התחלתי לגייס תומכים לרעיון של התנועה הדוגלת בהעצמה, במנהיגות, בחיבור בין בני האדם ממקום שווה, וכל זאת על-מנת ליצור חברה מגובשת ומלוכדת, בלתי שיפוטית המקבלת את כולם בכל הקהילות".

פעילות התנועה בכפר הנוער אמי"ת בפתח תקוה
מטרתה של התנועה, שהחניכים יתרמו למדינה ולחברה, יתגייסו לצבא וישמשו מודל לצעירים יותר
▪  ▪  ▪

הסניף הראשון של "תנועת ביחד" פועל בכפר הנוער אמי"ת בפתח-תקוה, שם קיבל ברק את ההזדמנות הראשונה להוכיח את עצמו. כיום מונה התנועה כ-70 חניכים מכתה ד'-ט' ועד כה הוכשרו במסגרתה שני מחזורים עם 44 מדריכים שעברו ימי גיבוש, בכלל זה טיולים וסמינרים.
מטרתה של התנועה, שהחניכים יתרמו למדינה ולחברה, יתגייסו לצבא וישמשו מודל לצעירים יותר, כשהיעוד הוא: נוער מוביל נוער. "סניף התנועה בפתח-תקוה, אומר ברק אברהם, הינו סנונית ראשונה, כשהחזון האישי שלי להתרחב, להקים סניפים נוספים בכל הארץ, ולשתף פעולה עם תנועות נוער נוספות וקיימות, כמו המפגש עם תנועת הנוער של האיחוד החקלאי, שהתקיים באחרונה בנורדיה, בה שוחחו החניכים והמדריכים בגובה העיניים, בשיח שאינו מתנשא, לייצר חברה מכילה שמקבלת את כולם, חברה ישראלית חזקה יותר.
וזה חייב להתחיל מהצעירים על-מנת שדבר זה יתגשם. בפעילות התנועה מושם הדגש על ערבות הדדית, מנהיגות, עיסוק בנושא הזהות, כוחו של הנוער להשפיע ולהוביל את המדיניות הציבורית בחברה ובמדינה".

מגיע לישראל
בגיל תשע מתרבות שונה וללא ידיעת השפה העברית
▪  ▪  ▪

ברק אברהם נולד בכפר ווזבה באתיופיה לאביו קסה ששימש כדמות ציבורית ולאמו מלפיה. במשפחה גדלו שלושה בנים ושתי בנות. ב-1991 מגיעה המשפחה לישראל במסגרת מבצע שלמה. ברק היה אז בן תשע. את צעדיהם הראשונים עושים בני המשפחה במרכז הקליטה מעגלים.
"נתקלתי במהפך תרבותי, בלי ידיעת השפה והייתי צריך להתחיל את הכל מחדש", מציין היום ברק. הוא מסיים את לימודיו היסודיים במעגלים כתלמיד טוב ועושה מאמצים כבירים להתמיד וללמוד באולפן את השפה העברית, והתברר כי נקלטה אצלו במהירות.

באתיופיה קופץ מכתה לכיתה
"החלום שלי ושל אימי היה לעלות לירושלים"
▪  ▪  ▪

באתיופיה, הלימודים התנהלו לפי יכולתם והישגיהם של התלמידים בכתה. כך, בכתה אחת יכלו ללמוד תלמידים בני גילאים שונים. ברק קופץ מכיתה לכיתה עד כיתה ד'. ואז החלו הדיבורים במשפחה על העלייה לישראל.
"החלום שלי ושל אימי, הוא אומר היום, "היה לעלות לירושלים" (האב נותר באתיופיה ונפטר לפני כשלוש שנים).
זכורים לי ימי הפסח בהם קיבלנו מצות באתיופיה, ובין יתר המשחקים ששיחקנו שם, היו הגרביים שמילאנו אותם בסמרטוטים ויצרנו מהם כדור שנע על מתלה... מאז היותי ילד, חלומי הראשון היה להיות שחקן כדורגל"...
[בתמונה: נאום כיזם עסגקי וחברתי במסגרת פורום בראשית בוגרים של המשפיעים של המרכז הבינתחומי].

מממש את חלומו להיות שחקן כדורגל

בחלוף שנתיים, עוברת המשפחה להתגורר בשכונת אזורים בנתניה. ברק לומד בכתה ז' ו-ח' בבית הספר הדתי תחכמוני. וכאן הוא גם מממש את חלומו. הוא אוהד כדורגל, ואף שיחק כקשר בקבוצת הנערים של מכבי נתניה במשך שנתיים.

מעיפים אותו מפנימית ימין אורד בכרמל
אין לו מסגרת לימודים קבועה, במשך כמה חודשים הוא יושב ספון בביתו ומשוטט בשכונה עם החבר'ה
▪  ▪  ▪

בסיום לימודיו היסודיים הוא עובר ללמוד בכתה ט' בפנימית "ימין אורד" בכרמל. הוא מספר: "לא הסתדרתי שם, המעברים היו קשים מדי לגביי, והיה לי משבר זהות. האם אתה יהודי? ישראלי? שחור... חשתי שאני נמצא במקום שאינני מרגיש נוח בו ושייך אליו. בתוך כך, לא הקשבתי בכתה למורים, לא למדתי, למרות שניסו לעזור לי, ובכתה י' העיפו אותי מהפנימייה".
ברק חוזר לשכונת אזורים בנתניה, שיצא לה שם של שכונת עוני, עם שוטטות ברחובות של צעירים וונדליזם, ובה קיימת פשיעה, צריכת סמים ואלכוהול. אין לו מסגרת לימודים קבועה. במשך כמה חודשים הוא יושב ספון בביתו ומשוטט בשכונה עם החבר'ה.
הדבר מצער מאוד את אמו. "החלטתי להרגיע אותה ולהראות לה שינוי חיובי בחיי על-מנת שתהיה גאה בי", הוא מספר לי היום ועיניו בורקות מגאווה.

ההזדמנות של חייו
בתחילת כתה י"א, ברק מבטיח לעצמו לעשות שינוי בחייו ומצליח לעמוד בזה
▪  ▪  ▪

ברק מתקבל לראיון בכפר הנוער אמי"ת בפתח-תקוה שם הוא מקבל ממנהל הפנימיה את הזדמנות חייו. למה אתה רוצה ללמוד כאן? הוא נשאל בתחילה על-ידי המנהל, וברק משיב לו: "אני רוצה לחלום, ולהגיע להישגים שתהיה לי תקווה לעתיד טוב יותר לחיי ושאוכל לתרום בחזרה לחברה". לאור עברו, המנהל מקבל אותו לפנימיה בתנאים מגבילים.
בתחילת כתה י"א, ברק מבטיח לעצמו לעשות שינוי בחייו ומצליח לעמוד בזה. "ישבתי שעות על גבי שעות על חומרי הלימוד בהיסטוריה ובמתימטיקה על-מנת לא לאכזב את האנשים שהאמינו בו ונתנו לי את הדחיפה להתקדם וגם ליישם את ההבטחות שהצבתי לעצמי. הרגשתי כאן שייכות וקיבלתי כלים לחיים האזרחיים".
הוא מסיים את לימודיו עם בגרות מלאה, מתגייס לצה"ל ומשרת כלוחם ביחידת יחמ"מ (יחידת מודיעין מטרות) שתפקידה לספק מודיעין בתוך השטח ליחידות המיוחדות וגם לייצר בנק מטרות.

כור ההיתוך בצה"ל "עשה" את העבודה
"בפעם הראשונה הרגשתי תחושת שייכות לחברה ולמדינה"
▪  ▪  ▪

לדבריו של ברק, שלושת שנות שירותו הצבאי היו עבורו נקודת מפנה חיובית בחייו, ככור היתוך ומפגש ראשוני עם כל רבדי החברה הישראלית. "בפעם הראשונה הרגשתי תחושת שייכות לחברה ולמדינה וכי אני מסוגל להצליח בחיים כאשר אני שווה בין שווים, ואין זה משנה מוצאי, או השכונה ממנה באתי.
כולם היו שווים, כולם על אותם מדים. הרגשתי שאני עושה משהו משמעותי עבור המדינה האהובה עליי". באותם ימים אמר לו אחד מחבריו לפלוגה: 'המפגש אתך שינה לי סטריאוטיפים ודעות קדומות כלפי הקהילה האתיופית'...
"על אף שבתחילה לא תכננתי ללמוד באקדמיה, דווקא השרות הצבאי ושיחותיי עם החיילים-החברים בשמירות וביחידה, גרמו לי להבין שאם הם יכולים ללכת לאקדמיה ולהגשים את עצמם – גם אני יכול. ביטחוני העצמי התעצב במסגרת הצבאית".

מתקבל ללימודים במרכז הבינתחומי בהרצליה

ואכן, בתום שירותו הצבאי בהצטיינות כלוחם, ברק משפר את ציוניו בבגרויות בקדם אקדמית במכללת רופין ומתקבל ללימודי תואר ראשון, בממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה. במהלך הלימודים, הוא נבחר ליו"ר איגוד הסטודנטים ומסיים כאן בגיל 30 תואר שני בהצטיינות במדיניות ציבורית ומנהל ציבורי.

המסר של ברק לחברה הישראלית
[צילום: אלבום משפחתי]

בתמונה
עם אמו בטקס יום התואר במרכז הבינתחומי.

"אני שואף לכך, שיראו בי אחד, שמבחינה ציבורית יכול לייצג את כלל החברה הישראלית ואין סיבה שיקטלגו אותי כנציג קהילה אתיופית"
▪  ▪  ▪

קיימת אפליה בחברה הישראלית שאינה מודעת לעוולות שנגרמות יום יום לבני הקהילה האתיופית ובמיוחד לצעירים ולבני הנוער. תנו הזדמנות לצעירים מהקהילה האתיופית, במסגרת הצבאית והתעסוקתית, שכן אלה שמקבלים אותה מהווים אחר כך נכס ותרומה למדינה".
אני גאה במוצאי, מדגיש ברק, ובתנועה שהקמתי בה נמצאים מדריכים וחניכים מכלל החברה הישראלית. אני שואף לכך, שיראו בי אחד, שמבחינה ציבורית יכול לייצג את כלל החברה הישראלית ואין סיבה שיקטלגו אותי כנציג קהילה אתיופית.
כמי ששירת את המדינה ביחידה מיוחדת ולא היו לי שום הנחות כבוגר תואר שני באחד המוסדות הכי יוקרתיים במדינה וגם שם התמודדתי בכוחות עצמי בלי שום הנחות והקלות - סיימתי בהצלחה יתרה בכל הצמתים החשובים בחיי, שהצריך הרבה כוח רצון, החלטיות והתמדה".

תאריך:  11/05/2020   |   עודכן:  11/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסי ורדי / Yossi Vardi
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
נתניהו יכול לדבר הרבה ולא להגיד שום דבר ממשי ולכן אם אתם צריכים להקשיב למישהו - עדיף להאזין לגנץ מאחר שדבריו יהיו ישירים יותר
יוני בן-מנחם
נמשכת המלחמה התקשורתית בין רוסיה לסוריה וחבר פרלמנט סורי תוקף את רוסיה ואומר כי המשך שלטונו של בשאר אסד הינו הערבות היחידה להמשך הנוכחות הרוסית במדינה. הנשיא פוטין משחק משחק כפול מול בשאר אסד אך בסופו של דבר הוא יודע כי אין לו בן ברית אחר בסוריה מלבדו
עמנואל בן סבו
החריג הפך לנורמה, הקצוות למרכז, הקטבים למיינסטרים    סוד גלוי הוא כי מדינת ישראל, הטובה והאהובה מבעירה עצמה לדעת עם חומרי בעירה מתקדמים ששום סופרטנקר יכול להם
ד"ר רון בריימן
הבעיה האמתית הניצבת בפני בג"ץ, כמו גם בפני הרשויות האחרות, היא השבת האיזון החיוני בין 3 הרשויות והצבת גבולות ברורים ביניהן, כדי למנוע חדירה מזיקה של מי מהן לתחומי הסמכות של רעותה    מדובר במשימה דחופה    עצם הדיון בעתירות אלה מהווה פגיעה בשלטון החוק, חוק שהוא ברור לחלוטין    אין צורך להיות משפטן כדי לראות את הפגיעה
טל בן-יעקב
לאחר הבחירות גנץ עמד בצומת דרכים: או ללכת לבחירות רביעיות, או להקים ממשלת מיעוט, או להעביר את חוקי נתניהו, או להיכנס איתו יחד לממשלת אחדות    הוא הבין את גודל השעה וכי במשבר כל כך חריף העם זקוק לממשלת אחדות    הוא נכנס אליה בידיעה ברורה מראש שיש סיכוי גבוה כי לא יכהן בה כראש ממשלה, ועשה זאת לטובת העם והמדינה    חסרים לנו פוליטיקאים כמוהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il