X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גורמי הביטחון של ישראל סיכלו עשרות פיגועים באמצעות שימוש מושכל ברשתות החברתיות. שב"כ פונה בעיקר לדור הצעיר בגדה וברצועה באופן ישיר באמצעות רשת הפייסבוק,מנגנוני הביטחון של הרש"פ אינם מתערבים, בחמאס מודאגים
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: דן בלילטי/AP]

שירות הביטחון הכללי הגביר את השימוש ברשתות החברתיות בתחומי הגדה כדי לסייע לו בסיכול פעולות טרור. אין מדובר בסוד ביטחוני, אלא במהלך גלוי וחשוף לעיני כל שעל-פי גורמי הביטחון מוכיח כבר בתוך תקופה קצרה את יעילותו. מנגנוני הביטחון של הרש"פ מודעים לכך ואינם מתערבים, בארגון חמאס מודאגים.
בחודשים האחרונים פתח השב"כ הישראלי כ-15 דפי פרופיל ברשת פייסבוק בשפה הערבית שמחולקים לפני האזורים השונים בגדה. על כל אזור מופקד רכז שב"כ שיש לו כינוי בערבית, לדוגמה: "קפטן עיד" קצין שב"כ באזור חברון, "קפטן צקר" במחנה הפליטים אלאמערי וכדומה.
בכל דף פייסבוק יש מספר טלפון שאליו ניתן לשלוח הודעות בווטסאפ. בנוסף לכך, נפתח דף פייסבוק כללי של שב"כ תחת הכותרת בערבית "בדנא נעיש" (רוצים לחיות - בערבית). מטרת הפנייה הגלויה של שב"כ באמצעות הפייסבוק נועדה להידבר עם האוכלוסייה הפלשתינית בצורה ישירה, במיוחד עם הדור הצעיר הפעיל ברשתות בחברתיות באופן שמאפשר גם להעביר לו מידע ביטחוני לסיכול פיגועים מבלי שמעביר המידע יחשף.
שב"כ משתמש גם בדפי הפייסבוק להגברת ההרתעה. הוא יודע שפלשתינים רבים עוקבים אחריהם והוא מעביר להם מסרים על המתרחש באזורים שבהם הם מתגוררים כולל מידע על פיגועים שסוכלו על ידו כדי להרתיע אותם מללכת בדרך הטרור ולהראות להם שהכל חשוף וגלוי בפניו.
בין היתר הוא משתמש בדפי הפייסבוק כדי להזהיר פלשתינים המתכננים פעולות טרור לפני שהם יוצאים לפעולה. הוא פונה אליהם ישירות ומראה להם כי נחשפו בפניו ומסכל בכך את הפיגועים בדרך אלגנטית ללא שימוש בנשק ובכוח ובכך נמנעת הסלמה. המעבר לשימוש בדפי הפייסבוק נעשה ברוח הזמן, ובעקבות העובדה שפלשתינים רבים מקבלים את המידע היומי שבו הם מתעניינים באמצעות הרשתות החברתיות ולא דרך אמצעי התקשורת המסורתיים כמו רדיו או טלוויזיה.
הנה כמה דוגמאות לשימוש בדפי הפייסבוק: בחודש מרס השנה כתב רכז שב"כ בשם "קפטן עיד" בדף הפייסבוק של אזור חברון כי הוא התקשר טלפונית לכמה רעולי פנים שירו באוויר מנשק בעת קבלת פנים למחבל המשוחרר מחמוד חושיה והזהיר אותם כי זהותם ידועה לו ואם ימשיכו במעשיהם הם יענשו. "אנא התרחקו מבעיות מיותרות", כתב קפטן עיד.
דוגמה נוספת קשורה לכך ששב"כ איתר ברשת הפייסבוק באחרונה כוונה של צעיר פלשתיני לבצע פיגוע דקירה - רכז שב"כ התקשר לאביו של אותו צעיר והזהיר אותו מההשלכות של הפיגוע המתוכנן על-ידי בנו ובכך נמנע הפיגוע. באחד מדפי הפייסבוק, חשף רכז שב"כ את ההודאות המפורטות של חברי רשת החזית העממית בגדה שעשתה את הפיגוע בעין בובין, שבו נרצחה הנערה הישראלית רנה שנרב ז"ל.
חשיפת הודאותיהם המפורטות של חברי רשת הטרור באה לאחר שארגון החזית העממית הודיע כי "הודאה בחקירת שב"כ מהווה בגידה". אחד המסרים הנפוצים שבו משתמשים רכזי שב"כ בדפי הפייסבוק בשפה הערבית והמופנה לאוכלוסיית הגדה הוא: "אם עשית משהו נגד מדינת ישראל תהיה בטוח ששב"כ בדרך אליך".
אזהרות טלפוניות
שב"כ משלב את השימוש המוגבר ברשתות החברתיות גם עם אזהרות טלפוניות, במיוחד בכל הקשור לרצועת עזה, שם הפעילות שלו מוגבלת יותר בגלל השליטה ההדוקה של תנועת חמאס. תושבי הרצועה מקבלים שיחות טלפוניות מקציני שב"כ המזהירות אותם שלא לאפשר לפעילי ארגוני הטרור להסתיר רקטות סמוך לבתיהם או לצאת להפגנות על גדר הגבול עם ישראל.
על-פי גורמים ברצועה, בזמן "צעדות השיבה" פרסם שב"כ אזהרות ברשתות החברתיות לדור הצעיר הפלשתיני מפני השתתפות בהפגנות על גדר הגבול. במספר רב של מקרים קיבלו צעירים מהרצועה שיחות טלפון מקציני שב"כ שהזהירו אותם מפני שיגור בלוני נפץ ותבערה לעבר ישראל או מפני ניסיונות לחדור לשטח ישראל.

תאריך:  17/05/2020   |   עודכן:  17/05/2020
+סיפוח, כיסוח
13:15 17/05/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

הסיפוח הוא גחמה  ▪  ביבי צריך אותו כדי לנופף בו לעיני בוחריו מימין ולשלול את חגיגת הניצחון מנפתלי בנט; ודונלד טראמפ צריך אותו בעבור 40 מיליון האוונגליסטים אוהבי ישראל בארצו, שילכו בנובמבר לקלפי

נתניהו. יאשים את גנץ [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+א"ב יהושע אתה בורח מהמילה נכבה
10:57 17/05/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

דווקא מול גילויי התלהמות קשים ובוטים נגד הסופר ס' יזהר, כמו של השר טומי לפיד או חוקר הספרות שלמה צמח ורבים רבים אחרים, אני מצר מאד, שהספרות העברית בלמה עצמה ולא המשיכה לשאת באומץ במחויבויות המוסריות להמשיך לעלות במעלה ההר ולהציג את התיקון הצודק

א.ב. יהושע. ניסוח עקר [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שב"כ נלחם בטרור באמצעות הרשתות החברתיות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יופי... אבל
קיבוצניק  |  18/05/20 10:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
דווקא מול גילויי התלהמות קשים ובוטים נגד הסופר ס' יזהר, כמו של השר טומי לפיד או חוקר הספרות שלמה צמח ורבים רבים אחרים, אני מצר מאד, שהספרות העברית בלמה עצמה ולא המשיכה לשאת באומץ במחויבויות המוסריות להמשיך לעלות במעלה ההר ולהציג את התיקון הצודק
עמוס ידלין, איתי ברון
המכון למחקרי ביטחון לאומי מעדכן את הערכת המצב האסטרטגית שלו לנוכח אירועי הקורונה וההשלכות הצפויות של המגיפה, ומציג שורה של המלצות מדיניות וביטחוניות לממשלת החירום    בין המרכזיות שבהן: לשים לב לאירן ולחזית הצפון, להימנע מסיפוח ביהודה ושומרון, לפתח מומחיות בנוגע לסין ולהתכונן לאפשרות של זעזועים משטריים במדינות האיזור
עידן יוסף
סימני חפירה התגלו בחלקת קברו של הלוחם שנפל השבוע    משפחתו עודכנה במעשה    צה"ל והמשטרה פתחו בחקירה    חיילים הוצבו לאבטח את בית העלמין הצבאי בבאר יעקב    החשד: אישה מעורערת בנפשה ביצעה את המעשה
מירב ארד
הגיב להודעת האיחוד האירופי לפיה ארגונים פלשתינים התומכים בטרור יכולים לקבל מימון ממדינות אירופה
מחלקה ראשונה
רגע לפני הגעתו לישראל מחר, מזכיר המדינה האמריקני פומפאו בראיון מיוחד לישראל היום    על הריבונות: "אני רוצה להבין מה הממשלה החדשה חושבת"    על המאבק בקורונה: "ישראלים ואמריקנים פועלים במשותף למציאת תרופה"    ועל סין: "הם ניסו להחביא את הנגיף"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il