X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
מי שאיננו נאמן לרעייתו... [צילום: פלאש 90]
...ירמה גם את בוחריו [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
שישה בשישי / מעשה מגונ"ה (ממשלת גנץ ונתניהו)

ממשלה בה כולם מרמים את כולם

ממשלת האחדות היא כורח השעה, הן בשל המצב הפוליטי והן ובעיקר בשל הקורונה אלא שבנימין נתניהו ובני גנץ מפגינים לא רק חוסר אמון מוחלט זה בזה - וכנראה שניהם צודקים - אלא גם בציבור הישראלי ובמצוקותיו דומה שמעולם לא הייתה בישראל ממשלה שעמדו בפניה אתגרים כה קשים, ואשר הייתה כה בלתי מתאימה להתמודד איתם אין לנו מנהיגים, אלא פוליטיקאים קטנוניים; התוצאה עלולה להיות הרת אסון
▪  ▪  ▪

סיבות טובות לא להאמין
גילח לשווא את שפמו [צילום: זיו קורן]

ממשלת השניים
ממשלת הענק הזאת משרתת היטב שני אנשים: בנימין נתניהו ובני גנץ. לא רק שההסכם הקואליציוני מעניק להם סמכויות חסרות תקדים מול הממשלה והכנסת, אלא שחיי היום-יום יובילו לכך שכל הכרעה משמעותית תהיה של שניהם בלבד. באופן אבסורדי, הממשלה המנופחת ביותר בתולדות המדינה עלולה להוביל לשלטון הרודני ביותר בתולדות המדינה.

עוד יומיים, עוד שלושה – לפי כל הסימנים תהיה לנו בשבוע הבא ממשלה. יש כאן שתי בשורות טובות: עצם הקמתה של ממשלה קבועה לאחר שנה וחצי של ממשלת מעבר, וממשלת אחדות כפי שדרוש למאבק בקורונה. אלא שלמרבה הצער, אלו שתי הבשורות הטובות היחידות. כל השאר מעורר גיחוך ואף בחילה, וחמור מכך – מהווה סכנה חמורה לעתידה של המדינה.
הממשלה הזאת מוקמת על בסיס של שקרים והפרת הבטחות. כולם שם מרמים את כולם – הן זה את זה, והן ובעיקר את הציבור. בנימין נתניהו נטש את גוש הימין, הפר הבטחות לבכירי הליכוד וחזר בו בתוך דקות ממשרות שהציע. בני גנץ הפר את ההבטחה שלא להיכנס לממשלת נתניהו. עמיר פרץ הפר את אותה הבטחה (וגילח לשווא את שפמו). אורלי לוי-אבקסיס נטשה את הגוש עם העבודה ומרצ. רפי פרץ שבר את הברית של מפלגות הימין. אומרים שלשקר אין רגליים; מתברר שהוא עצמו כן יכול להיות הרגליים.
בארה"ב נהוג לומר, שחייהם האישיים של ראשי המדינה רלוונטיים במישרין להתנהלותם הציבורית: אם הוא משקר לאשתו, סביר להניח שהוא ישקר לנו. אולי אין זה מקרה, ששני ראשי הממשלה בחיה הדו-ראשית הזאת, היו בשלב זה או אחר בלתי נאמנים לרעיותיהם. וברור לגמרי שהם לחלוטין לא מאמינים זה לזה – ויש להם סיבות טובות לכך. ככלות הכל, לא מדובר רק בניאופים עתיקים: הם בגדו ממש עכשיו בשותפיהם ומעלו בהבטחות לבוחריהם – ולכן הם שקרנים מוכחים.
הממשלה הזאת, שני ראשיה, שריה, סגני השרים, חברי הכנסת התומכים בה – כולם מועלים באמון הציבור. הם מספרים לנו שזוהי ממשלת חרום כדי להיאבק בקורונה. וכיצד הם עושים זאת? על-ידי הקמת הממשלה המנופחת ביותר בתולדות המדינה, עם 32 או 34 או 36 שרים (המספר משתנה מיום ליום). ממשלה שאין לה שום סיכוי לתפקד בצורה סבירה. ממשלה שכל דיון שלה יכול להימשך חמש-שש-שבע-שמונה שעות; תכפילו את מספר השרים ב-20-10 דקות לכל שר. ממשלה שהשרים והמשרדים המיותרים בה יעלו בין חצי מיליארד למיליארד שקל לאורך הקדנציה, בעוד מאות אלפי ישראלים מנסים לגרד כמה אלפי שקלים כדי לשרוד.

גודל הממשלה
המדינה
שרים
תושבים
תושבים לשר
ישראל
36
9 מיליון
250 אלף
בלגיה
13
12 מיליון
923 אלף
קנדה
35
38 מיליון
1.1 מיליון
אוסטרליה
20
25 מיליון
1.25 מיליון
דרום אפריקה
30
59 מיליון
2 מיליון
מצרים
37
100 מיליון
2.5 מיליון
בריטניה
26
67 מיליון
2.6 מיליון
קוריאה הדרומית
17
52 מיליון
3 מיליון
גרמניה
16
83 מיליון
5 מיליון
ארצות הברית
23
330 מיליון
14 מיליון
לא מבינים כלום
אפס כישורים [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]

שרת התחבולה
חסרת התרבות שהפכה לשרת התחבולה עברה על החוק עוד לפני שנכנסה לתפקידה. מירי רגב הודיעה בשיחת טלפון למנכ"ל, קרן טרנר-אייל, שהיא מביאה איתה מנכ"ל משלה. נניח בצד את העובדה שלרגב אין מושג ירוק בעבודת המשרד ולכן אינה יודעת מיהו המנכ"ל המתאים. העיקר הוא, שטרנר-אייל נמצאת בחופשת לידה ואסור לפטר אותה בלא אישור מראש של הממונה על עבודת נשים. ההתנהגות של רגב שבה ומוכיחה מהו התפקיד שבאמת מתאים לה: מנהלת השירותים הווטרינריים.

המעילה באמון הציבור באה לידי ביטוי גם באיושם של משרדים ספציפיים. נכון ששרים בכל העולם הם מינויים פוליטיים ללא קני מידה מקצועיים בהכרח, ונכון שהיו גם לנו שרים בלא השכלה וניסיון בתחומי פעילותם (וחלקם אפילו היו מוצלחים, כמו איילת שקד). אך גם בתחום הזה, הממשלה הבאה שוברת שיאים – וממש לא לטובה.
כבר עמדתי על כך שלישראל כ"ץ אין אפילו תמצית של הכישורים הדרושים לניהולו של משרד האוצר, ודאי בזמן המשבר הכלכלי ביותר הקשה ביותר מאז שנותיה הראשונות של המדינה. הכישורים של יולי אדלשטיין למשרד הבריאות פחותים עוד יותר; כ"ץ לפחות היה שר התחבורה הרבה שנים. אדלשטיין הוא מורה לשפות, ללא ניסיון ניהולי או עסקי (זו עובדה; אנחנו זוכרים ומעריצים את עברו כאסיר ציון). ליעקב ליצמן אין שום ידע בתחום הנדל"ן. עמיר פרץ, כשר הכלכלה, יעבוד מול המעסיקים – כשכל הידע שלו הוא מצד העובדים. מירי רגב, שרת התחבורה המיועדת, אומנם מביאה תואר שני במינהל עסקים – אך אפס ניסיון בניהול מערכות כה מורכבות.
המשימות החשובות ביותר של הממשלה הבאה הן בתחום הכלכלי. כל הנתונים מצביעים על משבר כלכלי-עסקי-חברתי חמור ביותר. השאלה היא כמה עמוק יהיה וכמה זמן יימשך, והתשובה תלויה בשלושה גורמים. הראשון: האם תהיה התפרצות נוספת של הקורונה; השני: המשבר בעולם, שכן שליש מהתוצר הישראלי הוא בייצוא ויש לנו 4.6 מיליון תיירים בשנה; השלישי: הצעדים שתנקוט ממשלת ישראל. שני הראשונים אינם בידי נתניהו-גנץ ועשרות שריהם; השלישי – לחלוטין באחריותם.
במצב הזה, החובה מספר אחת שלהם לציבור הייתה למנות אנשי מקצוע, או לפחות פוליטיקאים בעלי ידע. התפיסה כיום בתחום האזרחי חייבת להיות כמו התפיסה הקבועה בתחום הביטחון: לא ממנים רב"ט במילואים לשר הביטחון. אבל בעוד רמטכ"ל לשעבר אכן יהיה שר הביטחון, הרי שעסקנים פוליטיים יהיו שרי האוצר, הבריאות והשיכון. וזה לא שאין מועמדים מתאימים. ניר ברקת, איש עסקים מוצלח מאוד ומי שניהל את עיריית ירושלים, ניצב במקום התשיעי בסיעת הליכוד. נתניהו הבטיח לו שיהיה שר האוצר בממשלתו – אבל (כמובן) גם את ההבטחה הזאת הוא מפר. כי מה שקובע את חלוקת התיקים איננו ההתאמה והיכולת, אלא הפוליטיקה: מי מאיים יותר על נתניהו, את מי צריך להרחיק, מי נאמן לו, את מי אפשר לקרב. והציבור? חסר חשיבות.

שרי אוצר
המדינה
השר
ההשכלה
ניסיון קודם
ארה"ב
סטיב מנוחין
BA מאוניברסיטת ייל
גולדמן-זאקס, קרנות גידור
בריטניה
רישי סאנוק
מדעי המדינה, כלכלה, MBA
גולדמן-זאקס, קרנות גידור
הולנד
וופקה הוקסטרה
משפטים, MBA
מקינזי, חברת הנפט של
אוסטריה
גרנוט בלומל
MBA
פוליטיקה
צרפת
ברונו לה-מאר
מדעי המדינה
שירות המדינה, פוליטיקה
אוסטרליה
מתיאס קורמן
משפטים
פוליטיקה
סין
ליו קון
כלכלה, כספים
שירות המדינה, פוליטיקה
ישראל
ישראל כץ (מיועד)
מדעי המדינה
פוליטיקה
משרדים פורחים באוויר
להחליף את סידורי הישיבה [צילום: ערוץ הכנסת]

ממשלת אופטיקה הלפרין
רשת אופטיקה הלפרין מציעה מזה שנים, באיזור יום העצמאות, הנחות בשיעור מספר שנותיה של המדינה. מי שיחכה בסבלנות עוד 28 שנים, אולי יקבל את המשקפיים בחינם. הממשלה ה-35 הולכת בדרכה, עם 36-34 שרים. אם הממשלות הבאות יאמצו את הקו הזה, אפשר יהיה להפוך את סידור הישיבה באולם הכנסת: הח"כים המעטים באמצע והמוני השרים סביבם.

ברור שכאשר מציפים את הממשלה בשרים, צריך למצוא להם איזושהי תעסוקה – לפחות חלקית ולפחות לחלקם. מה עושים? ממציאים משרדים חדשים. זה לא שהמשרדים הקיימים נחוצים כולם; ממש לא. אמרתי ואומר זאת שוב: ממשלה מודרנית צריכה בדיוק תשעה משרדים – ראש הממשלה, אוצר, ביטחון, חוץ, פנים (כולל ביטחון פנים), משפטים, חינוך, בריאות ותקשורת. אלו הם המשרדים המפעילים מערכות חיוניות, וכל האחרים – בעיקר לוקחים כסף מהאוצר ומעבירים הלאה.
סיבות פוליטיות כבר הביאו ליצירת משרדים משונים כמו ירושלים, תפוצות, הנגב והגליל, שוויון חברתי ועוד כהנה וכהנה כיד הדמיון הטובה עליהם. כעת מוסיפים לנו את המשרד לקידום קהילתי (ראשי תיבות: מק"ק), ושר לפרויקטים לאומיים (ראשי תיבות: שפ"ל), ואולי שר לחינוך גבוה, ואולי שר ההתיישבות והשד יודע מה עוד ייוולד בימים הקרובים. כדי להמציא את המשרדים הללו, צריך לקרוע יחידות וסמכויות מתוך משרדים קיימים, ועליהם להוסיף שכבות של לשכה ומנכ"ל וסמנכ"לים ומנהלים ופקידים.
העיוותים העיקריים הכרוכים בכך ידועים היטב: עלויות מיותרות לחלוטין ובלאגן ניהולי וממשלי. אני רוצה להפנות את תשומת הלב לעוד שתי נקודות. האחת: בעמוד הראשון של ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין כחול-לבן, הן מצהירות שהממשלה "תוביל תוכניות כלכליות ותקציב מדינה המותאמים לצרכים חסרי התקדים בעקבות המגיפה" ובהם "הסרת חסמים מיותרים" – וכעת החבורה הזאת מוסיפה, לא גורעת, שכבות פקידותיות.
השנייה: הקמה של משרדים חדשים מחייבת פעילות חקיקה. צריך לתקן חוקים ולשנות תקנות, כדי להגדיר את המשימות והסמכויות של המשרדים הללו, להעביר אליהם את אלו שבידי משרדים קיימים, לאשר את תקציביהם, להקצות להם תקנים. כל זה צריך לעבור את משרד המשפטים, ועדת השרים לחקיקה, מליאת הכנסת והוועדות. ואת כל זה יעשו בששת החודשים בהם התכוונו שתי המפלגות שלא לחוקק דבר, פרט לחקיקת הקורונה, בנימוק של שעת חירום. לכן, עלינו להסיק שהמינויים של שרי המק"ק, השפ"ל וכל השאר – חיוניים כדי להיאבק בקורונה. כי הרי כיצד נבריא אם האוניברסיטאות יישארו במשרד החינוך ואם משרד הביטחון ימשיך לטפל בהתיישבות?

סופרמן בארה"ב

האמת, שאנחנו סתם רעים. הנה, הממשלה הבאה חוסכת משרה – ויש לנו רק טענות על כך שהיא מוסיפה משרות. גלעד ארדן יהיה גם השגריר באו"ם וגם השגריר בארה"ב – חיסכון של משכורת. כל הכבוד.
האמת היא, כמובן, שגם זה עיוות ייחודי מבית מדרשה של ממשלת נתניהו-גנץ. כל אחד משני התפקידים הללו הוא משרה מלאה. אפשר אפילו לומר, שהשגריר בארה"ב הוא שתי משרות: מול המערכת הפוליטית ומול הקהילה היהודית. למיטב ידיעתי, אף מדינה רצינית איננה מאחדת את שתי המשרות. אולי, וגם זה לא בטוח, עושות את זה מדינות פושטות רגל שאינן יכולות לממן שני שגרירים נפרדים.
תפקיד השגריר בארה"ב, שהוא קריטי תמיד, הוא בעל חשיבות עצומה בשנה הקרובה. יש בהחלט סיכוי שבחודש נובמבר ייבחר נשיא דמוקרטי, או שהסנאט יעבור לידי הדמוקרטים, או אפילו שניהם. במצב הזה, ישראל עלולה להיות בבעיה קשה, בשל הידידות המופגנת בין בנימין נתניהו לבין דונלד טראמפ. השגריר בארה"ב חייב כבר כעת ליצור קשר עם ג'ו ביידן וראשי הדמוקרטים, במגבלות המתחייבות, כדי שלא נספוג את הרסיסים ממהפך בוושינגטון. מינוי שגריר במשרה חלקית, הוא ההפך הגמור ממה שנחוץ תמיד ובפרט כעת. בקיצור: בדיוק מה שהממשלה הזאת מתמחה בו.

תשכח ימיני
עלול חלילה להצליח [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"תיק בכיר" יעני
תוך כדי המו"מ עם נפתלי בנט, טען בנימין נתניהו שהוא הציע לבנט "תיק כלכלי בכיר". הטענה הזאת באה אחרי שתיקי האוצר, הבריאות, השיכון, הכלכלה והרווחה כבר חולקו. בהתחשב בתיקים של גוש הימין, זה השאיר את האנרגיה, הגנת הסביבה והפריפריה. בקיצור: עוד שקר אופייני של נתניהו, ככה על הדרך.

תזכורת לבנימין נתניהו, האיש המשתמש שוב ושוב בלקחי השואה. ממשלת בריטניה סירבה לאפשר לפליטי הנאצים להיכנס לארץ ישראל ומשכה שנים את הקמת הבריגדה היהודית, מתוך חישוב ציני: היהודים ממילא בכיס שלנו; צריך לא להרגיז את הערבים העלולים ללכת עם גרמניה. מה שעושה נתניהו למפלגות הימין הוא בדיוק אותו הדבר: אין להן חלופה, אז הוא מרשה לעצמו לזלזל בהן, לרמוס אותן ולבגוד בהן.
החרדים יכולים ללכת גם עם בני גנץ; הבעיה שלהם הייתה יאיר לפיד. לציונות הדתית, לעומת זאת, אין אפשרות כזאת. היא או עם הליכוד או באופוזיציה. החלום של נתניהו הוא שמפלגת/מפלגות הציונות הדתית ייעלמו וכל הקולות שלהן יעברו לליכוד, ולכן הכי טוב מבחינתו זה לשלוח אותן למדבר בתקווה שיגוועו שם. השבוע אמר נתניהו במפורש, שהליכוד הוא שמייצג את רוב הציונות הדתית. מבחינתו, הזרם הזה צריך להישאר בתחומיו הצרים: חינוך, מורשת, התנחלויות; דובריו הבהירו זאת בימים האחרונים.
הדבר האחרון שנתניהו רוצה הוא ציונות דתית חזקה, דעתנית, שותפה אמיתית בניהול ענייניה המרכזיים של המדינה – כי משם, רחמנא ליצלן, עוד עלול לצמוח כוח שיאיים של שלטונו. לכן הוא סירב לתת לנפתלי בנט את תיק הבריאות: מה יקרה אם חס וחלילה בנט יצליח בתפקיד הקריטי הזה? הרי בנט אמר שהוא רוצה להיות ראש הממשלה אחרי נתניהו – ועצם המחשבה שזה יקרה מתישהו, היא בבחינת כפירה בעיקר ברחוב בלפור.
התוצאה היא, שמי שהיו הכי נאמנים לנתניהו – מושלכים לכלבים. הוא זרק עצם לרפי פרץ ויצרף אותו לממשלתו, ואילו את האנשים המוכשרים באמת עם ההצלחות המוכחות – נפתלי בנט ואיילת שקד – שלח נתניהו לשמש כחברי כנסת זוטרים באופוזיציה. בבחירות הבאות, אגב, הם שוב ילכו איתו. זוהי לא תסמונת האישה המוכה, כי אישה יכולה להתגרש. זוהי תסמונת השפחה המוכה, הנתונה כל-כולה לשעבודו ולגחמותיו של בעליה.

משרת או מנער

מינויו של אמיר אוחנה לשר לביטחון פנים מוכיח שוב, שנתניהו ממנה את השרים קודם כל על-פי נאמנותם כלפיו, ורק אחר כך – אם בכלל – על-פי התאמתם לתפקידיהם. אבל אולי דווקא במקרה של אוחנה, ייצא משהו טוב מהמינוי הזה.
זה לא שלאוחנה אין שום כישורים. מבחינה זו, הוא עדיף על רבים מעמיתיו הצפויים: רב-סרן במשטרה הצבאית, קצין חקירות בכיר במצ"ח, איש המוסד, פרקליט וסניגור בתחום הפלילי. הבעיה במינוי שלו היא כפולה. ראשית, יש ברשימת הליכוד אנשים בכירים, מנוסים, ותיקים ומתאימים ממנו לתפקיד – סגן הרמטכ"ל לשעבר, יואב גלנט (השמיני בסיעה), וראש השב"כ לשעבר ומי שכבר שימש בתפקיד, אבי דיכטר (מקום 11 בסיעה). אוחנה הוא רק במקום ה-21 ברשימת הליכוד.
שנית, הקדנציה הקצרה של אוחנה במשרד המשפטים יצרה רושם ברור, שהוא מעדיף להרוס מערכות מאשר לתקן אותן, ושהוא עושה זאת בשליחותו של הנאשם בנימין נתניהו. שיהיה ברור: משרד המשפטים בכלל והפרקליטות בפרט זקוקים לטלטלה עזה, אך כזאת שתבוצע ממניעים ענייניים ובצורה הוגנת; זה לא הקו של אוחנה.
החשש הוא, שאוחנה ישתולל באותה צורה במשרד לביטחון פנים: במינויים הבכירים (מהמפכ"ל ומטה), בהבעת דעה על חקירות, בסגירת חשבונות עם חוקריו של נתניהו, בתקצוב המשטרה, בהתערבות בסדרי עדיפות. המנגנונים הקיימים כדי למנוע התנהגות כזאת עלולים שלא להספיק, במיוחד אם הוא פשוט יתעלם מהם. מצד שני, אוחנה עשוי להפתיע לטובה. ייתכן שהוא האדם שסוף-סוף ינער את המשטרה, יעיף ממנה שקרנים ועבריינים, ויהפוך אותה למה שהיא חייבת להיות: גוף האוכף את החוק בצורה חוקית.

תאריך:  15/05/2020   |   עודכן:  15/05/2020
+ממלכיאור עד רפי פרץ
18:17 15/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר רפי פרץ הפר את דין התנועה, את הוראת הרבנים ואת מילתו שלו, אבל ממשיך להתיימר לדבר בשמה של הציונות הדתית שנשארה באופוזיציה  ▪  בכך הוא אינו שונה ממפלגת מימד שנכנסה לממשלת השמאל של ברק וטענה שהיא מייצגת את הכיפות הסרוגות

מלכיאור. משענת קנה רצוץ [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+רשמית: ישראל כ"ץ ימונה לשר האוצר
15:00 15/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה החליט שלא למלא אחר הבטחת הבחירות למנות לתפקיד את ניר ברקת  ▪  כ"ץ: "מתחייב להוביל את כלכלת ישראל בצורה מקצועית, אחראית, שקולה ובטוחה. יחד נצא מהמשבר מחוזקים ועם כלכלה חזקה ויציבה"

כ"ץ. טיפול כלכלי במשבר הקורונה [צילום: פלאש 90]
+הפורום המוניציפלי בבית היהודי דורש קביעת מועד לקיום מקדימות
14:50 15/05/20  |  עידן יוסף

הפורום המוניציפלי של הבית היהודי קורא ליו"ר רפי פרץ להודיע על בחירות מקדימות לראשות המפלגה בהתאם להבטחתו לפני כארבעה חודשים. אם יתעכב הודיעו כי ינקטו נגדו אמצעים משפטיים. עוד הבהירו כי "אישור ההסכם הקואליציוני מחייב את אישור מרכז המפלגה, כקבוע בחוקה" (סרוגים). עניין זה צוין בהסכם הקואליציוני. כעת מתברר כי בניגוד להודעה המשותפת של נתניהו ופרץ, בהסכם לא נכתב כי יימסרו לידיו מיזמים לאומיים ומשימות לאומיות.

+מהטריבונה מרעישים, ליד השולחן משפיעים
14:13 15/05/20  |  רפי פרץ   |   לרשימה המלאה

לא אעמוד בצד נוכח המשבר הפוקד את המדינה ואת הציונות הדתית בפרט. ראש הממשלה מאפשר לציונות הדתית לקחת חלק אמיתי בהנהגה וצריך להיכנס מתחת האלונקה יחד. אני קורא לחבריי להצטרף לממשלה ולא להיגרר אחרי השיח הלעומתי שפשט במחוזותינו

פרץ. להיות ליד העט שמסמנת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הממשלה אישרה קיום אירועים עד 50 איש
12:59 15/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האירועים יורשו רק בשטח פתוח, וכפוף לעמידה בכללי הבריאות  ▪  מקרה מספר האנשים שישהו במקום לא יהיה ביחס העולה על אדם לכל 15 מ"ר  ▪  מתווה משרד הרווחה: מעונות היום יחזרו לפעילות מלאה ביום שני

חופה במרחב הפתוח [צילום: ניר בוקסנבאום]
+אקוניס יושבע לשר לשת"פ אזורי אחרי מינוי ארדן לשגריר
12:10 15/05/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו החליט למנות את השר אופיר אקוניס לתפקיד השר לשיתוף פעולה אזורי. אקוניס ייכנס לתפקידו רק לאחר שהממשלה החדשה תאשר את מינויו של גלעד ארדן לתפקיד שגריר ישראל בארה״ב ובאו״ם.

+הליכוד והבית היהודי צפויות למיזוג טכני
11:11 15/05/20  |  עידן יוסף

על-פי ההסכם הקואליציוני, הליכוד והבית היהודי צפויות להתמזג טכנית לסיעה אחת בכנסת. הליכוד צפוי לשלם את חובות הבית היהודי.

+אמסלם ימונה לשר המקשר בין הממשלה לכנסת
10:25 15/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בתחום טיפולו יופקדו מטה מיזם ישראל דיגיטלית, רשות התקשוב, מערך הסייבר, רשות החברות הממשלתיות ונציבות שירות המדינה  ▪  יהיה חבר בוועדת השרים לחקיקה

אמסלם. קיבל תפקיד מנתניהו [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשלה בה כולם מרמים את כולם
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
}}}ב4.11.1995השתלט נתניהו על
מדינת היהודים  |  15/05/20 10:15
 
- הסתה בולשביקית בזוייה
מגיב ותיק  |  15/05/20 12:18
 
- עוד על הסתה משמאל (1)...
מגיב ותיק  |  15/05/20 12:21
 
- }}}לחי,אצל,דתיים,חרדים,שסניקים
לא הוסיפו גרם ערך  |  15/05/20 23:07
2
הכותב מתרגז לשווא. ימיה של
בני בנקר  |  15/05/20 11:14
 
- חוששתני שאתה טועה
ארי כספי  |  15/05/20 17:48
 
- נחייה ונראה. אין לי ספק שב dna
בני בנקר  |  15/05/20 18:20
3
מומלץ עבור אדון לוין :
מגיב ותיק  |  15/05/20 11:46
4
עוד על הסתה משמאל (2)...
מגיב ותיק  |  15/05/20 12:23
 
- כל הכבוד לך, מגיב ותיק
gngs  |  15/05/20 16:50
5
כל המאבק נוצר בגלל עלילות שקר
בן נאמן  |  15/05/20 15:03
6
אין אחדות ולא היתה אחדות
עוד סתם אחד   |  15/05/20 15:23
7
50 גוונים של שחור
באום  |  15/05/20 16:18
8
מי אדריכל ממשלת המכשלה הזאת?
עמעד  |  15/05/20 17:30
 
- גנץ אינו אשם
ארי כספי  |  16/05/20 10:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
עידן יוסף
יקבל את תפקיד שר ירושלים    ימשיך כמשקיף בקבינט המדיני-ביטחוני ויהיה חבר בוועדת השרים לחקיקה    במינוי דיינים יישמר שליש לציונות הדתית    מפלגת הבית היהודי תפעל טכנית במשותף עם סיעת הליכוד    המאוכזב הגדול: דוד אמסלם
עידן יוסף
יו"ר ימינה: נתניהו נכנע ומחק את הריבונות מקווי היסוד. הוא רוצה לצידו גמדים מוחלשים – לא ימנים חזקים    סמוטריץ': נהיה אופוזיציה ימנית, אמונית ועניינית. החרדים הסכימו למחיקת הסטטוס-קוו מקווי היסוד    שקד: נתניהו בחר לפרק אותו ברגע שהוא מצא כלה חדשה מגוש השמאל    הליכוד: תם עידן בנט
איציק וולף
ראש הממשלה דחה את הצגת הממשלה ליום ראשון בשל הקשיים שבהם הוא נתקל במינוי מכסת השרים שהוקצתה לליכוד    יו"ר הכנסת בני גנץ משך את התפטרותו שהייתה אמורה להיכנס לתוקף הערב ב-22:00    סגן השר דיכטר והשר הנגבי לא זומנו לשיחה ביחס לממשלה החדשה    הנגבי: מבין שלא זקוקים לי הערב בכנסת
איציק וולף
ראש הממשלה הציע לשרה לשוויון חברתי לכהן כשרת המועצה להשכלה גבוהה, משרד ממשלתי שלא קיים כיום    גמליאל הודיעה כי אינה מעוניינת בתפקיד    רפי פרץ בשיחות סגורות: אם לא אקבל את תיק ירושלים - לא אכנס לממשלה
דן מרגלית
אומר לפוליטיקאי המאוס הזה - לך על זה, הייה שר,. שתאוות השלטון שלך תגבר על היושר והמוסר ומילת הכבוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il